Citroen pregateste un C6 hibrid cu emisii de 100 g/km

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 16.07.2009
Citroen pregateste o versiune hibrida a modelului C6, capabila sa emita doar 100 g/km. Trenul de rulare hibrid va include un motor diesel si unul electric, ambele reusind sa livreze 163 de cai putere.

Pe masura ce noile norme de poluare se inaspresc, toti constructorii auto mondiali cauta solutii pentru reducerea emisiilor de CO2. In acest sens, Citroen anunta lansarea unei noi versiuni a modelului C6, capabila sa ofere o alternativa ecologica celor care isi doresc un model din clasa business.

Conceptul care va sta la baza versiunii de serie ar putea debuta in premiera mondiala la Frankfurt, in toamna acestui an. Versiunea ecologica va fi capabila sa emita mai putin de 100 de g/km multumita unui tren de rulare hibrid si unor accesorii aerodinamice. Potrivit informatiilor preliminare, Citroen tinteste atingerea unui coeficient aerodinamic 0.24, versiunea urmand sa primeasca indicativul "cx", inaugurat pe varful de gama din 1974.

Trenul de rulare include un propulsor diesel si un motor electric pozitionat pe axa spate, cele doua unitati fiind capabile sa livreze in total 163 de cai putere. Cel mai probabil, trenul de rulare va fi o copie a celui utilizat pe conceptul Prologue, prezentat anul trecut de fratii de alianta Peugeot, la Paris.

via | Autocar

Comentarii (9)

  • brunetul
    hybrid.
    si francezii sunt tari..A reusit sa faca 163 CP,ca si renault koleos care are 170 mai mult..dar a reusit sa faca numai 100 g kg emisiile si hybrid care prima data si prima data hybridul o fost inventat de japonezi..o ajuns si pe la francezi.dar pe la romani nu...
    0 3
  • george
    FRANCEZII A REUSIT 100 DA GRAME PA MINUT
    @ brunetul

    Pe la francezi a ajuns tehnologia ca ei fac masini de vreo suta de ani. La rumani o sa mai dureze nitel (vreo 100 de ani de-aici incolo) ca noi abia acum invatam limba romana. Peste vreo 10 ani poate ne apucam si de engleza ca sa putem si noi sa citim planurile alea descarcate de pe net...

    Oricum, in cazul tuturor hibridelor, cifrele de pe hartie sunt departe rau de realitate. Ramane de vazut cat de departe sunt in cazul acestui C6.
    2 2
  • emisii
    @GEORGE
    Peug a implinit 150 de ani...
    Renault este creatorul primului automobil.
    PEUGEOT a vandut peste 1.6 milioane de masini cu emisii sub 120g/km
    PEUGEOT (PSA) a fost primul cu sistemul FAP pe diesel (daca stii ce e aia... )
    Sa vedem audi cand va scoate modele green... cred ca sigur pe motoarele de peste 3.0 litri si peste 250CP.... :)
    Nu stiu cum... dar din comentariile tale mi se pare foarte rautacioase la adresa francezelor....
    inca un amanunt: PSA Peugeot Citroën: world leader in direct-injection diesel technology
    Si ca sa nu imi mai bat gura degeaba... cititi aici...
    http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/technology_b3.php
    Succesuri!!!
    1 4
  • @brunetul
    O evidenta evolutie, dar mai incearca...
    3 0
  • @CUDU

    "PSA Peugeot Citroën: world leader in direct-injection diesel technology"
    ai o sursa externa care sa spuna treaba asta?
    un link catre site-ul lor nu mi se pare foarte credibil, nu am vazut vreun site auto de marca unde sa apara "pe locul doi" sau "la mijlocul clasamentului
    2 1
  • Robert
    @ cudu
    Primul automobil a fost creat de Carl Benz in 1885 si nu de Renault care a produs primul sau automobil in 1899 . Primul automobil construit de Peugeot a fost construit in 1889 fiind propulsat de un motor cu aburi . A fost produs in 4 exemplare . In anul urmator Armand Peugeot a renuntat la constructia acestui automobil in locul sau fiind produs un automobil cu motor cu ardere interna dupa o licenta Daimler . Revenind in ziua de azi situatia celor de la PSA nu este roza fiind mai degraba dramatica . La inceputul lui 2009, PSA daca nu primea ajutorul de urgenta de 3 miliarde de euro de la guvernul francez intra in incapacitate de plata nemaiputand sa-si plateasca furnizorii .Cand a primit imprumutul, valoarea de piata a celor de la PSA ajunsese la suma ridicola de 3 miliarde euro, fiind evident ca nici o banca nu va imprumuta constructorul francez singura solutie fiind ajutorul din partea statului francez . Azi 17.07.2009 valoarea de piata a PSA Peugeot-Citroen era de 4.28 miliarde euro potrivit celor de la Bloomberg. Daca situatia economoca nu se va ameliora considerabil, analistii economici nu exclud ca statul francez sa preia o parte importanta din companie, lasand familia Peugeot care detine in momentul de fata controlul sa se multumeasca cu un rol secundar .
    2 0
  • george
    BIG TIME, MAJOR LEAGUE BS.
    @ cudu

    ”Peug a implinit 150 de ani...
    Renault este creatorul primului automobil.”
    Nu are nici o relevanta acest aspect. Si daca ar fi fost primul, pe mine nu ma incalzeste deloc ce a facut acum 4 secole. Pentru mine este important ce face acum. Constructori grei, cu traditie au ajuns oale si ulcele de nu mai stiu nici pasionatii de ei iar altii care s-au nascut “din noroi” aspira la statutul de lider. In 2008, Toyota a fost #1. Peste vreo 50 de ani, lumea ar putea sa vorbeasca despre Peugeot, Volkswagen si Opel ca despre dinozauri iar legea pe piata sa o faca niste chinezi sau, de ce nu?, niste indieni…

    "PEUGEOT a vandut peste 1.6 milioane de masini cu emisii sub 120g/km"
    Asa, si?

    “PEUGEOT (PSA) a fost primul cu sistemul FAP pe diesel (daca stii ce e aia... )
    Sa vedem audi cand va scoate modele green... cred ca sigur pe motoarele de peste 3.0 litri si peste 250CP.... :)”
    Volkswagen Jetta TDI 2000 cmc de pe piata americana – GREEN CAR OF THE YEAR 2009. Nu numai ca este peste Prius, Insight si alte chestii din astea dar indeplineste si cele mai severe norme de poluare americane(Tier 2/Bin 5). Cate Peugeot-uri diesel reusesc asta? De fapt, cate Peugeot-uri pe benzina reusesc asta? Imi cer scuze, Peugeot nu vinde in America…dar nu reusesc sa-mi dau seama din ce cauza…

    ”Nu stiu cum... dar din comentariile tale mi se pare foarte rautacioase la adresa francezelor....”
    Cred ai o grava problema de perceptie. Eu nu critic marcile franceze fiindca sunt franceze (desi recunosc faptul ca am un cui impotriva francezilor). Eu sunt de principiul sa dam Cezarului ce e al Cezarului. Practic, nu am nimic cu nici o marca ci cu unii dintre avocatii acestora respectiv aia dusi cu capu` de-a curmezisul araturii. Aia care vorbesc precum niste superspecialisti dar n-au habar pe ce lume sunt. Cand consider ca o marca, indiferent de nume si provenienta, face o prostie, punctez acest lucru. Eu sunt fan Volkswagen si cred ca sunt singurul fan Volkswagen care critica aceasta marca atunci cand considera de cuviinta. De ce n-as face la fel si cu Peugeot? Mai ales in conditiile in care niste fani Peugeot spun o gramada de prostii si gugumanii despre Volkswagen (si Audi, etc.)…

    ”inca un amanunt: PSA Peugeot Citroën: world leader in direct-injection diesel technology
    Si ca sa nu imi mai bat gura degeaba... cititi aici...
    http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/technology_b3.php”
    Ai trait in pestera pana ieri? Lauda si scarpinatu` nu sunt pe bani…nu poti sa pui botu` la niste bullshit din asta de 0.02 ROL spus de Peugeot despre Peugeot. Hai sa fim seriosi. Nu cred asemenea prostie nici daca mi-o spune JD Power, d-apai Peugeot. Doar n-or fi tampiti sa spuna ca nu sunt foarte tari. Departe de mine ideea ca ar fi foarte prosti pe palierul asta dar nici WORLD LEADERS nu sunt…Cu maxima siguranta iti spun asta.

    ”Succesuri!!!”
    Asijderea!
    2 1
  • grigore
    @george
    nu te mai ascunde dupa deget, esti fan VAG toata ziua; pretenii stie de ce
    0 0
  • george
    "EU SUNT FAN VOLKSWAGEN"
    @ grigore

    Asta am scris eu undeva prin comentariul precedent.
    Sper din tot sufletul ca nu ai citit acel comentariu nici macar in diagonala. In caz contrar, pot afirma cu toata responsabilitatea ca papucul meu e cu mult mai inteligent decat tine...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru