Mercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşor
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Odată rezolvată problema eficacităţii airbag-urilor şi a celorlalte sisteme clasice de siguranţă care ajută pasagerii în caz de accident, constructorii auto se concentrează pe sisteme adiacente care au rolul declarat de a scădea preveni accidentele. Iar cele mai cunoscute deintre acestea - senzorii de proximitate care detectează prezenţa unei maşini în unghiul mort sau senzorii care îl anunţă pe cel de la volan că a tercut peste linia care delimitează banda sa de mers - intră deja în dotările opţionale ale din ce în ce mai multor modele. Ei bine, Mercedes-Benz anunţă că dezvoltă un sistem inovator care îl va ajuta pe şofer să adoarmă. Chiar dacă sună ciudat, noul pachet tehnologic al germanilor va avea acelaşi scop: prevenirea accidentelor.
ACTIVE COMFORT
Sistemul se va numi oficial Active Comfort şi va avea rolul de a-i induce şoferului un somn adânc imediat după ce acesta a tras maşina pe dreapta pentru a se odihni. Astfel, cei de la volan vor putea să revină la volan mult mai proaspeţi, în timp ce somnul scurt va fi unul adânc, fără clasicele probleme de adaptare la noul "pat" de ocazie.
Pentru a-şi îndeplini acest scop, Mercedes va utiliza diferite metode pentru a-i ajuta pe şoferi să adoarmă mult mai uşor.
Astfel, Active Comfort schimbă lumina ambientală din habitaclu, inundă cabina cu muzică relaxantă, implică în joc sistemul de masaj al scaunelor şi înlocuieşte aerul din maşină cu un miros subtil plăcut, cum este cel de levănţică. Pe de altă parte, atunci când maşina se află în mişcare, Active Comfort promite să întârzie la maximum instalarea stării de oboseală printr-o ventilaţie excelentă a habitaclului, prin tehnologie care limitează zgomotul la rulare şi, de asemenea, prin arome precum mentolul, care menţine starea alertă a celui de la volan.SIGURANŢĂ ŞI ECONOMIE
Pe lângă factorul siguranţă, noul sistem dezvoltat de Mercedes-Benz are şi implicaţii economice, un şofer mai alert reuşind să menţină consumul la un nivel mai bun în comparaţie cu un şofer obosit. "Investigaţiile noastre au arătat că şoferii de camioane consumă în jur de un litru de motorină în plus la fiecare sută de kilometri în raport cu cei care sunt odihniţi", spune Siegfried Rothe, unul dintre directorii biroului de Dezvoltare din cadrul Daimler.
Mercedes nu a anunţat când va fi disponibil noul sistem pe piaţă, însă este foarte probabil ca acesta să fie inclus între dotările opţionale ale viitoarelor generaţii sau facelift-uri ale modelelor mari din gama proprie.
De asemenea, sistemul va face parte din lista de opţiuni ale viitoarelor camioane Mercedes-Benz.via | Mercedes-Benz
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Noua generație Dacia Duster a obținut 3 stele la testele Euro NCAP. Alături de acesta au mai fost testate alte 5 modele noi într-o nouă serie de teste de siguranță, inclusiv noile Volkswagen Passat și Skoda Superb. (10.07)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (04.07)
-
Toate mașinile noi care vor fi vândute în Uniunea Europeană vor trebui să fie dotate obligatoriu cu o tehnologie de avertizare pentru depășirea limitei de viteză. Noul sistem va deveni obligatoriu pentru toate mașinile noi începând din 7 iulie. (02.07)
-
FOTOSPION: Primele imagini cu noul BMW Seria 7 facelift. Ar putea fi lansat în 2026
-
Am găsit deșertul Sahara din România alături de Hyundai Tucson facelift
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitoarea generație BMW X5. Versiuni cu motoare termice și electrice
-
Koenigsegg Gemera renunță la motorul în 3 cilindri
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Renault Austral facelift. Lansare în 2025
@Automarket
Noul S... cand vine noul S Class???
@da @Leni
Cand esti in salbaticie sau pe autostrada nu sunt moteluri la tot pasul, deci da, soferii de Mercedes dorm si ei in masina pentru sporirea sigurantei.