Masina care franeaza singura
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Aveati impresia ca in sacul de gadgeturi inventate de constructori lipseste cel care reuseste sa preia total controlul masinii dumneavoastra? Ei bine, Volvo s-a gandit la acesta si l-a produs. Suedezii au anuntat in acest weekend ca au terminat dezvoltarea unei tehnologii de siguranta inovative denumite City Safety, care ii ajuta pe soferi, spune comunicatul de presa, sa evite 50% dintre tamponarile care au loc la viteza redusa in orasele supraaglomerate.
Volvo a pornit de la o cifra clara, determinata de statistica: 75% din totalul accidentelor din lume au loc la viteze mici, de pana in 30 de kilometri pe ora. Noul sistem, City Safety, este activ exact pana la aceasta viteza si practic tine sub control un spatiu de pana la sase metri in fata masinii cu ajutorul unui radar optic integrat in partea superioara a parbrizului. Daca masina din fata actioneaza brusc franele sau se opreste, sistemul Volvo preactiveaza automat franele pentru a-l ajuta pe sofer sa evite o coliziune. Insa daca aceasta coliziune este iminenta, sistemul nu va mai astepta actiunea soferului si va apasa pur si simplu franele masinii.
“City Safety ofera multe benificii tuturor celor implicati.
Pentru ocupantii din fata ai masinii, riscul unor accidente superficiale este redus substantial. In plus, noul sistem reduce sau chiar elimina costurile de reparatie a ambelor vehicule implicate”, spune Ingrid Skogsmo, directorul biroului de siguranta la Volvo.City Safety analizeaza situatia existenta de 50 de ori pe secunda pentru a putea determina foarte exact forta cu care trebuie actionate franele. Daca valoarea acestei forte depaseste o anumita cifra de siguranta fara ca soferul sa raspunda, sistemul considera ca pericolul unei coliziuni este iminent si activeaza automat franele slabind in acelasi timp forta de apasare a acceleratiei. Noul gadget al celor de la Volvo actioneaza atat ziua cat si noaptea. Singurele limite fizice ale sistemului sunt determinate de conditii atmosferice proaste, cum sunt ceata, zapada sau ploaia puternica. Oricum, daca senzorul radarului este blocat de zapada sau de praf, soferul este anuntat prin display-ul de pe bord.
“Este foarte important sa constientizam ca sistemul nu il scuteste pe sofer sa ruleze atent.
Franele sunt actionate automat doar in momentul in care senzorul vede ca o coliziune este iminenta”, afirma in continuare oficialul Volvo.City Safety va fi disponibil pe modelele Volvo cel mai devreme peste doi ani. Suedezii nu se afla la primul astfel de gadget dezvoltat in ultimul timp in serie. Astfel, noul Volvo S80 dispune de sisteme ca Brake Support sau Collision Warning, care au acelasi rol: acela de a reduce daunele si eventualele rani cauzate de un accident. Aceste sisteme actioneaza cu ajutorul unor semnale audio si vizuale in cazul in care masina se apropie cu viteza de automobilul din fata. Diferenta consta in faptul ca, desi si acestea pregatesc franele pentru evitarea unei coliziuni, tot soferul este cel care trebuie sa le actioneze.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla a fost nevoită să inițieze o nouă campanie de rechemare pentru camioneta sa electrică Cybertruck. Noua campanie a fost inițiată după ce mai mulți posesori ai modelului au raportat probleme cu pedala de accelerație, care poate rămâne blocată în mers. (23.04)
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Însetat de putere: noul Shelby Super Snake este un Mustang cu 830 de cai putere
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Formula 1: Dublă Max Verstappen în China: victorie în cursa de sprint și pole pentru cursa mare
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
Totodata sistemul se mai pacaleste si daca faceti manevre de genul celor de la curse cu un picior pe frina si unul pe acceleratie (manevra asta e foarte utila cind vrei sa iei o curba in minimul de timp si la limita aderentei insa am constatat ca e utila si in oras daca vrei sa faci scurt o depasire accelerezi tinand masina din frina pina se elibereaza banda pt depasire dai drumu la frina si pleci ca din pusca)