GM vrea să recupereze energia pierdută pe evacuare
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Inginerii General Motors au semnat un parteneriat cu cercetătorii de la Universitatea Purdue din Statele Unite ale Americii. Împreună, cele două părţi vor să realizeze un sistem de recuperare şi reutilizare a energiei calorice pierdute de vehicule prin intermediul sistemului de evacuare. Cercetătorii vor să realizeze microgeneratoare termoelectrice, care să transforme căldura provenită de la sistemul de evacuare în energie electrică, care va fi utilizată pentru încărcarea bateriei şi angrenarea sistemelor electrice, reducând semnificativ sarcina aplicată motorului.
Echipa de ingineri are mai multe probleme în faţă, printre care se numără găsirea unor materiale care să reziste la temperaturile ridicate ale sistemului de evacuare. Odată găsite materialele respective, inginerii trebuie să găsească o soluţie de introducere a tehnologiei în producţie şi eficientizarea costurilor. În cazul utilizării metalelor rare, cum probabil se va întâmpla într-un final, costurile vor duce la implementarea sistemului doar pe modelele de top, al căror consum de carburant este doar o unealtă de marketing, deoarece puţini clienţi sunt cu adevărat interesaţi de costul carburantului.
GM are deja un material care generează curent electric atunci când este încălzit pe o parte şi răcit pe cealaltă parte.
Materialul respectiv se numeşte Skutterudite şi este făcut din cobalt, nickel sau fier şi arsenidă (un anion al arsenicului cu sarcină negativă 3). Respectivul material este amestecat cu alte materiale mai preţioase în interiorul unui furnal pentru a forma învelişul convertorului catalitic special al viitoarelor modele GM. Primul prototip va reduce consumul de carburant cu 5%, în timp ce al doilea va prezenta o reducere de 10% a consumului. Cei de la BMW testează şi ei tehnologii similare, care vizează soluţii de încălzire mai rapidă a motorului şi de conservare a temperaturii motorului.Via | TheGreenCarWebsite
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o actualizare majoră a sistemelor multimedia pentru toate modelele sale. Noua actualizare va aduce o interfață grafică nouă și un răspuns de două ori mai rapid la comenzi. De asemenea, pilotul automat adaptiv va deveni dotare standard pentru toate modelele mărcii din 2026. (03.06)
-
Apple a lansat oficial noua sa aplicație pentru sistemele multimedia auto. Noua aplicație se numește CarPlay Ultra și față de sistemul obișnuit, noua aplicație este afișată pe toate ecranele mașinii, inclusiv pe instrumentarul digital. (16.05)
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
...........sa ia energie de la Juke
Daca nu stiu ceva,nu ma bag!
La GM se numeste "active fuel management", adica cand nu este nevoie jumatate din cilindrii sunt deactivati.
Ma refeream la STI(impreza,forester,outback...)Subaru Tecnica International,adica divizia sport a lui subaru.Daca ai sti cat decat ceva ai sti ca nu-i vorba numai de impreza.Din nou:daca nu stiu nu vorbesc.Da,impreza cu motor de 1,5 l fara turbina ia 8,4%.
Din pacate nu prea vine nimic bun din urma!Am ucenici la mine la munca care se uita ca boii in teava la un motor.Habar nu au sa tina o cheie dinamometrica in mana(Sa o si mai regleze,nici nu are rost sa te mai gandesti),dar imediat pun mana pe lap-top sa faca o diagnoza.Cand ii apere codul(de exemplu P3105 la subi)vin si ma intreaba ce este.Asta-i viitorul!
Toate cele bune!