Suzuki nu va face un rival pentru Tata Nano

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 17.03.2010
Suzuki nu va construi un rival al lui Tata Nano pentru pietele emergente. Seful Suzuki declara ca un asemenea model nu ar mai fi masina si ca nu poate sa strice standardul Suzuki cu un super-low-cost.

Japonezii de la Suzuki au renuntat la ideea de a construi un rival al lui Tata Nano pentru pietele emergente, in ciuda succesului inregistrat de modelul indian. Desi Suzuki si partenerii sai de la Maruti controleaza peste 50% din piata din India, acestia nu vor crea un rival pentru Tata Nano deoarece acesta nu ar mai avea aceleasi calitati cu celelalte vehicule ale sale.

Seful acestei marci, Osamu Suzuki, a declarat ca o masina mai ieftina decat actualele modele oferite pe pietele emergente "nu ar mai fi masina". Prin aceasta declaratie Osamu Suzuki a subliniat increderea pe care o are in actuala gama oferita de producatorul japonez, alaturi de intentia de a nu face rabat de la calitate in schimbul profitului pe termen scurt.

Directorii Suzuki sunt ingrijorati de nivelul scazut de siguranta si confort pe care il ofera un model extrem de ieftin cum este Tata Nano. Japonezii nu vor nici macar sa ia in considerare un sistem de stergere al parbrizului cu un singur stergator, care ar eroda standardele cu care marca japoneza si-a obisnuit clientii.

Ramane de vazut daca strategia japonezilor de la Suzuki va da roade pe o piata pe care producatorii se lupta sa ofere modele din ce in ce mai ieftine.

Via | Autocar

Comentarii (12)

  • adrian
    da!

    Dupa parerea mea, geniala remarca, nici nu putea s-o nimereasca mai bine.
    11 0
  • @adrian
    adica?
    0 4
  • Suzuki detine peste 50 % din piata auto din India
    Din moment ce au ajuns sa detina peste 50 % din piata auto din India ( cu divizia Maruti Suzuki ) fara a oferi un model super ieftin, decizia celor de la Suzuki este cea corecta . In plus, cresterile foarte mari pe care le inregistreaza in continuare Maruti Suzuki, vine in sprijinul acestei idei .
    10 0
  • @fan
    "nu ar mai fi masina"
    4 0
  • Nissan a facut azi o comanda de 35,000 de masini celor de la Maruti Suzuki
    Azi, cei de la Maruti Suzuki au anuntat ca au semnat o intelegere cu Nissan, prin care divizia indiana a lui Suzuki va produce pentru Nissan, 35,000 de Suzuki Alto ce vor fi vandute in Europa ( in perioada 2010-2011 ) sub denumirea de Nissan Pixo .
    10 0
  • @Dpp...tx :) n-am fost atent :)

    anyway, Suzuki ar putea face o greseala ignorandu-l pe Nano. Intradevar masina nu prea e (dupa standardele europene si probabil de bun simt) Dar Nano chiar daca e din liga de juniori poate accesa o buna parte din piata. Nano este gandit de indieni pentru indieni tiand cont de specificul pieteti (venituri) si de infrastructura (orase inghesuite, stradute intortocheate super aglomerate).

    50% din piata nu spune nimic. Nano va aborda cumparatorul sarac care vrea sa treaca de la nenorocita de motoreta la un asa zis automobil. Si o va face cu succes pentru ca nisa asta de piata (de cateva milioane) nu este luata in considerare. Cand ignori cu buna stiinta un potential imens de clienti poti sa te culci pe lauri si sa spui cu nonsalanta: detinem 50% din piata, ni se flutura! Wrong! Dincolo de piata pe care o vede si joaca Suzuki mai este una, cea pe care Nano s-ar putea sa ajunga sa detina 100% si din care sa scoata mai multi bani decat o face Suzuki si restu'

    parerea mea.
    3 7
  • @ fan
    Studiaza piata auto din India si vei vedea ca pe aceasta piata sunt prezenti toti producatorii majori din lume plus ceilalti producatori indieni, iar cota de piata de 50 % si reteaua de dealeri a lui Maruti Suzuki valoreaza imens . Interesul VW Group in Suzuki Motor se datoreaza in principal datorita prezentei foarte puternice a lui Suzuki in India (1,1 miliarde locuitori ) . De cand s-a lansat pe piata Tata Nano, vanzarile Maruti Suzuki nu au avut de suferit, din contra . Marja de profit pentru Tata cu modelul Nano in India este minuscula iar in Europa varianta de 5,000 euro a lui Nano va fi un esec total .
    8 1
  • 1. producatorii majori din lume nu abordeaza acest tip de consumatori. Maruti este un model ieftin dar nici macar acesta nu este de dimensiunea lui Nano. Declaratia lui Suzuki ca nu va construi un rival pentru Nano demostreaza CLAR ca Maruti si Nano nu fac parte din aceeasi clasa (nici ca dimensiuni si cel mai important nici ca PRET)
    2. unitatile vandute nu au nici o legatura cu cota de piata.
    3. "argumentul" cum ca varianta europeana a lui nano este un esec total este useless. Din cate stiam articolul face referire la piata indiana.
    4. marja de profit chiar si minuscula poate fi reala daca vinzi destule unitati.
    5. intre a studia o piata si a intelege o piata e diferenta de la cer la pamant.

    astept totusi niste argumente viabile care sa-ti sustina atitudinea usor superioara
    2 8
  • @fan asa zisul varzarul cu proverbele
    Man, dupa ce ca intelegi, dar nu pricepi care e remarca geniala si ai nevoie de cineva care sa te ajute sa intelegi, nu e greu de inteles de ce nu va avea succes in europa tata nano la 5000 de euro, pt ca exista loganul cu versiune de baza cu mult mai multe decat poate tata nano sa duca si ma refer aici chiar si la propriu!
    Putem spune ca in india se foloseste sintagma: divide et impera, numai ca la ei nu e vb de dezbinare ci de vanzare.
    Pt fan ca sa inteleaga si el: vinde si stapaneste, adicatelea.
    Ms ca mi-ai dat un motiv sa ma distrez! :))
    8 1
  • Maruti Suzuki este numele companiei ce activeaza in India si nu numele unui model anume
    http://www.marutisuzuki.com/maruti-cars-home.aspx
    7 1
  • ca musca in lapte
    "prietene" discutia este putin (de fapt putin mai mult) peste intelectul tau, ok?

    dan mi-a dat o replica la care am raspuns. Cred ca se va ridica peste nivelul tau si va continua (daca doreste) o discutie seriosa pe baza subiectului articolului.

    Deci, esti pe langa si iti sugerez sa ramai la galerie, nu intra in arena nu stii "sa joci".
    1 8
  • ultimul post era pt ironR

    iar corectura e binevenita fara a schimba datele problemei

    merci
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru