Salonul Auto de la Paris 2014

PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4

Publicat Vineri, 03.10.2014
de Bogdan Mirică
Comenteaza 28
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 1
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 2
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 3
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 4
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 5
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 6
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 7
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 9
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 10
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 11
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
PARIS 2014 LIVE: Jaguar XE, sedanul britanic concurent cu BMW Seria 3 și Audi A4 - Poza 12
Jaguar a dezvăluit o serie de date noi despre noul XE, propunerea sa pentru segmentul sedanurilor medii premium. Cu o caroserie construită în mare parte din aluminiu şi cu motoare noi, eficiente, noul Jaguar XE va încerca să fure din clienţii lui BMW Seria 3 şi Mercedes C-Klasse.

Modelul de segment mediu este urmaşul vechiului Jaguar X-Type şi un rival declarat pentru modele cu tradiţie, cum sunt BMW Seria 3, Mercedes C-Klasse şi Audi A4. Jaguar promite că noul XE va fi o revoluţie în segment, fiind dezvoltat pe o platformă modulară complet nouă, botezată iQ.

Caroserie construită în proporţie de 75% din aluminiu

Englezii au anunţat că vor folosi aluminiu pentru mai mult de 75% din caroseria lui XE, lucru nemaiîntâlnit în rândul unui model premium aparţinând acestui segment. Mai mult decât atât, Jaguar va folosi un aliaj special de aluminiu, numit RC 5754. Acesta include Cupru, Titaniu, Zinc, Crom, Fier, Siliciu, Magneziu şi Mangan, pe lângă aluminiu.

Proporţiile speciale ale acestor elemente vor asigura o rigiditate torsională ridicată a caroseriei şi o masă totală mai redusă decât a unui model echivalent, cu aceleaşi dimensiuni. Este primul semn că Jaguar a învăţat de la noul Mercedes C-Klasse.

Design inspirat de fratele Jaguar XF

În timp ce unele forme ale părţii frontale amintesc de modelul XF, fratele mai mare al acestuia, XE se distanţează prin blocurile optice angulare aproape lipite de grila frontală. Printre trăsăturile care ies în evidenţă se numără şi nervurile de pe capotă, care formează unghiuri ascuţite cu blocurile optice pe măsură ce ambele se aproprie de grila frontală cu model fagure.

Partea frontală a lui XE în versiunea S este completată de trei fante de aerisire, două în locurile în care găsim de obicei proiectoarele de ceaţă şi a treia sub forma unei grile inferioare. Tot pe această versiune vom avea pasaje ale roţilor mai evazate şi jante de 20 de inch pe care au fost montate pneuri Michelin Pilot Sport 3.

Sistem multimedia InControl cu ecran de 8 inch

Urmareste Automarket
Britanicii au înţeles că pentru a se putea bate cu modele devenite deja etalon, au nevoie de un pachet tehnologic inovativ.
Motiv pentru care au gândit cu atenţie gadget-urile instalate pe XE. Noul sistem infotainment numit InControl va fi principalul punct de atracţie în habitaclul noului model.

InControl este un sistem total, dezvoltat de la zero de către specialiştii Jaguar. Sistemul se bazează pe un ecran tactil de 8 inch, amplasat central pe planşa de bord. Va include integrare completă pentru telefoanele inteligente atât cu sistem de operare IOS cât şi Android, aplicaţii dedicate şi posibilitatea de a crea un hot spot WiFi pentru mai multe device-uri care au nevoie de internet. 


Esential 340 de cai putere dezvoltă noul Jaguar XE-S.
4.9 secunde sunt necesare pentru ca XE-S să accelereze de la 0 la 100 de km/h.
4 litri/100 de kilometri va consuma cel mai economic motor din gama Jaguar XE.
2001 este anul în care debuta Jaguar X-Type, predecesorul noului XE.
O altă funcţie a noului sistem este InControl Remote, care va permite utilizatorilor să acceseze sistemele automobilului de la distanţă. Astfel, cu ajutorul acestei funcţii vor putea activa climatizarea, vor putea localiza maşina în parcare, vor putea descuia uşile şi chiar vor putea porni motorul de la distanţă. Sistemul InControl mai permite şi urmărirea maşinii prin GPS dacă aceasta este furată. Noul model XE va folosi în premieră şi o proiecţie cu laser pentru informaţiile afişate direct pe parbriz prin intermediul sistemului Head-Up Display.

Noua gamă de motoare Ingenium

Știm că gama de motorizări a noului Jaguar XE va începe cu un motor turbodiesel cu patru cilindri de 2.0 litri din gama Ingenium ce dezvoltă 163 CP și 380 Nm. Același propulsor va fi disponibil și într-o variantă de 180 CP și 430 Nm. Unitățile diesel pot transmite puterea prin intermediul unei cutii de viteze manuală cu șase trepte sau transmisie automată opțională cu opt trepte.

Urmează apoi în gamă un motor de 2.0 litri benzină supraalimentat prin sistem turbo.

Acest motor oferă 200 CP și 280 Nm sau poate fi comandat în versiunea de putere superioară de 240 CP și 340 Nm. Motorul 2.0 turbo poate fi asociat cu o cutie de viteze automată cu opt trepte.

Vârful de gamă va fi însă versiunea XE-S. Sedanul împrumută motorul V6 de 3.0 litri al actualului F-Type şi se bucură astfel de 340 de cai putere şi 450 de Nm. Alături de o transmisie automată cu opt rapoarte, noul XE-S poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.9 secunde, oferind o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h.

Noul Jaguar XE, urmaşul vechiului X-Type

Aşa cum aminteam şi mai devreme, noul Jaguar XE este urmaşul vechiului X-Type, un model produs de constructorul britanic între anii 2001-2009. Era exact perioada în care Jaguar se afla sub patronajul Ford şi se străduia din răsputeri să supravieţuiască în segmentul premium. X-Type nu a resuscitat brandul britanic, vânzările sale nefiind atât de promiţătoare pe cât se sperase iniţiale.

Dezvoltat pe o platformă Ford, X-Type împărtăşea între 15 şi 20% dintre piese cu Ford Mondeo. Oferit la început cu motoare pe benzină de 2.5 şi 3.0 litri, X-Type a fost mai apoi livrat şi într-o versiune diesel de 2.2 litri. Sedanul a fost introdus pe piaţă în 2001, iar varianta familistă Sportwagon a apărut trei ani mai târziu, devenind primul break construit vreodată de Jaguar.

Cariera lui X-Type se încheia în 2009, al opt ani de la debut, fără veşti despre un potenţial înlocuitor. În total, până la acea vreme, Jaguar vânduse 350.000 de unităţi X-Type.


Comentarii (28)

  • Consider ca asemanarea cu XF va fi benefica, este normal sa-si construiasca o gama cu o puternica amprenta stilistica, iar modelul de clasa mare este un bun punct de plecare. Noul XE arata bine, sunt sigur ca va avea succes mai mare decat X-Type.

    In privinta concurentei, cred ca adevarata batalia o va da cu Volvo, la aceasta clasa cu viitorul S60, chiar daca la preturi marca sudeza va sta mai bine ( un Jaguar a fost dintotdeauna mai scump decat un Volvo), dar aceste doua marci sunt pe revenire dupa investitii importante, ambele au pierdut teren, de aceea cred ca eternele tinte de vanzari care sa se apropie de concurenta germana nu le face bine.
    18 4
  • sper sa ia m mult de 4 stele LA CRASH TESTE , STELE care au fost luate de fratii sai m mari ACTUALI .
    sa vedem ce siguranta ii dau si americanii .
    sa vedem cu ce motoare vin
    lumea vrea permant competitie si cifre
    vad prea multi morti pe sosele in romania , ca sa cred ca plasticul si aluminiul care inlocuiesc otelul si fierul sunt bune .
    2 15
  • Arata bine, desi nu cred ca e avantajat de culoarea asta.
    9 2
  • Masina arata cel mai bine din clasa sa. Dupa cum spune si verde, culoare nu o prea avantajeaza, mai ales la interior. Nu prea vad sa aiba nimic major care sa nu imi placa. Preturile cred ca vor fi foarte bune comparativ cu modelele germane cu dotari si motorizari echivalente.

    Sa vedem ce rezultate vor obtine pentru siguranta... Eu le urez mult succes!
    9 5
  • @cici

    in Vest si SUA numarul victimelor din accidente rutiere este in continua scadere. Odata, datorita educatiei si apoi datorita sistemelor active si pasive ale masinilor.

    Accidentele din Romania sunt aproape exclusiv datorate lipsei crase de eductie si a generatiilor invechite de automobile de pe sosele.

    asta pentru a nu iti spune ca fierul si oteleul sunt bune doar colindele romanesti ramanand la statutul de legenda
    14 2
  • De ce naiba au stricat masina cu interiorul ala invechit??? Era perfecta pana am vazut interiorul......
    8 7
  • @Vianu, fals amice, cauza accidentelor din RO se datoreaza drumurilor cu o banda pe sens, nemarcate, cu gropi, balegar si carute.
    De ce? pentru ca atunci cand adoarme unu la volan, intr-o curba, executa cel putin o familie in alta masina pentru ca masina aia nu are luxul de a avea 2 benzi sa poata sa faca vreo manevra de evitare, nici parapet intre sensuri nu exista.
    Pana sa circul si eu prin Europa, la fel credeam si eu, ca viteza, ca prostia, ca etc etc, fals. Sigur ca suntem niste tarani in trafic, plini de fite si impresii asta nu contesta nimeni, dar pana si asta e cauzata de drumurile proaste pentru ca iti pierzi calmul cand stai dupa un tractor 30 de km, cand pe o distanta de 300 de km intre doua localitati mari in tara ai viteza medie de 30 km/h pentru ca din 10 in 10 km intri intr-un sat cu 3 vaci si 2 babe pentru care trebuie sa te limitezi la 50 km/h si atunci ce faci? ii dai bataie cu 140-150 unde apuci, depasesti ca un nebun si ii pui pe toti in pericol.

    Dar Jaguarul e frumos.
    17 7
  • @mowgli

    diferenta dintre noi si animal este ca noi avem constiinta nu doar instinct de supravietuire. Adaptarea la mediu nu este apanajul patrupedelor

    Povestea drumurilor proaste si a lipsei de 100 de benzi pe sens a devenit o justificare ridicola a incapacitatii romanului de a pricepe ca daca drumul e prost luam usor piciorul de pe acceleratie.

