Renault confirmă un model de 3000 de euro

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 10.02.2012
Preşedintele Renault a confirmat ieri, la deschiderea uzinei Renault-Dacia din Maroc, că grupul va scoate pe piaţă un model low-cost de 3000 de euro destinat pieţelor emergente.

Esential

2016 este anul în care va apărea modelul low-cost pe piaţă.

Zvonurile despre o maşină low-cost pe care cei de la Renault ar pregăti-o pentru pieţele emergente au apărut încă de acum cinci ani, când Carlos Ghosn, preşedintele companiei, spunea că îşi doreşte un astfel de model pentru ca vânzările Grupului să crească. Ei bine, publicaţia franceză La Tribune anunţă în numărul de astăzi revine asupra subiectului şi anunţă că lansarea unui astfel de model este doar o chestiune de timp.

Conform jurnaliştilor francezi, Carlos Ghosn a confirmat într-o discuţie privată lansarea modelului low-cost în ziua inaugurării noii uzine din Tanger, cea în care Dacia va produce noul Lodgy, modelul utilitar bazat pe Kangoo şi un alt model de pasageri construit de asemenea pe baza ludospace-ului francez.Noul model va fi destinat mai ales pieţelor din India, America de Sud şi Africa şi nu există planuri pentru aducerea sa pe continentul european din cauza normelor de siguranţă severe de aici.

Conform ziariştilor din Hexagon, Renault nu a decis încă sub ce marcă va comercializa noul model, care va fi cel mai probabil unul de oraş cu elemente de bază la capitolul siguranţă, tehnologie şi design.

Apariţia sa pe piaţă nu va avea loc mai devreme de 2016.

via | Caradisiac

Comentarii (11)

  • Fagure
    Solenza
    la pretul asta or sa bage solenza iar in fabricatie?...sau o masina bazata pe platfprma solenza.
    10 11
  • Sa fim seriosi...
    @fagure, Solenza, in anii 2003 si 2004, cand a fost fabricata, costa, in versiunea de baza, cel putin 4200 euro! Iar la acei bani, biata dacie nu avea ABS, iar de airbagsau AC nici nu putea fi vorba. 1 airbag avea abia varianta de top, care depasea lejer 5000 de euroi! Singura Dacia care s-a incadrat in cei 3000 euro a fost Dacia 1310 berlina (ultimul exemplar: 2003). E posibil sa le iasa afacerea cu masina la 3000 de euro, dar deja ma gandesc cu groaza nu atat la dotari (in mod clar ca vor lipsi) cat mai ales la cat de fiabila si rezistenta la drum lung va fi acea tentativa de masina. Sincer, la banii astia, prefer de 1000 de ori un Mercedes "antic" din anii 90, ca sa nu mai zic de Saab 900s al meu...caruia imi vine sa-i fac icoana :))
    15 30
  • @Devorattor
    Ti se pare ca Solenza si Logan nu si-au demonstrat fiabilitatea? Ba au facut-o cu varf si indesat. Si de ce n-ar incerca sa merga la extreme? Potential exista. Tu nu traiesti in India sau America de Sud ca sa stii situatia de acolo. La fel cum n-o sa traiesti experienta de a vedea pe viu "masina de 3000 euro". Tu scrii din perspectiva romanului rupt in ***, dar fudul. Atat !

    Oricum tehnologia se devalorizeaza ca orice alt ceva. Sunt sigur ca Renault poate scoate din "banca de organe" ceva suficient de ieftin si fiabil, incat indienii si sud-americanii sa puna cruce si sa arunce o lopata de tarana deasupra "mercedesurilor antice".
    45 9
  • puimarin
    dacia
    O solenza este mai bună decît un logan şi vorba lu Devorattor Mai bine un mercedes vechi . La 4000 de euro îţi iei mercedes din 2000 care are mai multe dotări decît loganu din 2011
    8 25
  • Carlos82
    mda
    Vesnica discutie, masina noua vs sh... ce nu pricepeti voi copii, e ca in imaginea de ansablu, solutia nu vine de la masina second-hand... suntem 7 miliarde de locuitori pe planeta asta, iar numarul asta e intr-o crestere mai rapida ca niciodata... plus de asta exista zone dens populate din America de sud, Orientul indepartat si Africa, unde piata auto este aproape inexistanta raportata la numarul de locuitori. In India de exemplu avem 30 de masini 1000 locuitori. Ce ar trebui sa faca restul de 970 locuitori? Sa-si cumpere second-hand? De unde daca piata e atrofiata? Ganditi putin?

    Daca sunteti realisti si treceti peste fite, greturi etc. o sa-mi dati dreptate. Solutia pentru cresterea nivelului de trai in asa-zisele tari emergente ramane masina noua ieftina si fiabila.
    21 2
  • Bogdanel
    @vasile
    Logan demonstrat fiabilitatea? =)))) mah baiatule, tu ai permis de conducere? in cel mai fericit caz, tu n-ai fost cu loganul tau mai departe de piata de legume dinc artier! is de acord ca pt pietele din tarule slab dezvoltate lumea are nevoie de masini ieftine, dar sa fie si la 3000 de euro si fiabile, tie nu ti se pare ca visezi cam mult? plus de asta, de cand renault face masini fiabile ca acum sunam 5 patroni de service-uri auto diferite? vreti sa va spuna aia ce pareri au despre renaul vs vw sau despre renault vs opel sau renault vs volvo, ce vreti voi...
    3 20
  • @Bogdanel
    Mascariciule crezi ca daca practici atacul la persoana ma impresionezi pe mine? Declaratiile mele nu se bazeaza pe opiniile a "5 patroni de serviceuri auto" , ci pe numarul covarsitor de statistici independente facute pe milioane de masini din toata lumea.

    http://www.automarket.ro/stiri/sondaj-dacia-mai-fiabila-decat-fiat-toyota-si-opel-42854.html

    http://www.agvis.ro/stire.php?stire_auto=Dacia-cea-mai-fiabila-marca-in-sondajul-Que-Choisir-1742
    17 2
  • Costin Geambasu
    accident cu renault la 3000 euro? imagineaza-ti
    sa nu uit sa mentionez: devorator, ai uitat sa le zici de siguranta. Sau aia nici macar nu se mai pune? :))))
    2 10
  • @Vasi - economia sud-americana, luata global, este pe langa China cand vorbim de cresteri economice ... acolo nu le trebuie masini de 3000Euro ;).
    TUV din germania spune ca Loganul de 2-3 ani este cea mai slaba masina din parcul auto german... asta ca sa vorbim de fiabilitate in termeni absoluti pe un esantion format din TOATE masinile de pe drum, nu in "sondaje de opinie" cum fac articolele mentionate de tine. Asta este irelevant, avand in vedere ca reparatia la logan este mult mai ieftina decat la un (ex.) mercedes.

    @costin geambasu - cam orice masina mai "tzeapana" decat un "ceva" de 30 de ani care circula prin india acum poate fi numit un progres. Evident ai sanse minime de supravietuire in caz ca te loveste trenul ... dar progresul este progres. Progres este Loganul fata de Solenza, iar acest renault de 3000E va fi un progres fata de ce exista pe pietele unde acesta va merge.

    @discutia nou vs. sh : un logan nou .... este nou in primul an ... doar in primul an ... in rest este ca si o masina sh, incep bubitele, incepe sa aiba nevoie de consumabile .. etc. Singurele lucruri "avantajoase" la a cumpara o masina noua sunt:
    1. "cica nu iti pui curul intr-un scaun in care s-a bashit 2-4 ani un neamt" ... ca parca scaunul tau nu o sa miroasa tot a bashini dupa 2-4ani...
    2. amani chaltuielile cu consumabilele pentru 1-3ani, maxim. Oricum ai face pe drumurile noastre o sa ai nevoie de amortizoare pe la 60-100k; de ambreiaj tot pe acolo; de filtre de doua ori mai des decat in germania, de bucse noi la 100k (si asta indiferent de masina) si tot asa. Daca iei o masina noua si una din germania de 3-4ani si compari km parcursi pana cand amortizoarele si bucsele trebuie schimbate .. s-ar putea sa constati ca tot pe acolo pica (vorbesc de nr de km parcursi in romania, peste aia din germania in cazul celei sh). Faptul asta cam anuleaza punctul 2 ... si ramai cu alegerea intre a avea un scaun nou... sau un scaun de audi/bmw/mercedes cu bashini in el...dar ceva mai confortabil.
    Evident astea-s valabile pt romania... ca in India si Angola este mai greu sa vezi samsari aducand masini de germania - lor le trebuie acest renault ;)
    4 12
  • @unckle
    Ce nu intelegi tu e ca sigur China se lauda cu mari cresteri economice, insa ele sunt bazate pe productie, nu pe consum (spre deosebire de SUA de exemplu). De ce? Libertatile individuale si puterea de cumparare a populatiei sunt tinute sub control strict. Ce se vede de afara e totul roz in economia Chiei, insa marea majoritate a populatiei sufera de multe lipsuri.
    Deci le trebuie masini de 3000 euro.

    Totusi nici tu, "consumator inrait de "sh-uri la mana a 7-a" nu poti fi atat de ipocrit si aberant incat sa afirmi ca incepi sa bagi bani intr-o masina noua dupa 1 an. Faptul ca Dacia face masini fiabile n-o spun numai "sondajele de opinie", ci si alte organisme ca ADAC unde se calculeaza rata de defectiuni la diferite perioade.
    5 0
  • tare curios as fi si eu sa aflu de ADAC facand ceva similar cu TUV, poate ai vre-un link ceva...

    In china treburile sunt mult mai complicate decat par ... multe cifre (printre care si vanzarile auto) sunt datorate umflarii artificiale a cifrelor - s-a discutat pe larg pe blogurile AM ;)
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru