Jurnalist decedat la test drive

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 30.01.2007
Un jurnalist francez si-a pierdut in viata in urma unui accident in test drive-ul organizat in SUA cu ocazia lansarii lui Opel GT.

In aceasta dimineata am primit cu regret vestea ca Michel Barelli, un jurnalist francez care avea grija de rubrica auto a cotidianului francez Nice Matin, a murit in urma unui accident petrecut in testele pentru presa organizate cu ocazia lansarii noului Opel GT. Testele se desfasurau in Statele Unite ale Americii, aproape de San Diego (California).

Conform politiei locale, jurnalistul francez a pierdut controlul volanului si s-a rasturnat, glisand pe plafon. Pasagerul din dreapta, Patrick Louis (Depeche de Midi - Franta), a fost ranit si el grav in zona fetei insa viata lui nu se afla in pericol. In raportul accidentului se arata ca "masina rula cu viteza periculoasa".

Trebuie spus insa ca aceste teste sunt organizate, prin definitie, pentru a testa masinile in conditii cat se poate de apropiate de limitele maxime si ca ele nu sunt destinate unei plimbari amiabile pe sosele. In aceste conditii, pentru a afla cat mai multe caracteristici ale rularii unei masini intr-un timp scurt, de maximum doua-trei sute de kilometri, masina este de obicei impinsa (pe propria raspundere) putin mai mult decat o face un sofer pe strada sau un eventual client al modelului respectiv.

In aceste conditii, moartea jurnalistului francez inseamna un deces la locul de munca, in timpul programului. Dumnezeu sa il odihneasca!

Comentarii (7)

  • Vlad Albu
    Jurnalist decedat la test drive
    Eu cred ca nu pui corect problema in finalul articolului. Cu o masina stock, pe un drum public pe care mergi prima data si cu un pasager in dreapta, nu e cazul - si ar trebui ca un jurnalist sa realizeze - sa nu exgereze in asa hal incit sa vada cum se comporta o masina atunci cind ruleaza si pe plafon. Nu trebuie sa te comporti ca nemincatu', mai ales ca nu esti la primul test din cariera. In plus, ca jurnalist auto - daca sti meserie - poti sa-ti dai seama de limitele tale la volan si ale masinii de sub tine si sa nu te crezi Loeb sau campion in D1 Drift. Iar daca simti nevoia sa vezi cit mai ai pina sa rastorni masina, faci acest lucru pe circuit. Sa fim seriosi. La cite teste s-a mai intimplat asta? Nu sint convins ca omu' era chiar sofer bun. Oricum, despre morti numai de bine. Dumnezeu sa-l odihneasca!
    0 0
  • Mircea Mester
    da, asa e
    problema e alta. Sunt sigur ca vor aparea comentarii pe tema "bai, mai da-l in fasole, daca a fortat ca un carnat e vina lui, deci asta nu e stire, deci mai lasa-ne (...)". Am incercat doar sa prevad aceste afirmatii. :)
    0 0
  • maddan
    odihneasca-se in pace!
    Stiti si voi cum e la un drive test cu o masina mai iute... Una faci cand testezi o citadina, si cu totul alta cand te dai cu un roadster. Din pacate, iaca un bun avertisment sa nu ne ia valul... :|
    0 0
  • nasol
    Pilotu' ca pilotu' putea sa-si faca parul si in alte teste...intrebarea cheie si subiectul nostru este de ce cu un opel gata de lansare ?
    1. Avea ceva cu marca . O detesta.
    2. Ceva nu a tinut..stim si noi..mai fac si altii teste dar nu crapa...
    3. Oare proiectantii fac economii la siguranta ?
    Oare protectiile de cap au fost prea scurte ?
    Oare rama parbrizului este prea elastica ?

    (Parerea mea: pana nu introduc rollbaruri si centuri in 4 pucte in productia de serie nici o masina nu poate oferi siguranta minima- sa mori la 65 pe ora este partea amuzanta pe care dobitocii astia de constructori o invelesc in 15 airbaguri si sound dolby... o cusca de protectie mascata in montanti, podea etc (stiu ei) nu costa mai mult decat DVD-ul cap de serie comandat de grandomani...parerea mea !
    0 0
  • YMihai
    pareri de rau ...
    ...parerea ta ..mdeah ...

    D-zeu sa-l odihneasca !!!
    0 0
  • Stefan
    siguranta auto
    Ai drepate Gabi in ceea ce spui.
    Siguranta auto este lasata la urma, pentru ca ar adauga greutate unei masini sport. Sau ar avea un impact negativ asupra aspectlui 'cool' al masini.Iar la roadstere si decapotabile problema e si mai grava.
    Oamenii nu realizeaza ca o masina super sport este de multe ori eminamente un compromis la siguranta, o cutie (din material de undite topite) pusa pe un turboreactor.

    Si oricum trebuie o mana experimentata si un circuit ca sa te bucuri de multe ori ce caii putere care ii ai sub capota.

    Drive safely si alege cu cap !
    0 0
  • acelasi
    - un rollcage, rollbar din dur aluminiu nu poate cantari mai mult de 30-40Kg, o greutate considerabila V.S. viata unui client !!!
    De, 20-30 m liniari de teva sunt greu de amplasat in habitaclu fara sa strici "decorul" asa cum spune si Stefan dar se pot ascunde in montanti, praguri, canapele, etc.. apropo de montanti: multi dintre noi avem masini cu montati (laterali,parbriz luneta) care inspira incredere sunt grosi DAR cati dintre noi au avut curiozitatea sa vada ce este sub imbracamintea texita / plastic a acestora... este HAUL (bine ca este vopsita tabla pe interior macar!)
    parerea mea : CAM FRAGILE..
    NU greutatea este problema constructorilor(vedem cererea de tot teren) ci INTERESUL de a ridica stacheta celor 64 Km/h de siguranta.
    - Istoria in domeniul auto spune ca s-au facut mari cuceriri....de la roata de lemn la cea de guma; de la sasiul de lemn la cel din tabla ambutisata; DE ASEMENEA : de la 4 roti - tot la 4 roti ! de la motoare cu ardere interna - la motoare cu ardere interna !! dar cel mai mare progres este ca au bagat televizorul in masina, CURAND CUPTORUL CU MICROUNDE si PRAJITORUL DE PAINE !! MARFA de involutie !!! Merci pentru tot mari bosi de MARKETING(daca iese malaiu'..!) ie multi care ia ...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru