BMW si Renault-Nissan vor sa cumpere Volvo
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce in cursul saptamanii trecute zvonurile deveneau din ce in ce mai insistente, astazi devine din ce in ce mai probabil. Grupul Ford vrea sa scape de divizia Volvo pentru a-si reveni din punct de vedere financiar. In cazul in care zvonurile s-ar adeveri, ar fi a doua mutare importanta in grupul Ford din ultimele sase luni, dupa ce Aston Martin a fost scos la mezat si vandut grupului de investitori Cerberus.
Surpriza vine insa din cealalta parte, a companiei interesate de achizitia Volvo. Este vorba de BMW, cei care si-au aratat interesul inca de la debutul bursei zvonurilor in cazul constructorului suedez. Cei care pun paie pe foc sunt chiar suedezii, mai exact cotidianul Goteborgs Posten, care afirma ca bavarezii si-au indreptat atentia spre Volvo dupa ce interesul pentru Alfa Romeo nu s-a soldat cu niciun rezultat. In plus, informatia a fost reluata de Financial Times, care adauga o alta destinatie posibila pentru Volvo: Grupul Renault-Nissan.
Dar ce urmareste BMW printr-o eventuala achizitie a brandului Volvo? Primul motiv este faptul ca germanii vor sa isi imbogateasca portofoliul cu o marca specialista pe modele cu tractiune pe fata, la fel ca Mini (brand care deja face parte din Grup), pentru a imbunatati profitabilitatea produselor ambelor marci.
Altfel spus, impartirea platformelor care ar deveni comune ar taia evident din preturile de producere si, de ce nu, de achizitie.In ceea ce priveste suma de achizitie a a marcii Volvo, aceasta se va situa cu mult peste cea prin care a fost vandut Aston Martin (un miliard de dolari). De altfel, atunci cand Ford a achizitionat Volvo, in 1999, pretul platit pentru brandul suedez a fost de 6.5 miliarde de dolari. Expertii se asteapta insa la o suma mult mai mare de aceasta data.
[poll]67[/poll]Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Potrivit reprezentanților Mercedes-Benz, 80% dintre toate exemplarele Mercedes-Benz Clasa G produse vreodată se află încă în exploatare. Acest model a fost prezentat, pentru prima oară, în 1979. (07.05)
-
Potrivit austriecilor de la Red Bull Racing, hypercar-ul RB17 va debuta în vara acestui an, cu ocazia Festivalului Vitezei de la Goodwood. Va fi replicat în doar 50 de exemplare destinate exclusiv circuitului. (03.05)
-
Constructorul italian de automobile anunță că noua generație Ypsilon a intrat în producția de serie. În Italia, modelul are un preț de pornire de 24.900 de euro. (02.05)
- PREMIERĂ: Ne-am întâlnit cu noul Audi Q6 e-tron. Iată 5 lucruri pe care le-am aflat!
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Am văzut pe viu noul Renault Symbioz: 5 lucruri esențiale
- Noua generație Lancia Ypsilon a intrat în producție
- Noua Kia EV6 facelift apare în primele imagini: parte frontală ușor revizuită
N-as vrea sa fiu inteles gresit. Am lucrat ptr Renault. De cand am incheiat colaborarea...parca si de " sarutul frantuzesc " mi-e scarba. Oameni mai ordinari decat francezii n-o sa intalniti pe nikieri.
platforme comune? hmmm, atata timp cat seria s40, s60 se fac pe platformele Ford, nu stiu cat ar avea de castigat BMW de aici, mai degraba un S40 pe platforma seriei 3 de la bavarezi dar cu siguranta activa si pasiva a suedezilor.
problema e a celor de la ford care merg in jos pt ca tin motoarele alea mari pe masini si nu sunt in stare sa puna motoare japoneze de mazda de exemplu ca si asa e vreo 60% a lor si merge f bine in state.
ca fan volvo,cred ca (desi nu-mi place bm) ar fi mai ok sa-i preia bmw..nissanul o ok,renault-ul e fracez...(!)desi au mai colaborat inainte...si altcineva n-are cine sa-i cumpere pe volvo.daimler-varza!vw,doamne fereste!gm-ul merge in jos ca si fordul,toyota nu se complica(ei au marcile lor-lexus,daihatsu si scion) si la fel si honda(acura).si daca volvo se descurca singur intre grei ramanea singur acum cativa ani,dar traim in lumea celor grei.
sa recunoastem ca volvo da clasa si a facut treaba buna de cand e cu ford.pacat!(ca fordul merge in jos!-desi ford europa merge bine!)