O treime din accidentele mortale de pe autostrăzile din Franţa sunt cauzate de oboseală
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Asociaţia Autostrăzilor din Franţa (ASFA) a derulat miercuri un simpozion despre condusul în stare accentuată de oboseală. Potrivit oficialilor, fenomenul este responsabil pentru o treime din accidentele mortale de pe autostrăzile franţuzeşti şi pentru 20% dintre accidentele din Franţa. Compania responsabilă de toate elementele legate de exploatarea şi concesionarea autostrăzilor doreşte să tragă un semnal de alarmă în ceea ce priveşte condusul în stare accentuată de oboseală, atât în rândul francezilor, cât şi în rândul europenilor.
După 24 de ore fără somn, un şofer are acelaşi comportament ca un om cu o alcoolemie de un gram la mie. Grupa principală de risc în cazul acestor accidente este cea a şoferilor tineri, dar nici şoferii cu experienţă nu sunt excluşi, cu toate că aceştia sunt familiarizaţi cu simptomele stării de somnolenţă. Circa 70% dintre accidente au loc în călătorii mai scurte de două ore, iar 80% din accidentele cauzate de somnolenţă au loc în timpul zilei.
Factori agravanţi la oboseală sunt: lipsa somnului, tulburările de somn, anumite medicamente, alcoolul şi stupefiantele, stilul de viaţă anarhic, temperaturile prea ridicate sau prea scăzute din automobil şi ventilaţia insuficientă în cabină, mesele prea bogate şi lipsa pauzelor regulate de la condus.
Simptome ale oboselii la volan: căscat, furnicături la nivelul ochiului, pleoape "grele",dureri de spate, dificultăţi la concentrale, furnicături la nivelul membrelor, nevoia de mişcare şi schimbarea poziţiei pe scaun.
CE NU TREBUIE SĂ FACI DACĂ EŞTI OBOSIT
Potrivit francezilor de la Asociaţia Societăţilor de Autostrăzi, este inutil dacă deschideţi geamul când vă simţiţi obosiţi, la fel cum este mersul cu sonorul la un nivel mai ridicat. Singurul lucru UTIL pentru a reduce oboseala este o pauză de somn, care poate să dureze doar 20 de minute, dar nu mai puţin. pauză, se recomandă aerisirea vehiculului şi răcirea aerului din habitaclu, dar nu la un nivel excesiv. Şoferilor li se recomandă să consume multe lichide, preferabil apă.
Probleme întâlnite de şoferii care au avut simptome de oboseală la volan
Problemă cauzată de oboseală | Procent din totalul şoferilor intervievaţi care au întâlnit problema |
Au experimentat stări de somnolenţă într-o călătorie pe timp de noapte | 47 |
Au avut un episod sever de oboseală, care i-a obligat să oprească şi să se odihnească | 28 |
Au fost la un pas de un accident şi/sau au trecut peste banda lor de mers | 11 |
Au făcut un accident deoarece au adormit la volan | 5.8 |
Nu au avut probleme cauzate de oboseală | 8.2 |
Via | Caradisiac
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Belgienii de la Euro NCAP au publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de impact, la care a participat inclusiv Dacia Bigster. SUV-ul produs la Mioveni a primit un punctaj de 3 stele. (22.05)
-
Amenințare directă
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (2)