Soarele şi găinaţul, cele mai mari pericole pentru vopseaua maşinii tale
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Britanicii de la Autoglym au făcut un studiu pentru a afla cât de dăunătoare sunt dejecţiile păsărilor pentru vopseaua automobilelor. Având o compoziţie acidă, era evident că acestea afectează vopseaua, dar nu era clar pericolul la care era expusă vopseaua unui automobil. Aparent, pericolul nu apare doar de la respectivele dejecţii, ci şi de la soare. Mai bine zis, de combinaţia celor două elemente. Dacă o maşină este parcată la soare şi are câteva pete de găinaţ pe vopsea, respectivele pete se vor întări pe măsură ce vopseaua se dilată. Cu sosirea serii, vopseaua se va contracta, iar odată cu ea se va contracta şi găinaţul întărit.
Cea mai bună soluţie în cazul în care aveţi pete de găinaţ pe maşină este o cârpă umedă. În cazul în care aceste pete s-au întărit deja, este indicat să nu frecaţi, ci să aplicaţi o lavedă bine umezită peste acestea şi să o lăsaţi câteva minute (maxim zece minute) să înmoaie respectiva pată, după care o puteţi sterge.
Recomandăm degresarea periodică a caroseriei în cazul în care întâmpinaţi asemenea pete în mod frecvent. De asemenea, vă reamintim că trebuie să vă spălaţi bine pe mâini după înlăturarea respectivelor pete, deoarece acestea vă pot îmbolnăvi.În ciuda faptului că tratamentele de polish şi ceruire protejează vopseaua unui automobil de razele UV şi de alte avarii provocate de soare, respectivele soluţii nu sunt viabile şi pentru protecţia la excremente de pasăre. Concluzia studiului este să înlăturaţi cât de repede posibil găinaţul de pe un automobil pentru a evita avarierea vopselei. Odată cu acest studiu, cei de la Autoglym au prezentat şi soluţia lor dedicată pentru această problemă – un set de şerveţele umede dezvoltate special pentru eliminarea dejecţiilor de pasăre de pe automobile.
Via | Autoglym
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Bentley a dezvăluit oficial noua sa siglă, care va fi prezentă pe viitoarele modele ale mărcii. Noua siglă este a cincea în cei 106 ani de existență ai mărcii. (03.07)
-
Cadillac a început oficial livrările modelului electric de lux Celestiq, la 3 ani după lansarea oficială. Modelul etalon al mărcii americane are un preț de pornire de 350.000 dolari. (26.06)
-
Volvo XC60 a devenit oficial cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile. SUV-ul de dimensiuni medii a reușit să depășească vechiul Volvo 240 la acest capitol. (25.06)
-
Noul Jeep Compass pentru Europa: cel mai aerodinamic model din istoria mărcii
-
J.D. Power publică topul fiabilității: Lexus și Nissan pe primele două locuri
-
Primele imagini cu noua generație Mazda CX-5. Data lansării, confirmată
-
Se scumpește rovinieta: șoferii vor plăti 50 de euro pe an, în loc de 28 de euro
-
Noul Mitsubishi Grandis: SUV înrudit cu Renault Symbioz
:)
Si mai e ceva foarte important. La noi in tara exista o clima cu umiditate destul de ridicata fata de restul Europei. Asta face ca in Franta, sau Italia toate masinile sa straluceasca, iar la noi sa para mizerabile la nicio o zi dupa spalare, pentru ca umiditatea face ca toate particulele din aer sa adere. Iar particulele alea, desi nu se vede in timp iti vor zgaria destul de serios masina.