SURPRIZĂ: Saab va produce din nou maşini

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 05.01.2012
Deşi pare un miracol, Saab va produce în continuare maşini la uzina din Trollhattan. Este vorba însă doar de unităţile rămase neterminate pe linia de asamblare.

Cine credea că linia de asamblare Saab a fost deja sigilată se înşeală. Constructorul suedez se încăpăţânează să supravieţuiască, deşi toţi încearcă să îl îngroape definitiv. Cel puţin pentru o scurtă perioadă de timp, uzina din Trollhattan nu va înceta să funcţioneze, iar roboţii vor continua să sudeze părţile componente.

Nu este vorba despre un investitor surpriză şi nici despre o salvare miraculoasă, din păcate. Situaţia dramatică a rămas neschimbată pentru constructorul suedez, aflat în faliment. Cu toate acestea, o parte din angajaţii uzinei suedeze se vor întoarce la muncă în perioada imediat următoare pentru a asambla restul maşinilor rămase neterminate pe linia de producţie.

Potrivit unor informaţii neoficiale, pe linia de asamblare stau înşirate aproximativ 100 de maşini neterminate. Ultimul lot va fi finalizat şi apoi scos la vânzare, înainte ca Saab să-şi închidă porţile definitiv.

Rămâne încă nelămurită problema asigurării service-ului pentru maşinile vândute până în prezent.

Legislaţia îi obligă pe suedezi să asigura garanţie şi reparaţie.

via | autoblog

Comentarii (18)

  • Ieeeeeeeeee!!!!!!!! Uraaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! Sariti de bucurie!!!!!!!
    2 26
  • un KO privit in oglinda...
    "Prietenii" SAAB-ului vor mai jubila putin, poate cativa anisori, dupa care vor privi pieriti cum SAAB va deveni treptat una dintre cele mai puternice corporatii auto globale din acest secol, indiferent cate "cantece de lebada" ii vor mai fredona...Sunt mai sigur de certitudinea acestui spectru futuristic decat de dragostea maicii mele. Uitati-va la fenomenul fotbalistic Paris Saint Germain si luati aminte: nu va mai dura mult si, dintr-o formatie totusi mediocra, va ajunge sa mature pe jos in euro-cupe cu cele doua grande ale Spaniei, cu ManU, Chelsea, Milan si cine mai vreti voi, dar totul se va injgheba cu rabdare de calugar, munca de ceasornicar si stralucire de diamant, asisderea ca si in cazul SAAB...
    21 18
  • Mai degraba are sanse Saab decat PSG:)
    18 4
  • :))))))) Si totusi SAAB traieste !!
    !!
    16 3
  • @
    @Cuantic: nu stiu de unde scoti asemenea eseuri, insa este clar, ca PSG nu va castiga decat experienta (nu cupeeee), apoi SAAB nu poate deveni o forta... mai repede va ajunge DACIA cu noul MPV (daca pot sa ii zic asa), si cu noile modele pe care le va mai lansa, sau poate koreenii.
    @l.thomas: imi place profilul tau :))) , totusi vad ca te-a lovit Lodgy, de faci show pe toate articolele cu noul model :)))
    @dan_grc: ai mare dreptate.

