Feedback

Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte

Publicat Miercuri, 19.04.2017
de Mircea Meşter
Comenteaza 32
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 1
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel Grandland X a fost prezentat oficial: cel mai nou model german vrea o felie din segmentul SUV-urilor compacte - Poza 2
Opel se lansează serios în urmărirea celor mai populare SUV-uri compacte europene. Nissan Qashqai, VW Tiguan și celelalte modele din segment vor avea de acum un concurent serios cu siglă Opel: noul Grandland X.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel se află într-o perioadă plină de SUV-uri a istoriei sale. Dacă acum câțiva ani în gama mărcii germane se strecura doar Antara, un model cu succes mediu la public, nemții au reușit ca în ultimele 12 luni să prezinte nu mai puțin de trei SUV-uri diferite care au rolul de a multiplica vânzările mărcii și de a asigura prezența Opel într-un segment de piață din ce în ce mai popular.

Primul a fost Mokka X, binemeritatul facelift primit de primul SUV de segment mic al germanilor. Apoi a urmat Crossland X, model încadrat în același segment, însă dedicat celor care nu-și doresc o mașină cu tracțiune integrală.

În sfârșit, Opel ne oferă astăzi o primă privire asupra celui mai nou SUV al său. Noul Opel Grandland X va fi practic urmașul pe linie de segment al lui Antara, fără să aibă legături de platformă cu acesta.

Dezvoltat pe o bază tehnică construită împreună cu PSA Peugeot-Citroen, grupul care în această primăvară a anunțat achiziția Opel, Grandland X este cu atât mai important pentru Opel cu cât va păși în segmentul SUV-urilor compacte, acolo unde Nissan Qashqai, VW Tiguan, Kia Sportage, Renault Kadjar și fratele Peugeot 3008, proaspăt laureat cu titlul Mașina Anului în Europa, fac legea pe continent.

Așa cum era de așteptat, noul Grandland X împarte majoritatea elementelor estetice cu fratele mai mic Crossland X, diferența fiind făcută de volum și dimensiuni, mult mai mari decât în cazul acestuia. Grandland X are 4.48 metri în lungime, fiind de dimensiuni aproximativ identice cu Volkswagen Tiguan. Portbagajul oferă minim 514 și maxim 1652 de litri, fiind unul dintre cele mai voluminoase din segment.

Opel nu oferă informații legate de motorizările noului model, acestea fiind probabil rezervate pentru data lansării efective a SUV-ului german, care va avea loc în toamna acestui an, la Salonul Auto de la Frankfurt. Aflăm, însă, o mulțime de informații legate de sistemele tehnologice și de siguranță aflate la bordul modelului german.

Conform comunicatului oficial Opel, noul Grandland X va oferi un sistem de frânare automată de urgență cu recunoașterea pietonilor, un sistem avansat de parcare automată și o cameră video la 360 de grade care permite montajul unei imagini live "din elicopter". La nivelul confortului celor din habitaclu, Opel plusează cu scaune ergonomice certificate AGR, volan încălzit, scaune încălzite față și spate și cu portbagaj acționat electric cu senzori pentru picior.

Tehnologic, Opel se bazează pe sistemul IntelliLink, care facilitează conexiunea dintre telefon și mașină. Apropo de telefon, acesta se poate încărca cu inducție direct de pe consola centrală dacă aparatul permite asta, iar farurile LED adaptive fac și ele parte din pachet. Pachetul de asistență 24/24 OnStar, lansat de Opel și în România în cursul anului trecut, face parte din oferta lui Grandland X.


Comentarii (32)

  • 10 54
  • someone
    @sandu: francezii
    19 8
  • Botezatu Dumitruy: De ce functioneaza aleatoriu deschiderea centralizata la portbagaj? La... Raspunde
  • Pfui, ce rautati!
    Adicatelea, francezii nu stiu sa faca masini?!
    In plus, masinuta arata foarte bine.
    31 5
  • Pe YouTube urmăresc testele celor de la Carwow. Corsa a bătut Polo și Fiesta, iar Astra pe Focus și Golf. Spunea Matt Watson că nivelul materialelor de la interior a ajuns aproape de nivelul VW, iar conducerea este compromisul între plăcerea de la Focus/Fiesta și confortul de la Focus/Golf.

    Opel a evoluat enorm, nu mă așteptam.

    Apropo, mai țineți ce materiale moi avea Astra G facelift? Pe toate 4 fețele de uși și chiar și pe torpedou. La H apoi nu am mai văzut așa ceva.
    22 4
  • MuresMures
    6 14
  • Imi place, linii curate fara artificii inutile.
    @am
    opel n-a fost si nu este o marca germana, este ca si cum ai spune britanicii de la vauxhall, apropo, peugeot-ul au luat opel impreuna cu vauxhall, sau de acum incolo opelul va fabrica 308 sub numele de astra iar vauxhall cruze sub numele de sky?
    7 9
  • @MuresMures

    Opel are multe motoare noi și chiar plăcute la condus. Nu mai are problema asta.
    12 6
  • 6 13
  • Imi plac atat exteriorul cat si interiorul. La interior pastreaza design-ul Opel si implicit Buick de dinaintea de preluarea de catre PSA. Ergonomie buna, materiale mai bune decat media (peste destule japoneze de volum care-s pline de plastice tari pe 80-90% din suprafetele usilor si a bordului, insa un pic sub ce vedem la VW sau la Peugeot cu 3008/5008).

    Da, imi plac mai mult ergonomia si designul interior care imbraca soferul stil 3008/5008, cu ecranul montat in partea de sus a bordului, stil tableta ca la Mazda, Audi, Mercedes si noile Hyundai-uri (i30) sau Ford-uri (Fiesta si viitorul Focus) pentru o lizibilitate buna fara sa-ti iei prea mult ochii de la drum.

    Sunt foarte curios, probabil ca toata lumea, cum va termina Opel (cu Vauxhall cu tot) anul curent ca vanzari. Sub sau peste cele din 2016?
    12 9
  • @Moldovean
    2 6
  • Eu unul il vad mult mai mic decat era Antara, iar ei il numesc cel mai mare SUV Opel. In afara de partea dorsala nu-mi place nimic la masina asta. E mult prea depasita de rivali precum Nissan Qashqai facelift, Mazda CX-5 2017, Kia Sportage, Hyundai Tucson, si restul. Design atipic Opel : anost.


    @Moldovean
    Materiale moi avea si Cielo 1 pe toate fetele de usi si inclusiv pe bord. Inainte masinile se faceau cu cap. Acum cantitatea este pe primul loc.

    @IronR
    Atmosfera batraneasca era omniprezenta la oricare alt concurent la acea vreme. Astra G a fost lansat in anul 1998, an la care concurentii erau : Renault Megane 1 prefacelift ( cu acelasi bord batranesc ), Skoda Octavia 1 prefacelift ( cu bord de Skoda Felicia, adica tot batranesc ), Ford Focus 1, etc.

    @Andy

    ''materiale mai bune decat media'' ....woww esti tare man. Nici nu a aparut acest model si-ti dai seama ca-i mai calitativ decat ceilalti .......cretinisme. :)))
    6 6
  • Mascarescu
    =caro_90

    S-a intors bascalia!
    5 3
  • Alin: Probleme cu pornirea la buton la ford focus. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • 2 8
  • @ Caro90: mai rar o postare mai confuza...

    Ce marci americo-germane mai cunosti, dintre care doar opel a mai ramas????
    LowCost: Dacia este low cost nicidecum PSA sau Opel. Si, care din aceste doua marci a avut vreodata pretentia de a fi premium???? Poate PSA cu DS-ul dar atat! Deci pot ambele folosi linistite osia spate rigida mai departe si se pot lipsi de acele "chedere, etc care te costa numai bani neaducanu-ti nici un confort in plus! Cred ca Opel cu solutia "watt linkage" pe osia de spate se apropie f.f. mult de trenurile de rulare "independente", sutin ca tu nu vei sesiza diferenta.

