Mercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşor
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Odată rezolvată problema eficacităţii airbag-urilor şi a celorlalte sisteme clasice de siguranţă care ajută pasagerii în caz de accident, constructorii auto se concentrează pe sisteme adiacente care au rolul declarat de a scădea preveni accidentele. Iar cele mai cunoscute deintre acestea - senzorii de proximitate care detectează prezenţa unei maşini în unghiul mort sau senzorii care îl anunţă pe cel de la volan că a tercut peste linia care delimitează banda sa de mers - intră deja în dotările opţionale ale din ce în ce mai multor modele. Ei bine, Mercedes-Benz anunţă că dezvoltă un sistem inovator care îl va ajuta pe şofer să adoarmă. Chiar dacă sună ciudat, noul pachet tehnologic al germanilor va avea acelaşi scop: prevenirea accidentelor.
ACTIVE COMFORT
Sistemul se va numi oficial Active Comfort şi va avea rolul de a-i induce şoferului un somn adânc imediat după ce acesta a tras maşina pe dreapta pentru a se odihni. Astfel, cei de la volan vor putea să revină la volan mult mai proaspeţi, în timp ce somnul scurt va fi unul adânc, fără clasicele probleme de adaptare la noul "pat" de ocazie.
Pentru a-şi îndeplini acest scop, Mercedes va utiliza diferite metode pentru a-i ajuta pe şoferi să adoarmă mult mai uşor.
Astfel, Active Comfort schimbă lumina ambientală din habitaclu, inundă cabina cu muzică relaxantă, implică în joc sistemul de masaj al scaunelor şi înlocuieşte aerul din maşină cu un miros subtil plăcut, cum este cel de levănţică. Pe de altă parte, atunci când maşina se află în mişcare, Active Comfort promite să întârzie la maximum instalarea stării de oboseală printr-o ventilaţie excelentă a habitaclului, prin tehnologie care limitează zgomotul la rulare şi, de asemenea, prin arome precum mentolul, care menţine starea alertă a celui de la volan.SIGURANŢĂ ŞI ECONOMIE
Pe lângă factorul siguranţă, noul sistem dezvoltat de Mercedes-Benz are şi implicaţii economice, un şofer mai alert reuşind să menţină consumul la un nivel mai bun în comparaţie cu un şofer obosit. "Investigaţiile noastre au arătat că şoferii de camioane consumă în jur de un litru de motorină în plus la fiecare sută de kilometri în raport cu cei care sunt odihniţi", spune Siegfried Rothe, unul dintre directorii biroului de Dezvoltare din cadrul Daimler.
Mercedes nu a anunţat când va fi disponibil noul sistem pe piaţă, însă este foarte probabil ca acesta să fie inclus între dotările opţionale ale viitoarelor generaţii sau facelift-uri ale modelelor mari din gama proprie.
De asemenea, sistemul va face parte din lista de opţiuni ale viitoarelor camioane Mercedes-Benz.via | Mercedes-Benz
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a încheiat o nouă serie de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 modele noi. Printre acestea se numără și noua generație Renault Clio, care a obținut 4 stele în testele de siguranță. (10.12)
-
Euro NCAP a anunțat că va schimba modalitatea în care va testa mașini noi începând din 2026. Noile teste vor fi împărțite în 4 etape de siguranță, iar acestea vor fi punctate diferit față de modul de punctare din prezent. (28.11)
-
Euro NCAP a încheiat o nouă rundă de teste de siguranță, care a inclus nu mai puțin de 23 de modele. Dintre acestea, 18 au primit 5 stele ca urmare a testelor de siguranță. (19.11)
-
Topul celor mai fiabile mărci auto în 2025: japonezii ocupă primele 4 locuri

-
Noua Dacia Logan facelift poate fi comandată în România: start de la 15.000 de euro

-
Mercedes-Benz a construit cel mai luxos Unimog pentru a sărbători 80 de ani

-
Geely lansează primul său SUV plug-in hybrid în România: start de la 37.000 euro

-
REPORTAJ: Off-road în deșertul din Maroc cu noua Dacia Duster Hybrid 4x4













@Automarket
Noul S... cand vine noul S Class???
@da @Leni
Cand esti in salbaticie sau pe autostrada nu sunt moteluri la tot pasul, deci da, soferii de Mercedes dorm si ei in masina pentru sporirea sigurantei.