    Da, jaguarul e frumos

    PS1. drumuri cu un singur sens de mers sunt si in vest. Doar trebuie sa iesi de pe autostrada si sa vezi chestia asta

    PS2. am mai dat exemplul unui situatii in Franta unde o combina aflata pe un drum cu 2 benzi nu a fost nici depasita si nici claxonata de vreunul dintre zecile de soferi aflati in spatele ei si obligati sa respecte linia continua de pe acel sector de drum mai bine de 15 minute.
    17 4
  • @Mowgli: cam fals e ceea ce sustii tu...

    E cam ca vorba aia "guns don't kill people, people kill people". Faptul ca infrastructura e jalnica nu da nimanui dreptul sa incalce legea: atata vreme cat unii sunt dispusi sa mearga in coloana la o anumita viteza, de ce se gasesc unii dispusi sa depaseasca coloane intregi de masini, doar pentru ca ei se grabesc ? Ziua are 24 de ore pentru toti (la fel cam cum ar trebui sa fie cu Legea), si depinde de fiecare dintre noi cum le gestionam fara a-i afecta pe cei din jur.

    Iar ca titlu de exemplu, iti sugerez sa vezi niste statistici comparative Romania vs Slovenia (tot o tara ex-comunista), o tara cu un numar destul de mare de autovehicule raportat la populatie - in 2011 erau 1.4 milioane (RO - 5.4 milioane) la 2 milioane de locuitori (RO - 20 milioane). In aceste conditii, Slovenia are 6.6 morti la 100,000 locuitori, pe cand Romania are 11.1 (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate).

    Revenind la Jag-ul in discutie, am cautat ceva pana sa-mi satisfac curiozitatea: are tractiune spate (Yammiii!!!) si din 2016 si tractiune integrala (Yammiii-Yammiii!!!), un sistem preluat de la Land-Rover.

    "At launch, the Jaguar XE will only be available with rear-wheel drive, but by 2016 the car will also be available with four-wheel drive. It uses a development of Land Rover's Terrain Response system to deliver huge amounts of grip in all weathers and will rival Audi Quattro and BMW xDrive models."
    9 4
  • Arata ok din fata, spatele e o dezamagire. Iar la interior absolut nimic interesant. Masina nu iese cu nimic in evidenta. Pacat, era interesant un concurent serios acest segment.

    Nu cred ca va compensa cu o tehnica de exceptie design-ul.
    4 4
  • @Mircea, nu-i nimic fals amice caci eu n-am afirmat nicaieri ca daca drumul e prost, ai dreptul sa faci ce vrei, dar sunt convins ca stii ca nu traim intr-o lume perfecta.
    Acuma argumente cu Slovenia si Franca si mai stiu eu ce, ca si alte tari au 2 benzi, ok, de acord. Dar hai sa strabatem Franta de la West la Est sau Nord - Sud sis a facem acelasi lucru in RO, sa vedem, cam in cat timp faci 100 de km, cu ce medie de viteza si ce consum. Sa vorbim si de halul in care iti arata suspensia masinii la sfarsitul drumului? n-are rost.
    Si dupa drumuri, cea mai mare vina o au autoritatile. Crezi ca strainii s-o nascut toti cu simt civic si respect fata de aproape? pe dracu. Ai vazut pe cineva la noi sa ia amenda ca n-a semnalizat? eu nu. Doar viteza, atata stim sa repetam ca prostii "avea viteza".
    Acu 3 zile am vazut cum o caruta cu doi cai cobora o serpentina deosebit de periculoasa pe contrasens! pe contrasens!!! ultima curba inainte de un oras!!!
    Cand o sa se inceteze prostiile astea, atunci putem vorbi de soferi necivilizati.

    Scuze pentru off-topic.
    8 4
  • ultimul off-topic

    @Mowgli

    stii de cate ori era sa ma pup cu cate un BOU care mergea pe contrasens cu "caruta" lui de 150CP? ar trebui sa imi pun o camera pe oglinda...as umple net-ul de filmulete in care inima ti s-ar face cat un purice. Nu mai traziu de acum o saptamana o vita de genul asta (cu toate ca virajul era lejer si m-a vazut) a preferat sa taie virajul si sa ma oblige sa ajung cu rotile dreapta pe pietris.

    si totusi nu pricep unde e logica aici: daca drumul e prost eu ma grabesc?
    6 3
  • @ Mircea (off-topic)

    Prin exemplele tale ii dai dreptate lui mowgli.

    Intr-adevar, Slovenia a fost o tara comunista, dar ei au 5 autostrazi pe o suprafata de 11 ori mai mica decat a Romaniei (la altii se poate, la noi nu...). Chiar daca, sa presupunem, nu ar avea autostrazi deloc, e mai usor sa nu te enervezi daca parcuri la un drum maxim 200km (si se termina tara), decat dupa 500km de mers prin Romania cu o viteza medie de 58km/h.

    In al doilea rand, din lista de pe Wikipedia se vede clar ca numarul mare de decese este in tarile cu infrastructura deficitara (Eritreea, Venezuela, Rwanda, etc.) raportat si la numarul de locuitori, si de masini, si de orice altceva. In contrast, in SUA, soferii sunt si mai nepregatiti, si mai multi chai mai melteni decat romanii, dar au o motralitate similara cu noi raportat la numarul de locuitori si mult mai mica raportat la numarul de maisini.
    8 0
  • Sper sa nu se inteleaga ca afirm ca daca drumurile sunt proaste trebuie sa nu respecti legea...
    7 0
  • Arata bine! Sunt de parere ca acest model XE si Cadillac ATS sunt cele mai frumoase masini din segment.
    9 3
  • Ovidiu
    Mi se pare o masina frumoasa si sexy, o masina care defineste luxul si sportivitatea.
    5 2
  • Cum naibi sa nu arate bine daca la exterior e aproape identic cu seria 3..?
    5 10
  • @Mowgli : nu imi dau seama exact in ce tari europene ai condus pana acum. Iti pot spune insa din experdienta mea personala. Am condus cam jumatate de europa si mai in sud si mai in centru si mai in nord. Iti pot spune ca cel mai prost trafic este in Romania. Pana is in Polonia soferii sunt mai civilizati si traficul mai decent. Iar asta se intampla in Romania nu din cauza drumurilor. Traficul este prost din cauza celor mai multi care in romania isi spun soferi, dar care in fapt nu au nicio idee despre ce inseamna sofatul cu adevarat. Pentru care vorbe de gen conduita preventiva nu inseamna absolut nimic si care in permanenta au impresia ca daca au o masina mai puternica este musai sa faca exact ce ii taie capul si sa fie indignati de orice limita de viteza. Sa dea faruri daca iti permiti sa nu mergi atat de repede pe cat vor ei, sa considere ca drumurile le apartin si in general pe sosele sa isi permita orice, de parca nu ar exista consecinte. Traiesc in UK si iti pot spune ca aici pe drumurile de tara (fireste asfaltate, ca nu despre asfaltat se mai pune problema) sunt bucati de drum unde nu au loc doua masini, nu mai vorbim de a doua banda. Accidente ? Mai deloc. Limita de viteza pe autostrada este de 70 de mile (adica 119 km/ora) iar in oras in cele mai multe locuri limita de viteza este de 30 mile (adica 48 de km/ora). Stiu ca romanii si-au facut un obicei din a se plange ca sunt pedepsele naspa. Hai sa iti spun ca aici ai permis pana la 12 puncte. Prima suspendare e pe 6 luni. A doua intre un an si doi ani, iar a treia este definitiva pentru ca se considera ca esti un sofer periciulos. Intre timp insa, iti cresc asigurarile pana la un nivel la care o sa preferi sa mergi cu bicicleta. De altfel statisticile spun cel mai clar cum e treaba cu soferii - in UK anual mor 3000 de oameni in urma accidentelor. In Romania anului 2013 ? Aproape de 10 mai multi, mai exact 28.000 de oameni. Insa nu putem face aceasta comparatie, pentru ca UK are cam 70 de milioane de locuitori, iar Romania vreo 20 de milioane. Probabil ca daca facem calculul procentual la numarul de soferi, povestea ar arata cu mult, mult mai rau. Stiu, romanii sunt toti niste Schumacheri, iar toate aceste vorbe ca prudenta, conduita preventiva, limitarea vitezei pana la evitarea oricarui pericol, ne doare si ne doare rau. Din nefericire indivizi ca tine nu or sa isi schimbe niciodata optica, avand cumva impresia ca toti ceilalti sunt niste idoti si niste fatalai si ca noi romanii suntem cumva miezul din banana, chit ca toate statisticile, dar TOATE, ne contrazic la capitolul soferi.
    Revenind la Jaguar... Belea :) Singura mea problema este ca nu prea mai fac cu transmisie manuala.
    13 4
  • @Vlad eu nu stiu de unde pana unde ai tras tu concluzia ca eu sustin incalcarea legii ca avem drumuri proaste. Cum iti permiti sa ma acuzi tu pe mine ca eu ii consider pe altii idioti si eu ma cred miezul din banana? Ceea ce incercam eu sa evidentiez e cu totul alta poveste pe care clar n-o intelegi, dar iti traduc in engleza daca aici e baiul.
    Citeste comentariul lui ShelbyV8, poate asa intelegi despre ce este vorba. Dar daca tot te pricepi asa de bine, fiind un om umblat, zi-ne si noua care-i solutia? Daca autoritatile nu-s o problema si nici drumurile foarte periculoase? Cum o sa isi revina Romanul la normal?

    Si ma intreb, acolo in Anglia la tine, Londra e legata de Birmingham sau Leeds de drumuri cu o banda pe sens unde nu incap doua masini? Drumuri pe care fac naveta mii de masini pe zi, inclusiv camioane, tractoare, biciclisti si carute?
    9 3
  • @ShelbyV8: la prima vedere, asa poate parea...
    Intr-adevar diferenta - ca populatie si suprafata - intre Slovenia si Romania este de 1:11, dar dpdv al numarului de vehicule este de 1:4 ceea ce ma duce cu gandul la o densitate mai mare de masini in trafic. E drept ca - procentual vorbind - stau mai bine la capitolul autostrazi (cu 100km mai putin decat noi), dar tot ramane problema densitatii... Si am ales intentionat o tara ex-socialista pentru exemplificare, intrucat - cel putin la modul teoretic - amandoua au avut acelasi start (deh, oamenii fac diferenta).

    @mowgli: din postarea ta am inteles ca e normal sa te "enervezi" (cu efectele aferente) si sa ajungi sa conduci cu viteze in afara legii din cauza infrastructurii si a altor vehicule incete.

    Ca o concluzie, consider ca nu drumurile sunt cauza, ci lipsa aplicarii legii atunci cand se impune (atat asupra celor ce incurca drumurile, cat si asupra celor ce se "enerveaza") combinate cu lipsa/diminuarea respectului pentru ceilalti participanti la trafic...
    5 6
  • Abia astept sa apara in reprezentante, sa vad cat costa.. si poate imi comand un XE, mai repede imi cumpar XE decat un Clasa C..
    3 1
  • @ Vlad

    Varianta de baza va avea o cutie manuala cu 6 trepte.
    4 0
  • Mowgly, sunt in Tara Galilor, am stat o vreme in Scotia si am condus si in Anglia. Da, drumurile dintre orase sunt in general drumuri inguste. Sunt acele drumuri pe care oamenii le folosesc pentru ca este mai usor decat sa conduca x mile pana la autostrada. Tu probabil ca ai senzatia ca daca trebuie sa mergi de la bucuresti la ploiesti trebuie musai sa faci asta pe autostrada. Pai si in uk iesirile catre autostrada presupun sa tai orasul in doua, deci sa pierzi o gramada de vreme doar ca sa alergi cu 70 de mile pret de 30 de mile. Asta in orasele mari, unde autostrada e mica. In Scotia de pilda am stat in Dumfries, iar pana la autostrada erau cam 25 de mile. Nu amice, aici oamenii prefera vechile drumuri pt rute scurte. Rata accidentelor este atat de scazuta aici pentru ca pedepsele sunt drastice pt cei care incalca legea, iar in timp conduita preventiva le-a intrat in sange. Nu ai sa vezi ca se depaseste coloana, sau ca se incadreaza pe alta doar pentru ca pe directia aia de mers se circula greu, pt ca mai apoi sa iti taie fata. Daca pe un drum din asta cu o banda pe sens (si crede-ma ca sunt multe multe) iti merge unu in fata cu 30 de mile in loc de 50 sau 60 cat iti permite zona, nu ai sa vezi pe nimeni claxonand sau dand flash-uri. Toti asteapta cuminti sa aiba loc sa depaseasca. Si la depasire ghici ce ? In 90% din cazuri se face in ordinea numerelor de pe tricou. Adica prima masina in spatele celui care merge mai incet, apoi a doua, apoi a treia si tot asa. Daca este o zona mai de deal si curbe ? Nu ai sa vezi pe nimeni depasind. Pur si simplu stau si asteapta pana se poate. Niste idioti, nu-i asa ? Unul ca tine ar face spume la o astfel de intamplare, ca deh, ti-ar strica media de viteza. Ei insa nu. Care este solutia pentru romani ? Una imposibila. Sa mai lase din orgoliul asta de doi bani "las' ca stim noi mai bine". Sa puna mana sa invete rabdarea, eventual chiar sa priceapa ca ajunge la destinatie mai tarziu este cu mult mai bine decat a nu mai ajunge deloc. Ar fi minunat daca romanii ar intelege ca drumurile, aberant denumite publice, sunt ale tuturor. Inclusiv ale celor putin timorati, inclusiv ale celor mai in varsta, inclusiv e celor mai putin priceputi. Atunci, si numai atunci, in romania traficul o sa arate mai bine. Pana atunci, indivizi ca tine sau si mai rai, vor plange ca nu sunt drumurile bune, insa parapetii pe autostrazi (alea care sunt) vor fi facuti praf la fiecare doi metri. Uita-te pe autostrazile de la noi si ai sa vezi in cate locuri parapetii sunt facuti praf. S-a nimerit sa fiu in tara la putin timp dupa ce s-a inaugurat tronsonul bucuresti - ploiesti. La nici 3 saptamani parapetii erau praf in 6 locuri la dus (numarate de mine) si 4 la intors. Dar fireste, soferii sunt nise meseriasi doar ca au ghinion ca drumurile sunt proaste. In sfarsit, cred ca ma chinui degeaba, pentru ca cei ca tine nu or sa inteleaga de fapt care este treaba. Toti ceilalti care incearca sa respecte si regulile si limitele de viteza si pe ceilalti participanti la trafic or sa treaca in romania drept fraieri, handicapati sau in cel mai fericit caz, daca "pilotul" este amabil "soferi de duminica".
    4 2
  • Mowgly, sunt in Tara Galilor, am stat o vreme in Scotia si am condus si in Anglia. Da, drumurile dintre orase sunt in general drumuri inguste. Sunt acele drumuri pe care oamenii le folosesc pentru ca este mai usor decat sa conduca x mile pana la autostrada. Tu probabil ca ai senzatia ca daca trebuie sa mergi de la bucuresti la ploiesti trebuie musai sa faci asta pe autostrada. Pai si in uk iesirile catre autostrada presupun sa tai orasul in doua, deci sa pierzi o gramada de vreme doar ca sa alergi cu 70 de mile pret de 30 de mile. Asta in orasele mari, unde autostrada e mica. In Scotia de pilda am stat in Dumfries, iar pana la autostrada erau cam 25 de mile. Nu amice, aici oamenii prefera vechile drumuri pt rute scurte. Rata accidentelor este atat de scazuta aici pentru ca pedepsele sunt drastice pt cei care incalca legea, iar in timp conduita preventiva le-a intrat in sange. Nu ai sa vezi ca se depaseste coloana, sau ca se incadreaza pe alta doar pentru ca pe directia aia de mers se circula greu, pt ca mai apoi sa iti taie fata. Daca pe un drum din asta cu o banda pe sens (si crede-ma ca sunt multe multe) iti merge unu in fata cu 30 de mile in loc de 50 sau 60 cat iti permite zona, nu ai sa vezi pe nimeni claxonand sau dand flash-uri. Toti asteapta cuminti sa aiba loc sa depaseasca. Si la depasire ghici ce ? In 90% din cazuri se face in ordinea numerelor de pe tricou. Adica prima masina in spatele celui care merge mai incet, apoi a doua, apoi a treia si tot asa. Daca este o zona mai de deal si curbe ? Nu ai sa vezi pe nimeni depasind. Pur si simplu stau si asteapta pana se poate. Niste idioti, nu-i asa ? Unul ca tine ar face spume la o astfel de intamplare, ca deh, ti-ar strica media de viteza. Ei insa nu. Care este solutia pentru romani ? Una imposibila. Sa mai lase din orgoliul asta de doi bani "las' ca stim noi mai bine". Sa puna mana sa invete rabdarea, eventual chiar sa priceapa ca ajunge la destinatie mai tarziu este cu mult mai bine decat a nu mai ajunge deloc. Ar fi minunat daca romanii ar intelege ca drumurile, aberant denumite publice, sunt ale tuturor. Inclusiv ale celor putin timorati, inclusiv ale celor mai in varsta, inclusiv e celor mai putin priceputi. Atunci, si numai atunci, in romania traficul o sa arate mai bine. Pana atunci, indivizi ca tine sau si mai rai, vor plange ca nu sunt drumurile bune, insa parapetii pe autostrazi (alea care sunt) vor fi facuti praf la fiecare doi metri. Uita-te pe autostrazile de la noi si ai sa vezi in cate locuri parapetii sunt facuti praf. S-a nimerit sa fiu in tara la putin timp dupa ce s-a inaugurat tronsonul bucuresti - ploiesti. La nici 3 saptamani parapetii erau praf in 6 locuri la dus (numarate de mine) si 4 la intors. Dar fireste, soferii sunt nise meseriasi doar ca au ghinion ca drumurile sunt proaste. In sfarsit, cred ca ma chinui degeaba, pentru ca cei ca tine nu or sa inteleaga de fapt care este treaba. Toti ceilalti care incearca sa respecte si regulile si limitele de viteza si pe ceilalti participanti la trafic or sa treaca in romania drept fraieri, handicapati sau in cel mai fericit caz, daca "pilotul" este amabil "soferi de duminica".
    3 2
  • @Vlad iarasi faci aceeasi greseala sa ma cataloghezi drept unul care n-are rabdare, e un teribilist si nu respecta legea. De aici ce sa inteleg? ca n-ai citit decat prima si ultima propozitie din ce am scris si atunci de ce as da doi bani pe ce zici tu?
    Dar uite ca totusi am facut-o si ti-am citit postul. Tot ce spui tu, (exceptie facand presupunerile tale si etichetele pe care mi le pui) se incadreaza la categoria "aplicarea legii", la care am facut deja referire si am mentionat-o de asemenea ca fiind o problema grava in Romania dar ceea ce inteleg din toate povestile tale e ca autoritatile n-au absolut nicio vina da? Totul e marcat, totul e semnalizat, totul e asfaltat, tu numa sa-i dai cheie si sa te duci regulamentar, corect?

    PS Cred ca totusi exagerezi spunand ca toti soferii care respecta regulile sunt fraieri. Hai totusi sa fim realisti ok? Foarte multa lume circula regulamentar, unde nu se intampla asta e in general pe drumuri si in localitati cu trafic intens.
    1 4
  • Ba tocmai ca ti-am citit postarile cap coada. Faci aceasi greseala pe care o fac cei mai multi dintre soferii din Romania - cauta in permanenta vinovati. Da, marcajele au de suferit in Romania, iar a fi strain este o adevarata aventura. Chiar radeam acum cateva luni cand am facut un drum pana la Sighiosoara. Pai trebuie sa stii georgrafie fratica sa ajungi acolo. Acolo unde drumurile se despart, erau doar doua indicatoare : spre Mures si spre Sibiu. Pai ca strain, daca vrei la Sighisoara, pune dumneata mana si mai invata georgrafia Romaniei. Da, sunt foart e multe probleme de trafic, si da - autoritatile au contribuit din plin la aceasta stare de fapt. Ma gandesc asa repede doar la cazul Curtea de Arges. Si atunci intrebarea vine instant - pai in conditiile astea iti permiti sa fi leu ? Traficul arata cum arata nu doar datorita autoritatilor, ci in primul si in primul datorita soferilor care nu au respect fata de nimeni si deci acioneaza in consecinta. Imi vine in minte o alta intamplare la care nu am stiut daca sa rad sa u sa plang. Acum niste ani au marit amenzile, insa cea mai drastica marire a fost pt soferii profesionisti care sunt prinsi bauti la volan, pentru care amenda era de 1200 de lei, la vremea aia. Si era un gigerl care mai ca nu plangea de nervi si urla la ala cu microfonul - pai da unde ba sa platim noi amenzile astea ? Ce noi avem salariile din vest ? Deci idiotul ala nici nu isi pusese problema ca poate mai bine ar fi sa nu incalce legea. In mintea lui nu era "daca", ci "cand" il vor prinde.... Sau asa de curiozitate - ai citit sa vezi cati tantalai i-au luat apararea lui Tarzan, ala de dansa in camion , la volan, pe autostrada ? Si cati l-au considerat mare meserias ? Despre asta discutam. Despre mentalitatea soferului roman, care crede despre sine insusi ca este un exceptional sofer, ca regulile sunt pentru fraieri si ca strada ii apartine si se comporta ca atare.
    Poate m-am inselat si tu esti unul din minoritatea aia despre care vorbesc. Totusi daca ai face parte din acea minoritate ai cauta sa vezi ca nu drumurile sunt problema, ci soferii. Este ca si cum mi-ai spune ca de vina ca tusesti este vremea de afara, ca e ger. Pai daca e ger, pune mana si ai grija de tine si nu mai umbla dezbracat. Si nu am spus ca soferii care respecta regulile sunt fraieri, ci am spus ca asa ii considera jmecherasii ceilalti.
    6 2
  • Salutare, oameni buni !
    Sper si de fapt stiu ca mai exista cei care se straduiesc sa raspunda la acest apelativ. Sa cautam sa comentam fara rautate si responsabil, fara sa generam certuri si polemici inutile. Discutiile sunt bune atata vreme cat au caracter constructiv. Deci sa cautam sa ne delimitam si detasam de ceea ce este negativ.

    Asa cum unii stiu, nu am mai comentat si nici nu promit sa revin, iar daca voi reincepe sa postez comentarii, vor fi cu siguranta mai rare decat in timpurile trecute. Am constatat ca la acest subiect se discuta mai cu miez si as vrea sa va expun o idee pe care o am de ceva vreme. Imi doresc sa conduc masina intr-un trafic mai civilizat, asa cum stiu ca isi doresc si altii in aceasta tara. De aceea, eventuale comentarii viitoare din partea mea, vor face mai mult referire la siguranta, la conduita preventiva si mai putin la automobile. Este necesar mai intai sa fie mai multa civilizatie, in mod evident. Si din pacate, uneori civilizatia se face cu forta. Cu forta legii aplicate corect, pentru toti participantii la trafic.

    Dar sa trec la subiect. Este off topic, dar il consider actual, necesar. Se tot discuta despre infrastructura si conditiile din Romania. Dar se discuta cam putin despre civilizatie. Cum bine spunea un profesor de matematica pe vremea cand eram in liceu, societatea este in criza morala si de principii. Iar pentru aceasta adoptie nu sunt de vina drumurile. Ci indivizii din societate. Nu se poate da vina pe existenta unei singure benzi pe sens. Atat luni 08.09.2014 cat si miercuri 10.09, am vazut intr-o intersectie cu 2 benzi pe sens, acelasi gen de situatie periculoasa generata de participantii la trafic. Este vorba de intersectia Bulevard Timisoara cu strada Moinesti. Acolo exista 2 benzi pe sens, banda 1 fiind cea pentru inainte sau dreapta, iar banda 2 pentru inainte. Atat in 08.09 cat si in 10.09 am vazut acelasi aspect. Cei de pe banda 2 vor sa vireze dreapta prin fata celor de pe banda 1, care merg inainte. Luni 08.09 o femeie ce conducea un Hyundai Tucson si care la culoarea verde a semaforului se deplasa pe banda 1, a avut un reflex deosebit (bravo ei!) si a evitat un posibil accident, generat de conducatorul unui Logan albastru, care a virat brusc dreapta de pe banda 2. In 10.09 si aceeasi intersectie, o femeie care conducea pe banda 1 un Peugeot 206 si mergea inainte, nu a mai putut evita accidentul, produs din vina unuia cu Logan alb, care a efectuat aceeasi manevra periculoasa, virand dreapta in intersectie de pe banda 2.

    Ca si in alte situatii in care unii ruleaza in viteza pe banda 1 pentru virat la dreapta iar apoi revin brusc pe banda 2 si taie calea multora, cred ca multe aspecte se rezuma la gradul de civilizatie. De fapt, este nevoie sa fie legi aspre, drastice, ca sa descurajeze manevrele periculoase in trafic. Iar aceste legi sa se aplice, nu sa fie doar pe hartie. In felul acesta, poate se va reduce si numarul de decese stupide, produse prin accidente rutiere. Sa cautam sa ne pese de ceea ce se intampla in jurul nostru. Cei care respecta legea si conduc responsabil, preventiv, nu au de ce sa se teama, pentru ca nu vor fi vizati si nici amendati.

    In acest sens, propun urmatoarele masuri. Ar fi bine daca s-ar implica si echipa automarket.ro. M-am gandit la o mobilizare din partea soferilor civilizati, pentru masuri in sprijinul vietii fiecarui om de pe drumurile patriei. Propun chiar o initiativa la nivel national, semnata de oamenii responsabili si civilizati. Aceasta sa reprezinte acordul fiecaruia pentru un trafic mai civilizat si legi severe, care sa se aplice. Propun amplasarea de camere de luat vederi pe toate drumurile importante, in intersectiile mari, pe toate arterele de circulatie cu trafic intens. Si amenzi foarte mari, in baza dovezilor video stranse in acest sens. Poate nu ca in alta tara, unde exista un proiect de lege care propune suspendarea permisului de conducere pe 1 an, pentru cei care vorbesc la telefonul mobil in timp ce conduc. Sa recunoastem ca vorbitul la mobil dauneaza in timpul conducerii masinii, distrage mult atentia conducatorilor auto. Zilnic vad cum astfel de indivizi, care vorbesc la mobil in timp ce conduc masina, incurca pe ceilalti. Nu suspendare pe 1 an, dar macar o luna sau mai multe, ori amenzi usturatoare. Tot asa si pentru cei care nu respecta linia continua si genereaza situatii periculoase in trafic, intorcand masina uneori aproape de intersectii, pentru cei care parcheaza aproape de coltul intersectiei, pentru neacordarea de prioritate, pentru depasirea cu mult a vitezei maxime admise, pentru cei care depasesc pe linia de tramvai in apropierea intersectiilor, etc. Amenzi mari, nu gluma, sau suspendarea permisului pe cateva luni, daca aceia care incalca legea nu au cum sa plateasca. Cu dovezi video si legi noi aplicate riguros. Doar asa vad sa se obtina un trafic mai civilizat. Pentru cei care spun ca nu avem cum sa ne permitem plata unor amenzi mari, spun asa: nu iti permiti, nu face abateri in trafic. Sanctiunile nu sunt pentru cei cinstiti, ci pentru educarea celor indisciplinati. Cum spuneam, nu isi permit sa plateasca, atunci sa li se suspende permisul de conducere pe anumite perioade de timp. Poate cu ajutorul camerelor video amplasate strategic va scadea si violenta din trafic. Este destul sa existe o campanie nationala, care sa prezinte periodic si sistematic nivelul sanctiunilor la tv, sanctiuni aplicate pe baza dovezilor video, si sa vedeti atunci cum se vor linisti lucrurile in trafic.

    Fac apel la toti aceia care isi doresc un trafic mai civilizat, la echipa automarket, la ACR si Politia Romana, sa incercam o astfel de actiune, care sa aduca mai multa siguranta pe sosele. Conditiile de infrastructura nu scuza accidentele mortale ce au loc atat de des. Iar in unele cazuri, raman oameni mutilati pe viata. Cat de mult sa coste camere video amplasate strategic? Mai putin oricum decat alte echipamente din dotare. Cat de mult sa coste legi mai dure? Mai putin oricum decat vietile pierdute in accidente de circulatie. Vieti care de fapt, nu se pot evalua, nu exista ordin de marime pentru a estima exact viata cuiva. Viata este nepretuita. Masinile nu stiu sa produca accidente, in afara situatiilor in care este vorba de defectiuni tehnice. In lipsa unor legi si amenzi severe, care sa penalizeze serios pe cei indisciplinati, nu vom avea parte prea curand de un trafic civilizat. Nu putem da vina la infinit pe infrastructura, care stim cu totii, este posibil sa nu se schimbe prea curand. Este nevoie de marirea gradului de responsabilitate a multor participanti la trafic.

    Sper sa se reuseasca ceva in acest sens, pentru mai multa liniste pe sosele. Daca este posibil, rog echipa automarket sa posteze acest comentariu in asa fel incat sa fie vizibil. Stiu ca in trecut procedati asa, in sensul ca publicati intr-un loc anume, comentariul pe care il considerati de folos. Asa sper sa fie si aceste randuri si ganduri. Nu-mi aloc niciun merit pentru idee si initiativa. Depinde de fiecare sa fie mai responsabil si probabil multi nu vor fi de acord cu ceea ce propun. Insa sa intelegem, odata pentru totdeauna, ca pentru a avea un trafic mai sigur, chiar cinstit as putea spune, este necesar sa nu ocolim cinstea si siguranta. Si sa cerem singuri masuri mai severe, pentru indreptarea celor ce pot genera situatii periculoase in trafic. De fapt, legi pentru siguranta tuturor.
    7 0
  • Octav, spun tot ce spui tu acolo de multi ani. Dupa cuim bine vezi insa, opozitia este mare, iar fuga de responsabilitate si mai mare. La urma urmei este mult mai usor sa dam vina ba pe drumuri, ba pe autoritati in loc sa ne facem noua insine o evaluare corecta si sa realizam ca de fapt civilizatia in trafic este un termen abstract, de neinteles, pentru cei mai multi dintre soferii din Romania. Este ca la alcoolicii anonimi - pana cand nu recunosti ca ai oi problema, nu poti lucra la rezolvarea ei. Va mai trce multa apa pe Dambovita pana cand se va intampla ceva si la noi....
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru