Piata din Germania a crescut in iulie cu 30%
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Vanzarile de masini din Germania au crescut cu 30% in luna iulie fata de aceeasi luna a anului 2008. Explozia se datoreaza mai ales programului de reinnoire a parcului auto derulat in aceasta perioada in Germania si care va mentine vanzarile la un nivel ridicat pana la terminarea bugetului total de cinci miliarde de euro, echivalentul a doua milioane de bonusuri. Programul "Rabla" in versiune germana le permite cumparatorilor de masini noi sa primeasca un bonus de 2500 de euro la cumpararea unei masini noi in conditiile in care acestia caseaza un autoturism vechi de cel putin 10 ani.
In total, in luna iulie au fost inmatriculate 340.000 de masini, comunicatul VDA sustinand ca "piata auto a reusit sa fie in continuare una stabila". Dealerii germani au vandut 2.4 milioane de masini in primele sapte luni ale anului, cu 27 de procente mai multe decat in perioada ianuarie-iulie 2008. Desi bugetul guvernamental e pe terminate, constructorii isi pastreaza optimismul si pentru perioada urmatoare, germanii realizand inca 487.000 de comenzi ferme care vor fi achitate in urmatoarele luni.
Marcile care au profitat cel mai mult de apetitul germanilor pentru masini noi sunt Fiat, Hyundai, Dacia, Alfa Romeo si Lada, cei mai multi clienti orientandu-se spre modelele de segment mic ale acestor constructori. In comparatie cu luna iulie 2008, vanzarile modelelor de segment mic si mini au crescut cu nu mai putin de 83 de procente.
In acelasi timp, BMW, Mercedes, Audi si Porsche s-au vazut in imposibilitatea de a vinde acelasi numar de masini ca anul trecut.Desi iese in evidenta la capitolul vanzari totale, piata auto din Germania sufera la capitolele productie si exporturi. Daca productia a scazut luna trecuta cu 5% fata de iulie 2008, scaderea exporturilor este mult mai abrupta: -31% fata de luna a saptea a anului trecut.
via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină în Europa, în luna martie, potrivit unui nou clasament realizat de Dataforce. Este a 3-a lună consecutivă când modelul mărcii românești este în fruntea preferințelor europenilor. (30.04)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu 2.8% în Europa, în luna martie. În primul trimestru, piața auto europeană a avut o scădere minimă. (24.04)
-
Constructorul german de automobile a încheiat primul trimestru din 2025 pe primul loc în topul vânzărilor de mașini electrice, în Europa. Tesla este pe locul secund. (23.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Comentarii (0)