Efectul tsunami: piaţa auto japoneză a coborât în martie la nivelul din 1968
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dezastrul natural care a lovit Japonia la mijlocul lunii martie îşi face simţite efectele în volumul vânzărilor auto din Insulă. Conform datelor oferite de reprezentanţii industriei auto japoneze, în Japonia s-au vândut în martie 243.783 de maşini, o scădere de 44% în raport cu luna martie a anului anterior. Vânzările au scăzut atât de mult, încât japonia a ajuns la nivelul întâlnit aici ultima dată în 1968.
Cel mai "lovit" constructor este, evident, Toyota, cel mai mare producător auto al lumii anunţând o scădere cu 50% faţă de aceeaşi lună a anului anterior. Deşi volumele sunt mai mici, Subaru şi Nissan au scăzut, la rândul lor, cu 50%, respectiv 40%. Surpriza vine din partea celor de la Suzuki, ale căror vânzări au crescut în luna martie pe fondul lansării unor noi modele.
Aşa cum am notat în materialele noastre anterioare, tsunami-ul, cutremurul şi problemele ulterioare de la centrala nucleară Fukushima au dus la oprirea producţiei tuturor frabricilor pe care constructorii auto le au în Japonia.
Analiştii pieţei estimează că pierderile totale suferite de producători doar în luna martie vor ajunge la 600.000 de maşini, deficitul de producţie urmând să fie echilibrat complet abia peste doi ani.via | Automoto.fr
foto | Bigpicture
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Producătorul chinez de mașini electrice Xpeng a început oficial producția de vehicule electrice în Europa. Xpeng s-a asociat cu producătorul austriac Magna Steyr pentru a începe producția locală a modelelor electrice G6 și G9. (16.09)
-
Constructorul auto american Ford urmează să elimine 1.000 de locuri de muncă la uzina sa din Köln, la începutul anului 2026. Compania a invocat cererea scăzută pentru vehicule electrice. (16.09)
-
Mercedes-AMG, divizia de performanță a constructorului german, ia în calcul o versiune electrică pentru modelul său de performanță AMG GT. Marca germană evaluează în aceste momente dacă un asemenea model este viabil. (16.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Comentarii (2)