Dodge Viper - supercarul american a renăscut oficial cu 640 CP

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 05.04.2012
Dodge a prezentat la Salonul Auto de la New York noua generaţie a supercarului Viper. Modelul primeşte un motor de 8.4 litri, care poate oferi 640 de cai putere şi un cuplu motor de 812 Nm.

Unul dintre cele mai aşteptate şi anticipate modele ale Salonului Auto de la New York şi-a făcut într-un final apariţia. Este vorba despre noua generaţie a supercarului Dodge Viper, despre care s-a crezut iniţial că nu va mai avea un succesor.

Americanii nu au putut lăsa să se stingă unul din modelele iconice ale grupului Chrysler şi, împreună cu italienii de la Fiat, au dat naştere unui urmaş care preia numele Viper şi adaugă înaintea sa abrevierea SRT a diviziei de performanţă Dodge.

Comparativ cu vechea generaţie, noul Viper adoptă portiere din aluminiu şi un acoperiş, o uşă a portbagajului şi o capotă din fibră de carbon. Toate menite să reducă masa totală a supercarului.

Motorul aspirat cu cel mai mare cuplu din lume: V10 de 8.4 litri

Sub capotă reţeta este relativ identică cu cea a predecesorului: un motor V10 cu o capacitate generoasă, de 8.4 litri, capabil să livreze 640 de cai putere şi un cuplu motor de 812 Nm, cea mai mare valoare din lume pentru un motor aspirat de serie.

Resursele sunt transmise doar punţii spate prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte Tremec TR6060, care oferă posibilitatea de a atinge viteza maximă în treapta a şasea la 6200 de rotaţii.

Şi pentru că un asemenea bagaj de putere trebuia exploatat cum se cuvine, şasiul a fost recalibrat şi dispune acum de o rigiditate torsională mai mare cu 50%.

Suspensia a fost revizuită iar masa totală a fost redusă cu 45 de kilograme prin folosirea de materiale uşoare.

Pe noul şasiu au fost montate, spre deosebire de vechea generaţie, şi o serie de elemente de siguranţă activă, cum sunt sistemul electronic de control al tracţiunii şi stabilităţii, precum şi ABS-ul, care acţionează pe discuri de 352 mm şi pe etriere Brembo cu patru pistonaşe.

Design clasic şi lumini LED

Tot acest pachet mecanic este învelit într-o caroserie nouă, mai uşoară, care nu se îndepărtează foarte mult de designul original. Liniile unui automobil american purist se păstrează, însă apar şi elemente contemporane, cum ar fi luminile LED pentru blocurile optice faţă şi spate. Spoilerul frontal a devenit şi el mai discret, cu o priză de aer mai mică, ce aminteşte mai degrabă de modelele Ferrari. Agresivitatea vizuală este completată de un set de jante forjate, cu cinci spiţe, din aluminiu, disponibile în trei finisaje diferite.

Cel mai spaţios interior din istoria modelelor Viper

Americanii au avut grijă să răspundă şi criticilor are vizau interiorul. În centrul consolei centrale tronează un ecran LCD de 8.4 inch, pe care pasagerii vor putea regăsi toate funcţiile maşinii.

Aspectul de calitate a fost indus prin capitonarea întregului habitaclu cu piele şi prin inserarea unor scaune noi din kevlar şi fibră de sticlă, care au fost poziţionate cu 20 de mm mai jos decât cele vechi. Potrivit comunicatului oficial, mulţumită noilor scaune, Viper beneficiază de cel mai încăpător habitaclu din istorie.

Noua generaţie a supercarului american vine disponibilă în două variante: SRT Viper şi SRT Viper GTS. Deşi diferenţele nu sunt mari din punct de vedere estetic, cea de a doua variantă beneficiază de o suspensie activă cu două moduri, de amortizoare Bilstein DampTronic Select şi de două setări de rulare: una pentru şosea şi una pentru pistă. Ambele versiuni beneficiază însă de sistem de asistenţă la accelerarea de pe loc (launch control).

Comentarii (37)

  • @automarket
    640 cp pe puntea fata????
    2 20
  • zzzzzzz
    Nu va suparati dar masina nu mai are aer american! Se vede ca Dodge apartine de Fiat.Imi place cum arata dar nu mai este un Dodge autentic.
    9 23
  • pacpac
    aaa
    la 8.4 litri nemtii scot vreo 1000 de cai deci cu alte cuvinte eficienta americana
    17 38
  • baboon
    zzzzzzz
    Amice, Dodge nu apartine de Fiat
    12 13
  • Vipera s-a intors!!! E pregatita sa dea de pamant cu niste ferrari,porsche....etc.
    Superb,american muscle!!!!!!!
    25 23
  • @pacpac
    Si americanii puteau sa scoata lejer 1000cp din 8,4.dar ei s-au gandit si la fiabilitate cand au proiectat acest motor.
    Masina arata criminal de bine! Acum are si un interior de nota 10.
    31 12
  • Are profilul de la fostul model, asta e bine, dar...din fata si din spate nu prea mai pare Viper, farurile si capota mie imi amintesc prea mult de Ferrari, iar stopurile de Maseratti, dar poate mi se pare mie
    13 13
  • cometarii
    @ zzzzzzz ce nu e american la aceasta masina ? motorul al downsize? sau esteriorul caracteristic viper? schimbare in bine super asa.. @ JBL nici odata un viper nu se va ridica la performatele unui porsche sau al unui ferrari, nu te supera dar una e piate europeana si ala ce a americana.
    oricum masina e bestiala.nice one but not for me :D
    21 8
  • Pare mai asiatica acum... Hm..
    3 20
  • @levi_craiven
    Amice,cauta timpii de pe Nurburgring si o sa vezi ca vechea generatie Viper ACR a scos un timp mai bun decat orice Porsche,Ferrari,Lamborghini.....etc.
    22 13
  • sergio
    motor aspirat
    intr-adevar masina are doar 640 CP, dar are motor aspirat...nemtii pun cate 3-4 turbine mai nou...
    28 6
  • JBL spui numai aberatii , de porsche 956 ai auzit ?
    7 18
  • Pt primul comentariu
    " Resursele sunt transmise doar punţii spate prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte Tremec TR6060, "
    Citeste mai atent.

    Nimic nou, in afara de metale usoare. La exterior chiar e un facelift nimic nou, in plus seamana putin cu Fisker Karma.
    15 5
  • @Mirca
    Tilica, aia e o masina pentru circuit,nu e o masina street-legal.Cate masini ca aia ai vazut tu pe drumurile publice???
    Mai cauta.
    9 6
  • Mircea
    @JBL
    dar de Lamborghini Murcielago SuperVeloce 6.5 LP670-4 ce mai zici?
    8 11
  • Mircea
    Am multe exemple sa iti dau din partea Lamborghini , Ferrari sau Porsche insa imi ajunge cate un exemplu sa umilesc acest Dodge amarat , un Aventador nu se coboara la nivelul lui Viper de ex
    11 16
  • Ce ne mai place sa comparam mere cu pere..
    Ce cauta Lamborghini / Ferrari in comparatia cu Viper?
    Or fi toate fructe (masini sport) dar e o comparatie incorecta.
    15 1
  • BaditzaEx
    Absolut SUPERBA !
    Exterior & Interior superb, motor fenomenal, exclusivism cu carul ( se diferentiaza clar de mai toate modelele sport & supersport ) ,pret modic ( mai mult de 120k $ sunt convins ca nu va fi ,cel putin nu pe pta din state )
    16 6
  • @Mircea
    Si ce timp a scos pe Nurburgring?? A scos cumva un timp mai bun decat Viper ACR si nu stiu eu??
    Mai cauta.
    10 4
  • Păi Viper stă bine pe Nurburgring
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

    Nu cred că Ferrari sau Lamborghinii fac față la ora actuală.
    Singurii care amenință Viper (pe lângă constructori speciali, Gumpert sau Donkervoort) sunt Porsche, Chevrolet sau Nissan.
    12 4
  • Farurile dau un aer de ferrari california,trebuiau facute unpic mai turtite(ca la vechea gen)

    Cred ca inginerii cand au proiectat motorul,au primit un memo,in care era mentionat faptul ca trebuie sa reduca cilindreea,dar nu au citit bine si au inteles ca trebuie marita(cred ca este primul motor din 2007 incoace,la care cilindreea creste si nu scade). Abia astept sa vad ce scot tuneri americani din motorul asta
    9 1
  • Mircica , ce tot compari tu acolo ???? Ai uitat un ' mic' amanunt si anume PRETUL . Aventador - 375000 $, Viper 80000$ ( modelul vechi standard , pe circuit , scotea timpi mai buni decat GTR, Z06, GT2 si GT3 si costa 1/2 din pretul unui Porsche ) . Du-te la joaca si vezi-ti de treaba
    14 2
  • @baboon&others
    Tot ce tine de Chrysler Group este controlat acum de catre FIAT. Mai exact marcile Chrysler, Dodge, Jeep, RAM, SRT si Mopar fac parte din portofoliul FGA (Fiat Group Automobiles), alaturi de Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Fiat si Abarth. Asadar ceea ce vedem in aceste imagini este un produs al FGA. Cu siguranta acel V10 aspirat poate dezvolta peste 640CP insa intervin ratiuni de marketing care obliga mentinerea cifrelor sub cele ale modelelor Ferrari. Acelasi lucru se intampla si in cazul Maserati sau Alfa Romeo.

    Pe de alta parte SRT Viper nu este o masina care sa intre in aceiasi grupa valorica cu modele italiene, germane sau japoneze. Viper este un model care pune accent pe pilotaj fara interventii artificiale precum se intampla in cazul unui GTR de exemplu. Un Viper nu poate fi condus decat de soferi cu experienta si care stiu sa respecte cei 812 Nm de sub capota. Nu puterea de 640 CP este cea care iti rupe mainile ci cuplul impresionant care este pus pe asfalt fara prea multe interventii electronice. Versiunea anterioara nu avea nici macar ABS. Sistemele de siguranta active lipseau cu desavarsire motiv pentru care Viper-ul nu ierta nici un prost in spatele volanului. Cu siguranta un SRT Viper nu este o masina pentru condus in fiecare zi. Mai mult decat atat, a compara un Viper cu un Porsche 911 este ca si cum ai pune la spalat camasi albe cu chiloti roz. Un 911 il poate conduce orice pusti de 18 ani pentru ca este gandita sa fie utilizata de oricine si-o permite.

    BTW, discutiile despre timpi pe circuit, acceleratii pe 400m si alte prostii sunt doar pentru cei care conduc masini in NFS, GT5 etc. Cel mai important aspect la orice masina este legat de cum o simti atunci cand o pilotezi. In final sunt niste obiecte care trebuie sa trezeasca reactiile unor oameni atunci cand se afla la volan si nu in spatele unor monitoare.
    39 3
  • @Firestarter
    Noua generatie Viper poate fi condus in fiecare zi fara probleme.Acesta are abs,esp si cam toate elementele de siguranta activa pe care le are si un porsche 911.
    Nu e vina constructorului daca tembelul de la volan calca pedala de acceleratie la fund si cuplul motor monstruos il propulseaza in primul copac de pe marginea drumului.
    Daca vor scoate si varianta ACR,Viper nu va mai avea adversar pe circuit.
    19 3
  • Cam fortat la exterior...oricum e fabulos.
    nota 9.50 de la mine.
    7 3
  • @SRT8
    Faptul ca acum exista sisteme de siguranta active si pe Viper si pe 911 nu le pune in aceiasi grupa. Important este cum sunt setate sa intervina asupra stilului de pilotaj. Cum nu am condus inca un SRT Viper pot doar sa banuiesc ca Porsche 911 este o masina docila. Porsche 911 am condus, mi-a placut dar nu mi-as lua. Cu siguranta nu mi-as lua nici un SRT Viper insa daca ar fi sa aleg intre cele doua, voi prefera monstrul american oricand.

    BTW, exista si versiunea de circuit a noului Viper. Se numeste SRT Viper GTS-R si este destinata campionatului american Le Mans Series.
    http://img.netcarshow.com/Dodge-SRT_Viper_GTS-R_2013_1600x1200_wallpaper_09.jpg
    11 4
  • AndreiRN
    Felicitari
    Schimbari de poleiala ca sa se vada mana italienilor dar sub poleiala este tot aceaisi bestie de Muscle Car care te face sa intorci capul pe strada cand auzi sunetul mototului.
    Admirabil este ca orice pasionat si om muncitor isi poate pune una in garaj daca intradevar doreste.
    Felicitari Dodge.
    Asteptam noile modele retro de camionete.
    7 4
  • Viper...
    ...este exceptional la manevra accelerari/decelerari bruste pe spatii restranse si serpuite, astfel ca invinge fara probleme rivali mai celebri, care gonesc mai repede in linie dreapta...Culmea este ca, atunci cand abordeaza curbele, denota stabilitate fara tractiune integrala! Si se apropie tare din urma subdivizia de performanta a lui Lexus, F marque, desi LFA inca n-a atins nivelul de flexibilitate al lui Viper ACR. Dar cu numai...480 Nm poate face minuni. Mie cel mai rau imi pare de...Koenigsegg. Putere o gramada, cuplu cu duiumul si...nimic. Dl. Christian von K promite in 2013 un bolid Agera R cu urmatoarea linie de prezentare: 1140 CP, 1415 Nm, 440 km/h, 0-100 km/h in 2,8 sec si...1 611 000 $. Cifrele nu ne incanta deloc, domnule, cat timp lipsesc...trofeele. Pacat.
    12 2
  • @pentru toti care se bat cu pumnu in piept k sunt suficienti 640 cai
    va cramponati degeaba cu cuplu vostru si cu motoru aspirat. vedeti la f12berlinetta ce e ala motor aspirat, si n-are 20 de litri
    3 8
  • aceeasi Marie cu alta palarie
    viper e mai eftin pt ca e mai prost
    GT-R e mai eftin pt ca e mai bun

    viperul am auzit ca are un consum mixt de 6,2 ...:)
    3 8
  • @KALEL
    Încă de Viper care să ardă cum ard ferrari-urile nu am auzit. Nu cred că spune cineva că Viper este ce-a mai bună mașină din lume... dar este sportivă pur-sânge. Doar timpii pe Nurburgring nu mint. Eu prefer Nissan GT-R, ptr că este ieftin comaparativ cu Porsche, Lambo, Ferrari... și ia suta în 2.8 secunde. Aproape ca un Veyron de 1.300.000 de euro.
    Oricum, arată superb Viper-ul. Iar la prețul redus față de un Ferrari sau Lambo chiar merită. În schimb cred că e mai scump decât GT-R, și astfel prefer Nissan... o nașină bestială la un preț mult sub orice concurență.
    6 2
  • Cum poti sa pui cuvintele Viper si consum in aceiasi propozitie ?!
    7 1
  • AndreiRN
    Pt pasionati.
    http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks-/6001/i.html?_dmpt=US_Cars_Trucks&_mqf=0&_qfkw=1&_trksid=p4506.c0.m273&_fpos=90604&_lsbx=0&_fspt=0&_flso=0&Make=Dodge&Model=Viper

    Orice pasionat auto care are o slujba decenta si nu e risipitor isi poate cumpara un Viper fara eforturi mari.
    Dar ...... nu e o masina practica.
    Ar trebui sa inchiriez una sa vad cum se conduce.
    3 1
  • Cu Dodge Viper, americanii au fost pe faza: o masina inspirata!
    In general, sunt adeptul cutiilor automate, mai ales al DSG-ului, dar o cutie manuala 6+1 pe o asemenea "bestie" de 650CP e o adevarata provocare pt orice sofer care se respecta! Design agresiv dar de bun gust ina celasi timp, zgomot infiorator, manevrabilitate un pic dificila in curbe, suspensii super rigide si nu in ultimul rand adrenalina! Ce iti poti dori mai mult de la un supercar decat....mai multi KM de autostrada in Romanica?!
    8 1
  • pur si simplu, Dodge Viper. punct
    7 1
  • Eu nu cred ca trebuie comparata cu vreo masina super sport. Pentru ca Viper a fost mereu o masina sportiva pur sange, care in viata de zi cu zi te va rupe la consum, te va durea posteriorul de la suspensia foarte rigida, vizibilitatea (ca sa vezi, vizibilitatea?!) slaba etc. Insa pe circuit te va face sa te simti rege, evident daca sti sa o si pilotezi cum trebuie. Ori un Porsche sau Ferrari sunt masini gandite altfel. Un 911 se descurca onorabil si in oras, si la drum lung si te face sa zambesti si pe circuit. Cam la fel e si cu Ferrari. Daca vrei sportivitate extrema de la un Porsche sau Ferrari nu cred ca trebuie sa te uiti prima data la versiunile normale.
    Iar faptul ca s-a pus o ditamai matahala de motor aspirat pe Viper asta e alta discutie. Ganditi-va ca un astfel de motor si unul de 4000 cmc sa zicem, turbo vor fi turate destul de mult pe la 6000-7000 rpm. Ghiciti care va face fata mai bine la turatia asta in timp. Dar cum asta in zua de azi e teoretic...
    4 1
  • luca30
    consum viper
    Doge merge pe premiza ca atunci cand iti iei avion nu intrebi cat consuma.......Insa pt un 8.3 litri benzina fie el mama aspiratilor sau cate o turbina pt fiecare piston nu vad nici un progres in tehnologie.....eu unu sunt nonconformist si nu un conservator.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru