Ford vinde Volvo pentru 1.8 miliarde de dolari
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Americanii de la Ford vor vinde marca Volvo chinezilor de la Geely pentru suma de 1.8 miliarde de dolari. In 1999, cei de la Ford au cumparat marca Volvo pentru 6 miliarde de dolari, iar diferenta au pierdut-o din cauza rezultatelor financiare slabe ale marcii suedeze.
Potrivit vocilor care anunta aceasta tranzactie, data de finalizare a vanzarii Volvo catre Geely va fi de 8 februarie 2010. Singurele impedimente care incetinesc vanzarea marcii Volvo sunt de ordin legal si sunt doar cateva elemente care necesita ceva mai mult timp pentru rezolvare. Cu toate acestea, nu mai exista nicio piedica in fata vanzarii marcii Volvo chinezilor de la Geely.
Ford a cumparat marca Volvo in 1999 pentru suma de 6.45 miliarde de dolari. Aceasta achizitie a avut loc la un deceniu dupa ce General Motors a cumparat marca suedeza Saab. Achizitia celor de la Ford a fost considerata ca fiind lipsita de intelepciune la acea vreme, mai ales pentru americani, deoarece marcile Lincoln si Mercury rivalieaza cu suedezii de la Volvo si ar fi avut nevoie de o injectie de capital la acea vreme.
Ford a beneficiat de cunostintele celor de la Volvo in materie de siguranta si au putut sa ofere modele mult mai sigure din acel moment. Acesta este si telul pe care il urmeaza chinezii de la Geely, dar la un nivel mult mai mare. Dupa cum stiti, modelele chinezesti sunt cunoscute pentru rezultatele slabe obtinute la crashtestele EuroNCAP.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Viitorul BMW M3 va primi și un motor pe benzină pe lângă versiunea electrică deja confirmată. Specificațiile nu au fost încă dezvăluite. (01.05)
-
Pentru a marca cele cinci decenii împlinite de modelul Polo, Volkswagen tocmai a prezentat o grafică specială inspirată de ediția Polo Harlequin din anii '90. (01.05)
-
Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a lăsat de înțeles că marca germană de mașini de performanță ar putea să oprească vânzările de modele electrice pe piața din China. Vânzările Porsche din această țară au scăzut cu peste 40% în primul trimestru din 2025. (30.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Oricum regret ca o companie cu renume ajunge in mana chinezilor. Nu zic ca nu se poate intampla ceva asemanator ca si cu Jaguar/Land Rover. Totusi idea chinezilor nu imi place si nu as cumpara un VOLVEELY.
Au cumparat marcile pt 2 motive: 1. Sa absoarba concurenta; 2. Sa preia tehnologia si sa se foloseasca de numele lor;
Sper ca urmatorii (chinezii) sa nu faca la fel, dar am toate motivele sa cred ca se vor folosi de un nume mare si doar atat.
P.S. : Volvo e printre putinele marci actuale care are o identitate incadrata in produs. si asta nu are nici o legatura cu partea financiara.