Noul Mercedes A-Klasse va avea motor diesel de la Renault

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 08.12.2010
Renault le va oferi celor de la Mercedes unitatea turbodiesel de 1.6 litri şi 130 CP de pe Megane. Aceasta va intra în dotarea noilor generaţii Clasa A şi Clasa B.

Colaborarea încheiată în acest an între Mercedes şi Renault-Nissan va duce la schimburi tehnologice foarte interesante între cele două părţi. Iar unul dintre acestea se referă la faptul că Mercedes va monta pe viitoarele generaţii A şi B-Klasse motorul turbodiesel de 1.6 litri şi 130 de cai putere dezvoltat de Renault. Informaţia a fost publicată astăzi de britanicii de la Autocar, care citează surse franceze din interiorul alianţei Renault-Nissan.

Evident, Mercedes va participa la rândul său la evoluţia tehnică a celor de la Renault, împrumutându-i Alianţei Renault-Nissan motorul pe benzină de 2.0 litri şi unităţile V6 şi V8 din gama proprie. 

Aşa cum Automarket vă anunţa acum două zile, cele mai avantajate modele vor fi cele ale gamei Infiniti, divizia de lux a celor de la Nissan urmând să beneficieze de aportul unităţilor V6 şi V8. Cu ajutorul acestora va fi demarată dezvoltarea gamei de performanţă Infiniti IPL, modelele din această linie urmând să fie prezentate ca "Powered by AMG".

Colaborarea dintre cele două companii va merge şi mai departe, Renault-Nissan şi Daimler urmând să dezvolte în comun o gamă de motoare care va varia de la 1.2 la 1.8 litri.

Acestea vor fi utilizate atât de A şi B-Klasse, cât şi de Twingo, Clio şi Megane.

via | Autocar

 

Comentarii (18)

  • constructori de lux in ziua de azi,mai degraba constructori de 'rahat'
    bmw cu peugeot..........
    mercedes cu renault.........
    va urma oare audi cu citroen sa formeze trio-ul germano-francez???
    10 32
  • @tzenu
    esti cam extremist...baiete. mai fac masini si altii...iar nemtii....au cam cazut si ei in ultimul timp asa ca...nu-i mai diviniza atat...
    27 13
  • ...
    si nu inteleg adica de ce de rahat....pai tu crezi ca un Merc sau un Bmw e 100% genuine nemtesc ,contstruit de ei. Cred ca ai ramane suprins cate contracte se fac in privinta multor piese ale unei masini, plecand de la incuietoare portbagaj spre exemplu si ajungand la motor. Asta e industria frate!!
    Cand cineva scoate ceva mai bun apara un rechin mai mare si ia si el inventia pentru ca e mai IEFTIN!!! CE rost are sa bagi miliarde in dezvoltarea unui motor sau a unei platforme cand pentru mai putini bani le cumperi de la altul...si mai sunt si bune!!!

    Da iti dezvolti un motor propriu la o clasa premium un S Classe , cu toate ca nici acolo nu cred ca e totul 100% facut in curtea lor( ma refer la masina ca tot nu doar motor)

    Pai spre exemplu un stergator stau astia de la Mercedes sa il reinventeze. Nu! Il iei de la altulca din nou e mult mai ieftin!!! nici nu ai idee ce inseamna cercetare in afara, se baga miliarde!! Si de ce sa cheltuiesti cand poate face altul treaba in locul tau...
    24 3
  • 1,6 si 130cp...foarte bine consumul...clar foarte bun...comparat cu 1,6 tdi si doar 105cp....ce mai...sunt in ascensiune...reno
    23 6
  • George
    @tzenu_bmw
    Ceea ce presupui tu ca va urma (Citroen+Audi) nu este posibil deoarece Citroen formeaza impreuna cu Peugeot un grup numit PSG care imparte toate platformele tehnice! Deci o alianta intre Citroen si Audi ar insemna automat ca aceleasi motoare ar echipa Peugeot, BMW, Citroen si Audi. Si chiar mai mult decat atat, Audi, facand parte din grupul VAG, aceste moatoare s-ar regasi si pe Skoda, Seat sau Volkswagen. Pe de alta parte aceste motoare se regasesc si pe Ford, Volvo si Mazda! Deci, in afara de Opel si Fiat, Toate motorele mici din Europa ar fi de productie Frantuzeasca iar cele mari de productie nemteasca!
    Lasand gluma la o parte, adevarul e ca grupul VAG, avand in componenta marci de volul precum Volkswagen sau Skoda, a fost nevoit sa-si dezvolte propriile motoare mici si economice in vreme ce Mercedes sau BMW sunt producator premium si nu au avut nevoie pana de curand de motoare mici. Situatia s-a schimbat insa o data cu introducerea noilor norme de poluare pt. fiecare constructor in parte, iar cei doi producatori (Mercedes si BMW) au considerat ca e mai profitabil sa faca schimb de motoare cu francezii de la Renault si respectiv PSG decat sa-si dezvolte propriile lor unitati. Avantajul pt. omul de rand consta in faptul ca serviceul va fi mai ieftin iar piesele de schimb vor fi comune si deci mai usor de procurat.
    27 1
  • @mijai
    Nu-ti bate prietene capu' cu tzenu... Cultura lui in domeniul auto se rezuma la doua "almanache" din '87 si '88 puse la ei in privata pe post de hartie de toaleta. Pentru el e greu de priceput si ca CITROEN si PEUGEOT alcatuiesc grupul PSA si prin urmare e greu ca una sa colaboreze cu BMW si alta cu VW.

    Imbecilii care cred ca masinile germane sunt 100% germane si sunt mai bune decat cele frantuzesti, iar cele frantuzesti sunt 100% frantuzesti si sunt mai bune decat cele germane vor comenta in continuare pe aceeasi tema imbecila si vor capta atentia altor mintii imbecile.
    23 2
  • Dan de la CJ
    Consum bun...nu prea cred...
    @ian: Odată ce creşte puterea la un motor raportat la aceeaşi cilindree, în ziua de azi trebuie să te gândeşti că acea putere o obţine dintr-un consum ceva mai mare de carburant.
    Oricum în cazul diesel-ui este loc de un consum mai mare, consumând oricum puţin.
    Aş fi placut impresionat sa văd ca se poate obţine putere mai mare si cu consum nu neaparat mai mic, dar macar acelaşi ca şi vechile motorizări. Pentru asta va trebui sa mai treacă ceva vreme deoarece acele motorizări sunt fie foarte scumpe, fie încă nu există.
    2 6
  • @allll
    am presupus ca trageti cu sageti...........
    @mijai.........baiete?? ce rost are sa bagi miliarde in dezvoltarea unui motor....... pai are rost......in urma cu 20-30 de ani BMW si MERCEDES isi dezvoltau proprile motoare propriile tehnologi si altele poate doar bucse bucati de plastic si lucruri marunte erau folosite in comun si de 'alti'
    in era moderna dai 40k euro pe o masina si daca o desfaci nu e mare lucru de ea.....
    @@tzenu........cine i devinizeaza pe nemti....daca nu sti sa citesti am scris ca nemti in ziua de azi sunt de 'rahat(sau c c t)
    @mihai din pacate la postu tau nu vreau sa comentez te las sa-ti dai seama singur ca gresesti
    4 8
  • @mihai
    100% de acord cu tine
    3 3
  • Dacia are motoare Renault
    Mercedes va folosi motoare Renault.

    Trageti voi concluzia logica! Hahaha... desi nu e chiar asa dar... e funny!
    29 2
  • valeriu
    RE@ all
    ai avut dreptate mihai, asta micu "tzenu_bmw" chiar are 2 almanahe din anii 80 din care se inspira el cand sta pe tron si mai debiteaza o perla pe aiclea la noii
    6 6
  • Pentru Mercedes va fi o lovitura sub centura la imagine.
    - De ce sa dau o gramada de banii pe tabla de mercedes cu moror de clio ? clar eticheta motor de renault inseamna Non-premium.

    Cu asemenea veste Toyota si Vag au mai castigat cateva procente la clasa mica.
    7 9
  • Marius
    Un delir tarziu
    Va sa zica, motorul diesel 1.9dci de origine Renault, va fi inlocuit de unul nou de 1.6dci. Iar acest motor va fi prezent in gama Renault, pe unele modele Nissan, si mai nou la Mercedes clasa A........si de ce nu in gama Dacia?! :)))
    Intr-adevar e globalizare, e competitie, e performanta.......dar asta pana la un punct. De aici incolo apare o soneala, un delir tarziu.
    6 1
  • UnFanMercedes
    sa ma scuze ultrasii Renault, VAG sau Bmw
    Dar atunci cand promovezi < The Best or Nothing > , nu-ti poti permite preiei Inima ( motorul ) masinii de la nentu frantuz ( cand tocmai un compatrion/neamt a inventat motorul diesel ) sau nici chiar de la grupul VOUA ( people's car ) si nici atat de la rivalul no1 - BMW....
    Pacat... :(
    8 5
  • costin
    toti avem inimi dar nu toti alergam la fel!
    Cred ca va cramponati in discutii puerile si nefondate si nu priviti obiectiv, (probabil din considerente pur subiective posesori de bmw mercedes sau...) Renaul ca moaoare pot fi urmariti clar in Formul 1 daca au sau nu valuare, iar acolo cu siguranta ,in marele circ veti observa ca nu stau deloc prost, ei furnizand motoarele actualei campioane la constructori Red Bull Racing si fiind de mai multe ori ei insisi campioni, vezi Alonso etc. In general motoarele pot fi extrem de usor modificate si imbunatatite si nu vad de ce ar conta 100% daca ar fi doar nemtesti!, asa cum pierderea unui razboi (mondial) nu a insemnat nici mercedes nici bmw ci fiabilitatea celorlalti aliati cu tot ce inseamna logistica lor. Eu cred ca MERCEDES va sti cum sa profite si sa obtina maximum din colaborare, iar de asta sunt ferm convins.
    9 2
  • Mda...
    Mda...
    E clar...Daca si pe Mercedes se pun motoare de Renault...si motoarele de Renault , nu merg cu motorina diluata din peco...injectoare Delphi, pompa de inalta, rampa comuna...timpenii de motoare, de masini...sa ne amintim masinile de lux de la Renault, de ex.:VelSatis, care a avut atit de mare succes, ca s-au vandut putine exemplare...
    2 6
  • BaditzaEz
    @costin - cu cat un cap e mai gol cu atat vrea sa para mai gol
    @UnFanMercedes - f bine punctat,
    mi se pare normala si obiectiva parera ta, in schimb sunt unii activisti pe aici care nu tin de parerea consumatorului final care doreste sa obtina un raport calitate - pret cat mai bun, am mai spus-o si o mai spun sper ca va platesc bine firmele la care lucrati ( macar un ciko si o ciukalata ) ;-)
    E f normal si de bun simt sa-ti doresti pe banii pe care-i dai sa primesti ceva autentic, dk nu , macar in cazul lu' Mercedes sa mai lase la preturi ca de aceea masina de la ei porneste de la un 20k pt ca le platesti tehnologia, inovatia ( inginerii ) - nu doar Brandul !!! sau Designul !!!
    dar unii deontologi / ciumpalaci de pe acilea ....abereaza si mai si jignesc cu aerul lor de superioritate INFANTIL.
    Tocmai de aceea ( ca o scurta paranteza ) asiaticii , castiga tot mai mult teren , mai ales Hyundai - Go Hyundai & Kia, Toyota... !
    2 2
  • BaditzaEx
    @costin
    inca ceva, pana sa dai voturi negative si mai rasp in 2 peri dand lectii de 2 bani despre economie globala, razboaie si alte lectii preluate de pe DISCAVORI , ia aminte ca Merc face parte din segmentul auto premium, da repede un search pe goagal si vezi ce inseamna premium - asteptarile/ pretentile clientului NU lacomia producatorului de a scoate un profit mai mare...
    by the way, era un articol ( recent ),pe aici ,unde erau premiati directori de la Daimler si Vag, unde cel de la Daimler era felicitat pt reusita de a scoate un profit de / sau aproape de 100% / automobil SO IT FIGURES =))
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru