Noua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în România

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 20.06.2012
Fiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro.

Esential

85 de cai putere oferă motorul TwinAir de numai 0.9 litri.
9.950 de euro este preţul special de lansare al noului Panda în România.
3.9 litri/100 de kilometri este consumul mediu al dieselului 1.3 Multijet pe noul Panda.

Fiat lansează astăzi în România noua generaţie Panda. Modelul de clasă mini al italienilor, un best-seller în generaţia anterioară, vine să reediteze succesul şi să cucerească publicul autohton cu un design nou şi dimensiuni ceva mai generoase.

Portbagaj încăpător: 225 de litri

A treia generaţie Panda vine cu o lungime de 365 cm, o lăţime de 164 cm şi o înălţime de 155 cm. Dimensiunile mai mari garantează un spaţiu interior generos şi unul dintre cele mai încăpătoare portbagaje din segment: 225 de litri. Capacitatea poate creşte la 260 şi 870 de litri atunci când se rabatează bancheta.

Panda nu impresionează numai prin noile dimensiuni ci şi prin versatilitate, clienţii putând comanda modelul în varianta cu 4 sau 5 locuri, cu banchetă rabatată 50/50 sau 60/40. Fiat promite şi un grad de personalizare ridicat pentru noul său model, clienţii având de ales între 10 culori de caroserie şi 9 pentru interior.

Nivelurile de echipare vor fi trei la număr, Pop, Easy şi Lounge. Ele vor putea fi completate de o serie de echipamente de ultimă generaţie cum ar fi: sistemul Low Speed Collision Mitigation System (LCSM), care evită accidentele petrecute în oraş la viteze mici, dar şi Smart Fuel, o inovaţie care împiedică alimentarea maşinii cu un carburant greşit.

Diesel cu consum de 3.9 litri/100 de km

Panda este oferit pe piaţa din România alături de 3 motorizări.

Gama pe benzină va fi asigurată de cunoscutul motor de 1.2 litri 69 de cai şi de renumitul TwinAir de 0.9 litri şi 85 de cai putere, distins cu premiul "International Engine of the Year 2011".

Ambele motorizări promit un consum redus de carburant, de 4.2 respectiv 5.2 litri/100 km pentru unitatea aspirată. Campionul în materie de consum este însă motorul MultiJet de 1.3 litri şi 75 de cai putere, care consumă doar 3.9 litri/100 km.

Preţ de lansare în România: 9950 de euro cu TVA inclus

Noul Fiat Panda vine cu un preţ de pornire de 11.550 de euro în România. Pentru aceşti bani, clientul român primeşte motorizare de 1.2 litri şi 69 de cai putere alături de echiparea Pop, care include în standard 4 airbaguri, ABS şi EBD, închidere centralizată, servodirecţie electrică Dual-Drive şi Smart Fuel System. Fiat oferă şi un preţ special de lansare, care este de numai 9950 de euro.

Cel mai scump Panda ajunge până la 14.750 de euro cu TVA, în versiunea echipată cu motorul TwinAir şi echiparea de top Lounge. Pentru diesel, clienţii vor plăti începând cu 15.000 de euro.

Deşi noua generaţie Panda se lansează astăzi, Fiat nu va pensiona vechiul model pe piaţa din România. El va rămâne în continuare în oferta italienilor sub denumirea Panda Classic.

CLICK AICI pentru lista de preţuri şi dotări a noii generaţii Fiat Panda.

 

Fiat Panda vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE

PUTERE
(CP) 

CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Fiat Panda 1.2 16V Pop 69 5.2 14.2 11.550
Chevrolet Spark 1.0 68 5,1 15.5 8.210
Fiat 500 1.2 Pop (3 uşi) 69 5.1 12.9 11.600
Ford Ka 1.2i 69 CP Trend Plus (3 uşi) 69 4.9 13.2 10.350
Kia Picanto 1.0 Base 69 4,2 14.4 9.448
Suzuki Alto 1.0 Special Edition 68 4.4 14 8.495
Renault Twingo facelift 1.2 16V Trend 75 5.1 12.3 9.300
Hyundai i10 facelift 1.1 Economy 69 4.7 15.2 9.610
Volkswagen Up! 1.0 60CP Take Up 60 4.5 14.4 8.592
Suzuki Splash 1.0 GC 68 4.7 14.7 8.200
Citroen C1 facelift 1.0i 68 CP Attraction 68 4,3  13.5  9.100 
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (51)

  • si acum dupa gandirea tipic romanesca: e mai ok sa dai 11600 mii pe un panda decat 8600 pe un up ca ...
    15 6
  • @gogu - Mai inteligentule, nu este vorba neaaparat de brand cat de ce ofera, iar Fiat nu este vrun renume in fiabilitate, nu este nici macar un Fiat 500 si la aceeasi putere are cel mai mare consum, performante mediocre si este cel mai scump.
    Ce sa mai spunem de "Pentru diesel, clienţii vor plăti începând cu 15.000 de euro" - La pretul asta este si un Yaris Diesel, net superior din toate punctele de vedere.
    16 17
  • Duncan
    Din ce vad eu in tabelul comparativ cel mai ok din punct de vedere calitate-performanta-pret este Vw Up.
    Multumesc pentru info, o sa stiu ce sa-i cumpar sotiei.
    7 13
  • Cine da pe cusca asta 11.550euro in varianta de baza (chel, cu cea mai slaba motorizare) ? =))))))
    Nici Up! nu merita asa mult, si este cu mult mai ieftin, dapoi Panda.
    De 7000euro, imi cumpar Sandero cu AC, si multe alte dotari, cu motorizare mult mai puternica (1.2 75CP, 1.6 16V 105CP SAU 1.5DCI 90CP) , ma refer cu tichete. Pe cand cu tichete unu din asta costa 9.950 si ii chel.
    16 13
  • Jupiter
    Fiat este un specialist in masini mici si economice. Si face masini bune.

    Pretul de lista este mare, dar s-ar putea sa fie o smecherie de marketing, in sensul ca peste cateva luni se anunta reduceri de 25% la acest model. Vorba aceea - prost e cel care da, nu cel care cere :P Iar producatorii cer mult, ca sa aiba de unde taia mai tarziu sub forma de discount.
    15 13
  • Fiat face masini bune?? Hai ca asta-i gluma secolului.Cele mai proaste masini pe care le-am avut la firma unde lucrez au fost Fiat-urile, luna de luna erau in service cu multiple probleme. Si nu suntem singurii, toata lumea se plange de ele.
    Iar noua Panda este excesiv de scumpa pentru ce ofera. Spatiul e, culmea, mai mic in spate, interiorul este prost asamblat, iar motorul ala de 1.2 mai are putin si da la facultate. Nu mai zic de cum se conduce, este groaznica, Picanto modelul vechi e GTI pe langa ea.
    La banii astia iti iei Swift bine dotat si e de X ori mai buna. Indraznesc sa spun ca mai bine Dacia decat Fiat, de altfel asta e concluzia la care s-a ajuns si la noi la firma si zau ca nu regreta nimeni.
    20 13
  • Am impresia ca macaronarii nu cunosc valoarea banilor, pe care o cer pe o chinezarie din asta ieftina.
    Doar Grande Punto mi-as cumpara datorita designului de la Fiat, si poate Bravo, dar toate au calitate de fabricatie destul de proasta, si nu sunt fiabile.
    Recent si-a luat un G.Punto nou o prietena, si deja si are defecte si sta prin service.
    8 12
  • De obicei isi dau cu parerea cei care nu au avut niciodata un Fiat. In ultimii 4-5 ani Fiat a scos masini fiabile, cu costuri de intretinere foarte mici - sa ridice mana cei care au avut un Fiat nou incepand cu 2006-2007 - Doblo, Bravo, Linea, G Punto, Albea, etc. si sa-si spuna parerea. Motorizarile Fiat sunt recunoscute, tehnologia common-rail inventata de Fiat acum o folosesc toti marii producatori auto, chiar si VW a trecut acum 2 ani pe tehnologia asta. Motoarele Fiat diesel le folosesc si cei de la Opel, Suzuki, Saab, Tata, Cadillac, Iveco, Chevrolet - sursa http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine . Asa ca mai bine testati un produs si apoi dati-va cu parerea.
    20 6
  • @gtrazvan
    parca tu traiai toata ziua pe net si vorbeai numai din topuri si reviste... de ce nu zici ca fiat panda e cel mai fiabil model de la fiat, declarat tot asa in multe topuri cum iti plac tie...

    la cat de prost esti ma mir de unde ai bani de net si reviste dar ma rog...

    fiat nu este o marca stralucita, dar panda chiar a fost un succes pentru fiat, atat dpdv al fiabilitatii cat si a vanzarilor...de restul modelelor intr-adevar no comment...
    14 2
  • jake sully
    M-am plimbat cu masina asta acu' trei saptamani.Arata cat de cat bine si in interior are mirosul specific unei masini Fiat.Plasticul din bord mi se pare de proasta calitate,iar pretul e cam mare pt ce ofera...
    6 7
  • Mai, Fiat 500 este cel ami fiabil, urmat de Panda. Si da, sunt cele mai fiabile modele DE LA FIAT, dar mult mai putin fiabile decat multe masini din categorie.

    Panda a fost un succes si mi-a placut, doar ca nu a fost 12k de EUR unul echipat mediu si nici nu pleca de la 15k de EUR un diesel.

    Asa ca numai un cap de bostan poate considera o oferta buna un brand low cost la pret de premium.
    0 12
  • @Ionut - Am avut in 2008 Fiat Doblo 1.9 JTD 120CP "asa zis full" si pana la 30k de km a intrat de 4 ori in service pt. probleme.
    - Vibratii motor la relanti, probleme cutie (huruia de la 0 km), senzori usi, incalzire motor iarna, probleme care normal ca s-au rezolvat (partial) numai cu mare scandal.
    Nu mai vorbesc de consum, care era de 9% la 120k/h si 11% in Bucuresti.
    4 9
  • Cristian
    http://www.fiatangebote.de/ este o oferta in germania de 8990 euro probabil fara TVA in rate sau leasing ceea ce este trist pt ca la noi nu este mai ieftin cu taoate ca puterea de cumparare este mult mai slaba
    1 1
  • getereu
    GTRazvan. In primul rand , Fiat-ul 500 are, in mare, aceeasi ' arhitectura' ca Fiat-ul Panda , fiind construit pe platforma celei din urma ; s-a lansat in 2008 , iar Panda(CLassic) in 2003, timp in care si-a demonstrat fiabilitatea. Nu numai ca este cel mai fiabil model din cadrul grupului Fiat , dar in clasa lui nu a avut rival , de la lansare pana acum , nici prin prisma fiabilitatii, a satisfactiei clientilor ,etc , nici prin cea a vanzarilor . Nu discutam aici de pret , nu are nici o legatura cu fiabilitatea.
    Iar fanteziile pe care le traiesti tu cu consumul dat mai sus la Doblo 1.9 jtd , lasa-le pt altii ;ori minti mai rau decat o face ScorpionVaginal , ori esti mai distrus decat el
    11 4
  • getereu
    GTRazvan... nici macar nu tragi concluzii dupa ce analizezi toate datele , ai vazut un pret, pe o piata marunta ca Romania , atipica si fara nici o legatura cu pietele vest europene : In Italia,Germania, Austria, Franta ,etc , diferentele de pret intre Panda si , de ex, Vw Up sunt de cateva sute de euro- 3,4 ( difera de la tara la tara , nu e o regula ca Panda e mai scumpa ca Up , se intampla si invers) ....de ce nu le compari atunci , sa vedem , care ar fi verdictul ...obiectiv, bineinteles
    8 2
  • @ionut
    albea e o mizerie cu mult sub logan si tu o dai de exemplu? :) Fiat nu a inventat C-R ci la aplicat pe automobile de clasa mica. Vw a trecut pe CR pt ac nu era cost effective-(4-6 injectoarele sunt mai scumpe decat un rail)/nu se mai indeplineau usor normele de poluare (vezi DPF)/nimeni nu mai investea in ac tehnologie (erau singurii)/ vibratiile si zgomotul produs era mai accentuat la PD, insa a fost o tehnologie care a fost cu mult peste CR la momentul aparitiei pana acum cativa ani (expl: presiunea de injectie generata de injectoare era mai mare decat in cazul CR/ accelerarea la un PD era mult mai brutala si era o adevarata placere sa simti cupulul unui PD plus fiabilitatea pe care multi o contesta insa VW si-a constuit mitul tocmai pe aceste motoare)
    4 10
  • gogule atotstiutor de mai sus ,poate ne luminezi si pe noi cu post PD versus CR , nu de alta dar exceptand VW , toti ceilalti producatori auto( de la BMW si Mercedes pana la PSA si Fiat ) au considerat , din n motive , atat tehnologice cat si financiare , sa faca trecerea la CR mult inaintea celor de la VW ; si nu cred ca omul se referea la inventarea tehnologiei in sine , ci la faptul ca intr-adevar Grupul Fiat a dezvoltat si modernizat sistemul modern CR ,aplicat pe autoturisme.
    9 4
  • preturi la biza, ca aiba de unde sa faca promotii !

    "Fiat oferă şi un preţ special de lansare, care este de numai 9950 de euro."
    nu poate un Panda sa se vinda la pret de 500.
    0 3
  • @getereu:
    FICATURILE SUNT CELE MAI PROASTE MASINI. MI SE FACE RAU DOAR CAND LE VAD, DAPOI SA MAI CONDUC UNA. HAI CA UNA DUPA 2007 AS MAI VREA SA O CONDUC, DAR CAND VAD CATE UN FIAT UNO DIN 80TOAMNA, MI SE FACE RAU.
    2 15
  • @getereu
    1. Nici un Fiat niciodata nu a fost in topul fiabilitatii. Nu stiu cum ai putea compara Panda la fibilitate cu Aygo, Alto/Splah, I10.
    Nu mai vorbim de garantia de 60k de km pe trenule de rulare :))
    2. Am prieten bun care a lucrat 3 ani la piese la Auto Italia, deci cred ca stiu de 10 ori mai bine ac tine toate probleme Fiat, Alfa Romeo.
    3. Degeaba imparte Panda platforma cu 500, problmele lor nu sunt de platforma, ci de accesorii, electrica, etc.
    4. Mai intra si tu pe forum Fiat ininte sa ma contrazici. Esti tipic romanul care contrazice in necunostinta de cauza.
    De pe forum Fiat:
    "dar doblo de 1,9 cum are peste 1400 kg gol si daca o fi cel de 120 cai... cam nu e de mirare un consum de 12l/100 km mai ales in traficul din zilele noastre"
    "Da si eu am un prieten care are un Doblo cu motor de 1,9 si tot 12 ii consuma. "
    5. 1.3 multijet consuma mult mai putin si merita mult mai mult.
    6. Degeaba o fac cea mai fiabila daca la categoria ei este atat de scumpa, are cel ami mare consum si performante mediocre in categorie.
    7. Costa cat un Suzuki SX4 de exemplu care este net superior din toate punctele de vedere, spatiu, confort, materiale, consum, garatie si nu mai vorbim de fiabilitate.
    4 11
  • @gtrazvan: ce forumuri ? Oricine poate sa isi faca un cont aiurea, cum are getereu de exemplu (un utilizator Automarket care s-a delogat), postand doar aiurea, si enervand lumea.
    3 6
  • getereu
    baietica, tu nu pricepi :
    1 . In clasa mini , Panda a fost si este , ca fiabilitate si vanzari , din 2003 , in top .
    2. sincer, vb numai din auzite , desi esti nul
    3. tocmai din cauza asta , a faptului ca Panda , dpdv tehnic, este mult mai simpla ...intreaba-l pe ' prietenul tau de la piese ...aici se vede ca minti
    4. forumul Fiat din Romania = 0 , piata auto din Romania =0 , nu numai pt Fiat
    ce chestie , Stilo , aceeasi greutate ,acelasi motor , 8% urban, 5.5 % extra
    5. 1.3 merita pt trafic preponderent urban, in afara la viteze mari , peste croaziera consuma mai mult decat 1.9 ( logic dpdv tehnic si dovedit ani la rand)
    6. repet, eu nu am vorbit de preturi , nici de preturile din Ro
    7. ai dreptate, dar vezi pct 6 ....si inca o data , uita-te la preturile practicate pe celelalte piete.

    In concluzie, nu ai venit cu nici un argument clar si de necombatut in ceea ce priveste fiabilitatea Fiat-ului Panda.
    8 5
  • 1. Eu am avut Fiat si chiar de nou luat, deci cred ca stiu ce vorbesc.
    2. Pe forumurile de specialitate sigur or sa se inscrie zeci de insi ca sa minta, nu sa se planga.
    3. Stilo este mult mai usor decat Doblo (~ 200kg) si Stilo are un coeficient aerodinamic mult mai bun decat Doblo (de unde rezulta diferenta de consum in afara).
    Dealtfel Doblo are alta turbina si alt soft, la aceelasi motor 1.9 multijet si aceeasi putere (120CP), Doblo are 200NM maxim si Stilo are 280NM, deci diferentele dintre cele doua masini sunt foarte mari din toate punctele de vedere.
    4. De ce sa nu vorbim de preturi!? Pretul este un argument definitoriu la achizitia oricarei masini sau comparatii.

    As minti sa spun ca Doblo nu avea si avantaje sau parti placute. Are un sasiu foarte reusit pt. "o duba", se conduce usor si placut, este foarte spatios, etc., doar ca partile negative sunt detule si foarte enervante.
    Panda mie-mi place foarte mult, si modelul trecut si cel nou, dar sa fim seriosi, de la 15k de EUR (sau 13.790 EUR in Germania) pt. un Panda diesel este exorbitant.
    1 6
  • Mai intai,pentru cei care nu stiu ce vorbesc,si comenteaza a pros,le zik sa consulte clasamentul fiabilitatii,marcilor de automobile,sa observe si ei pe ce lok sta Fiatul .Din punctul meu de vedere,este o masina ieftina,economica,cu intretinere destul de mika,deci este ok>Recunosc ca nu este la fel de fiabila ca marcile Asiatice(Japoneze si Coreene),dar eu zik ca ramane o masina cu un pret decent.Si in ceea ce priveste istoria marcii,are o istorie foarte lunga desi a fost fundat pe data de 11.iulie.1899.Iata topul fiabilitatii marcilor,de care va spuneam http://www.incont.ro/auto/cum-sa-dai-cat-mai-putini-bani-pe-reparatiile-masinii-topul-celor-mai-de-fiabile-marci-auto.html
    4 1
  • s-a ajuns sa se vorbeasca de stilo cel mai nefiabil model lansat de fiat in ultimii ~10 ani ? :)
    2 0
  • Si modelele de la Daewoo,au fost mai bine lucrate la finisaje decat Fiat,dar asta rame de vazut.Mai ales modele,Leganza,Nubira 2,se vindeau la preturi f bune si cu dotari decente.
    8 4
  • @gtrazvan
    lasati-l pe gtrazvan ca e in lumea lui

    eu sincer nu vad nici o diferenta intre el care se da cunoscator si un copil precum scorpionvag care pune injectoare si turbina 6.0 tdi pe 2.0 tdi...
    de ce zic asta? amandoi traiesc numai din reviste si din informatiile citite de pe net... si e cert pentru toata lumea ca nu aveti cand sa si conduceti pentru ca toata ziua postati pe net toate tampeniile...
    e ok si asta cu informatul, bravo ca aveti atata timp pentru asta dar una e sa conduci zeci de mii de km o masina, si alta e sa citesti un forum si sa arunci un verdict asa din prima...gen e proasta...citeste acolo ca am vazut eu... pai daca eu merg zeci de mii de km fara probleme majore cu o masina si tu vii si imi arunci 2 vorbe de pseudo-cunoscator ce parere sa imi fac eu ca om despre tine? ori ca esti copil ori ca ai mintea odihnita... foarte odihnita
    nu am fiat si nici nu imi doresc in viitorul apropiat dar in alte posturi ai enumerat cel putin cateva modele de masini despre care stiu foarte foarte sigur ca sunt fiabile si ieftin de intretinut...

    in mintea ta exista doar primele 3-4 locuri de marci auto din dekra si jd power... restul bleah... nu este asa mereu, sunt modele care fac exceptie, cum este acest panda despre care am auzit numai lucruri bune, si pe merit...

    bafta
    8 2
  • Orice ar spune unii Panda a fost si este considerata una dintre cele mai bune masini din clasa mini. Masina asta, asa proasta cum zic unii care nu au avut de-a face cu ea, este considerata o masina buna de proprietari in primul rand.
    Faptul ca modelul nou costa 11500 de euro banuiesc ca este un pret de pornire standard. Cu siguranta ca se vor aplica oferte de sezon, plus programul Rabla pretul de pornire ar fi undeva in jur de 7500 de euro si se va ajunge cam la nivelul unui Up! sau 107.
    9 2
  • Astia care contesta fiabilitatea, cititi aici:
    http://www.automarket.ro/stiri/surpriza-cele-mai-fiabile-modele-europene-peugeot-207-si-fiat-panda-37120.html
    Un studiu realizat în toate service-urile din Marea Britanie arată că Peugeot şi Fiat au cele mai fiabile modele europene. Rata de defecte e cea mai mică din întregul spectru auto.
    Astfel de exemple sunt usor de gasit cu o simpla cautare pe net. Dar, se gasesc destui 'copii' care comenteaza aiurea, fara sa cunoasca deloc domeniul auto.

    Pentru @gtrazvan, si eu am avut acum 3 ani un Fiat Doblo 1.9 JTD 105 CP, si pe unde ajungeam cu el, numai masinile 4x4 mai ajungeau: in Delta, pe Babele, pe drumuri f proaste de munte sau padure... Iar consumul a fost pana in 7.5-8.5%. Si am prieteni care au avut Doblo cu care carau si 5,6 butoaie de ulei de 200 kg pe motor 1.3 Mjet si erau foarte multumiti de masina.
    6 0
  • tu nu vezi cate motive ti-am insirat care au avut ca rezultat imbratisarea CR si de catre grupul VAG? doar pt ca am spus si calitatile acelor motoare tu ai luat acel post ca un atac? esti fain di tat! fanii fiat e mai "rafinati"
    3 0
  • @laucalin
    programnul rabla se aplica si pt vw up ...dahhhhh
    1 2
  • FUNNY STYLE
    Ati vazut noul Twingo? Ei p'ala il prefer
    0 2
  • @ala fara nume (la 20.06.2012, 20:06),

    Lumea mea este aia reala. Tu esti tare ca nici nu ai avut Fiat si comentezi.
    Eu, pe langa o diploma de mecanic luata din pasiune, pe langa alte peste 30 de masini luate din nevoi sau pasiuni, pe langa alte cateva sute conduse, mai am si cateva cupe prin casa (auto).
    Dar vine babuinul care merge pe bicicleta sa ne explice ce masina buna este Fiat si ca nu conteaza ca Panda este cea mai scumpa, consuma cel mai mult si are performante mediocre, merita cel mai mult pentru ca asa gandeste cap de bostan.
    2 9
  • @gtrazvan
    din nou se vede ca esti in lumea ta. doblo nu are nici o legatura cu ce vorbeam acuma, cum nici up nu are cu caddy si nici twingo cu kangoo, poate in lumea ta, creata de tine.
    diplomele si cupele alea sunt numai in visele tale, in realitate esti un batran depasit de 35 de ani fara prea multe ocupatii care probabil stai intr-un apartament modest si conduci o masina sh cu peste 100 de mii de km.
    trezeste-te, si cat mai repede.
    5 2
  • Vorbeam de Panda, dar poate ai probleme de vedere. Iti accept frustrarile, nu am supar. oricand vrei, accept orice provocare auto/karting.
    Si daca tot suferi de exces de inteligenta poate ne spui tu de ce Panda este o alegere buna avand cel mai mare pret, cel mai mare consum (pe hartie), performante mediocre, garantie proasta.
    1 7
  • Citesc si ma minunez de fiecare data cand apare o stire despre anumite modele din FGA . Extrem de multi cunoscatori , zero argumente ..si nu trebuie decat sa va informati .
    1. In segmentul mini , Fiat Panda ocupa primele locuri de ani de zile , la capitolul fiabilitate si vanzari ( ambele dovedite ) . Apropo, Razvan, daca tot esti pasionat si pe deasupra si mecanic, iti propun sa arunci o privire amanuntita asupra modelului respectiv ( motor, cutie, tren de rulare , etc) si sa ne spui ce parere ai .
    2. Sunt de acord cu faptul ca preturile din Romania pentru noul Panda sunt mari raportate atat la concurenta , cat si la propriile modele din grupul Fiat ( deja intra peste 500 si Punto ).
    3. Pretul nu este concludent si nu are absolut nici o legatura cu fiabilitatea unui produs .
    4. Fiabilitatea sau topurile de fiabilitate si/sau satisfactie a clientului sunt pur statistice si compuse din n factori .
    5. Ex din propria ' ograda' :
    -A6 2.5 tdi , 2001 , vandut in 2010 la 208.000 km , de-a lungul timpului probleme cu climatizarea, sistemul de injectie , turbina , etc ,dar urmatoarea achizitie ca si masina pt concediu tot un A6 ar fi ; dpdv al confortului , pentru mine, nu are rival. Concluzia personala- chiar daca am avut ceva probleme , o masina fiabila , ideala pentru nevoile mele.
    - Stilo 1.9 jtd 115cp 2001, vandut in 2008 la 180.000 km , ma credeti sau nu , probleme ioc , consum mic , motor impecabil , costuri mici de intretinere ,dar masina pentru deplasari scurte , in nici un caz mii de km la un singur drum.
    - Fiat 500 1.4 100cp , 2008 , vanduta in 2010 la 21.000 km , ideala pt oras ca dimensiuni , dar consum mare (la vremea respectiva nu aveau in gama motorul in 2 cilindri, ar fi fost perfect iar motorizarea diesel nu prea isi are rostul pt deplasari urbane , plus pret de achizitie mai mare la momentul respectiv) , fara probleme .
    Am dat cateva exemple doar pentru a evidentia faptul ca satisfactia clientului , implicit 'fiabilitatea' derivata , este , in mare masura , emotionala si subiectiva .
    6. Pentru ' domnul 'ScorpionVAG , ca ai adus vorba de Fiat Uno , poate nu stii , dar daca te documentezi putin o sa afli ca Fiat Uno din anii 80-90 a fost considerat atat in clasa lui , cat si in general, unul dintre cele mai vandute si fiabile autoturisme aflate pe piata in acel moment . In clasamentul general al vanzarilor de autoturisme in Europa, Fiat Uno s-a comportat in felul urmator:
    - 1988- loc 2
    - 1989- loc 3
    - 1990- loc 3
    - 1991- loc 4
    - 1992- loc 5
    - 1993/94- loc 6
    Din 1995 , i-a luat locul Punto , un alt model de succes al italienilor , care a stat in top 10 din 95 pana in 2010, culminand cu anul 1997 cand a fost cel mai bine vandut model in Europa.
    Dupa cum vezi , in segmentul de clasa mini /mica , Fiat a avut intotdeauna succes, modelele sale au fost si sunt inca apreciate de consumatori si aici ar trebui sa se concentreze . Deja cand au sarit in clasa compacta sau mai sus au avut probleme . Asta au facut bine in trecut, fac bine si acum , modele gen Panda,500, Punto duc greul vanzarilor si al aprecierilor publicului avizat . In rest , nu prea le-a iesit , nici cu Stilo, Croma, Tempra, Bravo , etc .
    7 2
  • @gtrazvan
    eu nu imi scriu frustrarile pe net toata ziua ca si tine, tot ce ti-am zis in mare parte ti-am argumentat, tu in schimb la varsta ta vorbesti si gandesti asemeni unui copil, ce cupe, ce diplome, ce masini, tu esti in lumea ta imaginara, tu nu ai bani de un raft de la ikea pentru cupe si vii cu talente pe aici... cand naiba ai tu timp sa conduci si sa iei premii cand tu nu faci altceva decat sa iti traiesti toata viata pe net citind site-uri din afara si reviste auto.... mai omule, prieteneste iti zic ca tot om esti, traiesteti viata, iesi afara, lasa visele astea si minciunile astea de copii de clasa a 4-a...

    asta e ultimul meu comentariu adresat tie, si dincolo de fiaturi sau alte marci, iti subliniez atat: mai iesi din casa, cumparati un catel, fa ceva, si numai visa cai verzi putere pe pereti si premii ca nu faci altceva decat sa iti creezi o lume a ta in care le sti pe toate, dar tu in realitate nu esti in stare sa publici un comentariu cu argumente concrete, cand toti colegii ti-au explicat de ce panda e un model reusit fata de alte fiaturi tu vi si arunci 2 vorbe ca un pseudo-intelectual-mecanic-priceput-cunoscator...

    bafta
    7 0
  • Mai, terminati odata cu fiabilitatea Fiat, chiar nu va e rusine sa mintiti lumea asa? Inteleg ca Panda o fi fost ceva mai buna decat restul, dar de Stilo sa zici ca a fost fiabil, e chiar nesimtire!
    3 4
  • 1. Fiat Panda nu a fost si nu este in topul fiabilitatii.
    "Britanicii de la Warranty Direct au publicat un top complet al celor mai de incredere modele auto din lume. Japonezii fac ravagii:"
    http://www.wall-street.ro/articol/Auto/14513/Top-100-Cele-mai-fiabile-masini.html
    Top ADAC fiabilitate 2011
    http://autosworld.eu/2011/05/05/top-adac-fiabilitate-2011-sandero-este-e-locul-7-in-germania/
    Top Dekra nici nu are rost ca nici nu apare Fiatul la nici o categorie si nici o varsta.

    2.Faptul ca tu ai avut sau ai Audi si Fiat este putin relevant mai ales atat timp cat nu ai detinut japoneze, coreene, Mercedes, BMW, etc.
    Audi ala al tau (care normal ca are peste 100k de km) a fost si este un anti exemplu de fiabilitate. Fiatul 500 chiar imi place, este frumos dar are si un pret pe masura, cat de Stilo este arhicunoscut ca este o prastie de masina, un cazan de nivelul anilor '80.

    3.pai tu ai inceput si continuat cu aprecieri la adresa mea, gen:
    "la cat de prost esti ma mir de unde ai bani de net si reviste dar ma rog"
    "diplomele si cupele alea sunt numai in visele tale, in realitate esti un batran depasit de 35 de ani fara prea multe ocupatii care probabil stai intr-un apartament modest si conduci o masina sh cu peste 100 de mii de km.
    trezeste-te, si cat mai repede."

    Acum nu stau sa-mi declar venitul pe net dar fi sigur ca te umilesc, iar masina care o detin este un BMW 535d (pentru ca normal imi permit si masina si impozitul si consumul), iar apartamentul este fix pe Bd. Unirii si are doar 3 camere, asa ca nu-ti mai face tu probleme de situatioa mea financiara si sociala, mai curand mi-as face grija pentru a ta.
    Cat despre gura ta mare, ce sa zic, accept oricand o confruntare pe teme auto si/sau pilotaj, dar desigur o sa te faci ca ploua, in schimb o sa imi aduci niste apelative de cartier, ca "unii" cand nu are argumente, injura.

    Te las in micimea si frustrarile tale si sincer conversatile s-ar putea desfasura cu totul altfel, fara sa mai faci referiri la statutul social al oamenilor, mai ales cand tu mai mult ca sigur nu esti peste medie.
    2 6
  • @gtrazvan
    din pacate o sa imi incalc cuvantul de a nu iti raspunde pentru ca esti foarte amuzant...
    incep prin a-ti spune ca cel care a scris inaintea mea nu am fost eu, eu m-am semnat doar cu @gtrazvan.

    bun...

    deci tu ai 40 de ani, un bmw sh fie el si 535d (pun pariu ca nu ai avut bani de unul de 286 cp cu km putini ci unul de 272 cp mai obosit) si locuiesti intr-un apartament de 3 camere... wow...m-ai umilit, dar grav ...
    eu sincer cred ca nu ai reusit decat sa te umilesti singur, daca e adevarat ce spui.
    discutia noastra deja o sa o dea in penibil si imi cer scuze celorlalti dar am o vila p+1 150 mp construiti 7 camere, si un apartament de 2 camere de 40 mp, conduc o insignia modesta cdti de 160 cp luata de noua, pentru ca pot sa imi cumpar o masina noua si nu am nevoie de un 535d ca sa fiu mai fericit sau sa fiu altcineva decat sunt. Toate sunt achitate mai putin masina, deci cine pe cine umileste? Oare puteam sa cer 15k de la banca pentru un bmw sh si sa ma dau cunoscator pe aici sau nu e mai rational sa imi cumpar o masina mai modesta si cu km0? Ce zici?
    Si nici macar nu am 40 de ani ca tine, am muncit de mic prin afara, am strans, am mers cu masini mai modeste cand puteam sa conduc bmw-uri aproape noi la tinerete, dar am preferat sa fiu rational ca sa ajung in momente din astea sa ma distrez putin cu batranei de 40 de ani frustrati de viata lor piperata cu bmw-uri obosite de smecherii adevarati care si le-au permis la vremea lor....

    In concluzie, ciocul mic si nu te mai umfla degeaba pe aici, ca nu ai nici cupe, nici cunostinte auto, nici cu ce batrane, la orice ora ma bat in orice cu tine, si repet sunt departe de 40 de ani.

    numai insista cu alte comentarii, esti obositor si mic, foarte mic, in raport cu varsta ta.

    o seara buna.
    5 3
  • adadadada
    va rog sa repostati ultimul comentariu adaugat la acest articol, nu este decat un raspuns scris civilizat pentru gtr...mersi
    2 2
  • Pfoaa, ce sufera romanii de ei. Am BMW, vile, Insignia, case cu 7 camere...
    Mi-e rusine cu natia asta, sincer. Cand ma duc pe-afara, vorbesc in soapta din cauza voastra. Mi-e jena de nivelul vostru redus si chiar sunt extrem de penibile discutiile astea.
    Mai mergeti si voi pe-afara si mai invatati ce inseamna civilizatie. Sau cei care ati fost si tot asa sunteti, vai de capul vostru, n-ati inteles nimic.
    Olandezii, spre ex, sunt plini de biciclete, si alea vai de capul lor, stau in niste camarute modeste si nu se mai dueleaza in vile si masini. Pana si grecii, care au dat-o-n cheltuieli pana le-a iesit pe nas, sunt oripilati de fandoselile romanilor.
    Urata natie, pacat de tara.
    1 6
  • Razvan, dupa cate observ, esti singura persoana cu care nu se poate discuta calm , cu bun simt , cu argumente ( pro sau contra) , etc .
    1 . Cateva topuri realizate pe o piata auto din Europa , intr-un anumit an , sunt neconcludente si iti repet , este unul dintre cele mai simple modele (la o utilizare normala nu prea are cum sa se strice , exceptand desigur unitatile care vin cu defecte de fabricatie ) si daca tot ai ' un prieten' care lucreaza la Fiat , roaga-l sa-ti explice in amanunt .
    2. Relevanta exista , dar , din pacate, se pare ca nu o intelegi sau nu vrei sa o intelegi. Eu ti-am dat doar cateva exemple pentru a arata ca , din punctul meu de vedere , fiabilitatea unui autoturism nu tine neaparat de problemele care au aparut de-a lungul timpului in exploatare, indiferent de natura lor . Ar trebui atunci sa nu recomand nimanui Audi, sa incep sa blamez marca sau modelul respectiv , nu-i asa? Nu , tinand cont ca sistemul de climatizare nu este produs de Audi, turbina respectiva nu este produsa de Audi , iar problemele cu injectoarele s-au datorat combustibilului de o calitate indoielnica ( verificat prin alimentare cu combustibil in Austria, Germania , Elvetia ).
    Spre deosebire de tine , eu nu ma ' umflu in pene' referitor la toate autoturismele detinute de-a lungul timpului , asa ca nu ai de unde sa stii daca nu am avut in proprietate alte marci/modele decat cele enumerate . Dar , A6 l-am cumparat de nou de la PBN si l-am tinut atata timp cat am preconizat la inceput , Stilo l-am cumparat de nou de la Autoitalia tot in 2001 si am fost extrem de multumit. Nu poti sa vii tu acum sa-mi explici mie ca Stilo e un cazan de masina la nivelul anilor 80 ; cand s-a lansat , prin prisma motorizarilor , a dotarilor , a confortului , etc era peste orice model concurent . Da, probleme stiu ca au fost , in special pe partea electrica sau la motorizarea benzina 1.6 si 2.4 , dar chiar daca pentru unii sunt suparatoare , atata timp cat se rezolva rapid si cu costuri mici , nu vad unde e problema , cu atat mai mult cu cat cei care au optat pentru 1.9 JTD nu au nimic de reprosat motorului in sine.
    Nu-ti inteleg frustrarea , dar in fine, sunt parerile tale , le respect dar nu in nici un caz nu pot sa fiu de acord cu ele , pentru ca nu au acoperire .
    PS: cred ca m-ai confundat in ultimul post .
    5 1
  • xulescu
    @dany

    am impresia ca tu esti doar un pic frustrat...
    3 0
  • Cand se vorbeste de fiabilitate se face o comparatie cu alte marci, nu se compara Fiat cu Fiat iar Fiatul pana la modelul 500 nu a avut decat Panda si unele modele de Doblo comparabile cu alte marci la fiabilitate.

    Romanul are idei preconcepute, masinile lor sunt cele mai mune si fiabile, etc..


    Fiat cu exceptia lui 500 nu a fost si nu este in nici un top de fiabilitate iar DEKRA nu are numai top anual, are top pana la masini de peste 10 ani.

    Eu nu am vre-o preferinta de marca, in functie de clase si necesitati fac alegerea potrivita, dar Fiat nu este alegerea cea mai bun in absolut nici o clasa si tocmai din cauza fiabilitatii iar acum si din cauza pretului.

    Fiat nu trebuie deloc desconsiderata ca marca, ba chiar m-as bucura ca fiat sa scoata masini foarte bune si competitive dar nu poti sa vi cu o Panda la pret de masina premium, cu o garantie de 2 bani si fara nici un atu in fata concurentei (repet, cel ami mare consum, performante mediocre). Aceasta politica a fiat de a pozitiona Panda cu 500 este chiar stupida. Fiat 500 este o istorie, este ceva aparte, o mica fita ca sa-i spunem asa si oarecum si-a justificat pretul mare, dar Panda!?
    O zi buna!
    0 4
  • Specifica : preturile din Romania , lucru cu care sunt total de acord , dupa cum ai vazut si in posturile anterioare . Daca tot iti place sa fi informat , ia toate pietele la rand si vezi , comparativ, cum sta Panda in raport cu concurenta, prin prisma pretului, a spatiului, a confortului, a motorizarilor, etc
    3 0
  • AndreiRN
    nu stiu cum isi permit unii sa vorbeasca de fiat cand ei stau la bloc si conduc un bmw sh cu nspe mii de km de valoarea unui panda care este un model entry-level de la o marca de volum...
    se mai dau si rotunzi si se mai si lauda cu situatia lor....

    regretabil cel putin si penibil in acelasi timp.
    2 2
  • @AndreiRN - era raspunsul atacurilor facute de un dobitoc (nu stiu daca tu erai ala?). Pe de alta parte nu inteleg problema ta legata de discutia noastra si total pe langa subiectul Fiat Panda. Probabil faci parte din aceeasi grupa de frustrati care in loc sa faceti comentarii in domeniu auto, va legati si aduceti tot felul de apelative legate de viata persoanla a oamenilor. Acesta este obiceiul romanului neimplinit, frustrat, invidios si cu IQ mic.
    1 3
  • AndreiRN
    eu nu am nici o problema cu nimeni, mai ales cu frustrati cu limbaj de lemn.

    am zis doar ca nu stiu cum isi permit unii sa vorbeasca de fiat cand ei stau la bloc, asculta basinile si manelele vecinilor si conduc un bmw sh de valoarea unui panda nou, care repet e doar un model entry-level la o marca de volum destul de slabuta.
    deci nu inteleg de ce te ataci, era un comentariu general, daca te simti asta e strict problema ta, comentariul meu era cat se poate la subiect, facand referire la marca fiat.
    3 1
  • Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail - pentru cei care contesta ca nu Fiat a fost primul care a dezvoltat tehnologia common-rail, si prima masina pe care s-a folosit a fost Alfa Romeo 156.

    Modern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight, the sale appeared to be a tactical error for Fiat, as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 2.4 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI.
    Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail - pentru cei care contesta ca nu Fiat a fost primul care a dezvoltat tehnologia common-rail, si prima masina pe care s-a folosit a fost Alfa Romeo 156.
    1 0
  • Viorel
    Am deținut un Fiat Albea de nou, pentru 10 ani! Nu s-a stricat nimic în timpul asta și în prezent încă funcționează perfect la actualul proprietar! Sistemul common rail a fost inventat de Magneti Marelli și montat pentru prima data pe Fiat Croma, apoi a fost vândut către Bosch. În general, cei care își dau cu părerea nu au văzut mașinile respective decât în parcarea vecinului!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru