Citroen a lansat sistemul Snow Motion
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Citroen face inca un pas important in materie de siguranta activa odata cu dezvaluirea noului sistem inteligent anti-derapare, botezat Snow Motion. Tehnologia a fost dezvoltata pentru a permite soferilor sa ruleze in siguranta pe suprafete acoperite cu zapada fara sa dezactiveze sistemul ESP.
Obiectivul francezilor a fost acela de a produce un sistem usor de utilizat, fara costuri aditionale care poate fi introdus si pe versiunile standard de echipare. Vehiculele dotate cu un sistem conventional de control al tractiunii regleaza derapajul rotilor distribuind mai putin cuplu atunci cand detecteaza o aderenta scazuta. In conditii extreme, aceste sisteme nu sunt de fiecare data foarte eficiente.
Snow Motion rezolva aceasta problema datorita unui sistem de control al tractiunii complet nou. Acesta functioneaza in trei faze:
1. Sistemul masoara informatiile venite din partea soferului (acceleratia, unghiul de rotatie al volanului) si analizeaza conditiile din exterior (inclinatia drumului, aderenta, grosimea stratului de zapada)
2.
Informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan sunt comparate cu realitatea de pe drum iar o unitate electronica de control calculeaza setarile recomandate pe care le trimite apoi sistemului de control al motorului si sistemului de franare3. Diferenta intre setarile recomandate si raspunsul autovehiculului este determinata instantaneu, iar ajustarile necesare sunt facute pentru a optimiza comportamentul masinii in functie de actiunile celui aflat la volan si realitatea existenta pe sosea.
De asemenea, miscarea vehiculului este impartita si ea in doua faze separate: pornirea si inaintarea.
Pornirea: Aceasta faza, activa pana la 4 km/h, este caracterizata de folosirea alternativa a celor doua roti motrice. Unde este necesar, aceasta faza se activeaza in functie de grosimea zapezii, aderenta disponibila si forta de accelerare a autovehiculului.
Inaintarea: Aceasta faza este activata in doua etape: - dupa faza de pornire, cand vehiculul depaseste limita de viteza bazata pe trei parametri: inclinatia drumului, informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan, aderenta existenta pe drum; - direct, daca faza de pornire nu a fost activata.
In aceasta faza, sistemul selecteaza nivelul optim de functionare bazat pe informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan si conditiile de aderenta existente pe drum.via | Citroen
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Citroen in Romania
-
Citroen Berlingo Furgon Preţ: 13.685 - 15.351 €
-
Citroen Berlingo Multispace Preţ: 14.506 - 17.957 €
-
Citroen C-Elysee facelift Preţ: 11.067 - 14.518 €
-
Citroen C1 Preţ: 10.698 - 13.673 €
-
Citroen C3 Preţ: 10.600 - 15.500 €
-
Citroen C3 Aircross Preţ: 13.500 - 18.400 €
-
Citroen C4 Cactus Preţ: 13.490 - 18.890 €
-
Citroen C4 Spacetourer facelift Preţ: 23.550 - 29.976 €
-
Citroen C5 Aircross Preţ: n/a - 30.300 €
-
Citroen Grand C4 Spacetourer facelift Preţ: 24.621 - 31.047 €
-
Citroen Jumper Preţ: 21.360 - 27.240 €
-
Citroen Jumpy Combi Preţ: 21.896 - 23.562 €
-
Citroen Jumpy Furgon Preţ: 18.802 - 21.301 €
-
Citroen SpaceTourer Preţ: 25.109 - 30.464 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o actualizare majoră a sistemelor multimedia pentru toate modelele sale. Noua actualizare va aduce o interfață grafică nouă și un răspuns de două ori mai rapid la comenzi. De asemenea, pilotul automat adaptiv va deveni dotare standard pentru toate modelele mărcii din 2026. (03.06)
-
Apple a lansat oficial noua sa aplicație pentru sistemele multimedia auto. Noua aplicație se numește CarPlay Ultra și față de sistemul obișnuit, noua aplicație este afișată pe toate ecranele mașinii, inclusiv pe instrumentarul digital. (16.05)
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
scoate tu ESP pe zapada sa vedem cum mai ramai pe sosea, numai prosti scri...
domnu mirica ce sofer esti? cine e atat de prost sa scoata ESP-ul pe zapada???
Cat despre continutul tehnic al comentariului, poate ar trebui sa te uiti sa vezi cum functioneaza sistemul ESP. Uite aici o pagina care iti explica ce si cum (in articol gasesti si recomandarea dezactivarii pe zapada): http://www.launchtech.co.uk/documents/Electronic%20Stability%20Program%20(ESP),%20Mercedes%20Benz%20211,%20230,%20240.htm
Daca nu ai rabdare sa citesti sau nu esti familiarizat cu limba lui Shakespeare (asta a fost un scriitor, nu joaca in nici o echipa), iti pot face un scurt rezumat. ESP-ul inglobeaza mai multe componente electronice: ABS-ul, ASR-ul si EBR-ul. In situatia data (rularea pe zapada), ne vom focusa asupra ASR-ului, care previne patinarea rotilor motoare, regland momentul motor. Mai pe intelesul tau, ASR-ul odata activat nu te lasa sa pleci su scartz. Dar gandeste-te cat de mult te "ajuta" acest sistem pe o suprafata cu aderenta scazuta cum ar fi zapada. In aceste conditii, dezactivarea ESP/ASR-ului poate fi binevenita, rotile nefiind "limitate" in invartirea lor in gol pina gasesc aderenta.
O zi buna !