Supersistem de franare Siemens

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 10.11.2006
Germanii de la Siemens au pus la punct un nou sistem de frane care injumatateste distanta de oprire a masinii.

Ati auzit vreodata de EWB sau, mai exact, de Electronic Wedge Brake? 99% dintre dumneavoastra ar raspunde negativ la aceasta intrebare. Nu exista insa motiv de ingrijorare. Veti auzi foarte multe despre acest sistem in anii urmatori.

Inventatorii sunt germanii de la Siemens, care deocamdata testeaza sistemul pe viitoarele modele de serie ale constructorilor europeni. Acestia spun ca noul pachet, care este legat strict de siguranta activa, va revolutiona evident standardele viitoarelor generatii de modele auto prin imbunatatirea distantelor de franare in comparatie cu mult mai comunele sisteme de franare hidraulice.

Ce inseamna insa Electronic Wedge Brake? Cheia termenului sta un cuvantul “wedge”, care inseamna pana pentru despicat lemn. Ei bine, cei de la Siemens s-au inspirat chiar din penele care erau utilizate ca frane pentru carutele trase de cai in secolele trecute. Insa, in loc sa se bazeze pe o bucata din lemn dur, EWB utilizeaza electronica de ultima ora si un element constructiv in forma de pana de lemn care imprima noului sistem de franare proprietati mult mai bune decat ale celui hidraulic. Este foarte interesant faptul ca energia cinetica a masinii imbunatateste performantele la franare.

Altfel spus, daca rulezi repede cand franele sunt activate, puterea de franare va creste.

Testele realizate cu un prototip au avut un rezultat senzational: distanta de franare a fost cu mai mult de jumatate mai scurta decat in cazul unei masini echipate cu un sistem de franare clasic. Se pare ca primul sistem EWB aplicat pe un model de serie va aparea in 2008 pe gamele Audi, BMW, Mercedes si Porsche.

Comentarii (4)

  • foarte tare
    Abia astept sa apara masina cu franele astea si cu suspensiile Bose: http://www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7bHU
    0 0
  • bogolea
    frane adevarate
    au fost, raman, si vor ramane cei mai tari in domeniu.........nemtii astia !!!!!!!
    0 0
  • Stiati ca...
    Domnilor ziaristi,
    Ar trebui sa va informati din Romania nu neaparat din tarile vestice. Conceptul a fost prezentat in Timisoara in primavara lui 2005. Iar chiar inventatorul (nu lucra la Siemens cand a avut ideea) a facut o prezentare despre acest concept si despre tendinta in automotive. Prezentarea a avut loc in decembrie 2005 la universitatea tehnica din timisoara. Dupa cum am inteles acest se dezvolta in parte si in Romania. Uitati-va pe bestjob si veti vedea ce pozitii sunt deschise pentru acest proiect.
    0 0
  • oficial
    Nu am avut cunostinta despre aceste detalii si nici nu am fi avut cum. Cele mai multe dintre inventii sau inovatii, cum doriti sa le spuneti, sunt de obicei concepute initial de "vreun" laborator de cercetare de la "vreo" Universitate din lumea asta. Dupa care, companiile preiau ideea, cumpara patentul si lanseaza produsul, asa stau lucrurile! Sursele de informare cu privire la aceasta stire nu specificau nimic de Timisoara sau de implicatia vreunui roman in acest proiect.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru