Topul masinilor pentru navetisti

De Robert Gherghe
Publicat Marti, 16.10.2007
Toyota Prius, Honda Civic Hybrid, Smart Fortwo, Mini Cooper si Honda Jazz sunt masinile cele mai potrivite pentru navetisti.

De la New York la Londra sau Beijing tot mai multi oameni isi petrec o perioada ridicata de timp in masina. Una dintre categoriile de soferi care este obligata sa faca acest lucru este cea a navetistilor.

Orasele devin din ce in ce mai neincapatoare iar sistemul rutier nu mai poate face fata numarului tot mai mare de autovehicule. Cei mai dezavantajati de aceasta realitate sunt soferii navetisti, care de obicei vin cu masinile personale din suburbii pentru a ajunge la locurile de munca din orase.

Spre exemplu, statisticile efectuate in Statele Unite arata ca in 2005 americanii au petrecut 4,2 miliarde de ore blocati in trafic, consumand in acest timp 11 miliarde de litri de combustibil.

In marile aglomeratii urbane, soferii navetisti sunt obligati sa plece de acasa cu mult timp inainte pentru a putea ajunge la timp la locurile de munca, din cauza blocajelor in trafic.

Nicio masina nu poate evita blocajele in trafic, dar sunt cateva exemple de modele care pot face asteptarea mai putin dureroasa.

Pentru acest lucru sunt necesare cateva conditii, cum ar fi spatiozitatea, confortul, gabaritul redus pentru o buna incursiune in traficul aglomerat si consumul scazut de combustibil. Inca de la prima vedere nu este greu sa ne dam seama ca principalele candidate sunt masinile din clasa compacta.

Va prezentam un top 5 al celor mai indicate modele pentru navetisti, realizat si alcatuit de Forbes. Dupa ce am eliminat din top modele strict americane, am ajuns la o lista de cinci modele care se pot regasi si pe piata din Romania. Trebuie mentionat ca toate cele 5 modele nu se inscriu intr-un clasament anume, fiecare dintre ele avand unele avantaje in fata altora.

Topul masinilor pentru navetisti este deschis de Mini Cooper D .  Este un model din clasa mica construit de BMW, care ofera destul spatiu pentru sofer si pasageri, plus confort si lux.

A doua optiune este Smart Fortwo , un model extrem de mic, dar suficient ca spatiu interior pentru sofer. Este modelul excelent pentru a te putea strecura prin ambuteiaje.

O alta optiune este Honda Jazz , model din clasa mica care exceleaza in fiabilitate, consum redus si spatiu suficient la interior.

Ultimele doua modele perfecte pentru soferii navetisti sunt Honda Civic Hybrid si Toyota Prius . Chiar daca sunt modele rivale, cele doua japoneze ecologice reprezinta cea mai buna optiune pentru naveta, datorita consumului redus, caracterului lor ecologic, gabaritului relativ mic si spatiului confortabil oferit la interior.

Comentarii (31)

  • honda
    honda civic si toyota prius poate se crede ca are un consum mic dar consuma mult in comparatie cu ce se spune. cat despre top cred ca erau bine veniti si cei de la daihatsu cu modelele lor citroen c2 etc dar nu si trio peugeot 107 citroen c1 toyota aygo care sunt cele mai proaste masini din toate punctele de vedere
    0 0
  • Daewoo
    mai sa fie ...
    pai eu fac cel mai bine neveta intr-un tico :P
    0 0
  • SCOOTER
    TRAFIC
    CEL MAI BUN ESTE SCUTERUL 20 MIN PIATA CHALES DE GAULE - PIATA UNIRII.
    0 0
  • johny BOY
    nelamurire
    "...dar nu si trio peugeot 107 citroen c1 toyota aygo care sunt cele mai proaste masini din toate punctele de vedere"... Este o parere personala sau ai vizualizat tu un top al celor-mai-proaste-masini-din-lume?? Daca e o parere personala, pe ce te bazezi cand spui asta? Vreau sa vad si eu niste argumente, nu pareri personale aruncate asa, ca asa stim noi majoritatea sa facem, cunoscatorii-in-toate....
    1 0
  • Tico
    Tico a facut istorie...
    0 0
  • De unde stiti voi cat consuma toyota si honda hybrid? Voi chiar credeti ce zic afonii aia de la pro motor? Pt pro motor cele mai bune masini sunt VW si Audi atat.Cred ca primesc sponsorizari serioase pt a critica concurenta.
    Eu am o Honda Accord AT si in carte spune ca ia in oras 12 si mie imi ia itre 8 si 10 mai mult nu am reusit sa scot si nu merg deloc economic aproape de fiecare data vede 6 -7000 RPM.
    0 0
  • horhel
    las-o ca macane
    poate vezi 6-7k rpm din cauza ca turometrul e defazat fata de motor ... la un AT nu prea ai cum sa vezi asa ceva decat dupa ultima treapta ;-)
    0 0
  • caroctasu' de serviciu
    Cinquecento
    Unde-i Fiatul 500?
    0 0
  • Florin
    Incomplet
    E clar ca in clasament se poate regasi orice masina de clasa mica. In general au consum redus de carburant, suficient spatiu si confort pt o deplasare in oras- alegerea e subiectiva. Probabil ca americanii au inclus in top doar masini care se comercializeaza la ei.
    0 0
  • In RO care ar fi topul ?
    1 0
  • ...
    in ro nu exista topuri. suntem prea ciudati pentru a avea topuri.
    0 0
  • carcotasu' de serviciu
    Topul din Romania
    Primele trei locuri sunt ocupate in ordine de Logan, Logan si... evident, Logan :)
    0 0
  • carcotasu' de serviciu
    Re topul din Romania
    Pardon, am uitat de Lastun, care le da clasa la toate!
    0 0
  • Top Romania
    Probabil la noi topul utilizatorilor ar fi:
    1. berlina cu GPL
    2. matiz
    3. supernova/solenza/logan
    0 0
  • gpl
    corect.tot c are gpl:))
    0 0
  • pt hortel
    ce masini ai condus tu de zici ca nu merge 6-7000 rpm? Ai condus vreodata o automata?
    Schimbatul treptelor ti-l controlezi tu din acceleratie, daca apesi putin schimba jos daca apesi mult motorul se tureaza mai mult, asa ca nu mai vorbi daca nu sti.
    0 0
  • danutzuuu
    daewoo
    uzina de la craiova produce masini ieftine si care au un consum redus ideale pentru cei ce fac naveta....tico a facut istorie , matiz (am si eu)...cred ca atunci cind se face topul asta ar trebui tinut cont si de pretul de achizitie ...
    0 0
  • YMihai
    PRIUS & CIVIC HYBRID
    ...sunt cele mai potrivite. E loc suficient, si chiar consuma putin. Spre exemplu, cand cele 2 stau intr-un ambuteiaj ...nu consuma nimic. Cand merg incet ...merg electric...cand merg incet si se termina bateriile...merge motorul IN REGIM DE GENERATOR.

    Documentati-va inainte sa vorbiti. Masini mai istete, mai economice (ptr clasa lor), si mai " green " nu exista. In + ...pretul nu e departe de cel al lui Mini.

    S-auzim de bine !
    0 1
  • dragosh hummerro
    PT YMIHAI
    Ce zici de septarul de la bmw?h7?si ala e suficiet de green!parerea mea!si NU! nu sunt un fan BMW!chiar detest aceasta marca(dintr-un motiv personal)!
    Astept commul tau mihai!multumesc
    Numai Bine!
    0 0
  • conteaza sa stii ce vorbesti
    inainte de a comenta si ati da cu parerea despre consumul unui autoturism mai bine va informati cu precizie ce este consumul mediu, cum se calculeaza,factorii care implic un consum si apoi mai discutam.poti vorbi de un calcul estimativ daca ai o masina adevarata, cu dotari cre sati calculeze corect consumul( mercedes, toyota, vw, nissan,volvo.....).... este rusinos sa vorbesti de automobile adevarate si sa incluzi si lastun, logan,solenta care ...da sunt msini(ca si tocatorul de carne e masina...ha,ha, ha !!!!!!!!)
    0 0
  • 6-7000 rpm ? Amuzant !
    6-7000 rpm in oras? Esti sigur ca-ti merge turometru ? La stilul asta de condus chiar sa crezi ce scrie in carte. Daca ai avea un calculator de bord ti-ai da seama ca la turatia asta sare de 15. S'auzim de bine!
    0 0
  • este vorba de consumul mediu nu de cel instantaneu, ce naiba nu ganditi si voi umpic, de cate ori ati condus voi o masina japoneza care este in stare sa ajunga la 7000 rpm?
    0 0
  • Nu pot sa imi dau seama ce vi se pare atat de ciudat ca un motor sa fie in stare sa ajunga la 7000 rpm? In caz ca nu stiati Honda S2000 are limitarea la 9000 rpm. La masinile Honda puterea creste proportional cu turatia. Deci cu cat o turezi mai sus cu atat ai putere mai mare.
    0 0
  • danboss
    La toate masinile creste puterea odata cu turatia. In rest, perfect de accord.
    0 0
  • Nu mi se pare ciudat ca un motor sa ajunga la 7000, ce mi se pare anormal este sa conduci in oras la turatia asta, nu conteaza ca masina are cutie automata sau nu, 7000 de ture ramin tot 7000, indiferent de modul de transmisie.In ceea ce priveste consumul mediu acesta nu are cum sa fie mai mic din moment ce consumul instantaneu este mare! S'sauzim de bine.
    0 0
  • neamtu
    bbb
    honda accord nu are motorizarea de la honda S2000.Honda accord are 155CP la 6000 rot/min - putere maxima => o chinui bine la 6000-7000.
    Naveta nu inseamna numai 10 km.Poate insemna 50-100 km.Ar ramane in cursa modelele Honda si Toyota si s-ar putea vorbi si despre un diesel.
    0 0
  • Stiu si eu ca nu are motorizarea de pe s2000, si la 6-7000 rpm motorul chiar se simte in largul lui fata de alte marci de masini care nici macar nu ajung la aceasta turatie. Se vede ca nu ati condus niciodata o Honda.
    0 0
  • Alooo!!! Cum poti sa spui ca un motor care are 155cp la 6000rpm se simte in largul lui la 7000. Hai, zi ca mai are si o rezerva de putere... In alta ordine de idei, daca in carte scrie consum de 12 tie cum, doamne iarta-ma, iti ia 8-10 in oras, si ii mai dai si 6-7000 rpm. Daca vrei sa stii, consumul din carte este obtinut in anumite conditii, sa zicem ideale, orice modificare a acestor conditii duce la o crestere a consumului, tu, din contra, in regim de viteza obtii un consum cu 2-4 litri mai mic... Minune, nu alta!
    0 0
  • Din fericire la Honda nu este la la VW sa scrie 4-6 la suta consum si sa iti ia 10, v-am spus ca atat imi ia mie in oras. Mai mult de 10 nu mi-a aratat pana acum, daca credeti bine daca nu iarasi bine, iarasi in legatura cu turatia o spun din nou, chiar nu ati condus o Honda. Daca ati merge v-at schimba parerea. Nu este un cotet de tractoras de VW care la 5000 rpm gafaie de nu mai poate. Daca are puterea maxima la 6000 asta nu inseamna ca peste aceasta turatie motorul nu mai trage, peste 6000 incepe sa scada puterea, acum nu va inchipuiti ca la 7000 are 30 cp. Cautati si voi pe youtube honda si o sa va lamuriti.
    0 0
  • MARCEL
    TEO
    AS VRE SA STIU LA CE POT DE TV LUCREAZA
    0 0
  • dan_iel71
    clar, masinile pe GPL sunt indicate pt naveta... intre orase, desigur, ca toti va lamentati cu privire la spatiu si ambuteiaje. Baiatu' cu Tico... nu te vad bine daca te izbeste vreun american. O coreeana pe GPL... asta ar fi solutia, daca ne referim la costuri. Cu Dacia esti victima la orice pas si stai cu capota ridicata la minim 1 din 5 drumuri. Dar sa faci topuri pe drumurile Romaniei... e greu.
    Ce MiniCooper, Toyota, ... holograme, suntem in "Razboiul Stelelor"? Te costa achizitia de te usuca si-i scade pretul vertiginos dupa 2 ani de utilizare pe naveta. Mai bine te muti in orasul in care faci naveta. Ce salariu specific romanesc justifica o asemenea cheltuiala?!
    Iar pentru specialistii cu turatii ridicate, maestri ai sofatului: lasati...lasati!:)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru