TESTELE VOASTRE: Simon Nazarov şi Hyundai i30 1.6 GDI 135 CP

De Simon Nazarov
Publicat Marti, 27.03.2012
Ilfoveanul Simon Nazarov a testat noul Hyundai i30 în versiunea pe benzină de 1.6 litri şi 135 de cai putere. Iată care sunt impresiile sale despre noua generaţie a compactei Hyundai.

Simon Nazarov este primul român care a testat noua generaţie Hyundai i30 în România. Este economist, locuieşte în oraşul Otopeni şi urmăreşte Automarket de cinci ani, deşi nu e foarte activ în zona de comentarii. Conduce în viaţa de zi cu zi un Renault Symbol, dar visează la Mazda CX-5, SUV-ul compact care va fi lansat în scurt timp şi în România de constructorul nipon.

Simon a câştigat acum aproape o lună concursul organizat de Automarket şi de Hyundai Motor România şi a avut o săptămână în compania noului Hyundai i30 pentru a încerca să îl înţeleagă cât mai bine. A fost o veste neaşteptată. Chiar dacă am scris comentariul pentru a participa la concurs şi dorindu-mi să câştig, citind şi alte comentarii ulterioare nu m-am mai gândit că s-ar şi putea întampla. Dar evident că m-am bucurat cand s-a întâmplat, ne spune Simon despre momentul în care a aflat că a câştigat.

Nu am putut să nu profităm de testul ilfoveanului de 33 de ani, astfel că l-am rugat să ne scrie câteva rânduri în care să ne spună impresiile sale legate de maşina testată. Am fost surprinşi când am primit înapoi un text care rivalizează din multe puncte de vedere cu un test al publicaţiilor de profil. E unul dintre indiciile care ne-au arătat că Simon nu a glumit când ne-a spus că urmăreşte cu atenţie zona auto. "Nu strică să fii informat", spune el.


HYUNDAI i30 1.6 GDI 135 CP

Timp de o saptămână și peste o mie de kilometri, cât am beneficiat de compania noului Hyundai i30, am reușit să descopăr atât calitațile acestei mașini cât și punctele ei sensibile. Chiar dacă testul a constat într-un parcurs preponderent extraurban, puținii kilometri parcurși în traficul specific capitalei, cu majoritatea strazilor afectate de trecerea peste ultima jumătate a iernii care a adus cea mai însemnată cantitate de zăpadă din ultimii ani, m-au ajutat să-mi fac o idee și despre felul în care această mașină se potrivește traficului urban.

MOTORIZARE

Modelul testat a fost dotat cu cea mai potentă motorizare pe benzină existentă momentan în gamă, 1.6 GDI, care beneficiază de aportul a 135 de cai putere. Cel puțin așa este menționat în fișa tehnică, pentru că pentru a reuși punerea la treabă a întreagii herghelii în realitate este necesară maltratarea pedalei de accelerație și atingerea turațiilor înalte, cu mult peste indicațiile computerului de bord care te îndeamnă să schimbi într-o treaptă superioară încă de pe la 2200-2400 rpm, în funcție de treapta de viteză și de temperatura motorului.

Dar chiar dacă nu apelezi la întreaga putere a motorului, adică pentru un parcurs mai puțin sportiv, acesta își face bine treaba împreună cu transmisia cu șase trepte cu o timonerie precisă și plăcută în utilizare, dar cu primele două trepte destul de scurte.

CONSUM

Dacă tot am ajuns la capitolul consum, motorul pe benzină își cere aportul, mai ales dacă încerci să trezești toți caii pe care îi are în dotare. La un parcurs urban tipic unui oraș aglomerat este destul de greu de atins consumul declarat, de 9.1 litri la suta de kilometri. Doar dacă nu te aventurezi în orele de vârf și respecți indicațiile de schimbare a treptelor de pe afișajul din bord există șanse să te apropii destul de mult de valoarea declarată. Dacă în schimb ești adeptul unui stil de condus mai sportiv, valoarea de consum medie afișată va depăși fără ezitare pragul de 10 litri la suta de kilometri.

Nici la parcursul extraurban lucrurile nu sunt cu mult diferite. Chiar dacă am încercat abordarea unui stil de condus economic, fără depășirea cu mult a limitelor maxime legale pe drumurile noastre naționale, nu m-am putut apropia prea tare de valoarea de 5.3 litri la sută dată de constructor. Consumul înregistrat pe cei aproximativ nouă sute de kilometri parcurși din capitală până în nordul țării şi înapoi a fost între 5,8 și 6 litri la sută. Diferența față de valorile oficiale poate fi pusă și pe seama faptului că mașina avea puțin peste 1500 de km când a fost preluată.

ŢINUTĂ DE DRUM ŞI DIRECŢIE

Trenul de rulare este un compromis reușit între fermitate și confort.  Rămâne totuși un compromis și nu excelează la nici un aspect din cele două. Ținuta de drum este sigură și confortul la rulare este bun dar, din păcate, direcția este destul de sintetică chiar în modul Sport. Celelalte două moduri de setare a direcție, confort și normal, sunt mai portivite pentru manevrarea în spațiile înguste sau pentru traficul urban.

Gropile care au apărut în abundență după topirea zăpezii sunt filtrate destul de bine de suspensii, chiar dacă zgomotul pătrunde în habitaclu mai mult decât ar fi de dorit la cele mai accentuate gropi . Și la rularea cu viteză mare zgomotul reușește să se facă simțit, ceea ce mă duce cu gândul la o izolare insuficientă a habitaclului în anumite zone.

INTERIOR

Dacă zgomotul la rulare poate fi deranjant în anumite situații, nu același lucru poate fi spus și despre spațiul interior. Acesta este deosebit de generos dacă facem referire la clasa compactă.

În față, unde șoferul poate găsi cu ușurință poziția cea mai bună pentru a nu resimți oboseala nici după mulți kilometri parcurși la volan grație reglajelor multiple ale volanului și ale scaunului, dar și în spate, unde există mult spațiu mai ales în zona genunchilor şi se stă foarte confortabil. Portbagajul este suficient de încăpător pentru o utilizare normală, dar marginea de încarcare este destul de înaltă.

La crearea unei ambianțe relaxante ajută și ergonomia planșei de bord, care a fost atent studiată. Butoanele climatizării sunt generos dimensionate și așezate intuitiv, astfel că permit o ușoară acomodare a șoferului și un efort minim din partea acestuia pentru acționarea lor. Climatizarea automată pe două zone este eficientă și oferă un confort sporit celor aflați la bord, iar pilotul automat îi permite șoferului să-și dezmorțească picioarele la un drum mai lung.

DESIGN

Intresant este modul în care spațiul interior generos și dimensiunile exterioare relativ compacte nu au reușit să limiteze punerea în practică din partea designerilor a unor linii îndrăznețe ale caroseriei. Pe lângă faptul că integrează mașina în actuala linie de design bine definită a mărcii, acestea îi imprimă maşinii și un aer tineresc. Dacă partea frontală este tributară noii imagini de marcă, spatele aduce o tușă de sportivitate care atrage multe priviri mai ales din partea tinerilor. Dacă în unele fotografii anumite linii ale mașinii par forțate, am observat că în realitate designul este mult mai fluid și duce la un tot unitar armonios și plăcut privirii.

SIGURANŢĂ

Spre final consider că merită menționat și faptul că noul i30 se prezintă ca o mașină matură din punctul de vedere al poziționării pe piață, aceasta venind în standard cu un pachet de siguranță complet. Pe lângă cele 6 airbag-uri prezente, beneficiază și de dotarea standard cu ESP. Și celelalte echipamente existente în funcție de nivelul de echiare (camera pentru mersul cu spatele, senzori de parcare, pilot automat) fac ca viața la bord să fie una agreabilă.

Cu siguranță că cei care urmăresc achiziționarea unui hatchback complet din toate punctele de vedere nu vor putea trece cu vederea oferta pe care o face Hyundai cu acest model nou lansat în clasa compactă, mai ales că și materialele folosite la interior sunt plăcute la atingere și corecte din punct de vedere calitativ.

Comentarii (35)

  • eu inteleg ca targetul vostru sunt posesorii de reno si in general oamenii de genul dar chiar asa ne luati de prosti pe toti?

    daca si asta e text scris de el...
    32 35
  • Bun....sunt curios daca dupa ce a condus-o pentru cateva zile, persoana ar si cumpara-o??? De la un testdrive prelungit, pana a cumpara masina e cale destul de lunga, ori...se poate gasi ceva mai bun in segment de banii astia?
    Mi se pare mie, ori spatele seamana dubios de mulr cu Alfa Giulietta?
    6 22
  • ****
    Nici nu stiu de unde sa incep .......Cum spuneti si voi putini km parcusi intr-o saptamana ,domnul Simon Nazarov spune ca ,consumul ar fi de 10 % in oras ,asta inseamna 500km cu un plin deci pana la 1000 km ia platit din buzunarul dumnealui .....cred ca a fost o mare cheltuiala mai ales ca e un manager a unei mari compani furnizoare de produse petroliere
    27 3
  • Salut
    Thumbs down and facepalm for Automarket

    O zi buna, rusine Automarket.
    25 7
  • @ Adi
    Pentru a face o comparatie obiectiva asupra unei decizii de cumparare trebuie sa asteptam si preturile oficiale. Dar cu siguranta ca ar putea fi luata in calcul caci dpdv calitativ ok, cel mai mult conteaza impresia personala a fiecaruia. Eu as astepta varianta SW pt mai mult spatiu in portbagaj.
    14 16
  • drive-test
    as dori sa-l intreb pe domnul Nazarov ce masini din clasa asta a mai condus pentru a putea intelege cu ce a comparat. Multumesc anticipat!
    20 3
  • @ Mihai
    Testul nu a fost unul comparativ dar pot enumera Octavia, Golf si Astra.
    16 17
  • AndreiRN
    Felicitari
    Felicitari pt testul facut cu o masina frumoasa si de o marca extrem de serioasa.
    12 17
  • Andrei
    Bravo Hyundai
    Tin sa te felicit pentru test. Masina arata super, e in noua linie Hyundai cu care dupa parerea mea da o palma serioasa modelelor 308, Megane, Golf (ma refer strict la design exterior/interior, pentru ca dpdv al fiabilitatii oricum sta mai bine de ceva vreme - puteti cauta si pe net si puteti vobi si cu mesterii din service-uri daca nu credeti). Tinand cont ca ai condus Octavia, Golf si Astra si ai laudat masinuta de mai sus, spune numai lucruri bune despre ea. Daca Hyundai adauga si un turbo pe benzina au o combinatie castigatoare. Mare problema a modelului testat e concurenta pe care o s-o aiba pe piata noastra de la o masina din propria curte: Elantra care pluseaza cu un portbagaj mai mare (la noi conteaza mult portbagajul pentru ca romanii nu au doua masini ca vesticii: una compacta de oras si o berlina sau un monovolum de familie).
    16 23
  • i30 drive-test by S. Nazarov
    Felicitari inca o data pt "sansa" pe care ai avut-o.
    In ceea ce priveste textul, in mare parte este la fel de anost, inert si lipsit de substanta ca cele scrise de Bogdan Mirica.
    Dar nu vreau sa par absurd, pt ca in situatia ta cred ca cel mai elegant mod de a scrie textul era asa, in sensul ca trebuia sa fi suficient de diplomat astfel incat sa "lasi loc de buna ziua". Si chiar ai facut o treaba buna din pct asta de vedere.
    Numai bine!
    17 5
  • Ghici!
    @ Carlos
    ,,CONDUCE IN VIATA DE ZI CU ZI UN RENAULT SYMBOL DAR VISEAZA LA O MAZDA CX-5''---Carlos ,ai auzit ? Vai,cata impertinenta,sa nu-si doreasca el un Koleos...sau macar un Megane sh....
    20 8
  • Eu nu as zice ca este un text care sa faca reclama la ceva. Iar faptul ca omul conduce un Symbol nu cred ca este cazul sa tragem vreo concluzie pripita... pana la urma Renault vinde foarte bine in Romania... deci nu e neaparat o coincidenta ca tocmai un posesor de Renault a castigat.
    Pe de alta parte singurul argument care m-a facut sa citesc articolul e tocmai faptul ca are un Symbol. Ma asteptam sa ridice in slavi i30-ul, care sa recunoastem, pe langa Symbol e cu totul altceva. Ei bine omul a incercat sa fie cat mai sincer (cred). Dar parca prea are o parere de parca ar fi testat zeci de masini.
    19 2
  • Frumos...
    E o masina frumoasa si din toate punctele de verde depaseste multe modele la capitolul pret/ dotari. Pun pariu ca atunci cind vor aparea preturile nu cred sa depaseasca 15.000 euro cu aceasta motorizare si dotari full.
    In rest felicitari Hyundai, drumuri bune tuturor...

    PS: Daca ar fi sa imi iau a 2-a masina I30 e prima pe lista :)
    7 9
  • ATENTIE !!
    ATENTIE ! Feriti-va de pericole! Idealizarea, precum si increderea oarba, seducerea cu ajutorul kitsch-ului e foarte actuala.
    10 1
  • Carlos82
    Cineva e foarte frustrat se pare! :)

    @nazarov_s
    Mai Nazarov, ceva nu-mi miroase a bine aici... adica, ce vreau sa spun? Acel comentariu premiat de hyundai este si primul tau comentariu pe un profil Automarket facut tocmai din...2007 !! Eu nu ti-am mai vazut numele sa-ti exprimi opinia pe vreun site auto. Pentru un economist fara legatura cu domeniul auto, un prim comentariu atat de elaborat, mi se pare cel putin ciudat.
    12 4
  • @Carlos82
    Mai Carlos, foloseste si tu sapun si deodorant daca nu-ti miroase bine. Faptul ca nu am scris comment-uri are legatura si cu faptul ca este greu sa porti discutii civilizate cu o parte dintre cei care posteaza si in general nu-mi place sa intru in gura lupului. Dar acum daca tot am intrat in hora nu am ce face si nu am sa ma ascund dupa deget. Nu am pretentia ca sunt foarte avizat in domeniu dar concursul a fost pentru toata lumea si nu doar pentru cei cu diploma de specialitate. Piata auto si publicatiile de profil le urmaresc de foarte mult timp asa ca nu sunt nici pe dinafara cu totul.
    Multumesc tuturor pentru comentarii si le apreciez pe toate cele civilizate fie ele pozitive sau negative!
    7 14
  • boldfrank
    Comentariul cistigator
    Comentariul cistigator a fost tras la sorti, sau cum?
    As fi curios sa vad si eu comentariul cistigator, din pacate nu il gasesc in site-ul asta alambicat...
    2 2
  • boldfrank`
    Gata, m-am lamurit
    am gasit si comentariul cistigator, cel cu alegoria Fat Frumos, si modul in care a fost selectat de oficialii Hyundai Romania.
    1 0
  • Carlos
    @nazarov_s
    Si de ce ma rog comentariul meu nu ar fi "civilizat"? Am expus eu invective? Ah, ca nu-ti convine ca te pun la indoiala, asta-i altceva! Eram pur si simplu nedumerit. Am in continuare suspiciunile mele asupra "drepturilor de autor".
    6 4
  • @Carlos
    Este dreptul fiecaruia sa gandeasca ce doreste doar ca atunci cand de exprimam public consider ca ar trebui sa fim mai responsabili. La partea cu parerile civilizate nu te-am inclus ci dadeam doar o explicatie referitor la faptul ca nu am fost activ in zona de comment-uri.
    6 6
  • Carlos
    @nazarov_s
    Nu spune nimeni ca trebuie sa le raspunzi.

    Majoritatea sunt niste semianalfabeti sau mascarici carora abia le-au dat tuleiele pe fata.
    Doar ca vroiam o mostra a cunostintelor tale inainte de "faimosul" comentariu. In cel mai bun caz, ai vrut sa impusti si tu rapid un premiu (cunosc cativa vanatori de premii), in cel mai rau caz, ti l-a scris hyundai romania. In fine, pentru a tine prelegeri legate de "responsabilitate" si "discutii civilizate" tu ar trebui sa fii primul exemplu. Ori cu "foloseste si tu sapun si deodorant daca nu-ti miroase bine" , nu esti.
    7 1
  • @Carlos
    Raspund din politete celor care consider ca merita, dar sa revenim la problema care te framanta. Eu nu vreau sa te conving de nimic dar poate ai auzit si tu de "prezumtia de nevinovatie" si daca tot ai aruncat niste acuzatii macar faptul ca incerc sa lamuresc anumite aspecte ar trebui sa spuna ceva.
    5 1
  • Andrei
    Balacareala tipic romaneasca
    Fratilor, chiar nu puteti comenta fara sa va loviti la geoale?

    Oricine se poate duce intr-o reprezentanta Hyundai macar sa se suie in noua masina sau chiar sa faca un test drive ca nazarov. Omul a spus ca a condus si alte masini si nu le mai amintesc. Fiecare om are parerea lui care in mare masura e subiectiva si este formata prin prisma experientei proprii. Nu toti putem compara 100% obiectiv masinile testate, pentru ca nu suntem Dan Vardie sau alt redactor care s-a plimbat cu sute de masini in ultimii 20 de ani.
    4 3
  • Bun
    interesant testu, masina vad k este plina de dotari kiar premium, (clima p doua zone si pilot automat), design tineresc asa cum ai spus si tu. Au crescut mult in industria auto coreeni, ofera multe dotari la un pretz rezonabil, apropo, despre pretz nu ai spun nimic. inca o kestie, nu au lasat sigurantza la voia intamplarii asa cum face Dacia noastra.
    2 4
  • Opinie
    Concluziile drive-ului sunt de nota 7-8. Asa ca eu unul nu-l suspectez de partizanat. Daca preturile nu vor fi ok nota va scadea la 6-7 si atunci I30 -ul va avea ceva probleme. Daca preturile vor fi ok masina va fi una ok.
    3 1
  • Zdarashie zdarovje
    Avea dreptate Carlos ,majoritatea care posteaza nu au cunostinte elementare auto,Un exemplu-3 cilindri -4 timpi =motor bun.O prostie dpdv tehnic.I 30 este o reusita si parerile tale au fost de bun simt.Felicitari !
    4 3
  • testul si textul
    Pentru un parcurs de peste o mie de kilometri la volanul acestei masini, speram la mai multe date. Nu este interzis sa speri :) Mai ales ca o astfel de distanta ar fi de asteptat sa furnizeze o multime de informatii celui de la volan.
    Ca sa fac o mica paranteza, cred ca textul este scris chiar de cel care a castigat sesiunea de test drive. Am recunoscut inca de la a doua fraza, intortocheata si care se intinde pe patru randuri, stilul in care a fost scrisa incheierea comentariului castigator.
    Personal si cautand sa fiu cat mai obiectiv, nu prea constat in text aspecte care sa insemne un comentariu foarte elaborat. De altfel, omul a recunoscut ca nu este foarte avizat in domeniu. Daca reprezentantilor Hyundai, care au hotarat castigatorul concursului, le-a placut povestea cu saltul de cateva generatii si analogia adusa lui Fat Frumos la realitatea coreeana... cum se spune, restul este tacere.
    Legat de subiect, am vazut ca o anumita publicatie intitula evolutia noului i30, drept un ''Progres remarcabil''. De aceea spun, dupa un drum mai lung m-ar fi interesat sa stiu cum se comporta masina pe viraje, cat de stabila este, cat de eficiente sunt franele pe diferite suprafete, ceva pareri despre elasticitatea motorului si cum se fac simtite schimbarile in treptele superioare de viteza. Vorbim totusi despre o masina cu ceva pretentii sportive, avand in vedere puterea motorului. De asemenea, cum se prezinta la capitolele vizibilitate, agilitate, atat in oras, cat si extraurban. Ar fi fost interesant de aflat daca scaunele fata prezinta si ceva sustinere laterala, cat si despre imbinarile materialelor folosite la interior si calitatea fata de generatia anterioara. In privinta acestora din urma, se face o referire la finalul articolului, destul de vaga de altfel, ca si despre alte aspecte, cum ar fi tinuta de drum, directia ''sintetica'' in modul Sport si zgomotele aparute la rularea cu viteze mari.
    Cred ca este dificil de venit cu ceva nou dupa ce au aparut articole scrise de specialisti in domeniu, dar tocmai aceasta era ideea unui test de o saptamana. Despre directie am citit in testul publicat pe @automarket, iar datele de consum, cu peste un litru peste cele anuntate de constructor, sunt intalnite la multe masini, mai ales in conditiile drumurilor de la noi.
    Gasesc foarte amuzant aspectul ca ''desi nu e foarte activ in zona de comentarii'', castigatorul concursului nu a postat de fapt niciun comentariu in 5 (cinci) ani de zile. Singurul comentariu a fost cel castigator :) Deci s-a ferit sa discute intr-un anumit stil si de aceea nu a comentat timp de cinci ani, fapt care se constata din raspunsul adresat lui @Carlos82.
    Sa asteptam deci lansarea, preturile si vom vedea ce cuvant are de spus noul i30, in clasa din care face parte.
    6 1
  • Precizare
    Articolul despre noul Hyundai i30, cel la care s-a postat de catre colegi in cadrul concursului, a fost publicat pe @automarket la data de 20.02.2012. Astazi am citit un comentariu inspirat si elocvent la acel articol, postat de @george dupa incheierea concursului, la data de 17.03.2012. Va recomand sa cititi comentariul respectiv. Cred ca omul a punctat bine impresiile sale dupa ce a testat masina.
    4 2
  • @Octav72
    ford-hyundai-...
    Lucrezi la Tiriac Auto?
    4 7
  • @celui fara nume
    N-ai inteles, ma refeream la comentariul lui @george, care a prezentat ceva mai clar lucrurile dupa drive test, decat ceea ce a scris Nazarov.
    Cat despre intrebarea ta, esti atat de amuzant, incat nu este cazul sa-ti raspund.
    5 1
  • varza
    Acest review este o gluma - 4 poze amarate si nici un element util. Sincer nu am aflat nimic interesant. Mare dreptate @Octav32!
    4 0
  • @Octav72
    A fost o intrebare. Ce era de inteles? Lucrezi sau nu lucrezi la Tiriac Auto? Normal ca-s "amuzant" , altfel trebuia sa te lepezi ca Petru de Isus de 3 ori.
    3 6
  • Pentru Nazarov
    Mosule chiar am asteptat articolul tau.
    M-ai dezamagit. Ai reusit performanta ca dupa o saptamana de drive-test cu i30 sa nu aduci nici o informatie noua si utila. Tot ce ai scris poate fi extras din testele Autobild, nu zici nimic nou.
    Dupa o saptamana intreaga tu ne spui despre design si siguranta?
    Poti fi redactor la una din revistele care fac teste imaginare cu supermasini.
    Puteai mai mult; cand mai castigi un astfel de concurs spune direct ce ti-a placut si ce nu.
    8 0
  • @tot celui fara nume
    Ca un fapt divers, am specificat intr-unul din comentariile anterioare ca nu sunt fan Hyundai. Dar probabil nici acest aspect nu te va ajuta sa intelegi raspunsul. Pilda lui Petru o folosesti gresit si acest fapt ma determina sa te ignor pe viitor.
    2 0
  • Marius
    Cea mai frumoasa compacta la ora actuala si cea mai buna din punct de vedere al dotarilor .am avut ford focus 1.6 din 2008 . Golf 6 . 2011 .Noul Hundai i 30 clar este superior wv Golf
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru