O treime din accidentele mortale de pe autostrăzile din Franţa sunt cauzate de oboseală
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Asociaţia Autostrăzilor din Franţa (ASFA) a derulat miercuri un simpozion despre condusul în stare accentuată de oboseală. Potrivit oficialilor, fenomenul este responsabil pentru o treime din accidentele mortale de pe autostrăzile franţuzeşti şi pentru 20% dintre accidentele din Franţa. Compania responsabilă de toate elementele legate de exploatarea şi concesionarea autostrăzilor doreşte să tragă un semnal de alarmă în ceea ce priveşte condusul în stare accentuată de oboseală, atât în rândul francezilor, cât şi în rândul europenilor.
După 24 de ore fără somn, un şofer are acelaşi comportament ca un om cu o alcoolemie de un gram la mie. Grupa principală de risc în cazul acestor accidente este cea a şoferilor tineri, dar nici şoferii cu experienţă nu sunt excluşi, cu toate că aceştia sunt familiarizaţi cu simptomele stării de somnolenţă. Circa 70% dintre accidente au loc în călătorii mai scurte de două ore, iar 80% din accidentele cauzate de somnolenţă au loc în timpul zilei.
Factori agravanţi la oboseală sunt: lipsa somnului, tulburările de somn, anumite medicamente, alcoolul şi stupefiantele, stilul de viaţă anarhic, temperaturile prea ridicate sau prea scăzute din automobil şi ventilaţia insuficientă în cabină, mesele prea bogate şi lipsa pauzelor regulate de la condus.
Simptome ale oboselii la volan: căscat, furnicături la nivelul ochiului, pleoape "grele",dureri de spate, dificultăţi la concentrale, furnicături la nivelul membrelor, nevoia de mişcare şi schimbarea poziţiei pe scaun.
CE NU TREBUIE SĂ FACI DACĂ EŞTI OBOSIT
Potrivit francezilor de la Asociaţia Societăţilor de Autostrăzi, este inutil dacă deschideţi geamul când vă simţiţi obosiţi, la fel cum este mersul cu sonorul la un nivel mai ridicat. Singurul lucru UTIL pentru a reduce oboseala este o pauză de somn, care poate să dureze doar 20 de minute, dar nu mai puţin. pauză, se recomandă aerisirea vehiculului şi răcirea aerului din habitaclu, dar nu la un nivel excesiv. Şoferilor li se recomandă să consume multe lichide, preferabil apă.
Probleme întâlnite de şoferii care au avut simptome de oboseală la volan
Problemă cauzată de oboseală | Procent din totalul şoferilor intervievaţi care au întâlnit problema |
Au experimentat stări de somnolenţă într-o călătorie pe timp de noapte | 47 |
Au avut un episod sever de oboseală, care i-a obligat să oprească şi să se odihnească | 28 |
Au fost la un pas de un accident şi/sau au trecut peste banda lor de mers | 11 |
Au făcut un accident deoarece au adormit la volan | 5.8 |
Nu au avut probleme cauzate de oboseală | 8.2 |
Via | Caradisiac
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Comentarii (2)