Japonia in razboi cu pretul fibrei de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Folosirea fibrei de carbon in industria auto este din ce in ce mai prezenta datorita implicatiilor pozitive pe care acesta le aduce consumului si emisiilor de carboni.
Folosirea fibrei de carbon la componente ale caroseriei duce la scaderea greutatii autovehiculului, fapt care imbunatateste nivelul consumului de carburanti. O mare piedica pentru uzitarea acestui material este redat de costul enorm.
Japonia este consumatorul numarul unu la nivel mondial pe piata fibrei de carbon, 50% din productia acestui material fiind achizitionata de niponi prin intermediul a doua companii, Toray si Teijin.
Ambele companii dezvolta noi compoziti ai fibrei de carbon care sa duca la scaderea semnificativa a pretului la acest material si care sa pastreze aceleasi caracteristici.
Costul ridicat al fibrei de carbon este dat de doi factori decisive in procesul de productie: durata de timp pentru fabricarea materialului si consumul ridicat al energiei folosite la prepararea materialului.
Strategia companiilor Toray si Teijin este coborarea pretului la fibra de carbon in vederea folosirii in masa a acestui material pe modelele auto. In acest moment, industria auto inghite doar 1% din productia mondiala de fibra de carbon.
In orice caz, industria auto va mai trebui sa astepte cativa ani pentru a beneficia de aparitia unei noi generatii tehnologice de fibra de carbon, care sa permita folosirea in masa a acestui material pe modelele auto.
Via |MotorAuthority
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Dispozitivul mobil va fi dezvăluit pe 23 aprilie în China și va fi accesoriul perfect pentru oricine obține un Polestar. (22.04)
-
Adrian Hallmark, șeful Bentley, a declarat că marca britanică nu va oferi un sistem de conducere autonomă de nivel 3 pentru modelele sale. În opinia lui, mașinile cu un astfel de sistem sunt prea periculoase. (03.04)
-
Potrivit unui studiu realizat de organizația americană AAA, 66% dintre șoferii intervievați încă se tem de mașinile autonome. În 2022, acest procentaj era de 55%, iar anul trecut de 68%. (15.03)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Marea transformare
- Imagini noi cu viitoarele Cupra Leon și Formentor facelift
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
Comentarii (1)