Stroe: "Dacia nu va face modele hibride cel puțin până în 2015"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Prezent la evenimentul de sărbătorire a 30 de ani de la înființarea Rombat, unicul furnizor de baterii pentru modelele Dacia, Constantin Stroe (președintele Automobile Dacia) a declarat că marca românească nu va apela în următorii ani la ajutorul tehnologiilor hibride sau electrice, considerate de oficialul român a fi încă mult prea puțin dezvoltate pentru a fi relevante pentru producătorul de la Mioveni.
"Tehnologiile hibride și electrice avansează lent, nu avem de gând să utilizăm motorizări hibride pe Dacia cel puțin până în 2015, adică atât cât știm în acest moment despre viitoarea noastră gamă. Deocamdată, tot ceea ce fac marii producători auto - implicit Renault, care se află într-un stadiu foarte avansat din punctul de vedere al autovehiculelor electrice - reprezintă doar încercări. Toate modelele electrice testate până acum au fost încercate cu succes, dar apoi au fost distruse, și mă refer la GM sau la Toyota. Am aflat recent că, de fapt, sub pământ există de două ori mai mult petrol decât se considera până acum câteva luni. Credeți că s-a aflat abia acum despre asta?", a declarat Stroe în cadrul conferinței de presă Rombat care a avut loc la Bistrița.
În ceea ce privește colaborarea dintre Automobile Dacia și Rombat, Stroe susține că producătorul de acumulatori reprezintă unul dintre cei mai importanți furnizori pentru constructorul de la Mioveni. "Până în 1997, cât timp am lucrat cu Acumulatorul București, bateriile se aflau tot timpul pe lista problemelor, fiind nevoiți de multe ori să întrerupem procesul de asamblare de pe bandă pentru a aștepta transporturi care nu mai veneau. După ce am semnat cu Rombat, problemele au dispărut", spune Constantin Stroe.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Intern
-
Constructorul bavarez de automobile anunță prețurile pentru noul i4 Gran Coupe facelift, aferente pieței din România. Modelul cu zero emisii pornește de la 50.159 de euro, cu TVA inclus. (29.04)
-
Noul Mini Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice, poate fi comandat în România. Prețurile încept de la 33.737 de euro, cu TVA inclus, fără programul Rabla. (29.04)
-
Renault a dezvăluit prețurile noului Captur facelift pentru piața din România. Crossover-ul compact pornește de la 19.450 de euro în țara noastră. (24.04)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Am văzut pe viu noul Renault Symbioz: 5 lucruri esențiale
- STUDIU: Mașinile electrice chinezești, și de două ori mai scumpe în Europa față de țara lor natală
Dacia face ce spune Renault pen'ca altfel nici n-ar exista. Iar tehnologia presupune destul know-how cu un background tapan incat nu avem vreo sansa sa vedem Dacia ca promotor de tehnologii hibride/electrice.
Cine crede in motorul cu apa probabil ca ii considera pe cei de la Renault niste capcauni ce nu ii lasa pe inginerii sau (mai precis) inteligenta neaos romaneasca sa introduca pe piata un pepetuum mobile ca isi pierd unii averile din petrodolari.
succesuri multe!
PS. si cum zicea o caciulara din politica autohtona: vom intoarce proiectul de lege in parlament pentru a fi modificat asa cum A CERUT presedintele. Deci. . . se poarta.