    In rest, sper ca SAAB sa isi revina, sa scoata ceva inovator.
    12 5
  • Pacat de SAAB ca producea masini destul de exclusiviste.Ei au dat faliment deoarece fabricau doar un model,spre deosebire de ceilalti producatori care au min 3 modele.
    6 5
  • Victorie de marca
    Citind anumite articole aparute in ultimul timp, am zambit deseori. In acele articole, apareau diverse presupuneri despre viitorul firmei SAAB. Am preferat sa nu comentez, anumite lucruri cred ca sunt pe marginea unor jocuri economice si chiar politice. Astazi cred ca intervine un aspect nou, prin faptul ca se mai continua constructia masinilor ramase. Poate prin munca oamenilor si vanzarea unitatilor ramase pe linia de productie, se va sensibiliza cine trebuie...
    Cred ca anumite interese blocheaza aceasta marca deosebita, cu un caracter aparte. Pe de o parte, speculatiile care doresc sa fie cumparata foarte convenabil , pentru ca mai apoi sa se profite cat mai mult de istoria si inovatiile SAAB, pe de alta parte politica de tip consumist.
    Din pacate, in aceste vremuri, unii considera ca nu mai este loc pentru o marca ce se doreste si este deosebita. In timp ce apar diferite modele de nisa si multe automobile realizate pe platforme comune, consumismul incearca sa aiba un cuvant greu in ceea ce priveste supravietuirea unora, care au cautat mereu sa nu cada in greseala acestei uniformizari globale. Economia de consum nu doreste sa arate mila nimanui, daca nu se incoloneaza disciplinat si ascultator in liniile trasate si impuse.
    Unii critica aceasta marca pentru ca nu ofera performante sau pentru ca nu este in tendintele actuale. Aceia nu cred ca au inteles ce inseamna SAAB. Cum bine spunea cineva, ''masina cea mai buna este aceea care-mi place''. Fiecare are dreptul sa-si spuna o parere, atata vreme cat poate exista un dialog civilizat. Bine ca @automarket mai sterge anumite comentarii care depasesc limita bunului simt. De asemenea, fiecare are dreptul sa-i placa o marca anume, sa fie fan. Adevaratii pasionati nu se bucura cand o marca, oricare ar fi ea, are probleme. Cand cineva se considera pasionat de masini, stie ca nu exista masina perfecta si nu jubileaza atunci cand apar dificultati pentru o marca, indiferent care ar fi aceea.
    Cum bine spunea maestrul Octavian Paler, in viata dansului a invatat ca are dreptul sa fie suparat din cand in cand, dar nu are dreptul sa fie rau. Este problema unora daca-i indeamna firea la rautati, de aceea nici nu este cazul sa conteze ce spun ei, pentru ca este problema lor.

    Am dat un titlu acestui comentariu, tocmai pentru ca am consideratie pentru realizarile, inovatiile si istoria scrisa de marca SAAB. Indiferent de ceea ce se va intampla, marca va exista pentru cei care stiu ce inseamna pentru industria auto. Personal imi doresc sa supravietuiasca, in ciuda conditiilor vremurilor actuale. Daca nu se va intampla asa, cred ca marca nu are cum sa dispara. Pentru cei care stiu ce insemna SAAB, numele sau merge mai departe. Cred ca existenta lor inseamna victoria marcii. Au reusit sa transmita pasiuni si sa aiba fani adevarati. Oameni care cred in lucruri temeinice, lucruri care capata personalitate prin munca celor care le-au realizat. Daca ar fi sa rezum ceea ce au reusit sa transmita in timp cei care au muncit si muncesc inca sa realizeze modelele SAAB, ma gandesc ca au reusit sa transmita un foarte bun echilibru intre forma si continut.

    Felicitari, maestre @SaabCuantic, pentru pasiunea si elocventa dovedita fata de marca SAAB !

    Fie ca masinile bune sa continue sa dea nastere si anul acesta la discutii interesante si civilizate!
    Un an mai bun tuturor!
    24 2
  • @Octav
    Se pare totusi ca tu esti adevaratul Cuantic :)) Sau, daca nu crezi in reverberanta cuvantului, atunci cu siguranta reprezinti forta motrice si coarda de echilibru a acestui forum. Intr-adevar, asa cum just observai, cat timp SAAB va palpai in inimile vajnicilor lui suporteri, niciodata nu va putea sa se prabuseasca in abis...Viata aceasta becisnica isi poate continua cum pofteste traiectul pierzanic, inclusiv sau mai ales pe plan economic, in schimb noi rostim raspicat si neobosit dictonul nostru de obste "SAAB suntem noi!", fara sa parem niste sentimentalisti perimati, inadaptabili si ciufuti, asa sa se stie pretutindeni! Nu va mai dura mult si ma voi dispensa de BMW-ul personal fara nici un regret, nu ca un act de bravura, ci fiindca m-am decis sa fiu "extremist" pana la capat: ori cu SAAB in curte, ori vesnic PeJos :))) Save SAAB!
    12 3
  • @SaabCuantic
    Multumesc pentru aprecieri, consider ca le meriti mai mult decat mine :) Pentru perseverenta de a pleda pentru rezistenta marcii SAAB si pentru gestul de a cumpara un SAAB. Sa se intample cat mai curand, bravo tie!
    Nu in ultimul rand, pentru modul frumos in care explici si ai cautat sa te faci inteles in decursul timpului in legatura cu aceasta marca deosebita, pentru acele ganduri care cred ca au ajuns la sufletul multora.
    Imi place rezonanta gesturilor si faptelor care insemna rezistenta. Supravietuire si dorinta de a ramane in picioare. In fond, ceea ce se intampla cu SAAB, cred ca poate sa insemne un exemplu pentru noi toti. Un exemplu pozitiv, care spune ca in viata sufletul omului este bine sa stie cum sa traiasca, nu sa ia forma unui semn de intrebare.
    12 1
  • mare panarama si marca asta, pe cuvant

    si singurii fani din Romania la fel, unul face semne sataniste si crede ca doar il imita putin pe jay-z la avatar altul e comunist inrait si pace.
    6 9
  • Tribute to Saab
    ca un mic tribut adus acestei marci deosebite...urmariti, va rog, clipul de mai jos:

    http://www.youtube.com/watch?v=6kitT3PaImw
    7 0
  • The end of the world...
    Unii scelerati dizarmonici care nu stiu decat sa-si verse icrele otravite sunt de-a dreptul incorigibili...Eu nu-i voi mai besteli de acum inainte, deoarece vreau sa-mi respect un juramant facut mie insumi. Tin totusi sa reliefez un aspect pe care neindoielnic respectivii bolnavi de ura viscerala fata de tot ceea ce nu pot intelege sau accepta nici nu-l iau vreodata in calcul - in Evanghelie scrie asa: "Cel ce este drept, sa se indreptateasca pana la capat, iar cel nedrept sa pacatuiasca mai departe"...Sfarsitul pacatului (adica al lumii ca suflare de trup, nicidecum al planetei vestit prin cataclisme naturale si bolovani din spatiu, sic! - in legatura cu ultra-disputata data "apocaliptica" de 21.12.2012, vreau sa subliniez doar atat: ne vom revedea cu bine in 2013, si in 2014 s.a.m.d., fiindca, hm, "in ceasul in care nu ganditi..." - spuneti voi continuarea...) este realmente aproape ("bate chiar la usi", cum a rostit Cel pe Care doar ne-am prefacut, ca de obicei, ca-L celebram pe 25 decembrie...), iar toate lucrurile materiale sau ideologice pe care le-am valorat cu atata ravna egolatra in viata trupeasca se vor preschimba in neant etern pe baza unei asigurari ponderate moral, inexorabile: "Un cer nou si un pamant nou"...In particular, chiar si daca iubim SAAB pana la paroxism si nu-l vom trada cat vom trai, de fapt nu ne vom mai aminti de el in vesnicie, dar ideea ca ne-am innobilat spiritual pretuind ceea ce semnifica in esenta pentru fidelisimii sai admiratori va conta cu siguranta "dincolo"...De aceea am incetat la un moment dat sa mai fiu "Forever SAAB" (nick-ul meu anterior) si am ales sa-l consider o cuanta de energie pura si perpetua...Se leaga lucrurile, nu-i asa?
    Tipul de mai sus, care se dispretuieste pana si pe sine insusi, va fi prins "in ofsaid" la chemarea inevitabila a supremei Judecati daca nu va renunta sa-si blameze semenii pe motive fals temeinice. Este evident ca face aluzie la ztele si la mine, iar ceea ce ma uimeste este ca a primit cateva "unde verzi" pentru "subtilitatea" lui !? Si mai este limpede ca nu-si poate aroga nici o imagine veridica si concludenta despre comunism. Pe vremea lui "Ceasca", eu am fost sculat de parinti cu noaptea in cap timp de cinci ani, ca sa ma duc sa stau la cozi imense pentru o jumatate de paine si o jumatate de litru de lapte pe zi pe cap de locuitor, ca si pentru un iaurt lesinat, o sarlota flescaita si alte "trufandale" strict cartelizate, dupa care reveneam acasa si plecam la scoala de regula cu doua mere in papornita, ca n-aveau ai mei batrani ce sa-mi dea altceva, dar niciodata nu m-am revoltat impotriva anarhiei economice de atunci, n-am bombanit nimic la adresa sistemului politic conducator si nu m-am dat "disident" postdecembrist, cum n-a facut-o nimeni cu mintea lucida, ba, paradoxal, tot vederi politice "de stanga" ma anima strasnic si sigur ma vor urmari pana la inchiderea capacului :)
    In incheiere, sa nu incurcam borcanele: eu ii socotesc inteligenti nu pe cei care acumuleaza vaste cunostinte din universul high-tech, de la tembelizor sau de pe cyber-space, cum se preteaza actualmente mai toata lumea la parada extatica a "omni-scientei", "multi-potentei" si "pluri-preocuparilor", ci pe cei care citesc carti alese si sunt implicati trup si suflet in situatii, riscuri si provocari din care este imposibil sa nu ramana cu invataminte utile...pe vecie ;)
    7 2
  • @SaabCuantic
    Te-a scapat mamica ta in capusor cand erai mic? I-a uita-te tu frumos in oglinda si citeste porcariile care le-ai scris tu mai sus, sa vezi daca iti crezi prostiile care ti-au iesit din gurita ta fermecata :D
    2 8
  • Vax
