Inovaţie în siguranţă: GM a lansat airbagul central frontal
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
După ce publicul a făcut cunoştinţă cu airbagul pentru centură, cu cel pentru genunchi şi cu cel amplasat între pasagerii spate, General Motors vine cu o nouă idee. Americanii au prezentat astăzi conceptul unui nou tip de airbag, ce ar putea să îşi facă loc în viitor pe toate maşinile.
Este vorba despre primul airbag central frontal. După cum o spune şi numele, perna cu aer este poziţionată între cei doi ocupanţi ai locurilor din faţă şi poate fi acţionată atunci când senzorii detectează un impact lateral.
Noul airbag îşi va face apariţia pe modelele americane Buick Enclave, GMC Arcadia şi Chevrolet Traverse începând cu anul 2013. Până atunci însă este posibil să vedem ideea preluată şi de alţi constructori auto, dacă se dovedeşte funcţionalitatea sa la scară largă.
Gay Kent, directorul executiv al departamentului de siguranţă GM, a declarat: "Pentru că nu există în prezent o tehnologie care să protejeze pasagerii de diferite dimensiuni, GM s-a gândit la o soluţie care să ofere protecţie particulară împreună cu celelalte airbaguri existente şi cu centurile de siguranţă pretensionate".
GM susţine că airbagul central frontal se declanşează de pe partea dreaptă a scaunului şoferului şi poate proteja în eventualitatea unui impact lateral.
În plus, airbagul are şi rol de protecţie în cazul răsturnărilor.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Skoda Enyaq iV și Volkswagen ID.4 au fost testate de Euro NCAP în cea de-a doua sesiune din 2021. Ambele modele electrice au fost recompensate cu 5 stele la testele de siguranță. (14.04)
-
Noile Dacia Sandero și Logan au primit două stele la testele de siguranță. Mașinile românești au fost evaluate la 4 stele din punct de vedere structural, însă sistemul automat de frânare în situații de urgență a viciat rezultatul final. (14.04)
-
Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Noile Dacia Sandero și Logan au primit doar 2 stele din partea organizației independente. (13.04)
-
OFICIAL: Noul Mercedes-Benz EQS - limuzina electrică are uși care se deschid singure și 770 de km autonomie
-
Ford a prezentat noul Evos: display uriaș de 43 inch și tehnologie de condus semi-autonom de nivel 2
-
Noul Nissan X-Trail: prima imagine și primele informații ale SUV-ului cu 7 locuri
-
Prima imagine a noului Volkswagen Polo facelift anunță o digitalizare extinsă
-
Industria auto, amenințată de o nouă criză: rezervele de cauciuc sunt din ce în ce mai scăzute
"GM nr 1 pe plan mondial" ??? .... phuuu
pe plan inclinat poate , tu ai vazut masini americane numai in filme cred
Ideal ar fi un airbag central compus atat din cel care iese din scaunul soferului cat si al pasagerului fata, pentru a-l face mai ferm, in asa fel incat corpul sa nu se incline mai mult de 5-9 grade, si de-asemenea:
un airbag care sa sustina gatul !!!! ... sa nu si-l suceasca omul ca e nasol de tot cu gatul, cunosc pe propria piele cum este chiar si la impact pe directia mersului si la viteze de 50-70 la ora ... dar mite laterale la peste 50-80 ... si-l rupe omul pe loc !