O treime din accidentele mortale de pe autostrăzile din Franţa sunt cauzate de oboseală
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Asociaţia Autostrăzilor din Franţa (ASFA) a derulat miercuri un simpozion despre condusul în stare accentuată de oboseală. Potrivit oficialilor, fenomenul este responsabil pentru o treime din accidentele mortale de pe autostrăzile franţuzeşti şi pentru 20% dintre accidentele din Franţa. Compania responsabilă de toate elementele legate de exploatarea şi concesionarea autostrăzilor doreşte să tragă un semnal de alarmă în ceea ce priveşte condusul în stare accentuată de oboseală, atât în rândul francezilor, cât şi în rândul europenilor.
După 24 de ore fără somn, un şofer are acelaşi comportament ca un om cu o alcoolemie de un gram la mie. Grupa principală de risc în cazul acestor accidente este cea a şoferilor tineri, dar nici şoferii cu experienţă nu sunt excluşi, cu toate că aceştia sunt familiarizaţi cu simptomele stării de somnolenţă. Circa 70% dintre accidente au loc în călătorii mai scurte de două ore, iar 80% din accidentele cauzate de somnolenţă au loc în timpul zilei.
Factori agravanţi la oboseală sunt: lipsa somnului, tulburările de somn, anumite medicamente, alcoolul şi stupefiantele, stilul de viaţă anarhic, temperaturile prea ridicate sau prea scăzute din automobil şi ventilaţia insuficientă în cabină, mesele prea bogate şi lipsa pauzelor regulate de la condus.
Simptome ale oboselii la volan: căscat, furnicături la nivelul ochiului, pleoape "grele",dureri de spate, dificultăţi la concentrale, furnicături la nivelul membrelor, nevoia de mişcare şi schimbarea poziţiei pe scaun.
CE NU TREBUIE SĂ FACI DACĂ EŞTI OBOSIT
Potrivit francezilor de la Asociaţia Societăţilor de Autostrăzi, este inutil dacă deschideţi geamul când vă simţiţi obosiţi, la fel cum este mersul cu sonorul la un nivel mai ridicat. Singurul lucru UTIL pentru a reduce oboseala este o pauză de somn, care poate să dureze doar 20 de minute, dar nu mai puţin. Francezii susţin că este necesar ca un şofer să facă o pauză la fiecare două ore de condus, pentru a evita problemele cauzate de oboseală. După fiecare pauză, se recomandă aerisirea vehiculului şi răcirea aerului din habitaclu, dar nu la un nivel excesiv. Şoferilor li se recomandă să consume multe lichide, preferabil apă.
Probleme întâlnite de şoferii care au avut simptome de oboseală la volan
| Problemă cauzată de oboseală | Procent din totalul şoferilor intervievaţi care au întâlnit problema |
| Au experimentat stări de somnolenţă într-o călătorie pe timp de noapte | 47 |
| Au avut un episod sever de oboseală, care i-a obligat să oprească şi să se odihnească | 28 |
| Au fost la un pas de un accident şi/sau au trecut peste banda lor de mers | 11 |
| Au făcut un accident deoarece au adormit la volan | 5.8 |
| Nu au avut probleme cauzate de oboseală | 8.2 |
Via | Caradisiac
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a anunțat că va schimba modalitatea în care va testa mașini noi începând din 2026. Noile teste vor fi împărțite în 4 etape de siguranță, iar acestea vor fi punctate diferit față de modul de punctare din prezent. (28.11)
-
Euro NCAP a încheiat o nouă rundă de teste de siguranță, care a inclus nu mai puțin de 23 de modele. Dintre acestea, 18 au primit 5 stele ca urmare a testelor de siguranță. (19.11)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o rechemare în service care afectează peste un milion de mașini. Printre modelele afectate se numără Land Cruiser, Mirai, Prius, Subaru Solterra, dar și mai multe modele Lexus. (09.11)
-
Primele imagini cu noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact va ajunge acum și în Europa

-
UE va permite condiționat vânzarea mașinilor noi cu motoare termice și după 2035

-
Noua Toyota GR GT este aici: motor V8 hibrid de 650 CP

-
Imagini noi cu viitoarea Cupra Raval: preț de 26.000 euro

-
Noile Alfa Romeo Giulia și Stelvio Quadrifoglio Collezione: ediție specială produsă în 63 de exemplare













Comentarii (2)