Dacia va produce 450.000 de maşini în 2010

De Cornel Șocariciu
Publicat Sambata, 11.12.2010
Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, a declarat că producătorul de la Mioveni va produce până la finalul lui 2010 450.000 de maşini.

Constructorul autohton Dacia se află în plin trend ascendent, iar lucrul acesta este confirmat de numărul de maşini produse în 2010. Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, se aşteaptă ca până la finele anului acesta, constructorul de la Mioveni să producă 450.000 de autoturisme dintre care 330.000 de maşini asamblate şi kituri complete de asamblare echivalente a 120.000 de vehicule. Mai mult decât atât, oficialul constructorului român crede că în 2015 producţia va urca până la 550.000 de maşini.

În 2009, Dacia a reuşit să producă 311.000 de maşini, iar în 2008, numărul de vehicule fabricate la Mioveni a fost de 254.919. De asemenea, vicepreşedintele Dacia a precizat că brandul autohton va înregistra în 2010 cea mai bună performanţă în ceea ce priveşte numărul de maşini exportate. De la începutul anului şi până în luna octombrie, Dacia a reuşit să comercializeze în strainătate 238.273 de vehicule, sumă aproximativ egală cu numărul de maşini exportate în 2009 (242.688).

"Capacitatea de producţie maximă de la Dacia este 350.000 de maşini asamblate, care va fi atinsă în perioada următoare.

La aceasta se adaugă colecţiile CKD (Complete Knock Down), care se asamblează în India şi Rusia. În 2015 vom avea o producţie de circa 200.000 de maşini echivalent CKD", a declarat Constantin Stroe.

Via | Mediafax

Comentarii (12)

  • Opinie...
    Daca tot vrem sa crestem economia si sa vindem mai multe produse romanesti de ce nu mai construim (sa convingem Renault) inca o fabrica Dacia in Romania? Una sa faca utilitarele si Duster-ul (viitorul monovolum) si alta vehiculele de pasageri (Logan, Sandero, viitoare masina mica de oras). O locatie ar putea fi Timisoara (centru cu oarece traditie auto - Lastun).
    10 2
  • vesticool
    ce gluma buna
    la Timisoara? cred ca glumesti. . . . la cat de prost a fost asamblat Lastunul mai bine merg in munti.

    Parca se facea vorbire de fost fabrica ARO; se mai stie ceva?
    6 1
  • @vesticool
    Lastunul a fost facut la specificatii. La fel si Dacia. Diferenta era ca Lastunul trebuia sa fie o masina a poporului si asa s-a ajuns la calitatea modesta. Din cate stiu eu la Timisoara au ramas halele de productie, terenul fabricii... Asa ca de ce nu.
    5 0
  • completare
    Plus ca la Timisoara e Elba (sisteme de iluminat) si alte unitati de productie care fac volane, tapiserie auto, componente etc.
    4 1
  • BaditzaEx
    @Bethurbazal
    aceeasi intrebare mi-am pus-o si eu, si cred ca ar fi o idee binevenita, la o adica avand in vedere ca Dacia vine din romania, nu vad de ce nu ar exista 2 fabrici + ca avem o locatie f buna ( dpctdv geografic ) care faciliteaza exportul + dk intr-adevar a mai ramas ceva la timisoara probabil ar necesita o investitie mai mica in infrastuctura decat in maroc sau rusia.
    @vesticool - si eu as vrea sa stiu ce se mai aude de Aro ( in '72 a fost votat ca fiind cel mai bun off-roader dupa LandRover )
    4 0
  • adn opel
    PT CUNOSCATORI
    NU VA AGITATI,CONDUCEREA RENAULT A SPUS ODATA UN MARE ADEVAR,CAND ROMANIA NU MAI ESTE ATRACTIVA VOM PLECA SI VOM CONSTRUI DACIA IN ALTE LOCATII MAI INTERESANTE ,SA DEA DUMNEZEU SA MAI TRAIASCA STROE,ACEST GURU CARE A MENTINUT ACEASTA UZINA IN VIATA,AU GANDIT BINE CE SA FACA CU ACEST BRAND PREVIZIONAND CRIZA ACESTI PARSIVI DE FRANCEZI,..O SA VEDETI IN 10 ANI CUM SE CARA DE AICI UITAND DE DACIA SI VOR FACE ALTE RABLE LA RUSI DE EX ...TERMINATI CU NAIVITATILE IEFTINE CA DACIA O SA FIE NU STIU CE FIRMA DE RENUME ,ESTE CARPA DE STERS PE JOS BUNA LA TOATE,SCOATE BANI, SE VINDE SI SE FACE IEFTIN PE O FAIMA CARE ODATA ERA CEVA...SA PUNEM MANA SA DAM DRUMUL LA CERCETAREA ROMANEASCA SI SA PRODUCEM IN CLASA CELOR DE SUS CU PRODUCATORI SERIOSI NU CA ACUM CU MASINI UZATE MORAL ,INVENTICA O SA FIE CEVA PT ROMANIA...SA AUZIM DE BINE.
    8 1
  • esticool
    PT neCUNOSCATORI
    1. previzionarea unei crizei financiare este si va fi un lucru absolut imposibil. Asta daca nu esti stapanul absolut al lumii si sa tii de fraie. Iar Renault nu e decat un jucator intr-o economie globala imensa si nu unul din cei ce fac si desfac.

    2. In baza unei simple presupuneri investitiile masive ale francezilor inseamna sinucidere curata. Daca aceasta criza nu ar fi existat toata lumea isi cumpara rols sau bentley si francezii mureau de gat cu masina lor uzata moral. Daca aceasta criza a fost bine identificata cat de bun trebuie sa fii pentru a putea ghici cat de profunda si care i-ar fi implicatiile?

    3. Nu cred ca o companie oricat de parsiva ar fi si-ar permite sa se comporte ca un stapan de curve. Stau in zona o perioada, scot malaiu, si cum nu mai este dever, gata, imi mut biznisul pe trotuarul de alaturi. Renault a resimtit puternic pumnul in plina figura luat pe vremea lui Ceausescu iar revenirea in Romania a fost si o chestiune de prestigiu. Sa zicem ca Renault se simtea ca acasa. Mai este si chestiunea unei anumite afinitati ce tine de traditie, limba, etc. Cu toate ca acestea nu cred sa mai fie primordiale numai faptul ca au investit mai bine de 1,5 miliarde Eu si au deschis Renault Design Central Europe ne arata ca au venit aici pentru a ramane o buna bucata de vreme. Sa-ti muti afacerile in Rusia ar fi o miscare imbecila atat timp cat un eventual import de aici catre Europa ar fi ingreunat de taxe. Se stie ca Rusia nu este in Comunitate si nici nu se preconizeaza asa ceva? Ceea ce se face la rusi acum este pentru rusi si pentru zonal lor. Idem pentru un viitor in China. Si legat de Maroc, daca alte mari companii franceze au hotarat sa plece din nordul africii pentru a merge la chinezi uite ca Renault nu a facut-o. Why?

    4. Dacia va fi, indiferent de mofturile romanului, o marca low-cost. Sau mai bine spus una good-deal, o oferta corecta si de bun simt: cat dai atata face. Acolo sus unde viseaza unii (mai précis detractorii dacia si nu cei ce au incredere in ea) e inghesuiala mare si rolul de purtator de steag ii va reveni lui Nissan. De altfel Dacia isi demosntreaza fiabilitatea si robustetea, asta prin premiile luate nu prin declaratiile bombastice a unui necunoscut forumit.

    5. Comunismul a disparut iar a da o dispozitie cu tenta de “directiva pe linie de partid”: sa punem mana sa dam drumul (tovarashi) la cercetarea romaneasca” denota nu numai o incapacitate de a intelege o realitate dar si unele nostalgii cuminstoid-imbecil-retarde.
    4 7
  • @Bethurbazal
    E o idee buna chestia cu o noua fabrica dacia . Eu sunt din TM si pot sa spun ca platforma MECATIM unde s-a construit Lastunul e intr-o stare ok . Ea intrase in proprietatea DAEWOO , dar la privatizare FORD a renuntat la ea , asa ca e disponibila acuma .
    3 0
  • P.S.
    acand in vedere ca noi avem concurenti pe skoda , ar fi chiar recomandat inca o fabrica in romania care ar ajuta si economia prin exporturile realizate si locurile de munca create , plus ca am intra mai serios in competitie cu alte marci ... ar fi o realizare sa comercializam si noi 1 milion de automobile pe an (strict produse in romania , fara sa luam in calcul fabricile renault din maroc , rusia etc )
    2 1
  • adn opel
    PT ESTICOOL
    sTIMATE DOMN,PRIVESTE CUM AM SCRIS ESTE CORECT,ESTI AFARA DIN VIATA ASTA......AI EXPERIENTA ZERO BARAT...NU SUNT NOSTALGIC DAR NU AI HABAR DE POLITICA ECONOMICA...ESTI UN TACA CARE A DESCHIS SI EL OCHII INTR O DEMOCRATIE DE CARTON....O SA MA POMENESTI SI AI SA VEZI CA ESTE CUM AM ZIS EU...STIU MULTE DIN ACESTA FABRICA SI NU DE LA COLTURI CI DE LA CUNOSCATORI....JUCAM CUM CANTA MANCATORII DE MELCI,NU AVEM NICI O MASINA CU O TRADITIE DE NISA DIN GAMA DACIA ..PANA SI INDIENII FAC CEVA ..MASINA CEA MAI IEFTINA DIN LUME...NOI NU AVEM NIMIC...PRIVESTE LA FIAT ...500 ESTE UN FANION...DE ZECI DE ANI AU FACUT MINIATURI EXCELENTE...NU S AU DEZIS, CAND TOTI RADEAU DE EI CA FAC OULETE MISCATOARE..UITE ACUM CU MOTORASUL CU 2 PISTOANE TWIN AIR O SA FACA RAVAGII,NOI CE FACEM O CHESTIE MARE CU TINTA SPRE SARACIE CUM AM FOST CATALOGATI ..UN SECOND HAND NOU PT RETARZI CA TINE....EU STIU CA PROGRES INSEAMNA SA MERGI IN FATA NU SA FACI DIN RAHAT BICI....UNDE ESTE IUSTIN CAPRA SA DEA MEDITATII SA FACA DACIA MASINI DE MIC LITRAJ, SA COLABOREZE CU FIRME DE RENUME IN SCHIMB DE IDEI ADEVARATE INOVATOARE..PANA CAND NU STIM SA FACEM ALEGERI AVANTAJOASE..DOMNULE GANDESTE CA NU AVEM NICI O SIGURANTA ..CE SE INTAMPLA DACA ASTIA PLEACA..AI CEVA CA REZERVA SA MENTII FABRICA ASTA CARE ESTE UN SIMBOL NATIONAL...TI AM ZIS SA FIE SANTOS STROE CA INCA ARE LA SERTAR MASINI SECRETE PT ZILE NEGRE FFF INTERESANTE....CU PAPGALI CA TINE CARE SPERA IN MAMALIGA ABURINDA LA NESFARSIT PE MASA NE DUCEM PE RAPA..SA AUZIM DE BINE.
    6 2
  • esticool
    frecarea mentei
    1 in toata garagara aia subtire s-a plecat de la o premisa gresita: 500 nu a inceput ca un model de nisa si, ca si nano, sunt masini ale poporului.
    2. capitolul iustin capra e la fel de subtire
    3. nu inteleg de ce tipi, urletele nu suplimenteaza lipsa argumentelor.
    1 4
  • BaditzaEx
    @esticool & @ adn opel
    suntem aici ca sa ne expunem opinii/pareri, nu sa tipam unii la altii !
    ideea pana la urma sa speram / promovam eventual la un produs romanesc mai bun si sunt convins ca exista sanse reale - priviti partea buna a paharului nu mai latrati & lamentati ca niste fete la pubertate fara sa fi pus umarul ( pana la urma ) cu nimic.
    @ adn opel ce ai ma baiatule de zbieri la luna aiura?!, cine ti-a dat cu parul in cap?!, lasa nick-ul asta de Rudolph adolescentin , ca-ti convine sau nu esti roman incearca sa fii mandru de asta si sa nu te mai zbengui ca si cum ai fi in calduri vizavi de produse nemtzelesti, by the way era o stire pe aici , cum ca Merc preia motoare de la Reno, asa ca chill my little friend ;)
    all the best !
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru