Ford vinde Volvo pentru 1.8 miliarde de dolari
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Americanii de la Ford vor vinde marca Volvo chinezilor de la Geely pentru suma de 1.8 miliarde de dolari. In 1999, cei de la Ford au cumparat marca Volvo pentru 6 miliarde de dolari, iar diferenta au pierdut-o din cauza rezultatelor financiare slabe ale marcii suedeze.
Potrivit vocilor care anunta aceasta tranzactie, data de finalizare a vanzarii Volvo catre Geely va fi de 8 februarie 2010. Singurele impedimente care incetinesc vanzarea marcii Volvo sunt de ordin legal si sunt doar cateva elemente care necesita ceva mai mult timp pentru rezolvare. Cu toate acestea, nu mai exista nicio piedica in fata vanzarii marcii Volvo chinezilor de la Geely.
Ford a cumparat marca Volvo in 1999 pentru suma de 6.45 miliarde de dolari. Aceasta achizitie a avut loc la un deceniu dupa ce General Motors a cumparat marca suedeza Saab. Achizitia celor de la Ford a fost considerata ca fiind lipsita de intelepciune la acea vreme, mai ales pentru americani, deoarece marcile Lincoln si Mercury rivalieaza cu suedezii de la Volvo si ar fi avut nevoie de o injectie de capital la acea vreme.
Ford a beneficiat de cunostintele celor de la Volvo in materie de siguranta si au putut sa ofere modele mult mai sigure din acel moment. Acesta este si telul pe care il urmeaza chinezii de la Geely, dar la un nivel mult mai mare. Dupa cum stiti, modelele chinezesti sunt cunoscute pentru rezultatele slabe obtinute la crashtestele EuroNCAP.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Luca de Meo, cel care a condus în ultimii cinci ani grupul Renault, și-a anunțat demisia. Potrivit presei din Franța, de Meo va conduce grupul Kering, care activează în industria luxului. (16.06)
-
Alfa Romeo și Maserati au ajuns la un acord prin care cele două mărci italiene vor dezvolta împreună viitoare modele. Decizia a fost luată pentru a reduce din costurile de producție. (13.06)
-
Maserati a înregistrat recent o nouă marcă înregistrată la Oficiul pentru Brevete și Mărci din Statele Unite. Noua marcă MC25 sugerează un potențial înlocuitor pentru actualul Maserati MC20. (12.06)
-
Amenințare directă
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Oricum regret ca o companie cu renume ajunge in mana chinezilor. Nu zic ca nu se poate intampla ceva asemanator ca si cu Jaguar/Land Rover. Totusi idea chinezilor nu imi place si nu as cumpara un VOLVEELY.
Au cumparat marcile pt 2 motive: 1. Sa absoarba concurenta; 2. Sa preia tehnologia si sa se foloseasca de numele lor;
Sper ca urmatorii (chinezii) sa nu faca la fel, dar am toate motivele sa cred ca se vor folosi de un nume mare si doar atat.
P.S. : Volvo e printre putinele marci actuale care are o identitate incadrata in produs. si asta nu are nici o legatura cu partea financiara.