Industria auto romaneasca poate ramane fara 100.000 de locuri de munca

De Robert Gherghe
Publicat Miercuri, 14.01.2009
Brent Valmar, vicepresedintele APIA, avertizeaza ca in acest an ar putea fi disponibilizati jumatate dintre angajatii din industria auto.

Esential

100.000 de locuri de munca sunt puse in pericol in indutria auto din Romania.

Brent Valmar, vicepresedintele APIA, estimeaza ca industria de automobile noi s-ar putea injumatati in Romania, anul acesta.

Daca piata auto de masini noi s-a situat pana acum la o valoare de 300.000 de unitati, in 2009 previziunile arata ca piata nu va putea trece de 150.000 de unitati. Din acest punct de vedere, Brent Valmar sustine ca locurile de munca s-ar putea micsora cu 50%, urmand sa fie disponibilizati 100.000 de angajati, dintre cei 220.000 existenti pe piata auto romaneasca.

Brent Valmar, seful Porsche Romania, cel mai mare imporatator de automobile din Romania, sustine ca modificarea ordonantei de urgenta privind taxa auto ar fi o adevarata crima pentru piata auto romaneasca.

Piata auto din Romania a inregistrat o scadere de 53% la vanzarile de masini noi in luna decembrie a anului trecut.

Via | Mediafax

Comentarii (11)

