Danemarca: Prima staţie de schimbare rapidă a bateriei pentru maşinile electrice
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Compania Better Place a inaugurat prima staţie de înlocuire a bateriilor în regim de urgenţă pentru maşinile electrice existentă în Europa. Aceasta a fost construită în Gladaxe, în imediata vecinătate a Conpenhagăi. Deşi singurul model care poate beneficia de serviciile acestui tip de centru de schimb al bateriilor este deocamdată Renault Fluence ZE, versiunea electrică a compactei franceze, Better Place a anunţat că staţia din Gladaxe este doar prima dintre cele 20 de astfel de puncte care vor fi construite pe tot teritoriul Danemarcei.
Schimbul bateriei se face extrem de simplu şi de rapid, procesul fiind complet automat. Singurul lucru pe care şoferul trebuie să îl facă este să se autentifice printr-un card de membru şi apoi să intre în zona de schimb al bateriei. Posesorul maşinii nu este nevoit să părăsească maşina în niciun moment, desfăşurarea evenimentelor fiind foarte asemănătoare celor din cadrul unei spălătorii auto automate.
Evident, diferenţa este făcută de faptul că un braţ robotizat preia bateria descărcată de sub maşină şi o înlocuieşte cu una plină din depozitul care face parte din "arsenalul" staţiei.Better Place nu a anunţat cât costă o vizită la o astfel de staţie de încărcare, posesorul maşinii nefiind însă nevoit să suporte preţul bateriei la staţie, ea fiind închiriată printr-un abonament lunar. Foarte probabil, singurul cost efectiv care va fi văzut la finalul lunii în contul acestuia este cel de încărcare a bateriei, care variază între 1 şi 3 euro, în funcţie de ţară.
via | Puregreencars
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă

















3 minute timp petrecut la "benzinarie" si max. 3 euro per full-charge... clar sunt mult mai avansati decat concurenta...
ideea este una buna, dar depinde de cum va fi aplicata. tranind intr-o lume pusa pe profit (obiectivul principal al oricarei societati comerciale) am impresia ca va fi un fe; de lesa pt utilizatori. impreuna cu alte aspecte.
daca nu fac un sistem de incarcare in paralel cu acest mod de schimbare a bateriei, nu va fi bine.
vom trai si vom vedea!
sa speram ca si ceilalti producatori vor prinde din urma repede trendul, a.i. concurenta generata sa produca avantaje pt clienti
Există 3 modalitatti de incarcare a acumulatorilor:
1. poti incarca bateria de la o priza obisnuita de 220 V in garaj. Incarcarea completa necesita intre 6 si 8 ore, fiind recomandata pe timpul noptii.
2. a doua modalitate este mai rapidă, iar încarcarea se face de la statii speciale, viitoare „benzinării”. Alimentându-se de la un circuit cu 400 V, acumulatorul se va incarca in maxim 30 minute.
3. a treia modalitate e ce vedem aici, o "spalatorie" unde nu se face cu adevarat o incarcare, ci un schimb al bateriei