Compania sino-japoneză care a cumpărat Saab nu are încă drepturi pe numele şi logo-ul mărcii suedeze
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Chiar dacă Saab trece prin momente mai bune după ce o mare parte din companie a fost cumpărată de un consorţiu sino-japonez la începutul acestei luni, presa americană susţine că există încă unele semne de întrebare legate de viitorul mărcii. Cel mai important este legat de faptul că, deşi chinezii şi japonezii din spatele consorţiului care a achiziţionat Saab a promis că în 2014 vor ieşi pe piaţă primele modele electrice sub sigla mărcii suedeze, problemele legale legate de numele Saab şi de drepturile de utilizare ale acestuia sunt încă în actualitate.
Detroit News anunţă că National Electric Vehicle Sweden AB (NAVS), cumpărătorul Saab, nu a reuşit încă să îşi asigure dreptul de a utiliza numele şi logo-ul Saab, ale căror proprietari sunt două entităţi juridice care s-au desprins în secolul anterior din corporaţia Saab: compania de aviaţie Saab AB şi compania de camioane Scania AB.
Confork purtătorului de cuvânt al celor de la Scania, Erik Ljungberg, discuţiile legate de drepturile de utilizare ale logo-ului şi ale brandului Saab sunt în desfăşurare.
"E o problemă complexă şi trebuie să ne răspundă la multe întrebări. Este clar pentru toată lumea că nu vor permite utilizarea logo-ului pentru produse în care nu credem", spune acesta. Pe lângă logo, problema brandului e şi ea una stringentă: "Chiar dacă numele lor formal este Saab Automotive, ei sunt cunoscuţi sub denumirea Saab, deci vorbim de un risc evident ca lumea să îi confunde cu noi", susţine Erik Magni, purtătorul de cuvânt al Saab AB.De celaltă parte, oamenii din spatele NAVS speră ca problema să fie rezolvată în cel mai scurt timp pentru ca planul de dezvoltare al noii companii să meargă înainte. "Sperăm ca diferendul să fie rezolvat cât de repede cu putinţă, pentru că dorim să încheiem achiziţia în următoarele luni", spune Mikael Ostlund, unul dintre purtătorii de cuvânt ai consorţiului sino-japonez creat special pentru a rezolva achiziţia Saab.
via Detroit News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Gernot Dollner, șeful Audi, susține că mașinile electrice reprezintă cea mai bună tehnologie pentru viitor. Oficialul mărcii mai spune că astfel de mașini sunt singura soluție pentru a reduce emisiile de CO2. (17.09)
-
În a opta lună din 2025, Grupul Chery a comercializat puțin peste 242.000 de mașini, cu 14.6% mai multe decât în aceeași lună din 2024. Exporturile au atins o cifră record: 129.472 de unități, o creștere de 32.3%. (17.09)
-
Nissan și-a redus planul de producție pentru noua generație a modelului electric Leaf cu mai mult de jumătate pentru perioada septembrie-noiembrie, din cauza întârzierilor în aprovizionarea cu baterii. (17.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Lynk&Co 08 lansat oficial în România: versiune PHEV cu autonomie electrică de 200 kilometri
@Mircea, mai bine scriai “compania asino-japoneză”. Ar fi fost mai funny.
Chinezi au deja produsul facut dar ei doreau un nume consacrat.
Privind exemplul Volvo si faptul ca 2/3 din productie se va muta in China lupta pt Saab sa ridicat la nivel de shah profesionist.
Saab nu va reveni niciodata la ce a fost deoarece guvernul sa saturat sa tina o firma in pierdere zeci si zeci de ani.
Muncitori nu vor o reducere drastica de salariu asa ca ori dispare ori devine chinezarie.