    @mm: Ok, cu siguranta te stii mai bine....dar totusi cum numesti o firma a carei cercetare, dezvoltare, laboare, constructori/designeri, partial si fabricatia este localizata in Germania,Rüsselsheim (numai in Rüsselsheim vreo 19.000 de suflete)
    ??????????????????????? Numai faptul ca este detinuta de GM nu o face Firma americana chiar daca unele solutii sau politici de dezvoltare sund influentate de dincolo...
    5 5
  • @caro_90 - mai degraba Opel a trait nefericit sub umbrela GM, cel putin in ultimii 20 de ani, pt ca americanii au cam picat de pe orice piata mai putin cea a Americilor. GM a pus cruce lui SAAB decat s-o dea la altii sa faca treaba pt ca le era teama sa nu-i ,,calareasca'' acasa. Volvo ne arata ce stie sa faca fara Ford in spate. Mazda la fel. Chrysler a fost cumparat de Fiat.
    In general americanii stau prost la fiabilitate. Iar in afara celor de la Ford, stau prost cu motoarele mici specifice Europei, Asiei de aceea au si dat inapoi de pe pietele astea.
    Problema lor este ca se retrag acasa acolo unde, insa, sunt calariti din toate partile pt ca motoare V6 si 8 cu 300CP produceau si europenii in anii '60.
    In maxim 10 ani nici-o marca americana nu va mai fi independenta, si cred ca daca in 5 ani nu fac aliante/fuziuni, vor fi cumparate .
    Nu poti supravietui pe o piata cu 250 mil de locuitori unde singurul atu este dimensiunea masinii.
    4 4
  • @Zorba
    Nu este chiar așa cum apreciați dvs.
    Nu contează foarte mult locația principala/de asamblare/puncte lucru
    sau nr. de angajați, ci politica de dezvoltare, concepția - filozofia - strategia patronatului/proprietarului deci este mai important cine deține marca respectivă mai ales că tehnologia provenea de la Chevrolet iar acum va proveni de la PSA
    3 1
  • @zuzu In anii '60 erau putin producatori europeni (doar cei de lux si nici acolo toti) cu motorizari V8 de 300 cp, insa americanii aveau asa ceva de la cele mai ieftine marci (Chevy, Ford si Plymouth) pana la cele mai scumpe (Cadillac, Lincoln si Imperial). In SUA existau astfel de motorizari inclusiv in anii '30 la cea mai luxoasa marca din istorie, Duesenberg, care in versiunea de top miza pe 320 cp dintr-un motor supraalimentat, existand chiar si o varianta speciala care nu a fost produsa in serie de 400 cp.

    Marcile americane nu se bazeaza doar pe piata americana. GM vinde 40% din productie pe piata chineza, iar in 2016, cand detinea inca Opel si Vauxhall, 13% din productie era vanduta in Europa. In SUA au vandut 30% din productie, restul de 17% fiind vanduta pe piete precum America de Sud sau Asia.

    La Ford, intr-adevar aproape 50% din productie e vanduta in SUA, restul pe celelalte piete, Europa si Asia fiind cele mai importante. Ford insa nu mai detine pe langa decat Lincoln. La GM ai Chevrolet, Holden, Buick (care se vinde excelent in China), GMC, Cadillac si pana anul trecut si Opel-Vauxhall.

    Doar marcile americane detinute de FCA vand preponderent in SUA (Jeep ar fi singura exceptie).

    P.S. 1 Vezi ca piata americana nu e de 250 mil locuitori ci de 320 mil :-)
    P.S. 2 Marcile americane stau chiar bine la fiabilitate (mai putin Ford care e la nivel de Fiat si suratele detinute de italieni):

    http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds
    6 1
  • @Zorba

    Salutare ! Si in acelasi timp bine ai venit in comunitatea AM ( observ ca esti unul nou ). Sa incepem cu inceputul.
    1.Opel este o marca demult ''corcita'' , modelele fiind derivate si paraderivate din alte modele de ramura americana si invers > Opel Omega = Cadillac Catera , Daewoo Racer = Opel Kadett = Pontiac LeMans, Opel Insignia= Buick Regal, Opel Mokka = Buick Encore, si tot asa.
    2. Acest pasaj era pentru acei ''meseriasi'' care tot afirma cat de ''premium'' sunt noile 3008/5008 ale PSA ( a se citi si comul ofuscatului @Andy, daca esti nou iti cer sa te feresti de afirmatiile acestui user care doar vorbeste baliverne din auzite ). Eu nu am afirmat niciodata ca sunt premium, fiindca nu poti fii premium doar punand o tableta in bord si niste piele ecologica . Premium inseamna sa ai si un ''dedesubt'' la fel de premium, in acest caz diferenta fancand-o tipul de suspensie low-cost cum am mai zis, acelasi tip oferit si de Dacia pe majoritatea modelelor sale .De ce ? Fiindca este cea mai accesibila suspensie la ora actuala. Putini constructori mai sunt cei care ofera calitate, fara praf in ochi, iar aceia nu-s europeni. Cat despre Watt Link-ul de pe Opel, stiu despre ce vorbesti si iti dau perfecta dreptate, este un tip de suspensie semi-independenta si imita cat de cat feeling-ul uneia independente pure, dar tot nu se apropie de una ( nu doar eu zic asta, iti dau texte din test drive-uri daca vrei ) . In ceea ce priveste lipsa chederelor care acopera zonele in care se vede tabla vopsita la interior ele nu sunt doar de estetica, mai au si un rol important : acela de a imbunatatii sunetele ce patrund de la vant in timpul rularii pe autostrada. Asadar confort sporit, dar si atentia la detalii.
    5 8
  • @caro_90
    madalescule te-ai intors de la tratament??? ce-i drept te-ai mai reabilitat din cate se pare dupa cum vorbesti, dar tot ai ramas cu sechele(suspensii low cost, tabla la chedere, etc, etc ), concluzia esti irecuperabil :)))))))
    4 3
  • Care ''japoneze de volum'' amice ?Tu ai vzt noul CR-V sau CX-5 ? Are piele in multe locuri unde la Tiguan, Ateca, si mai nou GrandlandX are plastic ori spuma moale. Doar Kuga Vignale vine cu piele in acele zone , si care-i top-ul in segment, in rest la europene cam slab cu calitatea . La japonezi avem : CR-V, CX-5, NEW Forester, Qashqai FL, toate cu materiale superioara oricaror europene din categoria asta. Asa ca ciucu' mic . Ramane doar Toyota Rav4 , dar asta cand a fost lansat ? Nu cumva in anul 2012 ? La acea data nu-mi amintesc care statea mai bine la calitate, in afara de nou-aparutul CX-5. Plus ca-i o masina tot-teren capabila, care ajunge acolo unde multe SUV-uri compacte de volum nici nu viseaza. Retard......
    1 2
  • @@Mascarici
    Ce pacat. Imi pare rau ca tocmai ti-a fost sters comentariul. Sau poate probabil moderatorului ii s-a parut ca postezi ceva inept si fara pic de lagatura cu cultura automobilistica.Lasa Cielo, ca inca circula fara probleme pe drumuri in RO chiar si acum la peste 20 ani de la lansarea primului model. Pe cand VW ....minune daca mai vezi unul din 94'', si ala rablagit saracul.
    2 3
  • @caro ....."acela de a imbunatatii sunetele ce patrund de la vant "

    la cata experienta ai pe AM m-as fi asteptat sa iti cizelezi vocabularul pentru a lasa totusi impresia ca stii despre ce vorbesti

    si apropos...alea nu sunt chedere iar rolul in diminuarea anumitor frecvente din spectru auditiv sunt minime; daca nu cumva ZERO. Prezenta lor e conditionata mai mult de pretentiile din ce in ce mai mari ale clientilor si, evident, de incercarea anumitor constructori sa evidentieze calitatea ansamblului
    2 1
  • nichiteanu dorin: Se poate duster 4*2 sa fie transformat in 4*4? Raspunde
  • @ Coco: inteleg argumentatia in prima parte a postarii tale f. bine dar, afirmatia facuta la sfarsit este gresita, falsa si din pacate induce in eroare, adica un fel de fake news (nu stiu din ce presa ai preluat aceste informatii): Se pot foare usor deosebi modelele care "profita" de technica Chevy sau Korea: Opel Karl (platforma chevy spark & motoare partial USA / partial Korea); Opel Antara (platforma & motore Korea, re-batch Opel - s-a vazut si in "succesul la vanzari" :-)). In rest: platforma Adam/Corsa Astra, Zafira, Cascada, Mokka, TOATE dezvoltate in Rüsselsheim dupa specificatii Opel nu USA. Singurul amanunt care a intrat intotdeauna intr-o platforma dezvoltata in Rü este faptul ca trebuie sa corespunda si cu cerintele pietii europene/USA/China& Asia). Motoarele benzina sunt tot dezvoltate de Opel dupa specificatti Opel. Motoarele Diesel sunt dezvoltate la Turin unde este centrul dezvoltare Diesel. Platforma Vectra, Epsilon I/II (Insignia) sunt dezvoltate tot aici in cooperare cu GM USA. Nu este simplu dar cred ar fi bine sa nu incurcam lucrurile: La Opel nu (decat in modelele numite mai sus) se preiau technici Chevy ci, dimpotriva, fiind centru international de dezvoltare, se dezvolta pentru Chevy si la modul general pt. Europa, USA si pietile asiatice!
    2 2
  • @vianu

    Nu, nu este cheder, ci element de etanșare sub forma unui cordon din cauciuc sau plastic, cu un profil special, adaptat locului de montare, mai pe intelesul tau. Aceasta bucata minimalizeaza zgomotul de vand ce patrunde pe la geamuri, nu-i doar un element estetic de finisaj. Din pacate doar cateva SUV-uri din aceasta categorie au acele ''spatii'' acoperite fara ca tabla vopsita sa fie vizibila la interior in acele zone. Opel Grandland dupa cum observ are acoperite acele zone ( nu-mi este prea clara imaginea ). La Peugeot 3008 si multe altele este destul de vizibil, plus ca si rama este destul de lata si iese mult in evidenta lipsa finisarii. Apoi mai ai pretentia sa fie premium ?

    Poftim aici 3008-ul in configuratie are culoarea albastru metalic, care patrunde si la interior

    http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PP8SYDCRKB0A0B1&color=0MM00NEG&trim=0P470RFX&width=675&height=305&ratio=1&view=011&format=jpg&quality=90&back=2

    http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PP8SYDCRKB0A0B1&color=0MM00NEG&trim=0P470RFX&width=830&height=340&ratio=1&view=005&format=jpg&quality=90&back=2

    In a doua configuratie masina este de culoare : MET. PYRITE BEIGE , culoare care din nou patrunde la interior intr-un mod neplacut precum la Dacia.

    http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PP8SYDCRKB0A0B1&color=0MM00NLL&trim=0P470RFX&width=830&height=340&ratio=1&view=005&format=jpg&quality=90&back=2

    http://visuel3d.peugeot.com/V3DImage.ashx?client=CFGAP3D&version=1PP8SYDCRKB0A0B1&color=0MM00NLL&trim=0P470RFX&width=675&height=305&ratio=1&view=011&format=jpg&quality=90&back=2

    Ieftin si inestetic nu ?
    1 2
  • Zganga banga
    Deci, cum e Mafia? Ai incercat?
    2 1
  • bai romane, las-o naibii moarta'n papushoi...

    tu imi dai chiar DEFINITIA chederului si spui ca NU e cheder? Chederul adica ca..tul ala de cauciuc nu ajunge pana pe tabla la vedere, este strict pozitionat (pe montant B) astfel incat sa faca izolatie dubla: termica si fonica. Pe ce lume traiesti puiule? In schimb, pe grosimea ramei usii se pune (adica unii pun) si un element de finisare, adica o bucata de plastic pentru a ascunde tabla. Bucata asta de plastic NU ARE ROL izolator ci doar ESTETIC

    https://www.mercedes-benz.com/wp-content/uploads/sites/3/2015/12/08_Mercedes-Benz-Design-E-Class-Interior-Design-660x602-660x602.jpg

    In cazul de fata din strict considerente economice Peugeot a ales sa se lipseasca de un astfel de artificiu estetic.

    nu stiu dece imi pierd vremea....
    0 0
  • @Zorba
    Bună încercare de a face din marca Opel...O marcă adevărată. Dar din păcate situația reală este cu totul alta. Opel este în realitate ceea ce în limbaj popular de numește " o marcă corcita " iar acest fapt este demonstrat de fostul plan al mărcii prezentat nu cu mult timp în urmă de Dna Mary Barra CEO GM. In plus "vestitelor " motoare diesel sunt de origine Fiat, iar noul boss Dl Carlos Tavares CEO PSA Group a menționat că vor fi înlocuite în totalitate cu HDI-uri.
    În plus noile modele Opel sunt construite pe "filiera franceză" made nu PSA pe baza arhitecturii tehnice EMP2 care evident nu are legătură cu ... centrul international de dezvoltare de la Ru.
    Iar viitorul este și mai clar...Cu excepția modelelor electrice
    2 3
  • La Mafioso
    Nu-i mai raspundeti oamenilor!

    Viene, esti baiat destept. Lasa-l pe Mascarescu in pace. Ii dai apa la moara, o sa-ti raspunda si te va contrazice mereu ca altceva oricum nu stie. Omul nu are viata personala. Sau e redactor AM si face trafic. Una din doua.
    2 0
  • @Coco: exact la acest fel de "jurnalism" nediferentiat" simt din cand in cand imboldul de a mai posta:
    Eu am vorbit de situatia de pana acum! Iar pana ACUMA motoarele diesel NU vin de la PSA, iar pana sa vina mai dureaza un picut.
    Si nu am pomenit cele 2 noi aparitii care vin cu 70/80% ingrediente PSA in postarea antecedenta....
    Cat despre viitor mai vedem.
    Pana la urma urmei PSA si BMW au un Motor de 1,6l Turbo dezvoltat si folosit impreuna. Daca te uiti un pic imprejur te vei mira de cooperatile in lumea producatorilor Auto (BMW/Peugeot, Renault/Nissan, Mercedes/Renault GM/Toyota etc. Deci nu stiu de ce m-ar deranja pe VIITOR motoare diesel/benzina dintr-o cooperare PSA/Opel. Iar daca ai fi intr-adevar f.f. bine documentat, ce ce nu esti, nu ai mai sustine despre modelelle pomenite de mine in postarea premergatoare c-ar fi corcituri. Cea la ce te referi tu ca find corcitura, in ziua de azi este un standard approach in industria auto....cred ca la ora asta numai VW nu se afla intr-o cooperare cu alta marca avand in vedere poate volumul de vanzari extrem de ridicat care diminueaza poate dorinta de a scadea costurile in dezvoltare cu amortizari pe un volum mai mare. Dar, chiar ti se pare ca azi VW exceleaza pri fiabilitate/calitate & design?
    2 2
  • @Zorba
    De acord în mare parte cu unele aspecte postate de catre dvs. Cu câteva precizări/aspecte care sunt relevante.
    Colaborarea în dezvoltare de tehnologie și reducere de costuri precum și cooperarea în alianță in industria auto nu reprezintă aceleași lucru cu apartenența ca și proprietate la un grup auto. Termenul popular utilizat de mine are la bază declarația dată de șeful Opel Dl dr. N. cu ocazia salonului de la Geneva referitoare la noua identitate a mărcii in viitor și avea în vedere nouă "alianță" franco-germana. Referitor la standardele din industria auto mai greu. Da VW nu cooperează cu altă marcă că nu are de ce și ce și să sperăm că nu va coopera mult timp, pentru că ar pierde din identitate, dar și așa este foarte departe de Opel. Dar mai există și alți constructori pe cont propriu - Mazda, Honda, Hyundai-Kia - care nu depind de capitalul sau investiția altora cum este cazul Opel care merge pe pierderi, aspect cu care noul boss PSA de va confrunta și care va trebui soluționat... Și doar Dumnezeu știe ce decizii vor fi luate iar Opel va trebui să le implementeze.
    2 1
  • @Coco: Se poate face o intreaga filozofie pe tema asta: Eu am postat strict referitor la statementul dumneavoastra "mai ales că tehnologia provenea de la Chevrolet iar acum va proveni de la PSA"!
    Aici am sustinut si stiu ca, ma repet, technologia nu a venit de la Chevy decat in cazuri singulare enumerate de mine - ma refer aici la ultimi 10 ani de Opel. Principiul este ca technologia dezvoltata in Rü a mers spre Chevy cea ce a compromis de multe ori gradul de libertate referitor la technologia aplicata la platforme si motore. Am inteles ca multi au probleme sa inteleaga sau sa-si imagineze acest principiu dupa care se lucreaza in Rü, chiar si sub "tutela" GM. Aste este tot ce ami era important si nu are rost s-o interpretam in mii de feluri care nu redau adevarul.
    Ce va aduce viitorul cu PSA si daca acela va fi mai rau decat sub GM....eu sunt unul din cei mai curiosi in cea ce priveste acest aspect
    1 0
  • Grandlend X arata bine, nu ma da pe spate cu noul crossover de clasa B, este mai obisnuit decat m-as fi asteptat si estetic imprumuta haionul si bordul de la Astra K, iar partea frontala si grila radiatorului de la Moka X.
    Ca detinator a doua modele opel, respectiv astra H si astra J, asteptam mai mult de la viitorul Grandlend X, mai ales ca intentionez acum sa trec la un model SUV. Pegeot 3008 , cu care Grand. X imparte platforma, este mult superior la capitolul desing, probabil opel s-a gandit ca daca pui modelul astra K pe un sasiu mai inalt ai facut un SUV. M-as bucura sa reuseasca pe piata vanzarilor cu acest model, dar sa ne uitam un pic si la concurenta, nissan qashqai facelift, vw tiguan, pg. 3008, kia sportige, Kuga, H Tucson, toate au la desing un plus fata de acest model atat la interior cat si la exterior, desi sunt modele lansate pe piata cu cel putin 2 ani in urma iar altele sunt la sfarsitul generatiei. Recomandare pentru actuala conducere opel, ...daca nu aduci o schimbare substantiala modelului prezentat, va avea aceeasi soarta cu anticul Antara, iar revenirea pe profit a companiei va fii doar un deziderat.
    0 0
  • popescu adrian: tipul de motor b m a de la vw.an fabr.2006 este cel cu o axa cu un ax cu... Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru