Fiat ar putea renunta la alianta cu Chrysler din cauza sindicatelor

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 15.04.2009
Sergio Marchionne, directorul grupului Fiat, a avertizat ca italienii ar putea renunta al alianta cu Chrysler daca sindicatele americane nu vor accepta concesii in materie de salarii.

Directorul grupului Fiat, Sergio Marchionne, a avertizat ca el si compania sa ar putea fi nevoiti sa renunte la alianta cu grupul Chrysler daca sefii sindicatelor americane nu vor fi de acord sa micosreze substantial costurile de salarizare. Pe scurt, sindicatele americane nu doresc sa faca concesii in materie de salariile angajatilor pe care ii apara.

Chrysler se afla deja intr-o situatie financiara dificila, iar singura solutie de salvare este alianta cu Fiat. Barack Obama, presedintele Statelor Unite ale Americii, a dat un ultimatum companiei Chrysler pentru a incheia afacerea cu Fiat. Daca Chrysler nu semneaza cu Fiat in urmatoarele saptamani, compania americana nu va mai primi nici un fel de sprijin din partea guvernului american si va fi apoi nevoita sa declare insolventa si sa dea faliment.

Fiat doreste sa micsoreze costurile de productie ale fabricilor detinute de japonezi si germani din Statele Unite ale Americii si Canada si declara ca sunt pregatiti sa isi caute un alt partener daca nu vor obtine ceea ce isi doresc din partea companiei Chrysler.

Sergio Marchionne considera ca exista o probabilitate de 50-50 ca parteneriatul cu Chrysler sa fie nu aiba loc din cauza ritmului lent in care au loc negocierile cu oficialii companiei americane. Pe langa asta, Marchionne a recunoscut ca s-ar putea sa devina directorul companiei Chrysler fara a renunta la functia din cadrul companiei Fiat.

Via | AutomotiveNews

Comentarii (4)

  • cu sacii in caruta si cu boii acasa
    nu e prima oara cand sindicatele gandesc cu dosul. Prin anii '90 au facut aceeasi gresela: nu au renuntat la salariile uriase ale angajatilor dar au inchis fabrici distrugand industrii intregi. Cum magaoaiele (adica fabricile) au ramas de izbeliste au venit manacatorii de orez le-au facut bucati si le-au dus in China unde ori le-au topit si otelul l-au trimis inapoi in SUA sub forma de produse superieftine (concurand fara drept de apel produse similare americane) ori le-au reasamblat pentru productie. So, ori sindicatele sunt extrem de puternice ori plavanul american are memoria scurta ori Guvernul in liberalismul sau il doare undeva de ce se intampla cu natia pe care cu mandrie patriotarda o conduce catre colaps. Sa vedem....
    0 0
  • alternativa? vezi GM!
    Nu vor mai avea industrie auto asa cum o stim daca alianta cu FIAT cade. Va ramane un singur fabricant mare (Ford) iar ceilalti vor fi precum Samsung, adica nimeni nu v-a auzi de ei decat in State.
    0 0
  • La ce natiune de gravisti e Italia, experienta lui Marchionne e vitala in lucrul cu sindicatele americane. Problema e ca "plavanii" americani sunt alta specie decat poetii emotionali si isterizati din Italia.

    Mai bine Fiat ar incerca ceva comun cu niste japonezi. Inceputul cu Suzuki ar putea fi exploiatat mai mult.
    0 0
  • BauBau
    Nu cred ca alianta asta va salva concernul Chrysler.La urma urmei, la cat de incapatanate sunt sindicatele americane si la ce salarii mari au angajatii de acolo, m-ar mira ca macar acum in ceasul al 12-lea sa lase la o parte incapatanarea pentru a se salva.E mai bine sa ti se diminueze salariul pentru o perioada, dar firma pt care lucrezi sa treaca de criza, decat sa ramai cu un salariu mare , dar sa nu mai ai unde lucra, si deci salariul va fi doar teoretic.Poate ar si merita americanii ca sa primeasca o asemenea palma, daca ne gandim ca in mare parte ei sunt vinovati de criza si de pretul carburantilor(nu mai vorbesc de razboaie), intrucat au fost invatati sa traiasca pe picior mare, fiind cu precadere o societate de consum masiv.Producatorii auto americani luau in deradere in urma cu cativa ani eforturile europenilor si japonezilor de a proiecta masini cu consum mic(ceea ce nu e usor). Asa ca merita sa falimenteze.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru