Noua taxă auto a fost aprobată de Comisia de Administraţie a Senatului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automobiliştii sunt pe cale să primească o nouă lovitură de la Guvern. După scumpirile repetate ale preţului carburanţilor, după dublarea impozitelor şi ritmul anemic de construcţie şi reparaţie a drumurilor, legislatorii sunt la un pas de a vota un proiect de lege care va impla plata taxei auto pentru orice automobil pe care îl vor transcrie pe numele lor, dacă aceasta nu a fost plătită niciodată. Pentru cei care importă automobile din Uniunea Europeană, nu apare nicio schimbare, însă cei care vor să-şi vândă maşina înmatriculată legal în România înainte de 01.01.2007 vor avea mari bătăi de cap.
Deşi taxa se aplică o singură dată, la prima înscriere după intrarea legii în vigoare şi doar pentru automobilele pentru care nu s-a plătit taxa auto, aceasta poate avea valori ameţitoare, chiar şi pentru autoturisme banale. Spre exemplu, pentru un Logan 1.5 dCi din 2005, următorul proprietar trebuie să achite peste 1.000 de euro doar pentru a deveni deţinătorul legal al autoturismului. În cazul în care vehiculul a fost importat înainte de 01.01.2007 şi proprietarul său a plătit taxele vamale la vremea respectivă, noul client al vehiculului va fi pus şi el la cheltuială, de data aceasta sub pretextul protejării mediului.
Proiectul de lege cu pricina este opera lui Laszlo Borbely şi a echipei sale de la Ministerul Mediului şi Pădurilor, iar acesta a fost aprobat de Guvern şi de Comisia de Administraţie a Senatului.
Proiectul este la un pas de a fi aprobat, acesta urmând să fie supus votului plenului Senatului. După această dată, piaţa auto din România ar putea suferi o mare scădere, fiind afectaţi sute de mii de proprietari de automobile. Singurii avantajaţi de această taxă sunt cei care şi-au înscris maşina în România după 01.01.2007, cei care vor cumpăra respectivele vehicule nefiind nevoiţi să plătească nicio taxă.În baza acestui proiect de lege, proprietarii de automobile cu o vechime medie vor fi practic obligaţi să-şi folosească maşinile mai mulţi ani, deoarece vânzarea este aproape imposibilă din cauza taxelor scornite de Guvern, iar vânzările de automobile ar putea să scadă la un nou nivel record. Totodată, măsura ar putea duce la o oarecare speculă cu automobilele înmatriculate după 01.01.2007, deoarece acestea nu mai implică plata taxei de mediu. În mod paradoxal, un vehicul nou înmatriculat înainte de 01 ianuarie 2007 va fi pus deoparte în faţa unui automobil second-hand, cu o vechime şi uzură mai mare, înscris în România după respectiva dată.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Noul Lexus LBX, cel mai mic model din portofoliul niponilor, a ajuns în România. SUV-ul a fost prezentat în cadrul unui eveniment special, la care am luat și noi parte. Prețurile pornesc de la 38.200 de euro cu TVA inclus. (18.04)
-
Constructorul de la Mioveni deschide comenzile pentru noul Spring. Modelul cu zero emisii poate fi achiziționat prin programul Rabla Plus (+ oferta specială Dacia Finance), caz în care pornește de la 10.990 de euro cu TVA inclus. (18.04)
-
Producția auto din România a crescut cu peste 7% în primul trimestru din 2024. Totodată, a fost înregistrată o scădere a producției de automobile în luna martie. (17.04)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Se mai plateste taxa?
Pe de alta parte, mai sunt si Loganurile exportate si importate din Ungaria. Era la moda combinatia asta intr-o vreme.
PS: treziti-va ! Se plateste destul in:accize benzina, impozit, RCA,ro-vignieta...
Pai e cam MULT-e; multe taxe ,multa birocratie, putina prosperitate...