Problema franelor lui Prius ridica semne de intrebare in lume
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Recall-urile recente ale celor de la Toyota au inceput sa ridice semne de intrebare privind numarul ridicat de elemente electronice care sunt folosite in automobilele moderne pentru aproape toate functiile esentiale ale acestora. La fel ca alte automobile optimizate pentru un consum cat mai scazut de carburant prin regenerarea energiei cinetice, Toyota Prius are un sistem de franare complex, care functioneaza in doua faze. Prima faza implica franarea regenerativa, care are scopul de a acumula energia cinetica degajata de automobil si de a o capta intr-un acumulator, cea de-a doua faza implicand franarea conventionala, realizata prin intermediul etrierelor, discurilor si placutelor de frana. Cei de la Toyota au utilizat o serie de calculatoare si unitati de control pentru a face transferul dintre cele doua franari cat mai lin si aproape imposibil de sesizat de catre utilizator.
Din pacate pentru cei de la Toyota, se pare ca exista o problema la sistemul de franare, care prezinta un raspuns lent in anumite situatii. Problema apare in momentul interventiei sistemului ABS, deoarece exista o mica intarziere la schimbarea de la modul de captura a energiei disipate la franare la frana hidraulica. Pentru moment, cei de la Toyota declara ca masina se va opri fara probleme cu conditia ca soferul sa apese pedala cu putere. Cei de la Ford vor opera si ei un recall in acest sens, doar pentru modelele hibride, pentru a imbunatati software-ul care controleaza aceasta tranzitie. Spre deosebire de Toyota, cei de la Ford au probleme cu tranzitia dintre cele doua tipuri de franare, mai multi clienti declarand ca au avut impresia ca au ramas fara frane, dupa care masina s-a comportat asa cum ar fi trebuit sa faca in primul rand. Totodata, sistemul de franare de la Ford Fusion Hybrid si Mercury Milan Hybrid are tendinta de a actiona mai devreme franele hidraulice, in timpul in care sunt actionate si franele regenerative.
Un autoturism precum Toyota Prius are peste 30 de dispozitive controlate de un microprocesor la bord pentru a realiza diferite functii. De la gestionarea motorului si franare pana la sistemul multimedia, toate aceste functii sunt controlate de computer.
Unele modele de lux au chiar si 100 de microprocesoare la bord care trebuie sa opereze cu peste 100 de milioane de linii de cod. Toate aceste sisteme sunt verificate de ingineri si programatori pentru elimina probleme precum acceleratii bruste si alte elemente potential periculoase. Circa 1% dintre toate codurile pe care le scriu producatorii de automobile au cate o problema care are nevoie de o corectura inainte sa ajunga pe mainile clientilor. Potentialul punct slab al acestor sisteme pare sa fie la nivelul cablajelor si conexiunilor dintre unitatile de control si sistemele care sunt controlate de acestea.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Filiala britanică a mărcii Citroen a emis un ordin de stop-drive pentru clienții a 4 modele vândute în această țară. Marca franceză încearcă să repare o problemă serioasă la sistemul de frânare. (19.09)
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
Noul Subaru Crosstrek 4WILD: debutul, în premieră la Salonul Auto București
-
Primele imagini cu noul concept Toyota Corolla: anunță o viitoare generație electrică
-
BYD actualizează gama din România cu două modele PHEV noi: start de la 29.900 de euro
-
Rămas bun, Volvo V90. A fost produs ultimul exemplar
-
Pick-up din viitor
Stiati ca......:
Pejo are cel mai performant sistem de franare brembo de exemplu este o gluma binevenita?