Premierele de la Geneva

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 28.02.2006
De la A(lfa Romeo) la V(olvo), AUTOMARKET va prezinta tot ceea ce salonul elvetian aduce nou in peisajul auto mondial.

ALFA ROMEO

  • Alfa Romeo 159 Sportwagon – Dupa versiunea berlina, prezentata anul trecut tot la Geneva, italienii de la Alfa Romeo prezinta continuarea logica: un break sportiv de mare efect.
  • Alfa Romeo Brera Spider – O alta lovitura a “campionilor designului”: Brera Spider este, asa cum ii arata si numele, versiunea cabrio a deja celebrului coupe Brera, lansat si el la Geneva, in 2005.

AUDI

  • Audi RS4 Avant si Cabriolet – Aglomeratie mare la standul Audi in acest an. “Fratii” lui RS4 sunt asteptati cu deosebit interes atat de fanii marcii germane cat si de iubitorii senzatilor tari pe care ti le da o sportiva. Fie ea cabrio sau break. Cai sa fie!
  • Audi S8 - Primul V10 montat vreodata sub capota unui Audi (in acelasi timp cu celalalt “S” al celor de la Audi la Geneva – S6), propulsor care provine de la un model de efect: Lamborghini Gallardo. 5.2 litri si 444 de cai pornesc in urmarirea lui BMW M5 si a lui Mercedes S55 AMG.
  • Audi S6 si S6 Avant – Cand in fata numelui unui model apare litera S, se termina gluma. Rafinamentul si eleganta Audi palesc in fata elementului sportiv, aflat la mare cautare la Geneva. Pe langa varianta S6 saloon, Audi prezinta si S6 Avant, pentru a multumi si capii de familie indrazneti.
  • Audi Allroad Quattro – Nu are nevoie de nici o prezentare. Este un nou produs dintr-o categorie care combina cu efect un break cu un 4x4 de calitate. Este versiunea de serie a conceptului Allroad, prezentat la Detroit in 2005 si continua linia de motorizare pe care Audi a adoptat-o si in cazul lui Q7: un propulsor de 3 litri cu sase cilindri care dezvolta 233 CP si 500 Nm.

BENTLEY

  • Bentley Continental GT Diamond Series – Pentru a sarbatori cu fast implinirea a 60 de ani de la lansarea liniei de asamblare de la Crewe, Bentley a pregatit doua editii speciale pentru Geneva, denumite sugestiv Diamond Series. Prima dintre acestea este un Continental GT infrumusetat care dispune de o importanta gama de noutati si care respira lux prin toti porii.
  • Bentley Arnage Diamond Series – Al doilea membru al familiei speciale Diamond Series este Arnage, care dispune de aceleasi schimbari estetice cu ale lui Conti GT. Constructorul britanic a anuntat fabricarea a doar 60 de exemplare din acest model. Pretul nu e cunoscut, insa nu recomandam aceste cifre cardiacilor.

BMW

  • BMW Z4 si Z4 M Coupe – Modelul de la Geneva este varianta cu acoperis solid a cunoscutului roadster. In partea frontala cele doua modele sunt identice, insa in spate noul coupe aduce cu recentele modele Ferrari. 255 CP si 5.7 secunde pentru 0-100 km/h sunt ingredientele unei clare retete de succes. Z4 M Coupe imprumuta acelasi propulsor de 3.2 litri de la M3 si zboara impins de cei 333 de cai pe care acesta ii dezvolta. Porsche Boxster S si SLK 55 AMG simt o usoara respiratie in ceafa....

CHEVROLET

  • Chevrolet Captiva - Coreenii transformati intre timp in americani isi lanseaza in Elvetia primul SUV compact, care dispune de trei propulsoare (cel mai puternic este reprezentat de un V6 de 3.2 litri, dezvolta 225 CP). Avand in vedere ca este un ex-Daewoo, il vom vedea in scurt timp si pe strazile noastre.
  • Chevrolet Epica – Acelasi stand Chevrolet va gazdui si urmasul modelului Evanda, denumit acum Epica. Va putea fi achizitionat in Europa incepand cu luna iunie a acestui an. Principala atractie este reprezentata de variante de propulsoare cu sase cilindri (2.0 sau 2.5 litri), asezate transversal.

CHRYSLER

  • Chrysler 300C SRT-8 – Este vorba de versiunea de top a cunoscutei limuzine americane. Pentru cei neinitiati, SRT vine de la Street Racing Technology, cifra din capatului numelui reprezentand numarul de cilindri a V8-ului de 6.1 litri. Cifre impresionante, continuate prin performante asemanatoare. Nimic iesit din comun, avand in vedere ca vorbim de un propulsor care scoate 425 CP si un cuplu maxim de 555 Nm.
  • Chrysler PT Cruiser FL – A venit si randul mini-monovolumului Chrysler sa primeasca un binemeritat facelift. Schimbarile se reduc la exterior si interior, gama de motoare nefiind atinsa de revolutia Chrysler. Nu va speriati, look-ul retro ramane de actualitate.

DODGE

  • Dodge Nitro Concept – Dodge prezinta prototipul unui viitor model prin care americanii isi propun sa revina pe piata europeana. Nimic spectaculos: un off-road compact cu linii care inspira masivitate, in arhicunoscutul stil al celor de peste ocean. Ramane de vazut ce succes va avea Nitro in forma de serie.
  • Dodge Caliber SRT4 – Americanii n-au stare! Dupa ce in urma cu aproape doua luni au lansat noul Caliber, Dodge va prezenta deja in Elvetia prima versiune speciala a modelului. Ceva modificari la motor (e vorba de varianta turbo a propulsorului DOHC de 2.4 litri), la sistemul de tractiune (cea integrala devine optionala) si la suspensii (mai coborate) si modelul e gata pentru Europa.
  • Dodge Hornet Concept – Liniile ultimului concept pe care Dodge il va etala la Geneva urmaresc silueta unui Mini, desi dimensiunile sunt vizibil mai mari. In plus, un habitaclu spatios preluat de la un model de peste ocean, Scion, si usile posterioare imprumutate de la Mazda RX-8 completeaza imaginea unui model interesant priun simplu fapt ca reprezinta o combinatie intre mai multe succese.

JEEP

  • Jeep Commander – Liniile angulare si ideile tipice Jeep ii confera lui Commander un look retro, extrem de apreciat printre iubitorii marcii. In plus, cei 218 cai ai motorului HEMI V8 de 5.7 litri sunt scosi in fata pentru a atrage cat mai multi clienti. Salonul elvetian va fi si gazda unei mai veche cunostinte, prototipul Patriot, care este destinat clientelei mai tinere. Asteptam cu interes versiunea de serie pentru a vedea in ce masura vor sari tinerii in masina pentru curse in off-road.
  • Jeep Cherokee SRT-9 – Mai multi muschi pentru Cherokee odata cu lansarea versiunii sportive a modelului american. Ramane de vazut in ce masura va putea propulsorul de 6.1 litri sa satisfaca cerintele pe care le rezolva un motor mai sprinten. Sa fie cei 425 CP raspunsul la aceasta intrebare?

DACIA

  • Dacia Logan Steppe – O multime de fotografii spion sau desene generate pe computer au prefatat lansarea oficiala a versiunii-concept al lui Logan break, denumita oficial Steppe. Sa retinem doar faptul ca versiunea diesel a lui Logan, lansata in Romania in toamna trecuta, va fi prezentata in premiera tot la Geneva. Ne asteptam, asadar, la un stand de dimensiuni mari al Daciei in Elvetia, pe masura spatiului interior atat de laudat in cazul lui Logan.

DAIHATSU

  • Daihatsu Sirion 4x4 – Noul Sirion a fost lansat in primavara anului trecut, fara un sistem de tractiune integrala la purtator. Ei bine, japonezii au implementat acum acest sistem pe Sirion, modelul 4x4 fiind gata de lansare.
  • Daihatsu Terios – Terios, un 4x4 cunoscut al celor de la Daihatsu, revine cu forte proaspete. Noua generatie ramane fidela constitutiei compacte, desi creste in dimensiuni, propulsorul fiind si el mai puternic in comparatie cu generatia precedenta: 1.5 litri si 105 cai fata de 1.3 litri si 86 CP pentru precedentul Terios.

FERRARI

  • Ferrari 599 GTB – Modelul care il inlocuieste pe celebrul 575M Maranello va face cu siguranta senzatie la Geneva. Dispune de cel mai puternic propulsor V12 construit vreodata (620 CP / 7200 rpm). Desi au existat zvonuri care spuneau ca modelul italian va primi numele 600 Imola, Ferrari a rezolvat problema “botezului” interpretand capacitatea cilindrica a motorului (5999 cmc) intr-un mod original. GTB inseamna “Gran Turismo Berlinetta”, acest acronim fiind o moda le Ferrari in secolul trecut (275 GTB si 365 GTB4 fiind cele mai cunoscute modele denumite astfel).

FORD

  • Ford S-Max – Noul monovolum lansat de Ford va fi pozitionat in gama intre Focus C-Max si noul Galaxy, prezentat tot acum, la Geneva. Deriva din prototipul SAV, formele dinamice fiind semnul clar al ambitiilor sportive ale celor de la Ford. De fapt, acesta este elementul care il diferenteaza pe S-Max de Galaxy.
  • Ford Galaxy – La cererea publicului, noul Galaxy castiga spatiu de incarcare (cu 30% mai mult decat generatia precedenta), scaunele putand fi ajustate in nu mai putin de 32 de moduri.
    Si totusi, intentia celor de la Ford de a lansa doua monovolume in acelasi timp poate parea ciudata. Explicatia lor? Galaxy si S-Max dunt diferite, la exterior – de exemplu - singurele parti comune fiind blocurile optice si capota.
  • Ford Focus CC – Provine din conceptul Vignale (prezentat acum un an si jumatate la Paris) si nu difera cu mult de acesta. Cei de la Ford afirma ca, totusi, modelul pe care il vor prezenta la Geneva nu este varianta finala, el reprezentand doar un preview al viitorului Focus Coupe-Cabrio.

HONDA

  • Honda Civic Type-R Concept – Nu este prima aparitie a acestui concept, el fiind prezentat si anul trecut, insa este o noua evolutie spre modelul de serie. Provine de pe platforma versiunii cu cinci usi a lui Civic, insa ceea ce vor prezenta la Geneva cei de la Honda va reprezenta o idee sportiva nipona. Si pentru ca veni vorba de modelul de serie, sa spunem ca acesta va avea premiera la Salonul Auto din Marea Britanie, in acest an.
  • Honda Legend – Celebrul centru expozitional Palexpo va gazdui si premiera versiunii europene a noului Legend. Foarte interesant este sistemul de tractiune integrala dezvoltat pe modelul nipon, care nu controleaza doar distributia puterii intre axe, ci si intre roata din stanga si cea din dreapta axei posterioare. Desi este modelul de lux al celor de la Honda, a scazut in dimensiuni in comparatie cu generatia precedenta. E vorba, totusi, de japonezi, nu?
  • Honda Accord – Daca aveti nevoie de ajutor in timp ce conduceti masina dumneavoastra, asteptati lansarea in Romania a noului Accord. Motivul? Este pentru prima data cand se implementeaza in Europa sistemul ADAS (Advanced Driving Assist System), care va va face viata mai usoara in fata volanului. Deocamdata, noul Accord exista doar ca masina de expozitie la Geneva.

HYUNDAI

  • Hyundai Accent – Poate cel mai cunoscut model al celor de la Hyundai se innoieste. Masina de familie cu trei sau cinci usi a ajuns la o borna importanta in cariera, dupa facelift-urile din 1999 si 2003.
  • Hyundai Santa Fe – Noua generatie a SUV-ului compact Santa Fe va fi vedeta standului Hyundai la Geneva. Dupa prezentarea in premiera la Detroit, aceasta este lansarea europeana. Modelul are in oferta doua propulsoare, un V6 de 2.7 litri (189 CP) si un turbodiesel de 2.2 litri care ajunge la 151 CP.

JAGUAR

  • Jaguar XK – Desi a fost surprins in teste preliminarii, noul XKR este inca in faza de dezvoltare, la fel ca facelift-ul lui S-Type. Astfel, Jaguar a ramas cu o singura premiera la Geneva, versiunile coupe si cabrio a lui XK. E adevarat, acestea sunt pline de noutati tehnologice, de la structura monococa de aluminiu pana la un sistem de limitare a unui eventual impact cu pietonii sau pachetul de monitorizare a presiunii din pneurile run-flat.

KIA

  • Kia Magentis – Modelul coreean avea nevoie de un facelift, astfel ca, ajutandu-se de platforma lui Hyundai Sonata, Kia a rezolvat aceasta problema. Sunt disponibile trei propulsoare, doua pe benzina si unul diesel. In acelasi timp, Kia a operat modificari si modelelor Sorento, Picanto si Sportage, pentru a intra intr-un nou sezon cu o mare parte din gama innoita.
  • Kia Carnival – A patra generatie a monovolumului Carnival vine la timp, deoarece precedentul model incepea sa se demodeze. Este printre ultimele modele din gama Kia care primeste o noua infatisare. Cele doua propulsoare (2.7 litri V6 sau 2.9 litri turbodiesel) dezvolta, ambele, 185 CP.
  • Kia C’eed – Coreenii ataca prin invaluire si linia conceptelor prezentate la Geneva. C’eed (se prununta Sid) este un hatchback de familie care il va inlocui pe Cerato, iar lansarea versiunii de serie este programata pentru aceasta toamna, la Paris.

KOENIGSEGG

  • Koenigsegg CCX – Constructorul suedez de supercar-uri lanseaza un nou model cu tinta clara: iubitorii de senzatii extreme. Este o tresarire de orgoliu a lui Koenigsegg, dupa ce Bugatti le-a furat titlul neoficial de constructor al celui mai rapid model din lume, prin Veyron. CCX promite mult: cel putin 407 km/h viteza maxima. O masina numai buna pentru pasionatii jocurilor video.

LAMBORGHINI

  • Lamborghini Murcielago LP640 – Noul Murcielago dispune de un propulsor V12 de 6.5 litri, acest “amanunt” fiind cel care il face cel mai rapid model produs de constructorul italian: 640 CP trag din greu pentru a scoate 3.4 secunde pentru 0-100 km/h.

LANCIA

  • Lancia Ypsilon – Ypsilon, “jucaria” din gradina italienilor, este gata pentru prezentarea unei noi generatii. Pe langa aceasta, Lancia pregateste o multime de surprize (in special din punctul de vedere al facelift-urilor modelelor din gama actuala), deoarece in toamna lui 2006 se implinesc 100 de ani de existenta a constructorului italian. Multi inainte!

LEXUS

  • Lexus LS 460 – Ultima versiune a limuzinei LS vine sa completeze marca de lux a celor de la Toyota. Noul propulsor V8 de 4,6 litri (380 CP) este cuplat la o cutie automata cu (atentie!) 8 trepte. Nu mai este nevoie sa spunem ca noul LS dispune de ultimele descoperiri tehnologice, pentru ca acesta este un amanunt comun tuturor modelelor Toyota (si implicit Lexus) prezente la Geneva.
  • Lexus RX 350 – Noua linie de SUV-uri Lexus inlocuieste modelul RX 300, aflat aproape de pensionare. Mai multe informatii vor fi cumunicate dupa lansarea de la Geneva. Oricum, Lexus continua studiile despre pietele de perspectiva, iubitorii hibridelor putand admira in Elvetia modelul GS 450h, care combina un motor pe benzina de 3.5 litri cu unul electric. Rezultatul, masurat in cai putere, arata cifra 335.

LOTUS

  • Lotus Europa – Noul coupe dispune de un propulsor dezvoltat de Opel (2.0 litri / 200 CP), ajungand la prima suta de kilometri pe ora in doar 5.5 secunde. Dupa cum ii arata si numele, modelul va fi destinat exclusiv pietelor de pe batranul continent.

MASERATI

  • Maserati GranSport Victory – Casa italiana celebreaza victoria la constructori in campionatul FIA GT prin prezentarea unei editii limitate si inseriate a lui GranSport. Nu exista sanse sa vedem acest model in Romania, dar e bine sa stim ca exista si asa ceva...

MAZDA

  • Mazda 3 MPS – Japonezii continua pe linia MPS si la Geneva, prezentand aici versiunea bazata pe Mazda 3. este vorba de un hatchback cu cinci usi care dispune de un propulsor de 2.3 litri (260 CP).
  • Mazda 3 FL – Mazda 3 este vedeta standului Mazda in Elvetia, toata atentia constructorului japonez fiind concentrata asupra noului facelift. Pe langa schimbarile exterioare si interioare, noul model primeste un nou propulsor diesel de 2 litri.

MERCEDES

  • Mercedes SL 55 AMG si SL 66 AMG – Motorul V8 de 5.5 litri dezvolta acum cu 17 CP mai mult decat predecesorul sau. Bineinteles, performantele cresc: in 4.5 secunde, modelul german ajunge la prima suta de kilometri pe ora. SL 66 AMG nu sufera nici o modificare la propulsor, dispunand insa de noi sisteme de franare, de suspensii revizuite si de usoare modificari exterioare à la AMG.
  • Mercedes GL – Constructorul german va expune in premiera pentru un salon european din Europa off-roader-ul GL. Deja cunoscut de la Detroit, SUV-ul Mercedes dispune de sapte locuri si sustine ca este atat confortabil pe autostrada cat si capabil in noroaie. Avand in vedere antecedentele (vezi clasa M), nu putem decat sa le dam dreptate celor de la Mercedes.
  • La standul Mercedes va fi aglomeratie, avand in vedere ca, pe langa modelele deja amintite, CLK 63 AMG, CLS 350 CGI, S 65 AMG, ML 420 CDI, ML 63 AMG si Viano 2.8 CDI se vor prezenta la raportul publicului elvetian.

MITSUBISHI

  • Mitsubishi Colt CZC – E randul lui Colt sa coboare plafonul, pentru a pleca in urmarirea lui Micra CC, Peugeot 206 CC si altele de acest gen. Modelul va fi disponibil in varianta “2 in 1”, pentru ca daca plafonul este ridicat Colt se transforma in coupe.
  • Mitsubishi Concept X – Cei de la Mitsubishi si-au exersat cunostintele in materie de tractiune integrala pe un nou concept, care prefigureaza viitorul Evo X. 300 de cai putere si multe noutati tehnologice ne asteapta undeva in jurul anului 2008, cand este prevazuta lansarea oficiala.

NISSAN

  • Nissan Tarranaut – Este un concept care nu va deveni model de serie, desi pare ca ar fi unul dintre cele mai capabile off-roader-uri din lume.
    A fost proiectat la Londra, dispune de trei locuri si este destinat cercetatorilor, geologilor si exploratorilor care isi desfasoara activitatea in teren neospitalier sau in jurul cercurilor polare. Oricum, este clar ca putem aprecia noile directii de design ale celor de la Nissan.
  • Nissan Note – Noua compacta a celor de la Nissan (dezvoltata in colaborare cu Renault) e gata de lansarea europeana. In privinta motorizarilor, Nissan nu aduce nimic in peisaj, Note dispunand de aceleasi propulsoare prezente pe Micra.
  • Nissan prezinta la Geneva, in plus, cateva modificari la unele dintre cele mai importante modele ale sale: Murano (un facelift la interior), Micra (care primeste un nou motor de 1.2 litri), 350Z Coupe/Roadster (mici schimbari la exterior si un motor nou) si X-Trail (SUV-ul compact al niponilor prezentandu-se intr-o editie speciala – Columbia).

OPEL

  • Opel Astra TwinTop – Noul coupe-cabrio al germanilor de la Opel dispune de un acoperis retractabil care se pliaza in trei puncte. In plus, CDTI-ul de 1.9 litri este primul diesel care echipeaza un Astra cabrio.
  • Opel GT – Noul model este principala atractie a standului Opel la Geneva. Dupa succesul pe care l-a avut primul GT (1965), modelul se intoarce in forta sub forma unui roadster plin de nerv care dispune de doua locuri. 260 de cai si mai putin de 6 secunde pentru 0-100 km/h reprezinta cifre interesante atat pentru amatorii de statistici, pentru pasionatii vitezei si pentru cei care vor sa isi schimbe in sfarsit vechiul Speedster.

PAGANI

  • Pagani Zonda F Roadster – Reprezinta o editie limitata, decapotabila, a lui Zonda F coupe, model lansat anul trecut. Este impins de la spate de o versiune de 650 CP a mmotorului AMG V12 dezvoltat de Mercedes. Casa italiana a decis sa prezinte acest model ca un omagiu adus primului campion mondial din Formula 1, Juan Manuel Fangio.

PEUGEOT

  • Peugeot 207 – Ultimul hatchback de clasa mica aparut in lumea auto apartine francezilor de la Peugeot. 207 are o misiune extrem de dificila, deoarece va trebui sa faca uitat cel mai de succes model din istoria recenta (si nu doar recenta) a lui Peugeot – e vorba, bineinteles, de 206. Poate de aceea, cele doua modele vor fi rulate in paralel, pentru ca gusturile clientilor Peugeot sa se obisnuiasca cu noul model.

PORSCHE

  • Porsche Cayman S – Cand vorbim de 295 de cai pentru trenul posterior nu poate fi vorba, bineinteles, decat de un nou Porsche. Cayman S vine la Geneva etalandu-si liniile fluide de coupe si spiritul agresiv mostenit de la generatiile anterioare ale germanilor.
  • Porsche Cayenne Turbo S – Porsche ne pune in fata unui nou record absolut: cel mai puternic SUV construit vreodata. Animat de un motor V8 de 4.5 litri care dezvolta 521 CP, versiune sportiva a off-roader-ului german impresioneaza si la interior, unde regasim deja clasicele insertii de carbon, aluminiu si lemn scump care fac deliciul clientilor fideli.
  • Porsche 911 Turbo si 911 GT3 – Doua viitoare succese ale constructorului german. Ne permitem sa afirmam aceste lucruri, fiindca cele 3.9 secunde care trec de la start pana la prima suta de kilometri pe ora ( in cazul lui 911 Turbo) si cei 415 CP (in cazul lui GT3) nu lasa loc de interpretari.

RENAULT

  • Renault Altica – Una din atractiile principale la Geneva vine din partea celor de la Renault. Daca masinile viitorului vor arata precum Altica, exista sanse ca strazile sa se transforme in piste de decolare. Dieselul de 2 litri dezvolta 177 CP, insa pare ca Altica poate duce mai mult decat atat.
  • Renault prezinta la centrul Palexpo si alte modele interesante: noul Espace 2.0 dCi, Clio Sport 2.0 16v, Kangoo 1.6 4x4 dar si trei versiuni noi ale lui Megane: Megane Grandtour 2.0 dCi, Megane 1.9 dCi FAP (cutie automata) si Megane RS 2.0 turbo F1 Team (in cinstea echipei castigatoare in Marele Circ anul trecut).

SAAB

  • Saab 9-5 BioPower – Facelift-ul primit de 9-5 la sfarsitul anului trecut nu ajunge, pentru ca suedezii vor sa atace segmentul motoarelor “prietenoase” prin lansarea versiunii BioPower. Ramane de vazut in ce masura vor reactiona pozitiv fanii marcii.
  • Saab Aero-X – Desi arata ca o nava spatiala si are un appeal ridicat, noul concept nu se dezice de la stilul clasic inconfundabil Saab. Aero-X este un coupe cu doua usi care se pare ca prefigureaza viitorea sportiva Sonnett.

SKODA

  • Skoda Roomster – germanii de la Volkswagen au inceput sa experimenteze pe Skoda. Noul Roomster este un mix intre un break si un monovolum de dimensiuni medii si a fost creat ca model de serie dupa ce conceptul cu acelasi nume prezentat la Frankfurt a suscitat interesul opiniei publice. Disponibil din aceasta vara.

SUBARU

  • Subaru Tribeca – Versiunea europeana a celebrului Tribeca – in varianta noua – este la Geneva si este gata sa isi primeasca fanii. O combinatie de efect intre SUV si Crossover, Tribeca - model construit pe platforma lui Legacy - dispune de 7 locuri si de un propulsor de 3 litri care scoate 250 CP.

SUZUKI

  • Suzuki SX-4 – Este fratele lui Fiat Sedici si confirma faptul ca in momentul in care o colaborare intre doi constructori are succes, modelele rezultate reprezinta un punct pozitiv pentru ambele parti. Acest lucru se intampla pentru ca, in momentul in care fortezi un hatchback sa adopte un sistem de tractiune integrala, singurul rival nu poate veni decat de pe aceeasi platforma tehnica. Asadar, numai de bine pentru fratii nipono-italieni.

TOYOTA

  • Toyota RAV4 – A treia generatie a modelului japonez dispune de o gama larga de imbunatatiri, cele mai interesante vizand gama de propulsoare. Nici exteriorul nu a ramas nemodificat, in aceeasi situatie aflandu-se sistemul de suspensii si pachetul de siguranta.

VOLKSWAGEN

  • VW Eos – Noul model este reactia celor de la Volkswagen la gama de modele pe care au dezvoltat-o recent cei de la Renault si Peugeot. In stilul nemtesc, VW a aplicat tot ceea ce a avut mai bun din punctul de vedere al aspectului tehnic, insa nici partea de design nu a ramas repetenta, Eos aratand bine atat cu acoperisul ridicat cat si in varianta cabrio.
  • VW CrossPolo – Are sange de SUV, insa nu dispune de tractiune integrala. Este un altfel de hatchback, daca vreti, insa nu se poate compara cu creatiile celor de la Suzuki si Fiat (SX-4 si Sedici) din simplul motiv ca modelul german dispune de doar doua roti motrice. Este o lectie pentru cei care credeau ca nemtii nu mai au ce sa inventeze.
  • VW Concept A – Daca viitoarea versiune SUV a lui Golf va arata ca acest model, viitorul designului auto va fi asigurat, din punctul de vedere al celor de la VW, pentru inca 5 ani. Concept A eset o demonstratie de curaj stilistic, modelul de serie urmand a fi lansat peste doi ani. Dispune de acelasi sistem de tractiune integrala ca Golf R32, insa nu ii lipseste nici excelentul sistem DSG sau un propulsor care dezvolta 150 CP.
  • VW Polo GTI - Cel mai puternic Polo produs vreodata va completa paleta de modele VW prezente la Geneva. Dispune de un motor de 1.8 litri care deszvolta 150 de cai putere si care promite performante notabile.

VOLVO

  • Volvo S80 – Varful de gama al celor de la Volvo revine cu forte proaspete. Daca la exterior liniile elegante il diferenteaza vizibil de toate celelalte modele din gama, interiorul este imprumutat de la S40, lucru care ne sugereaza o eventuala linie pe care Volvo va marsa in viitor. Nu a fost uitata siguranta, suedezii inghesuind in noul S80 tot ce au avut mai bun din acest punct de vedere. In plus, exista optiunea de a dota modelul suedez cu un sistem de tractiune integrala care va ridica mai mult nivelul la care vor trebui sa se ridice adversarii directi ai lui S80.
  • Volvo C70 – Precedenta generatie a modelului suedez a iesit discret de pe piata, fiind mai degraba un insucces decat un model care a rupt gura targului. Oricum, Volvo incearca sa isi repare moralul si, la cum se prezinta noul C70, nu este departe de a reusi asta. Sub capota fierbe celebrul propulsor cu cinci cilindri care produce 220 CP.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru