CEO-ul Daimler: "Ne-am invatat lectia cu Chrysler!"

De Robert Gherghe
Publicat Luni, 19.05.2008
Dieter Zetsche a explicat in cadrul unui simpozion economic esecul fuziunii dintre Daimler si Chrysler.

Esential

1998 este anul in care s-a fondat DamilerChrysler.

Dieter Zetsche (foto), CEO Daimler, a fost invitatul unui simpozionului “Capitalism Global, Valori Autohtone” desfasurat in localitatea St. Gallen, Elvetia.

Boss-ul gigantului german a vorbit despre experienta fuziunii Daimler-Chrysler si despre efectele begative ale acesteia. Zetsche a spus ca in cazul fuziunii Damiler-Chrysler teoria confirma succesul actului in sine, dar in realitate lucrurile nu au fost deloc asa.

CEO-ul Daimler a subliniat ca incompatibilitatea dintre Mercedes-Benz si Chrysler a fost piedica majora in succesul fuziunii, caracteristicile si identitatea fiecarui brand in parte facand imposibila o integrare globala. In plus, nu a existat o colaborare eficace intre cei doi producatori, iar imaginea slaba pe care Chrysler o avea in afara Americii a adancit criza.

Este corect sa spunem ca noi am supraestimat posibilitatea transferului de tehnologie de la Mercedes catre Chrysler. Spre deosebire de clientii traditionali ai produselor noastre, clientela americana este prea sensibila la preturi, astfel incat sa absorbe diferenta de cost intre un produs normal si unul premium”, a mai spus Zetsche.

Concluzia omului de afaceri german a fost ca fuziunea a fost sortita esecului din cauza incapacitatii integrarii celor doua branduri la nivel global.

Via |  Automotive News

Comentarii (3)

  • adica în America nu sunt snobi ÅŸi maneliÅŸti :)
    "clientela americana este prea sensibila la preturi, astfel incat sa absorbe diferenta de cost intre un produs normal si unul premium”. Adică grosul americanilor văd în maşină, exact ceea ce este, un mijloc de transport vital şi n-au pus botul la tot felul de chichiţe tehnologice complicate vândute mai scump, că de trebuie să plăteşti marca :). Or fi ele mai performante dar pe americanul de rând care are salar şi trebuie să plătească chirie, asigurări, cheltuieli cu educaţia şi sănătatea, îl interesează o maşină practică cu un preţ decent.

    Credeau că dacă pun pe un Crysler un motor Mercedes o să cadă ăia-n fund şi o să fie dispuşi să plătească mai mult pe maşină.
    0 0
  • ALX CT
    @ignis
    Adevarul asta e.Ca nu sunt snobi si manelisti sunt oameni perfect civilizati care nu sunt prosti sa dea banii in plus pt "chichiţe tehnologice",ci sunt destepti si cultivatzi si asculta muzica de negri(manelisti) si isi pun blinb-blingu-ri,jenti de $$ sa vada "dusmanii" (snobi).Deci ai dreptate Ignis sunt perfect civilizati si cultivati......oo da o tara de in-culti,snobi si umflati.Nu ma crezi? Uita-te la MTV sau mai bine la Jay Leno vezi ca acolo el prezinta ADEVARATA fata a americanilor.Si inca ceva "pe americanul de rând care are salar şi trebuie să plătească chirie, asigurări, cheltuieli cu educaţia şi sănătatea, îl interesează o maşină practică cu un preţ decent" ?!?!?! serios ?! probabil de aia cumpara masini(USA) cu consum de xx litri/100km ca sa economiseasca saracul nu sa dea mai multi bani pe o masina mai buna(tehnologie MB) + consum mai mic.SOrry pt off-topic
    0 0
  • AndreiRN
    Realitatea
    In primul rand ALX CT ar fi bine sa devi un barbat cu suficienta demnitate sa poti fi mandru de opinia ta si sa nu te mai ascunzi dupa litere ca ma indoiesc ca parinti asa te-au numit.
    Chrysler si MBZ nu s-au unit din ORGOLIU.
    Cei de la MBZ au refuzat sa produca ceva eficient si simplu si cu valoare reala si cei de la Chrysler au refuzat sa-si complice masinile mai mult decat este nevoie.
    Dodge prefera sa cumpere motoare Cummins (Ford) decat sa foloseasca motoarele MBZ la un pret mai ridicat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru