Ford va renunţa temporar la 4.000 de angajaţi din Europa

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 24.11.2011
Ford va trimite 4.000 de salariaţi de la fabrica sa din Valencia în concediu fără plată timp de 39 de zile în decursul anului 2012. Schimbarea este motivată de lipsa cererii şi de noul plan de producţie al uzinei.

Ford a anunţat că va trimite 4.000 de salariaţi de la fabrica sa din Valencia în concediu fără plată timp de 39 de zile. Respectivii angajaţi vor sta acasă pentru a regla producţia în raport cu cererea în scădere de pe piaţa din Europa. Având în vedere previziunile sumbre făcute de mai mulţi reprezentanţi ai constructorilor auto europeni, asemenea anunţuri ar putea deveni obişnuinţă în viitor. Cei de la Ford au spus că scăderea cererii nu afectează şi alte uzine din Europa.

Scăderea cererii a avut loc atât pe piaţa din Spania, cât şi pe piaţa europeană la nivel general. Cei de la Ford spun că problemele legate de cerere afectează atât marca proprie, cât şi ceilalţi constructori care operează pe piaţă. Începând cu anul 2012, fabrica Ford din Valencia nu va mai produce modelul Fiesta, urmând să treacă la Kuga şi la Transit Connect. Fiesta este unul dintre cele mai bine vândute modele Ford pe piaţa din Europa, iar schimbarea modelelor din portofoliul uzinei din Valencia ar putea explica necesitatea trimiterii respectivilor salariaţi în concediu fără plată.

Martin Winterkorn, şeful Grupului Volkswagen, a declarat într-un interviu recent că se aşteaptă ca numărul angajaţilor să crească cu 10% în decursul anului 2012. Mai precis, Winterkorn le-a spus celor de la Bild am Sonntag că este posibilă creşterea numărului total de salariaţi de la 449.000 la 500.000.

Grupul francez PSA Peugeot-Citroen reduce numărul angajaţilor din uzinele sale. Mai mult de 6.000 de posturi vor fi desfiinţate. Cele mai afectate vor fi centrele de producţie şi cercetare din Franţa. In anul 2009, circa 13.000 de angajati au parasit compania Peugeot la nivel mondial, incluzand pe cei de la fabrica de piese Faurecia. Grupul PSA spera sa castige ceva mai multi bani pe piata auto din China, pe care o considera "principala lor provocare".

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (6)

  • indignatul
    sugestie
    sa-i dea afara si pe aia care au conceput noul focus
    29 9
  • Astea vor fi stiri obisnuite in viitor, cred ca incep sa apuna cresterile spectaculoase de la an la an, putini vor mai creste in viitorii ani si cred ca masinile cu preturi intre 15-25 de mii vor avea cel mai mult de suferit pt ca saraceste clasa de mijloc, mai mult extremele vor merge, low-costul si cele premium
    11 1
  • intr-adevar
    urat e noul focus... iar tinuta de drum... prea americana
    15 8
  • Craiov
    Ati uitat ca incepe sau a inceput productia la Craiova.Cererea e aceasi sau in scadere pentru gama Ford, deci trebuie sa se faca simtita cumva uzina de la Craiova.
    3 1
  • razvanis
    vw angajeaza
    la interviu o sa fie si 6000 de candidati de la psa, acum si astia de la ford, are winterkorn de unde alege )))
    0 2
  • Ford Craiova
    @ducu, la Craiova productia de motoare va incepe in luna aprilie 2012 iar productia de masini in mai 2012. Marea majoritate a acestora vor merge la export. Inca mai merge exportul auto in anumite tari ale lumii. Fabrica de acolo e pe drumul cel bun!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru