Chris Bangle a primit un premiu pentru munca sa în domeniul auto
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Chris Bangle a primit distincţia "Lifetime Design Achivement Award" din partea Institutului de Oftalomologie din Detroit pentru contribuţia la design-ul auto. Cei de la EyesOn Design îi roagă pe câştigătorii din anii precedenţi să voteze noul premiant, aşa că juriul a fost format din persoane precum Walter de'Silva, Sergio Pininfarina şi Jack Telnack. Bangle a fost premiat pentru opera sa din cadrul mărcilor Opel, Fiat şi BMW. Chris Bangle a redesenat lui Seria 3 şi Seria 7, iar designerul se poate considera părintele modelelor X5 şi X6.
Contribuţia lui Bangle este văzută ca fiind crucială pentru statutul celor de la BMW în clasamentul mondial al producătorilor de automobile premium. În prezent, Bangle are un studio de design în Torino, specializat în alte domenii, incluzând aici arhitectura. Bangle a părăsit marca BMW în urma divergenţelor dintre acesta şi Norbert Reithofer. Discutiile in contradictoriu au pornit de la o dilema: viitorul "Project i" ar urma sa fie inglobat in gama unui constructor deja existent, BMW, Mini sau Rolls Royce, sau ar urma sa dea nastere unui brand complet nou, asa cum a facut-o Smart in cadrul Mercedes.
Cum cele trei branduri au propria filosofie de design, si o linie definita pentru viitorii 6-7 ani, Bangle a decis sa nu isi asume responsabilitatea pentru o tendinta pe care el nu o aproba.Chris Bangle a debutat în design la Opel, în Germania, unde a lucrat între 1981 şi 1985. El este responsabil de interiorul conceptului Junior. Ulterior, Bangle s-a mutat la Fiat şi a desenat celebrul Fiat Coupe. Apoi, Bangle a devenit primul american care a condus departamentul de design de la BMW şi a realizat conceptul Z9 Gran Turismo în 1991. Ulterior, platformele E81, E82, E87, E88, E90, E91, E92, E93, E60, E61, E63, E64, E65, E66 şi E53 au purtat amprenta sa. Cea mai controversată operă a fost Seria 7 E65, criticat pentru aspectul posteriorului şi pentru iDrive, cu toate că a ajuns cel mai bine vândut Seria 7 din istorie.
Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Carlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri. (24.10)
-
O mișcare ecologistă propune organizarea unui referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul Berlinului. Referendumul ar putea avea loc în 2026 și ar limita circulația mașinilor la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană. (24.10)
-
Un brevet nou din partea celor de la Porsche relevă un motor nou care va fi dezvoltat de către producătorul german. Noul motor va putea avea configurații diferite, cu 9, 15 sau 18 cilindri în formă W. (22.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026













Totusi, gluma-gluma, dar ce legatura are institutul cu munca sa? Aia sunt cu ochii, el cu designul.
Te deranjeaza? Nu mai citi, e simplu! Si vezi ca exista si litere mari la inceput de propozitie. Sa iti explic ce este aceea o propozitie?
esti un roman tipic, din ala prost, usor retard, comunist, fara idei, fara caracter si fara nimic bun de facut...
sanatate si "Desteapta-te Romane"
Pazea ca au sarit romanasi cocalari carora le curg balele dupa o pisicuta cu volan pe dreapta si numar de Bulgaria =)))))))))))))),pentru astia alta masina in afara de BMW nu exista..sau ma rog Mertan,Audi nemteasca sa fie.
@ @octav: daca vorbim de retardare, iei titlul mondial.
Daca erai ruda cu mine acum eram in puscarie, get it?
Succesuri