  • pe cine avertizeaza??
    pai sa se avertizeze singur si sa ia masuri in consecinta..
    sa scada pretul!
    0 0
  • renault
    niste jigodii care prostesc lumea .....la modelele care poarta marca ,,RENAULT'' se pot face reduceri dar la Dacia care are costuri de productie mici nu scad un leu desi nu au investit in cercetare si dezvoltare pt modelele dacia folosind componente depasite tehnic din banca de organe renault......adica motoare aflate de mult in productie ,componente de la alte masini si marci(putini stiu ca puntea spate este de nissan micra marca nissan fiind in portofoliu Renault.......pana si presele de caroserii le-au adus din franta de la casare si le-au reconditionat pe asta bazandu-se ca fac masina de 5000 de euro dar cand au venit in romania s-au imbolnavit de smecheria romaneasca si uite ca a tinut iar acum in loc sa puna pretul real cer ajutor de la statul Roman de parca a impartit profitul cu el .......si in alta ordine de idei daca statul ii ajuta inseamna ca noi din impozite ajutam pe altii sa-si cumpere o masina pe care eu nu mi-o permit de exemplu.......iar faza cu datul afara al lucratorilor este de fapt un santaj ordinar caci la cumpararea fabricii in protocol se stipuleaza ca Renault sa aiba un numar de angajati acum cu criza gasind motiv sa-i dea afara sau sa mai mulga niste bani de la stat sa acopere pierderile de la celelalte modele care nu se mai vand si se fac reduceri la ele.......
    0 1
  • antilogan
    bravo dogy
    Bravo dogy. Ai dreptate.
    Cred ca si daca nu venea criza loganul tot pica ca sunt mai ieftine carutele si superioare calitativ.
    In franta ii ajuta statul Francez? Au bagat sau au triplata taxa de poluare pentru ei. Exista legea pietii. Esti bun si competitiv rezisti, daca nu du-te acasa. Sa ne lase in pace ca era mai buna dacia lu' tata din 87 decat loganul lor. Imi pare rau de muncitorii aia care o sa fie concediati dar nu vreau sa-i platesc eu si toti din impozitele luate de stat cu care sa se subventioneze incompetenta Renault.
    0 1
  • Iulian
    of of mai mai
    Problema e cam asa... Renault a incheiat anul 2008 cu pierderi considerabile pe plan european.. cam 18% mai putin decat pe 2007. in Romania nu mai e lider din 2006, in 2008 a terminat pe locul 4. Renault are modele invechite... au lansat Megane.. mult prea tarziu... era un model pe care ei se bazau foarte mult.. si au pierdut ca l-au lansat asa de... tarziu. acum dau reduceri.. 15-25% la masini care s-asa trebuiau sa le aiba ca sunt invechite moral.. facelift dupa facelift... si asa a ajuns ca un clio symbol dci echipat full.. sa coste mai putin decat un logan laureate. care e explicatia?
    una singura... Renault vrea sa scape de stocurile imense pe care inca le mai are... stocuri de masini vechi.
    asadar... cine stie ce se va intampla cu reducerile de la Dacia... pentru ca... atunci... cine va mai cumpara Renault?
    0 0
  • reducerile si profitul modelelor vechi
    am citit un articol de profil despre PROFITUL si AMORTIZAREA MODELELOR AFLATE IN PRODUCTIE unde se spunea ca la modelele de masa cum sunt MEGANE si CLIO de exemplu se scot banii dupa aproximativ 300000 de exemplare PRODUSE SI MAI ALES VANDUTE.........acum daca dam crezare articolului ne gandim ca de cand se produc CLIO si MEGANE e normal sa faca reduceri pentru ca tot au profit.....banii si iau scos in principiu,dar nu pot scadea pretul sub costurile de productie caci ar insemna SUBVENTIONARE si asa ceva nu face nici-o firma de auto daca nu are interes de marketing sau reclama(vezi VW care produce BUGATTI VEYRON la care pierd cu fiecare unitate vanduta 1million de euro dar este VECTOR DE IMAGINE si au limitat productia la 300 de exemplare) totusi pornind de la premisa ca loganul a fost proiectat pentru 5000 de euro cu profit inclus inseamna ca pana la 6700 este un profit in plus de 1700 euro la fiecare model,plus jongleria cu optionalele unde se face jaf pe spatele fraierilor........calculati voi simplist la cate masini LOGAN declara renault ca au vandut cati bani au facut pana acum........RESTU' E PRAF IN OCHII CONSUMATORULUI
    0 1
  • PIERDERILE
    cat despre pierderi ,ele sunt pierderi din scaderile de vanzare stabilite de TRENDUL ASCENDENT AL ECONOMIEI SAU DIN ,,TINTELE ''DE VANZARI si pe care firmele le vad in buzunarul lor dar isi iau teapa.......nu a-ti vazut si auzit la televizor si radio de atatea ori....
    --ESTIMAM O VANZARE DE (N)UNITATI ANUL ASTA ..ETC...s.a.m.d.
    dupa care daca nu-si ating ,,targetul'' se plang ca sunt pe pierdere.....CA NU AU REUSIT .............
    IN CONCLUZIE industria auto are exponentii cei mai lacomi si este cea mai plina de false promisiuni industrie dupa religie........si acum revenind la Renault si-au scos de mult banii de cercetare si industrializare pe produsele pe care le comercializeaza in prezent asa ca nu le mai plangeti de mila..........
    0 0
  • asta a fost pentru OFURILE lu' IULIAN
    CITESTE SI DA MAI DEPARTE
    0 0
  • Circotasul auto
    Copii timpiti
    Comentarii de copii timpiti.
    0 0
  • raduku
    Dogy
    Cred ca se face o comfuzie amara : intre negotul cu masini , indiferent daca sunt mai vechi si industria constructoare de autoturisme.
    Sunt doua ramuri diferite , care implica mase de oameni plasati ierarhic pe diferite trepte.
    Inter o uzina gen DACIA-RENAULT , VW, BMW .. nu se poate pune semnul = fata de o companie care vinde masini.
    Este nasol ca cei care conduc aceste uzine nu-si imagineaza faptul ca piata auto este cam accelerata si un model nu mai poate trece bariera de 2..3 ani de viata . Conceptia nu mai poate dormi.
    0 0
  • COBRA
    AVEA dreptate BADEA cand a spus ce s-ar face fabricantii de masini daca MERCEDES ar produce iar vechiul automobil poreclit ,,COBRA''..........ar lua omu masina pe viata....
    CONCEPTIA TOT MAI RAPIDA a modelelor asa zis noi se face in detrimentul calitatii pentru consumismul inconstient si pentru a intretine industria orizontala a serviciilor postvanzare
    Multe firme din servisare isi scot banii......kia-hyundai...etc.......mai ales alea cu garantii mai mari de 3 ani sau 100000 de km
    La urma urmei industria auto este volatila ca si combustibilul folosit........
    Sa concepi un auto in ziua de azi intr-un an inseamna sa folosesti elemente comune cu alte auto in fabricatie.......
    0 0
  • raduku
    Dogy
    Eu cel putin sunt sigur ca multi vor aceasi masina dar cu conditia sa fie cu totul alta.
    Aici este cheia . Poti sa vii in intampinarea clientului fie ca este dama bine fie ca este un ahtiat de viteza si sa-ti adaptezi modelul pentru asa ceva.
    Eu tare as vrea in orasul meu o pista auto sau karting sa existe putina emulatie si dorinta de viata. Pun pariu ca beietii care s-au dat pe gheta cu masina au gustat ceve adrenalina.
    Servis-urile traiesc astazi din cee ce ofera asigurarile , a cam disparut sportivitatea oare din segmentul AUTO ??
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru