Audi atacă BMW cu un diesel V6 bi-turbo de 313 cai putere
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dacă până acum doar BMW culegea toţi laurii segmentului premium cu al său motor diesel de 3.0 litri bi-turbo, cu şase cilindri în linie, a venit timpul ca Audi să aibă un cuvânt de spus. Constructorul din Ingolstadt va introduce pe piaţă un derivat al propulsorului său V6 diesel, cu mono-turbină, prezent în gama sa în două versiuni de putere, de 204 respectiv 245 de cai putere.
Noua versiune va beneficia de o nouă turbină cu geometrie variabilă şi conducte noi de aspiraţie. Inginerii reuşesc astfel să obţină un 3.0 bi-turbo de 313 cai putere şi 650 de Nm, ce urmează a fi instalat pe modele proaspete, cum sunt A6 şi A7.
Primul exponent al progresului diesel din Ingolstadt va fi chiar A6 Avant, derivatul break al modelului de clasă E. Potrivit unor informaţii preliminare, A6 şi A7 vor putea atinge 100 de km/h în doar 5.3 secunde. Chiar şi aşa, consumul mediu se va opri la numai 6.4 litri/100 de kilometri, în timp ce emisiile nu vor depăşi 164 de g/km.
Alături de acest motor nou, Audi va oferi deja celebra tracţiune integrală quattro, asistată de o transmisie cu opt rapoarte.
Nu va lipsi nici sistemul start-stop, care va ajuta modelele germane să îşi reducă consumul în aglomerările urbane.via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o actualizare majoră a sistemelor multimedia pentru toate modelele sale. Noua actualizare va aduce o interfață grafică nouă și un răspuns de două ori mai rapid la comenzi. De asemenea, pilotul automat adaptiv va deveni dotare standard pentru toate modelele mărcii din 2026. (03.06)
-
Apple a lansat oficial noua sa aplicație pentru sistemele multimedia auto. Noua aplicație se numește CarPlay Ultra și față de sistemul obișnuit, noua aplicație este afișată pe toate ecranele mașinii, inclusiv pe instrumentarul digital. (16.05)
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Cifrele (ok, teoretice) sunt fenomenale... Progres prin tehnologie, nu?
Felicitari, Audi!
Ciudata tre sa fie senzatia sa stii ca ai sub capota un motor care iti poate prinde suta ca un porsche (ok, mai entry-level) si sa se multumeasca cu un consum care practic nu prea ar trebui sa treaca de 7...
Astept cu nerabdare testele...
Audi over BMW !
Si se poate sa faca 5.3 sec/100km/h.
Lancer Ralliart are 240CP/350Nm si face in 5.8s, la 1600-1700kg. Deci la 313 si 650 Audi poate sa faca suta in 5.3.
Si un motor de 3 litri e putin probabil sa consume doar atat .
'Eu' are dreptate :))
Poate fii un nou inceput, dar sunt circumspect, pentru ca tehnologia TDi V6 este dezvoltata si prin R18 TDi care din cate stiu foloseste o singura turbina.
S-ar putea sa ma insel, iar daca cifrele prezentate se adeveresc ar fi o adevarata realizare.
va amintesc ca aceste consumuri sunt facute in exact aceleasi conditiii pentru toti, si inca ceva... consumul declarat este pentru o transmisie quattro, iar BMW are acest consum pentru aceeasi varianta de caroserie fara X-drive
stima
VW mai are motoare diesel biturbo pe:
A8 4.2 tdi
Q7 V12 TDI
VW Transporter 2.0 TDI
@all
Consumul e declarat dupa normele folosite de toti producatorii europeni.
Restul e can-can:)