    Am zis ca nu mai raspund provocarilor, asa ca "nu" ramane! Pentru probleme strict legate de evolutia lui SAAB, sunt maximum receptiv, tratam si domeniul tehnic cu cine are nedumeriri, dar in rest pofta in cui pentru cine are chef de harjoneala la nesfarsit. Ia sa vedeti cum ne concentram exclusiv pe subiectul la zi: deci SAAB va ispravi numai cu exemplarele de pe liniile de productie si pe urma...pa si pusi, nu? Nu! Oricine stie ca lichidarea judiciara a unei firme necesita niste costuri pe care in nici un caz nu le poate suporta societatea impricinata, asa cum o anumita corporatie americana (nu-i dau numele, ca mi se face rau) a realizat acest lucru clar in urma cu doi ani si totusi n-a fost dispusa sa renunte la 100 de milioane de euro doar ca sa-si vada fosta subsidiara tarata la fier vechi...Intrebarea care persista acum este cine va plati pentru dezafectarea fabricii din Trollhattan? Lichidatorii desemnati de tribunalul unde s-a declarat falimentul, care vor scoate banii din propriile buzunare ? (adica pirotehnistii si buldozeristii iti culca cladirea la pamant si demolatorii plus sudorii o dezintegreaza, nu-i bai, dar o vor face oare pe ochi frumosi, ca asa a poruncit tribunalul?) Proprietarul (inca) de drept Swedish Automobile? Pai Muller n-are bani nici de un costum nou. Statul suedez, care a garantat imprumutul lui Spyker pentru achizitionarea lui SAAB? Pai statul = contribuabilii si de aceea ma indoiesc ca cetatenii suedezi carora din intamplare nu le place SAAB vor accepta cu placere sa dea de la ei numai sa nu mai existe denumirea si spatiul. Pe de alta parte, cat timp nu va aparea un investitor serios si de talie mare care sa vrea totul - brand, fabrica si angajati - nu stiu cine ar avea curajul sa azvarle o suma colosala pe fereastra pentru a culca intr-adevar SAAB la pamant. Si ma enerveaza la culme noncombatul jenant al firmei-mama SAAB Aero&Systems, pe care, din cauza c-o duce excelent dpdv economic, o cam doare in pleazna de soarta tragica a unui madular care II POARTA NUMELE !!! Dar vad ca n-o doare mana sa scrie pe prima pagina a site-lui sau oficial "One name, two companies", in schimb nu sinchiseste sa procedeze in asa fel incat sa apara pana la urma "One name, only one fucking company"...Prin urmare, daca somnul obisnuit al ratiunii naste monstri, oare ce naste somnul globalist al ratiunii?...
    5 1
  • Octavian
    Daca chiar nu supravietuieste SAAB, exista Volvo oricand care are acelasi spirit si suflet, doar ca este mai longeviv.
    1 0
  • @panaramelor
    care nu stiu sa aprecieze o marca de masina numai vorbesc aiuria.Ii dau perfecta dreptate lui @octav72 care a dat un comentariu ca la carte...ca intradevar chiar daca suntem fani de alte marci asta nu inseamna ca tre sa ne bucuram cand unul are necaz....ceva de genul sunteti si voi astia care va bucurati ca daca vecinul vostru are un necaz voi va bucurati foarte tare.Dar mai bine zis habar nu aveti de automobile numai va dati mari fani de anumiute marci.Fiecare are dreptul sa aiba o marca preferata oricare ar fi ea dar asta nu inseamna ca tre sa ii hulim pe alti fani si sa ne certam ca in fotbal.Un fan adevarat de automobile sigur va aprecia si alte marci chiar daca e rival....Eu am apreciat tot timpul marca SAAB mi-a placut foarte mult,chiar daca nu am fost propietar de asa ceva.La fel apreciez de exemplu si audi sau lexus sau alte marci pt ceea ce fac chiar daca eu sunt pe prim plan fan de alta marca.Eu sper sa iasa soarele intr-o zi pt SAAB si sa reuseasca sa iasa afara din prapastia asta adanca..Salutare la toti si la cei care imi veti da vot negativ.
    9 1
  • @John
    Din partea mea poti primi mai mult decat un "plus" statistic, si anume apreciere de suflet, te asigur! Stiam eu ca "germanele" au si asemenea sustinatori de buna credinta - ca tine, Lau, Scorpyon, tzenu etc. - dar, din pacate, in viata reala nu sunteti prea multi, deoarece nu este zi lasata de Dumnezeu sa nu vad vreun zbanghiu cum se crede la raliu pe strazile Capitalei, mai ales la volanul lui Audi si BMW...Pe unii ma ambitionez sa nu-i las sa ma depaseasca, ceea ce stiu prea bine ca-i va aduce imediat in pragul turbarii, iar dupa ce le permit sa-si savureze "triumful apoteotic", ma amuz de harul meu "profetic". In alta ordine de idei, regret enorm ca BMW Group nu este interesat de achizitia unei marci fata de care prezinta puncte conceptuale identice si doar este perfect constient ca asa este! Inca ma mai plimb cu BMW, dar acest tip de reticenta insuficient justificata reprezinta unul dintre motivele solide care ma forteaza sa n-o mai fac la un moment dat...
    3 0
  • @john_range
    Daca macar jumatate din fanii BMW ar gandi ca tine, fii sigur ca pareri rautacioase de genul "BMW = masini de cocalari, pitzipoance, interlopi nespalati, oameni limitati, etc" nu si-ar mai avea rosul! Subscriu in totalitate la ce ai scris mai sus!
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru