TEST DRIVE: Bucuresti - Geneva - Bucuresti cu Citroen C3 Picasso

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 08.03.2010
Automarket a ajuns la Salonul de la Geneva la bordul unui Citroen C3 Picasso. O masinuta interesanta care are de oferit la drum lung mult mai multe decat lasa sa se inteleaga initial.

Automarket s-a intors de la Salonul Auto de la Geneva, acolo unde am asistat la lansarile unor modele care vor ocupa timpul clientilor tuturor marcilor pe urmatorul an. Insa deplasarea la Salon a avut si o fata nevazuta in perioada evenimentului de la Geneva: echipa Automarket a mers si a venit din orasul elvetian la bordul unui Citroen C3 Picasso 1.6 VTi de 120 de cai putere. Am rulat la bordul modelului francez peste 4000 de kilometri si am avut in fata atat partile bune, cat si cele slabe ale acestuia. Sa incepem cu inceputul.

PLECARE

Prietenii nostri de la Citroen ne-au pus la dispozitie un model pe benzina pentru aceasta deplasare. Desi mi-am jurat ca nu voi calca Europa la bordul unui model care sa consume mai mult de 6 litri/100 km in regim extraurban, mi-am calcat pe inima si am acceptat provocarea datorita faptului ca C3 Picasso este o aparitie insolita in peisajul auto european. In primul rand, e un monovolum, chit ca vorbim de unul de segment mic. Iar monovolum pusca perfect intr-o fraza in care restul cuvintelor sunt "calatorie lunga". In sfarsit, doua persoane la bordul unui monovolum de acest tip nu au cum sa nu functioneze in parametri corecti in conditiile in care masina expira distractie prin toti porii. Motorul - o unitate de 120 de cai putere pe benzina - a fost testat de noi anterior, astfel ca aveam sa stim la ce ne inhamam. In principiu, principalul obiectiv era sa ajungem pana la Geneva si inapoi cu un consum cat mai bun. Asta pentru ca nu am mai avut problema bagajelor, C3 dovedindu-se mai incapator decat o compacta clasica (500 de litri in portbagaj, plus cele cateva sute "rezolvate" prin rabatarea banchetei).

ROMANIA

Am avut timp sa ne obisnuim cu modul in care a rulat masina de test in Romania, deoarece traditionalul traseu Bucuresti - Pitesti - Valea Oltului - Sibiu - Arad a fost inlocuit in ultimul moment cu Bucuresti - Brasov - Cluj - Oradea din cauza drumurilor sub orice critica dintre Ramnicu Valcea si Sibiu. Chiar daca am avut de rulat cateva sute de kilometri in plus, am descoperit ca un astfel de ocol face bine la psihic si merita tot timpul din lume, in conditiile in care soseaua este aproape perfecta pe partea "lunga" de traseu. Merita sa va mancati un weekend din viata pentru soseaua Brasov-Sighisoara-Targu Mures, un exemplu de "asa da" in peisajul sumbru al soselelor romanesti.

Ce am observat in Romania: designul interesant al "cubului" Citroen C3 Picasso atrage privirile femeilor, care vad probabil modelul francez ca pe o masina perfecta pentru oras si cumparaturi. Ceea ce este corect, avand in vedere capacitatile volumetrice si flexibilitatea interiorului, toate scaunele putand fi rabatate foarte simplu, prin apasarea unor butoane pe care nu trebuie sa le cauti prea mult, ca in alte cazuri. Bonus: plafonul vitrat al masinii de test, un element pe care in mod sigur il voi cauta pe viitoarea mea masina.

UNGARIA

Am recuperat timpul pierdut prin Romania pe noua autostrada Debrecen-Budapesta, construita acum vreo doi ani de vecinii din nord-vest.

In loc sa ne roadem unghiile cu 50 km/h prin satele care se inlantuie dupa iesirea din Romania prin Arad, am beneficiat de o autostrada absolut perfecta care incepe la 40 de kilometri de Oradea si se termina de abia la Geneva.

Tot in Ungaria am dat de prima problema: o furtuna care a durat vreo doua ore si a inundat toate culturile maghiarilor ne-a facut sa vedem ca C3 Picasso este bun de scos in afara orasului doar atunci cand e soare si frumos. Motivul: forma sa cubica - cea care ne-a dat voie sa caram jumatate de redactie fara probleme intr-o masina de segment mic - face ca cifrele de consum acceptabile din Romania (7.0 litri/100 km) sa se transforme intr-un 9.5 - 10 litri/100 km la o viteza constanta (cruise controlul sa traiasca) de 130 km/h. Ploaia deasa care ne-a spalat impecabil masina si vantul care batea cu putere din fata a transformat cubul expresionist al francezilor intr-o masina care incerca din rasputeri sa iti explice ca e facuta pentru altceva. Diferentele dintre portiunea de autostrada din Ungaria si rularea cu aceeasi viteza in Austria au ajuns astfel la nu mai putin de doi litri. Apropo, daca aveti drum pe la vecini, incercati cu incredere Slager Radio in Ungaria si gulasul facut de cei de la Paprika Csarda, in granita cu Austria. Se potrivesc de minune cu un drum de 2000 de kilometri doar la dus.

AUSTRIA

Am intrat in zona Alpilor austrieci, mergand dinspre Viena spre Salzburg si apoi Innsbruck. Aici, lucrurile au inceput sa se aseze, C3 Picasso reusind sa coboare la 7.5-8.0 litri/100 km in conditiile unei rulari constante cu viteza legala. Aici am profitat la maximum de efectul vizual al plafonului panoramic vitrat, care ne-a oferit ocazia sa vedem muntii asa cum nu i-am vazut niciodata si sa admiram frumusetea unei tari tocmai iesite din hibernare. Evident, acest lucru ne-a fost facilitat si de faptul ca am mers o buna parte de drum (cateva sute de kilometri) pe o autostrada cu trei benzi, ceea ce se traduce prin stress adus la nivelul minim. Tot aici am cumparat un cablu pentru iesirea Auxiliara pe care Citroen C3 Picasso o ofera, astfel ca iPod-ul a inceput sa urle in difuzoare si sa ne "personalizeze" rularea altfel decat o facea radioul maghiar.

ELVETIA

Geneva este punctul terminus inspre vest al Elvetiei, astfel ca am avut de traversat intreaga tara pentru a ajunge la locul in care ne-am asezat tabara. Aici am inceput sa vedem si alte C3 Picasso-uri, semn ca apartenenta unor astfel de modele are legatura cu civilizatia mai mult decat ne-am fi putut inchipui noi. In Elvetia am luat la cunostinta faptul ca vinieta pentru utilizarea autostrazilor costa

30 de euro si, considerand ca amenzile sunt direct proportionale, am rulat exclusiv cu viteza legala, fara fantezii si fara efort. Si pentru ca pe autostrazile elvetiene sunt limitate la 120 km/h, consumul mediu al lui C3 Picasso a coborat la maxim 7.0-7.5 litri.
Un lucru bun, in conditiile in care am evitat sa alimentez aici, preferand stramosescul euro, pe care il pot lua ca punct de reper mai bine decat o fac cu francul elvetian.

Am ajuns fara probleme la granita dintre Elvetia cu Franta, hotelul la care am campat pe perioada salonului fiind la malul lacului Leman, pe tarmul frantuzesc. E adevarat ca am avut de mers in fiecare dimineata 30 de kilometri pana la Salon, insa peisajele si aerul din jurul lacului merita toti banii. Si nici nu trebuie sa mai cauti loc pentru fotografii, o simpla asezare a masinii in centrul satului medieval pescaresc Yvoire rezolvand problemele de peisaj pe care le avem la fiecare pas in Romania.


CONCLUZII

C3 Picasso poate fi o masina foarte buna pentru o familie tanara care pleaca in vacanta. Loc ai berechet, spatiu pentru bagaje asijderea, iar lumina care inunda habitaclul prin plafonul vitrat merita toti banii pe care ii dai pe aceasta optiune. E adevarat ca am fost rasfatati de echiparea Exclusive a modelului francez, insa materialele interioare si imbinarile care te fac sa uiti de orice critica adusa de carcotasi la adresa producatorilor din Hexagon sunt aceleasi pentru toate nivelurile de echipare.

Am avut la dispozitie o gramada de spatii mici de depozitare - absolut necesare la drum lung  - mai ales pe consola centrala si pe usi, iar spatiul liber din spatele schimbatorului de viteze, tapetat cu un strat de cauciuc, se numara printre cele mai bune locuri pentru telefon pe care le-am gasit pana acum pe o masina de test. Ne-am obisnuit foarte repede cu amplasarea cadranelor si a indicatoarelor vizuale ale masinii in varful bordului, central, chiar daca am avut probleme noaptea, atunci cand uitam pur si simplu de faptul ca suntem pe faza lunga din cauza faptului ca indicatorul luminos nu se afla amplasat in imediata raza vizuala a soferului.

Evident, va recomandam un motor

diesel. Atat pentru consum, care va va oferi ceva mai putine motive de a cauta benzinariile de pe autostrazile europene, cat si pentru cutie, care in cazul benzinei este ceva mai naravasa si agata in treptele inferioare pana cand incepi sa te obisnuiesti cu ea. Un element pe care il consideram un minus clar, stabilitatea pe autostrada, nu ne-a dat atatea batai de cap precum credeam initial. Da, atunci cand am dat de furtuna si vant am avut probleme, dar mai degraba cu acul care indica nivelul benzinei decat cu masina in sine. La 130 km/h, problemele sunt abia detectabile. Evident ca nu vorbim de aceeasi stabilitate si de aceeasi impresie de siguranta pe care ti-o da un sedan, insa raportul asteptari/realitate este superior celei de-a doua parti din discutie.

Comentarii (10)

  • Ce rasnita de masina! Haha!
    0 25
  • ZyClown -i
    Lasati "omul" in pace, probabil se referea la noul A1... hihi... aia rasnita...
    12 5
  • andrei
    o desfintez punct cu punct
    Corect @ZyClownB. Citroen a facut tot timpul niste carute de masini. Saracii de ei nici nu stiu ca ii paste falimentul pentru ca a aparut Duster care e din alta poveste. Daca comparam Dacia Duster cu Citronada C3 ce iese?
    1. Duster are materiale si finisaje mult mai bune
    2. Duster are motoare mai puternice si mai rafinate
    3. Duster are sistemul 4x4 cel mai avansat din lume
    4. Duster e mai economica si mai bine gandita
    5. Duster e cam de 4-5 ori mai ieftina
    6. Duster are garantie mai lunga si reputatie mai buna
    7. Dacia e o firma cu renume in lume pe cand Citroen e doar o amarata de sectiune din PSA asa ca avantaj Dacia si la partea cu istoria
    Pe scurt nu as vedea o alta masina mai completa si mai avantajoasa decat Dacia Duster. Am spus ca e printre cele mai ieftine masini din lume? Yup.
    1 18
  • abc_e?
    @andrei
    sper ca ai glumit cu ce ai scris mai sus, ca daca nu e de rau, pentru tine
    12 1
  • George
    @andrei
    Mai Andrei, sa sti ca grupul PSA este foarte departe de faliment, iar afirmatia ta ca "au facut tot timpul niste carute de masini" este cel putin la fel de subiectiva.
    Daca ai studia putin istoria Citroen, ai vedea ca a avut multe modele extrem de apreciate (dintre care probabil cel mai cunoscut este Deese, care a salvat viata generalului de Gaulle). La momentul actual, printre realizarile acestor "carute" se afla castiagarea campionatului mondial de raliuri in ultimii ani si faptul ca impart cu Peugeot unele dintre cele mai bune si mai fiabile motoare diesel, propulsoarele HDI (folosite mai nou si de BMW, Ford sau Volvo).
    6 0
  • BRAVOOOOO
    AUTOMARKETTTTTTTT
    lasand deoparte faptul ca este o masina minunata, mai ales la partea de motorizari (pe benzina facute cu bmw, si diesel HDI) vreau sa spun ca ATI FACUT SI VOI IN SFARSIT NISTE POZE DE DOAMNE AJUTA FARA PHOTOSHOP SI TOATE PROSTIILE!!!!!!!!!

    BRAVOOOOOOO

    BRAVOOOOOOOOOOO

    SI IAR

    BRAVOOOOOOOOOOOOOOOOO
    6 0
  • @andrei
    esti pe spate cu lumea auto......cred ca tu de obicei de joci cu masinute si asta te face sa crezi ca sti totul despre masini
    in primul rand dacia duster e un SUV compact iar citroen C3 e un masina de clasa mica deci nu inteleg cum reusesti tu sa le compari.....in plus finisajele lui duster mai bune decat cele ale unui citroen motoare mai puternice sistem 4x4 atat de avansat cum zici tu dovedesc ca ai o minte de copil....acuma stiu ca duster e cel mai ieftin SUV din lume da nici nu e de 4-5 ori mai ieftin decat un citroen C3.....si mai sunt destule bazaconii aduse de pe lumea fantasticului de tine.....iti recomand un site dedicat masinutelor....aici se manca ala mancare de peste!
    5 1
  • LauCalin
    Doamne, ati ajuns sa comparati Duster cu C3 Picasso. Nu stiu daca sa rad sau sa plang, dar pe zi ce trece ma minunez tot mai tare de cat de in jos se duce site-ul asta, datorita unora care comenteaza numai de dragul de a scrie ceva si nimeni din redactie nu ia nici o masura.
    Cat despre C3 Picasso, mi se pare o masina excelenta pentru familie care se poate folosi si ca masina de zi cu zi, nu numai in vacante, datorita dimensiunilor relativ mici, spatiului si modularitatii ridicate. Cred ca trebuie ales insa un motor HDI, diferentele la consum pe distante lungi se vor vedea (cei de la automarket.ro au "patit-o").
    Am mers cu fosta generatie Picasso. Mi-a placut foarte mult (e o placere plafonul panoramic, creeaza alta senzatie in masina) si personal mi se pare cea mai buna alegere din segment.
    7 1
  • descriere
    D-le Mircea, felicitari pentru acest articol, mi-a facut placere sa il citesc.
    Referitor la masina, mie imi place si consider ca avand in vedere confortul ce il ofera pentru pretul ei ...citroen in general ofera masini rezonabile. Daca mai consideri si service-ul care am auzit ca nu e foarte scump... Imi place, astept cu nerabdare testul pentru C4 Picasso care l-ati cam amanat....
    5 0
  • flavius
    Picasso
    Nu sunt un adept al cubismului,nici al lui Picasso ,dar toate masinile Citroen cu acest nume sunt ORIBILE.Pacat ,Citroen care poti face masini frumoase :4CV,2CV,DS,CX, C4,noul C5.Merde Citroen !
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru