Reactiile analistilor internationali dupa acordul Fiat-Chrysler

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 21.01.2009
Cei mai buni analisti ai pietei auto internationale ne prezinta riscurile si avantajele Fiat si Chrysler in urma intelegii parafate ieri.

Dupa oficializarea intelegerii dintre Grupul Fiat si Grupul Chrysler, in urma careia compania italiana va primi 35% din cea americana in schimbul unor platforme si tehnologii, reactiile nu au intarziat sa apara. Si nu vorbim de reactii ale publicului larg, ci de oameni importanti si analisti cunoscuti din economie si industrie, care comenteaza pe larg afacerea inceputului de an in domeniul auto.

RANJIT UNNITHAN (J.P. Morgan)
"Consideram ca aceasta colaborare este una pozitiva pentru Fiat, ea permitandu-i constructorului italian sa isi imbunatateasca nivelul la care este perceput si dezvoltarea geografica. In plus, Fiat a primit o ocazie relativ ieftina de a incerca reanimarea Chrysler."

JENS SCHATTNER (Sal. Oppenheim)
"E rau pentru Fiat. Chiar daca nu e vorba de o injectie de fonduri in achizitie, italienii vor petrece mult timp si vor cheltui bani la dezvoltarea unor platforme comune. Daca Chrysler va disparea ulterior, totul trebuie inceput de la zero. Nu merita. Nimeni nu ar da bani pentru o astfel de afecere"

HARALD HENDRIKSE (Bank of America Merrill Lynch)
"Credem ca Fiat priveste Chrysler ca o platforma ieftina prin care marca italiana poate sa intre pe piata din SUA.

Fiat incercase anterior o astfel de colaborare cu Ford. Fiat ar trebui sa aiba acces la un pret redus la situri de productie din Statele Unite si la o retea complexa de distributie pe teritoriul SUA. Impartirea tehnologiei va taia inevitabil din costuri. Suntem insa foarte surprinsi de optimismul celor de la Fiat. Ceea ce nu a putut sa repare Daimler este foarte probabil sa nu poate fi reparat nici de Fiat. Insa momentul in care a fost perfectata aceasta colaborare ar putea fi perfect. Faptul ca Fiat nu a dat niciun ban la inceputul afacerii denota un risc ulterior minim."

SVEN KREITMAIR (Unicredit)
"Desi credem ca aceasta miscare are sens pentru ambii producatori, credem ca agentia de rating Moody va retrograda Fiat deoarece impactul in ceea ce priveste creditele si cresterile nu va fi resimtit pe termen scurt. De altfel, exista cateva riscuri intr-o astfel de colaborare, asa cum am vazut in exemplul anterior, in colaborarea dintre Daimler si Chrysler. Cu toate acestea, Fiat si-a limitat riscurile intr-un moment in care Chrysler dispune de fonduri guvernamentale.

Italienii au preluat o parte minoritara din Chrysler si isi doreste sa readuca aceasta companie pe linia de plutire daca colaborarea se va dovedi un succes iar Chrysler va fi salvata."

via | Reuters

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru