Problema franelor lui Prius ridica semne de intrebare in lume
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Recall-urile recente ale celor de la Toyota au inceput sa ridice semne de intrebare privind numarul ridicat de elemente electronice care sunt folosite in automobilele moderne pentru aproape toate functiile esentiale ale acestora. La fel ca alte automobile optimizate pentru un consum cat mai scazut de carburant prin regenerarea energiei cinetice, Toyota Prius are un sistem de franare complex, care functioneaza in doua faze. Prima faza implica franarea regenerativa, care are scopul de a acumula energia cinetica degajata de automobil si de a o capta intr-un acumulator, cea de-a doua faza implicand franarea conventionala, realizata prin intermediul etrierelor, discurilor si placutelor de frana. Cei de la Toyota au utilizat o serie de calculatoare si unitati de control pentru a face transferul dintre cele doua franari cat mai lin si aproape imposibil de sesizat de catre utilizator.
Din pacate pentru cei de la Toyota, se pare ca exista o problema la sistemul de franare, care prezinta un raspuns lent in anumite situatii. Problema apare in momentul interventiei sistemului ABS, deoarece exista o mica intarziere la schimbarea de la modul de captura a energiei disipate la franare la frana hidraulica. Pentru moment, cei de la Toyota declara ca masina se va opri fara probleme cu conditia ca soferul sa apese pedala cu putere. Cei de la Ford vor opera si ei un recall in acest sens, doar pentru modelele hibride, pentru a imbunatati software-ul care controleaza aceasta tranzitie. Spre deosebire de Toyota, cei de la Ford au probleme cu tranzitia dintre cele doua tipuri de franare, mai multi clienti declarand ca au avut impresia ca au ramas fara frane, dupa care masina s-a comportat asa cum ar fi trebuit sa faca in primul rand. Totodata, sistemul de franare de la Ford Fusion Hybrid si Mercury Milan Hybrid are tendinta de a actiona mai devreme franele hidraulice, in timpul in care sunt actionate si franele regenerative.
Un autoturism precum Toyota Prius are peste 30 de dispozitive controlate de un microprocesor la bord pentru a realiza diferite functii. De la gestionarea motorului si franare pana la sistemul multimedia, toate aceste functii sunt controlate de computer.
Unele modele de lux au chiar si 100 de microprocesoare la bord care trebuie sa opereze cu peste 100 de milioane de linii de cod. Toate aceste sisteme sunt verificate de ingineri si programatori pentru elimina probleme precum acceleratii bruste si alte elemente potential periculoase. Circa 1% dintre toate codurile pe care le scriu producatorii de automobile au cate o problema care are nevoie de o corectura inainte sa ajunga pe mainile clientilor. Potentialul punct slab al acestor sisteme pare sa fie la nivelul cablajelor si conexiunilor dintre unitatile de control si sistemele care sunt controlate de acestea.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a încheiat o nouă serie de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 modele noi. Printre acestea se numără și noua generație Renault Clio, care a obținut 4 stele în testele de siguranță. (10.12)
-
Euro NCAP a anunțat că va schimba modalitatea în care va testa mașini noi începând din 2026. Noile teste vor fi împărțite în 4 etape de siguranță, iar acestea vor fi punctate diferit față de modul de punctare din prezent. (28.11)
-
Euro NCAP a încheiat o nouă rundă de teste de siguranță, care a inclus nu mai puțin de 23 de modele. Dintre acestea, 18 au primit 5 stele ca urmare a testelor de siguranță. (19.11)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noul Smart #6, prima berlină din istoria mărcii













Stiati ca......:
Pejo are cel mai performant sistem de franare brembo de exemplu este o gluma binevenita?