Prima maşină electrică de raliu va participa la Dakar
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
OSCar eO este prima maşină electrică construită special pentru raliu care va lua parte la Raliul Dakar. Aceasta este produsă de letonii de la OSC şi între 1 şi 15 ianuarie va da piept cu terenul neprietenos din Argentina, Chile şi Peru. "Vehiculele electrice deja pot fi văzute în diferite sporturi cu motor, dar nimeni nu a îndrăznit să încerce Dakar-ul. Noi vom fi primii", a declarat Andris Dambis, directorul departamentului de motorsport din cadrul OSC.
OSCar eO dispune de două motoare electrice care produc în totalitate 180 kW. Mulţumită acestora, modelul leton poate să accelereze până la 140 km/h. "Motoarele vor putea să producă până la 315 kW pentru o scurtă perioadă de timp, lucru care ne permite să abordăm diferit dunele de nisip din deşertul Atacama", a completat Andris Dambis.
Bateriile lui OSCar eO sunt furnizate de Winston Battery şi îi oferă modelului leton o autonomie de până la 200 de kilometri în funcţie de suprafaţa de rulare. Etapele din Dakar sunt mult mai lungi, iar inginerii OSC au venit cu cea mai uşoară soluţie. Aceştia au montat şi un propulsor cu combustie internă care va funcţiona pe post de generator şi va ajuta la creşterea autonomiei. Sistemul astfel dezvoltat de inginerii letoni se asemănă cu cel dezvoltat în serie de Chevrolet şi Opel pe "fraţii" Volt şi Ampera.
Via | TheGreenCarWebsite
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
-
Subaru a anunțat oficial că va scoate din producție modelul Legacy după 2025. Berlina de clasă medie a constructorului japonez se vinde acum doar pe piața nord-americană. (23.04)
-
Alfa Romeo a confirmat oficial că schimbă numele primului său model electric din Milano în Junior. Schimbarea vine după ce guvernul italian și-a exprimat nemulțumirea față de numele ales pentru o mașină produsă în afara Italiei. (16.04)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
monteaza un motor pe benzina care sa incarce bateriile...da masina e ELECTRICA cica:)))...astia-s de toata coma cu masinile lor electrice cu tot...nu inteleg ce rost mai are masina aia daca tot polueaza
Sa participi e frumos ,sa mai si castigi ar fi un vis.
OSCar eO e un hibrid inteligent (ca si volt) iar motorul termic al acestuia functioneaza in mod optim in parametrii ce ii permit economie maxima de combustibil si cu noxe minime.
in concluzie, nu stiu ce sa-ti doresc: sa te apuci de documentare inainte sa vorbesti sau sa iti odihnesti mintea ca de inteles vad ca recunosti si singur...nu intelegi.
gelule;) astept raspuns:))
Bravo acum esti un tip informat se vede ca ai si experienta in condus acum urmeaza sa si intelegi. Dar la asta nu te pot ajuta. Stii tu...genetica, natura, albinutza care se aseaza pe floricica si face "polenizarea"...
Iluminare placuta...