Porsche România îşi reduce personalul cu 10%

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 06.09.2010
Principalul importator al mărcilor de volum Volkswagen, Skoda şi Seat în România se adaptează dificultăţilor prin care trece acum piaţa auto şi reduce numărul salariaţilor cu 10 procente.

Anul acesta nu a fost unul foarte roz pentru importatorii locali, vânzările de maşini noi fiind în scădere, în ciuda introducerii programului "Rabla". Perioada grea traversată de piaţa locală a lăsat urme adânci, chiar şi în cazul unuia dintre cei mai mari importatori autohtoni, Porsche România, responsabil pentru reprezentarea unor branduri de volum importante, cum sunt Volkswagen, Skoda şi Seat.

Într-un interviu recent acordat publicaţiei Business Magazin şi preluat mai apoi de Ziarul Financiar, Brent Valmar, omul care conduce destinele Porsche România şi vicepreşedintele APIA, a vorbit despre situaţia dificilă pe care o traversează în prezent compania.

"Anul 2008 a fost unul de sacrificiu. S-au canibalizat modele, s-au lichidat stocuri, s-au dat discounturi uriaşe. Dar s-a terminat, iar anul trecut şi mai ales anul acesta lucrurile s-au reaşezat. Din păcate clienţii vor să cumpere în continuare un preţ, nu o maşină", a declarat Valmar.

Porsche România nu a stat cu mâinile în sân, ci a căutat să pună la punct o reorganizare eficientă, care a presupus concedierea a 10% din personal (compania numără în prezent 160 de angajaţi) şi concentrarea atenţiei pe activitatea de service.

Porsche România a reuşit să obţină în 2009 un profit de 40 de milioane de euro, în scădere cu 46% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008.

via | ZF

Comentarii (7)

  • ha?
    la ce preturi are importatorul si ce profit, cred ca aia 16 angajati erau intr-adevar o piatra de moara....(oare erau de aia cu ''mapa'' sau cu ''sapa''?)
    9 0
  • Oripilat
    Patetic
    Domnul Valmar da dovada de maxima ipocrizie , dupa ce anul trecut se umfla in pene ca desi a fost an de criza au avut profituri neasteptate si "s-a premiat" managerul anului 2009 acum epateaza ca da 16 oameni afara .

    S-au canibalizat modele ? Adica Porsche Romania a sacrificat Skoda si Seat pentru VW cu alte cuvinte.

    Cred ca nu este un dealer din acest grup in Romania care sa nu fi pierdut intr-un mod sau altul cel putin 10 oameni fata de 2008 si marele importator se vaicareste ca da 16 oameni afara ?

    De ce nu spune domnul Valmar cat castiga un dealer la o masina si cat e felia PoRo din acea masina ?

    PFG si PoRo mai au oricum multi oameni in plus la cata treaba si la ce eficienta dovedesc in ultima vreme.

    P.S. automarket : Seat nu a fost si nu va fi niciodata o marca de volum , cel putin nu in Romania.
    2 1
  • adevarat.prea s-au obisnuit oamenii cu binele.Sa mai dea si ei discounturi ca alte branduri nu sa tina la pret ca sa aibe profit 25 de mil prob anul asta.
    5 1
  • 80% -20%
    In tarile civilizate 80% din profit vine din service si numai 20% vine din vanzari. La noi era invers, dar noroc cu criza.
    Am o bucurie ca a venit criza asta pentru ca descopera oamenii din distributia auto ca a-ti bate joc de clienti in service inseamna FALIMENT.
    Si nu-i exclud pe cei din articol care incepusera sa aiba apucaturi de ghiolbani si ei la fel ca unii dealeri de-ai lor.
    Felia PoRo + dealer la o masina vanduta? minim 5000E in 2008, spus cu gurita lui de un dealer. Acum omu a plecat din businessul asta ;)
    Dupa tendinte, criza in distributia auto din Romania va mai tine vreo 2 ani, asa taticu Valmar, asteptam si la anu acelasi comunicat.
    1 1
  • Sylver
    hmm
    dealerii vor fi afectati nu numai de vanzarile scazute, dar si de activitatea de service. Mai putine masini vandute=mai putine masini la service pt revizii si alte interventii. Pt ca un posesor de masina SH nu se duce in reprezentanta sa plateasca preturi umflate de 5-6 ori fata de pretul real al componentei. Nu mai vorbesc de orele de manopera umflate si mai mult. La modul in care arata acum piata, urmeaza faliment pt multi dealeri.
    1 0
  • Oripilat
    Manopera
    Pentru cine nu stie , tot importatorul hotaraste un necesar de ore de manopera pentru fiecare interventie , este adevarat ca pretul per ora este decizia dealerului .
    0 0
  • mircea
    porsche romania
    Sunt un om patit care a facut gresala sa cumpere o masina (cea mai proasta passat 2.0 tdi plina de viciiiiii....se defacteaza motorul si mi-au cazut injectoarele 5 la numar, a trebuit resoftata s-a smuls radiatorul de motorina de sub podeaua masini cd nu a mers si mi-a fost schimbat dupa un an si 11 zile mi sau ars patru becuri scoate fum albastru s-a defectat senzorul de pornire scartaie toata si troncane si ma judec cu ei din aprilie 2008,procesul a costat 3000 de euro pana acum si inca nu am o solutie numai peste 2-3 luni iar reparatile au costat 4000 de euro.
    Ce credeti ca serviciul post vanzare prin directorul IULIU COLOSVARI mi-a spus ca pe ei nu ii intereseaza si am platit 26000 de euro cash luati aminte si nu cumparati nimic de la aceste GUNOAIE!!!!!!!!!!!!!!!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru