Autonomia vehiculelor electrice, o minciuna?
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Agentia americana de protejare a mediului, EPA, prezinta cele mai optimiste estimari ale autonomiei, ce nu iau in considerare stilurile diferite de conducere si conditiile de trafic si de drum. Acest lucru afecteaza deopotriva automobilele cu motoare cu combustie interna si vehiculele electrice. Cu toate acestea, vehiculele electrice sunt mai sensibile la un stil de condus agresiv, ce duce la un consum de energie sporit.
Totodata, autonomia unui vehicul electric este calculata in situatia in care acesta are bateriile incarcate la capacitate maxima. In realitate acest lucru este rareori intalnit, motiv pentru care performantele vehiculului vor fi mai slabe decat anunta testele EPA. Pe langa asta, acumulatorii automobilelor electrice se degradeaza pe masura ce acestia imbatranesc, iar capacitatea acestora se micsoreaza. Astfel, autonomia vehiculului va scadea pe masura ce bateriile imbatranesc.
Fostul director de marketing al companiei Tesla considera ca exista doua solutii la aceasta problema, ce pune in pericol popularitatea vehiculelor electrice. Prima solutie ar fi ca producatorii sa anunte autonomia adevarata a vehiculelor electrice pe care le comercializeaza, in speranta ca publicul va aprecia faptul ca autonomia promisa de producator va fi atinsa si in realitate.
Cea de-a doua solutie ar fi schimbarea criteriilor de evaluare a autonomiei si a consumului de carburant. Aceasta masura ar implica schimbarea standardelor EPA si redefinirea criteriilor organizatiei americane de protectie a mediului. Potrivit lui Darryl Siry, ambele masuri pot fi aplicate imediat, iar acestea ar putea fi aplicate concomitent pentru a dezvalui adevarul privind vehiculele de pe piata.
Via | Edmunds | Darryl Siry
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Este destul de greu sa compari performantele automobilelor electrice, mai mult decat atat, sa le si estimezi.
In proiectare, daca pleci de la niste performate dinamice , totul se va incheia printr-un calcul energetic.
Pe vremuri un electrocar care era dotat cu acumulatori de 48V , era lasat la incarcat cel putin 16 ore. Autonomia lui se rezuma la 8 ore de functionare cu conditia sa nu depaseasca cel mult 50 .. 75 Km parcursi , in gol ( deci ptr. transport numai de persoane ).
In alte cazuri, incarcate cu marfa, acestea efectuau un singur drum ( max 5Km dus-intors) dupa care erau puse la incarcat.