Şeful Volvo: "Trebuie să renunţăm la eticheta premium"

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 29.11.2010
Stefan Jacoby, omul pus de Geely în fruntea Volvo, susţine că, pentru a avea succes, marca suedeză trebuie să îşi creeze propriul drum şi să renunţe la lupta cu germanii.

Conform şefului Volvo, Stefan Jacoby, Volvo va renunţa la pretenţiile de marcă premium, urmând să se concentreze mai mult pe calitatea percepută suedeză. 

"Haideţi să terminăm cu discuţiile despre premium. Sună ca şi cum ar fi o strategie bazată pe preţ şi are o aură scumpă în jurul său. Trebuie să ne concentrăm pe simplitatea elegantă scandinavă, pe identitatea noastră unică, şi să nu ne copiem adversarii de piaţă", spune Jacoby, care susţine că încercarea de a copia germanii de la Mercedes, BMW şi Audi nu poate fi un lucru constructiv pentru imaginea Volvo.

Ideea enunţată de Stefan Jacoby nu este nouă, ea fiind baza unor neînţelegeri iscate între noii patroni ai mărcii suedeze, chinezii de la Geely, şi actuala echipa de management. La momentul respectiv, Li Shufu - preşedintele companiei chineze - susţinea o strategie prin care Volvo să producă modele luxoase care să se bată de la egal la egal cu rivalii germani. Cu toate acestea, chinezii s-au arătat deschişi să aplice planul gândit de suedezi în cazul în care nordicii insistă pe acesta: "Dacă ei vor ţine neapărat la filosofia lor, voi lăsa de la noi.

De ce? pentru că ei au adus Volvo în poziţia în care se află astăzi, deci trebuie să aibă motive clare pentru a-şi susţine poziţia", săuen acelaşi Li Shufu.

via | Autocar

Comentarii (3)

  • negrul cel mic
    Dacă ei vor ţine neapărat la filosofia lor, voi lăsa de la noi.
    cine ii injura pe chinezi?

    doar niste afafici carpato-damboviteano-pontici ce au pretentii de civilizati dar nu sunt in stare decat sa intinda mana la cersit pretinzand ca restu lumii isi bate joc de ei

    Cat despre volvo: poate ca va deschide un nou drum in lumea auto si cand vom zice "volvo" vom spune filosofie scandinava neinfluentata de cocalarismul din ce in ce mai evident la mercedes si mai ales la BMW si culmea culmilor si esenta prostului gust: audi (sub abladuirea teparilor de la wv)
    18 13
  • Terminati ma cu cocalarism .. bmw,, audi mercedes.. bmw, audi, mercedes chiar fac masini care de cele mai multe ori pornesc la cheie dupa 20 de ani ;) deci calitate si fiabilitate. Au dreptate chinezii...
    2 3
  • ce criterii de comparatie?
    Pai si Volvo porneste la cheie dupa 20 de ani. Si ei au inovatii, masini-iconice, tehnologie si stil. Si, sinceri sa fim, si italienii sau francezii sunt tot pe acolo, dar fiecare se adreseaza unui anumit public... In cele din urma, criteriul cel mai folosit de catre noi, romanii, este: masina mea e cea mai tare, deci eu sunt cel mai smecher". Gresit. Putina obiectivitate (a se citi cultura auto) nu strica. In plus, semnalizam singuri frustrarea unei natiuni: trebuie muncit timp de generatii intregi ca sa ajungem si noi cineva. Dar noi...stam cu mana intinsa si pozam in destepti, frumosi, etc.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru