STUDIU: Tinerii conduc mai puţin eficient decât şoferii cu experienţă
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu britanic arată că şoferii tineri (18-24 de ani) au cel mai puţin eficient stil de condus dintre toate categoriile de participanţi la trafic, chiar dacă grija pentru mediu este egală între şoferi la nivel declarativ, indiferent de vârsta acestora.
Analiza a fost realizată de energyrethinking.org şi Shell asupra a 3000 de şoferi împărţiţi în trei grupe de vârstă: începătorii (18-24 de ani), avansaţii (25-44 de ani) şi experţii (peste 45 de ani). Conform studiului, şoferii tineri îşi doresc să economisească combustibil, însă nu ştiu cum să facă asta. În sprijinul acestei afirmaţii vine atât faptul că Începătorii sunt cei care folosesc foarte des maşina la drumuri foarte scurte (sub 1.5 kilometri), cât şi faptul că doar 50% dintre cei care alcătuiesc această categorie de şoferi ştiu care este consumul maşinii pe care o conduc. Spre deosebire de aceştia, 70% dintre Experţi cunosc fără probleme cifrele consumului maşinii lor.
E foarte interesant de urmărit această diferenţă de atitudine.
Şoferii mai tineri ştiu teoria condusului eficient, însă acesta nu e nici pe departe primul lucru la care se gândesc atunci când trec la volan. E nevoie de o educaţie mult mai bună pentru ca şoferii să conştientizeze faptul că pot să economisească bani dacă îşi schimbă comportamentul la volan, spune Natalia Gameson, editor al portalului care a realizat acest studiu.6 sfaturi pentru a atinge un consum de carburant mai scăzut:
1. Nu brusca pedala de acceleraţie! Încearcă să o apeşi gradual şi cât mai uşor.
2. Încearcă să te menţii în limitele de viteză ale şoselei pe care te afli.
3. Porneşte aerul condiţionat doar atunci când ai nevoie neapărată de căldură sau de răcoare.
4. Evită staţionarea cu motorul pornit. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui kilometru şi jumătate în regim normal.
5. Anticipează condiţiile şoselei şi ale traficului înainte să pleci la un drum lung.
6.
via | Energyrethinking
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Scuzati`mi puerilismul, dar chiar nu percutez fraza.Ceva lamuriri daca se poate?
Afirmatia asta nu poate fi adevarata. la un consum de 10 litrii urban ar rezulta 4 litrii si ceva pe ora stationand. Un motor obijnuit nu are cum sa consume mai mult de 1.5 litrii pe ora de stationare la relantii fara consumatori. Deci intre 1- si 1.5 litrii pe ora de stationare la relantii. nu are logica afirmatia voastra : "4. Evită staţionarea cu motorul pornit. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui kilometru şi jumătate în regim normal"
Corect e rationamentul. La fiecare două minute în care motorul merge degeaba, acesta consumă combustibilul necesar pentru parcurgerea unui sfert de kilometru ... Lucru verificat de mine. Daca e dupa voi 4 litrii pe ora mi se par mul.. Eu zic 1 litru si ceva pe ora de relantii.. In rest regulile 1 3 si 5 nu prea au cum sa fie respectate la noi IAR REGULA 4 E TOTAL ERONATA..
2."Conform studiului, şoferii tineri îşi doresc să economisească combustibil, însă nu ştiu cum să facă asta."
3."Şoferii mai tineri ştiu teoria condusului eficient, însă acesta nu e nici pe departe primul lucru la care se gândesc atunci când trec la volan."
Hello! 1 si 2 se cam ciocnesc cu 3. Why?
@.marius.
Articolul este cules de pe un sait din SUA, ceea ce înseamnă că ălora nu le poți spune despre ventilație. Ei știu de "air conditioning" că e chestia aia care o pornești să-ți fie cald sau rece.
Tot de aceea se spune și de staționarea la relanti că ți-ar consuma tot atât combustibil cât ai merge 1,5 km (de fapt, 1,6 km = 1 milă) pentru că mașinuțele lor papă mai mult carburant.
Referitor la aceleratia graduala, depinde cat de gradual, ca am vazut o demonstratie a unui pilot care arata ca trebuie sa acelerezi rapid ca sa ajungi in treptele superioare si sa-ti consume cat mai putin apoi (adica una e sa consumi 20% timp de 3-4 sec si alta 10% in 20 sec).