Noul presedinte GM: "Nu stiu nimic despre masini"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Imediat dupa ce General Motors a anuntat numele noului presedinte al companiei dupa iesirea acesteia din faliment, publicatiile economice americane s-au grabit sa il provoace pe acesta la o discutie despre masini si despre viitorul companiei pe care o va conduce. Surpriza, insa: Edward Whitacre, cel care a condus gigantul e telecomunicatii AT&T pe drumul spre succes, nu este deloc familiarizat cu industria auto, el recunoscand fara rezerve ca nu a avut tangenta cu aceasta ramura a industriei pana acum.
"Nu stiu nimic despre masini. Dar o afacere este o afacere si cred ca pot sa invat multe despre aceasta industrie. Nu sunt atat de batran si cred ca principiile afacerilor sunt identice", sustine Whitacre, care in luna noiembrie va implini 68 de ani.
Evident, Whitacre nu va fi primul presedinte din afara industriei care freia fraiele unei mari companii auto. Inaintea sa, Ford l-a angajat pe Alan Mullaly (fost sef la producatorul de avioane Boeing) pentru a conduce compania. Este, insa, pentru prima data cand un presedinte non-auto preia o companie aflata pe marginea prapastiei, asa cum este GM in acest moment.
Un avantaj pentru Whitacre va fi insa reprezentat de faptul ca pozitia sa va fi una mai degraba de coordonare decat de formulare a planurilor, de acestea urmand sa se ocupa Fritz Henderson, numit CEO al GM dupa ce Rick Wagoner a fost fortat sa plece de catre administratia SUA acum doua luni si jumatate.
via | Bloomberg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Producătorul chinez de mașini electrice Xpeng a început oficial producția de vehicule electrice în Europa. Xpeng s-a asociat cu producătorul austriac Magna Steyr pentru a începe producția locală a modelelor electrice G6 și G9. (16.09)
-
Constructorul auto american Ford urmează să elimine 1.000 de locuri de muncă la uzina sa din Köln, la începutul anului 2026. Compania a invocat cererea scăzută pentru vehicule electrice. (16.09)
-
Mercedes-AMG, divizia de performanță a constructorului german, ia în calcul o versiune electrică pentru modelul său de performanță AMG GT. Marca germană evaluează în aceste momente dacă un asemenea model este viabil. (16.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
GM nu are nevoie de un director tehnic, deci de un specialist. sigur asta are. are nevoie de un manager, unul care intelege mediul de afaceri si imprima directia optima. si omul a demonstrat, daca cititi.