Detalii noi despre viitorul motor BMW cu trei cilindri de 1.5 litri
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Deşi BMW nu a confirmat încă oficial unitatea cu trei cilindri pe care intenţionează să o dezvăluie în viitorul apropiat, un video apărut recent trădează propulsorul pe care îl dezvoltă germanii. Botezat "Noul motor al familiei BMW Efficient Dynamics", agregatul este practic omologul înjumătăţit al viitorului propulsor cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri.
Unitatea va avea 1.5 litri pentru că toate propulsoarele BMW se vor baza pe o arhitectură care presupune 500 cmc pentru fiecare cilindru. Noul motor va beneficia de cele mai noi generaţii ale sistemelor Valvetronic, cel de injecţie sub presiune şi de supraalimentare.
Imaginile arată că propulsorul cu trei cilindri va fi montat transversal pe două tipuri de caroserie, o informaţie care indică posibilitatea de a vedea motorul pe viitoarea generaţie MINI şi pe noul model BMW cu tracţiune faţă.
Deasupra unităţii cu trei cilindri va fi poziţionat un nou motor de 2.0 litri, cu patru cilindri, mai potent, construit din aceleaşi componente modulare.
Video-ul sugerează că unitatea va putea fi de asemenea montată transversal, ceea ce ar garanta implementarea sa sub caroseria Mini.Potrivit unei surse din interiorul BMW, citată de Autocar, germanii nu au luat încă decizia de a folosi unitatea de trei cilindri şi sub viitorul Seria 3. Costurile de adaptare la o instalare longitudinală şi reticenţa clienţilor la ideea de a folosi un motor aşa mic pentru o maşină mare sunt motivele principale pentru care BMW îşi doreşte să păstreze unitatea de 1.5 litri doar pentru modelele sale cu tracţiune faţă.
via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o actualizare majoră a sistemelor multimedia pentru toate modelele sale. Noua actualizare va aduce o interfață grafică nouă și un răspuns de două ori mai rapid la comenzi. De asemenea, pilotul automat adaptiv va deveni dotare standard pentru toate modelele mărcii din 2026. (03.06)
-
Apple a lansat oficial noua sa aplicație pentru sistemele multimedia auto. Noua aplicație se numește CarPlay Ultra și față de sistemul obișnuit, noua aplicație este afișată pe toate ecranele mașinii, inclusiv pe instrumentarul digital. (16.05)
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Oricum ar face, ideea este buna, atat pentru ei cat si pentru consumatori, pentru ca ar putea insemna ca in service nu o sa se mai uite aia ca curca-n lemne cand apari cu un motor mai nou . . . (si ar putea insemna si costuri mai mici de productie a motoarelor, implicit marje mai mari de profit, ca doar nu va asteptati sa ieftineasca masinile :))
nu mai zic la cine ca ma apuca rasu'
va ramane si bmw de carutza , dar ma bucura ca si PORSCHE intentioneaza sub patronajul emerit al "tutelei" un esec cu trei cilindri pe boxster / caiman ... cum vor explica unui cumparator ca de fapt cumpara un polo cu sigla de porsche, probabil cu o turbosuflanta mai mare... RUSINEEEEE!!!!!!!! ..... asta nu poate fi decat o invitatie la auto electric, poate ala nu-si pierde din competitivitate. bmw a uitat ca pe segmentul asta se bate cu ...logan si chiar nu are nici o sansa , astia inca au 4 pistoane. pe cand un LAMBORGHINI sau un calutz rosu cu exact 3 pistoane ???