Iata cum a luat nastere circuitul de la Nurburgring
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Circutul de la Nurburgring este este deja o legenda in lumea motorsportului, "Iadul Verde" fiind martorul unor curse celebre si a unor rivalitati care au scris istorie.
Mai nou circuitul este folosit ca loc de testare pentru cele mai noi concepte ale constructorilor europeni si chiar asiatici. Desi a fost inchis competitiilor din calendarul FIA, circuitul ramane o atractie pentru multi turisti aflati in zona, trei ture de Nordschleife fiind accesibile oricui in schimbul a 50 de euro.
Putini stiu insa cum a luat nastere celebrul circuit si dificultatile pe care le-au intampinat arhitectii germani atunci cand au gandit Nordschleife. Constructia circuitului a inceput in 1925 si a fost finalizata doi ani mai tarziu, autoritatile locale tintind astfel atragerea unui numar cat mai mare de turisti dar si pentru a evita cursele organizate pe soselele din zona.
Inginerii au urmat exemplele circuitelor de la Monza, Italia si AVUS Berlin dar au incercat sa imprime un caracter aparte traseului.
Astfel a luat nastere cel mai solicitant, periculos si dur circuit din lume.Pe asfaltul circuitului german au alergat piloti care au scris istorie in competitiile motorsport, cum sunt: Rudolf Caracciola, Tazio Nuvolari, Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Jackie Stuart, Nikki Lauda sau Ayrton Senna. Nurburgring a insemnat insa si sfarsitul pentru o serie de piloti, primul accident fatal avand loc in 1928.
De anul viitor, autoritatile vor inaugura la Nurburgring si un parc de distractii in care atractia principala va fi un trenulet botezat Racecoaster, capabil sa atinga viteze de peste 215 km/h.
Istoria Nurburgring-ului si o descriere mai atenta a circuitului este rezumata in video-urile de mai jos:
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Carlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri. (24.10)
-
O mișcare ecologistă propune organizarea unui referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul Berlinului. Referendumul ar putea avea loc în 2026 și ar limita circulația mașinilor la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană. (24.10)
-
Un brevet nou din partea celor de la Porsche relevă un motor nou care va fi dezvoltat de către producătorul german. Noul motor va putea avea configurații diferite, cu 9, 15 sau 18 cilindri în formă W. (22.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026




























Comentarii (15)