Soarele şi găinaţul, cele mai mari pericole pentru vopseaua maşinii tale
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Britanicii de la Autoglym au făcut un studiu pentru a afla cât de dăunătoare sunt dejecţiile păsărilor pentru vopseaua automobilelor. Având o compoziţie acidă, era evident că acestea afectează vopseaua, dar nu era clar pericolul la care era expusă vopseaua unui automobil. Aparent, pericolul nu apare doar de la respectivele dejecţii, ci şi de la soare. Mai bine zis, de combinaţia celor două elemente. Dacă o maşină este parcată la soare şi are câteva pete de găinaţ pe vopsea, respectivele pete se vor întări pe măsură ce vopseaua se dilată. Cu sosirea serii, vopseaua se va contracta, iar odată cu ea se va contracta şi găinaţul întărit.
Cea mai bună soluţie în cazul în care aveţi pete de găinaţ pe maşină este o cârpă umedă. În cazul în care aceste pete s-au întărit deja, este indicat să nu frecaţi, ci să aplicaţi o lavedă bine umezită peste acestea şi să o lăsaţi câteva minute (maxim zece minute) să înmoaie respectiva pată, după care o puteţi sterge.
Recomandăm degresarea periodică a caroseriei în cazul în care întâmpinaţi asemenea pete în mod frecvent. De asemenea, vă reamintim că trebuie să vă spălaţi bine pe mâini după înlăturarea respectivelor pete, deoarece acestea vă pot îmbolnăvi.În ciuda faptului că tratamentele de polish şi ceruire protejează vopseaua unui automobil de razele UV şi de alte avarii provocate de soare, respectivele soluţii nu sunt viabile şi pentru protecţia la excremente de pasăre. Concluzia studiului este să înlăturaţi cât de repede posibil găinaţul de pe un automobil pentru a evita avarierea vopselei. Odată cu acest studiu, cei de la Autoglym au prezentat şi soluţia lor dedicată pentru această problemă – un set de şerveţele umede dezvoltate special pentru eliminarea dejecţiilor de pasăre de pe automobile.
Via | Autoglym
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Marca olandeză Spyker, celebră pentru modelul de performanță C8, a fost readusă la viață după ce a intrat în faliment în urmă cu 4 ani. Victor Muller, fondatorul mărcii, a anunțat că marca va construi în curând modele de performanță noi. (20.10)
-
Porsche a confirmat oficial numirea unui nou CEO, care va prelua șefia mărcii începând de anul viitor. Michael Leiters îl va înlocui pe Oliver Blume din 1 ianuarie 2026. (20.10)
-
Rimac își dorește să dețină controlul complet asupra mărcii Bugatti, potrivit unor noi informații apărute în presă. În prezent, Rimac deține 55% din Bugatti, în timp ce restul de 45% este în proprietatea Porsche. (17.10)
-
Ediție de adio pentru Volkswagen Touareg: producția va lua sfârșit în 2026
-
Toyota lansează noua marcă Century: va produce mașini de lux în serie limitată
-
Noul Leapmotor B10, lansat oficial în Europa: start de la 29.900 euro
-
Noul Jeep Grand Wagoneer facelift: primul model al mărcii disponibil cu range extender
-
Toyota va dezvălui un model de performanță nou în decembrie
:)
Si mai e ceva foarte important. La noi in tara exista o clima cu umiditate destul de ridicata fata de restul Europei. Asta face ca in Franta, sau Italia toate masinile sa straluceasca, iar la noi sa para mizerabile la nicio o zi dupa spalare, pentru ca umiditatea face ca toate particulele din aer sa adere. Iar particulele alea, desi nu se vede in timp iti vor zgaria destul de serios masina.