Tot ce trebuie să ştii despre anvelopele de iarnă

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 17.12.2010
Automarket vă prezintă un mic ghid al anvelopelor de iarnă şi riscurile la care vă supuneţi dacă nu le utilizaţi.

Odată cu sosirea şi instalarea zăpezii în toată ţara, şoferii au început să fie foarte interesaţi de anvelopele de iarnă. Contrar credinţei populare care ghidează atât conducătorii auto, cât şi pe cei care ne conduc, există numeroase diferenţe între anvelopele de iarnă şi anvelopele de vară. Pe lângă aceste diferenţe, aducem o serie de precizări legate de sezonul rece, susţinute de statistici.

În timpul iernii, şoferii sunt de cinci ori mai predispuşi la derapaje în condiţii de zăpadă sau gheaţă decât în condiţii de asfalt uscat. Numărul accidentelor în perioada rece creşte cu 267% în condiţii de asfalt umed combinat cu temperaturi scăzute. Statisticile spun că 31% din respondenţi au avut o experienţă deosebit de neplăcută în decursul iernii. De asemenea, 60% din şoferi se tem de condiţiile de iarnă şi nu sunt la fel de siguri ca în cazul asfatului uscat.

Deşi 36% din respondenţi au fost blocaţi la un moment dat în zăpadă, 65% din şoferi preferă să cheltuie cât mai puţin pentru a-şi pregăti maşina pentru iarnă. Mai mult, 75% din respondenţii din Marea Britanie preferă să nu îşi echipeze maşinile cu anvelope de iarnă.

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor voastre, Automarket a deschis un magazin de anvelope online care oferă cele mai bune preţuri pentru pneuri. Oferim atât anvelope de iarnă, cât şi anvelope de vară sau all-season, pentru a răspunde nevoilor tuturor cititorilor noştri.

 

CLICK AICI PENTRU A ACCESA MAGAZINUL AUTOMARKET DE ANVELOPE

 

DIFERENŢELE DINTRE ANVELOPE DE IARNĂ ŞI ANVELOPE DE VARĂ

1. Anvelopele de iarnă au un tipar specific al suprafeţei de rulare care le conferă capacitatea de a obţine aderenţă în condiţii de zăpadă şi gheaţă. Graţie acestor forme, anvelopele de iarnă aruncă zăpada în afară şi păstrează suprafaţa lor curată pe întreaga adâncime a şanţurilor.

2.

Compuşii de cauciuc utilizaţi la anvelopele de iarnă sunt mai moi, lucru care le permite păstrarea flexibilităţii în condiţii de temperatură extrem de scăzute. Astfel, anvelopa se mulează pe suprafaţa drumului.

3. Construcţia anvelopelor de iarnă este mai rezistentă, pentru a suporta operaţiunile numeroase de montare şi demontare din sezonul rece. Costul acestora este cu 5-15% mai mare decât un set de anvelope normale, iar producătorii justifică acest lucru prin cantitatea suplimentară de cauciuc necesară pentru producţia lor. În timp ce unele ţări au o climă care nu necesită utilizarea anvelopelor de iarnă, şoferii din alte ţări sunt nevoiţi să folosească două tipuri de anvelope, iar producătorii livrează acelaşi produs pe majoritatea pieţelor, indiferent de climă.

4. Uzura anvelopelor de iarnă nu este accelerată, ci decurge mai încet decât în cazul anvelopelor de vară. Graţie construcţiei lor, acestea pot fi folosite pe gheaţă, lapoviţă şi chiar pe drumuri ude sau cu noroi. În principiu, anvelopele de iarnă rezistă două sau trei ierni, în funcţie de cât de mult circulaţi iarna. Evitaţi utilizarea anvelopelor de iarnă în timpul verii.

5. Când trebuie montate? În general, este indicat montajul la începutul sezonului rece, când minimele de temperatură au ajuns deja la pragul de 6-7 grade Celsius. Un singur lucru e cert: cât timp temperatura exterioară va fi de şapte grade Celsius sau mai puţin, maşina se va manevra mai bine cu anvelope de iarnă. De asemenea, nu trebuie să uitaţi că solul şi asfatul au o temperatură mai redusă decât cea din aer.

6. Este indicat să conduceţi mai încet, deoarece anvelopele de iarnă nu pot face miracole. Pe un drum îngheţat, la o viteză de 30 km/h, veţi avea nevoie de 68 de metri pentru o oprire completă dacă sunteţi la volanul unui automobil echipat cu anvelope de vară.

În cazul echipării cu anvelope de iarnă, distanţa scade la 57 de metri. În condiţii de ninsoare şi drumuri acoperite cu zăpadă, aveţi nevoie de 43 de metri pentru a vă opri dacă circulaţi cu 50 km/h şi aveţi un automobil echipat cu anvelope de vară. În cazul anvelopelor de iarnă, erau necesari doar 35 de metri.

7. Anvelopele de iarnă sunt diferite de pneurile all-season. Motivul din spatele acestui lucru este faptul că anvelopele de iarnă sunt concepute pentru peformanţe optime în condiţii de temperaturi scăzute, zăpadă, puţin noroi şi multă apă şi gheaţă. Anvelopele all-season trebuie să reziste atât la condiţiile de mai sus, cât şi la caniculă şi asfalt încins, iar toate aceste lucruri trebuie să se întâmple pentru mai mulţi kilometri şi pe o durată îndelungată de timp, la un preţ mai mic.

8. Verificaţi presiunea în anvelope odată pe lună, indiferent de tipul acestora. Nu uitaţi să inspectaţi anvelopa pentru eventuale pagube, tăieturi crăpături, umflături,etc. Apoi, trebuie să verificaţi roata de rezervă şi adâncimea şanţurilor. Este indicat să nu utilizaţi anvelope cu şanţuri mai mici de 4 milimetri pentru condiţii optime de siguranţă.

În câteva ţări, utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie: Austria, Estonia, Germania, Suedia, Finlanda, Letonia, Norvegia, Lituania, Slovacia şi Slovenia. Altele, precum Franţa, Italia, Elveţia (doar dacă nu se folosesc lanţuri), Polonia şi Republica Cehă obligă cetăţenii să echipeze vehiculele lor cu anvelope de iarnă în funcţie de regiunea în care locuiesc şi de drumurile pe care circulă. În unele cazuri, anvelopele de iarnă sunt doar recomandate, în timp ce alte ţări, precum România, vor introduce obligativitatea echipării autovehiculelor cu aceste pneuri în viitorul apropiat.


Comentarii (32)

  • Foarte interesant.
    Chiar eram curios...dar acolo nu sunt doar cateva tari...aproape majoritatea. :))
    13 1
  • scump d-ne,scump
    imi pare rau ,dar cauciucurile de iarna pe care le oferiti sint scumpe...sa va dau niste adrese sa vedeti cauciucuri la preturi mai omenesti?

    vb aceea: ''daca sare fraieru de ce nu''
    34 0
  • mirceab
    Problema etica
    @ccp dar mai degraba la adresa automarket. Un site de continut pierde credibilitate daca intra pe segmentul vanzarilor directe. Cate un advertorial pe ici colo mai treaca-mearga, publicitate platita la tarife negociate da, fara probleme, dar vanzarea directa a produselor asupra carora ar trebui sa se pronunte obiectiv mi se pare o gresala grava. Cititorii fideli ai Automarket ar avea mult mai mult de castigat daca li s-ar prezenta preturile anvelopelor la alti furnizori si nu s-ar mai simti trasi in piept.
    23 0
  • @ccp - intr-adevar anvelopele oferite sunt ceva mai scumpe decat in alta parte, insa totodata o anvelopa buna incepe de la 200 ron.
    12 3
  • Anvelope scumpe
    Mda... nu ma costa decat 7200 ron un set de anvelope de iarna de pe site-ul vostru...
    21 2
  • masina din poza mea e "incaltata" cu debica all season si au costat 130 ron / 2 "gume" si nu ma plang deloc de ele , fie iarna fie vara ...
    4 11
  • Anonim
    Vai de voi...
    Domnilor, in primul rand vreau sa va spun ca sunteti de rasul curcilor cu articolele astea de 2 bani scrise despre anvelopele de iarna doar pentru ca v-ati gandit voi sa mai faceti un ban din comercializarea lor. Mi s-a facut scarba in ce hal ati putut induce lumea in eroare in ultima luna cum ca ar fi devenit obligatorii peste noapte; deh, doar-doar sa vindeti si voi ceva.

    In al doilea rand, poate ar fi indicat sa va informati mai bine atunci cand scrieti un articol. In Austria, spre exemplu, anvelopele de iarna nu sunt obligatorii deoarece sunt permise si cele intermediare.

    Apoi, sustineti ca anvelopele de iarna sunt facute sa reziste mai bine deoarece se monteaza si se demonteaza de multe ori; pai bine mai oameni buni, alea de vara nu se monteaza si demonteaza tot de atatea ori? Sau un an are mai multe ierni decat veri?

    Va felicit pentru politica voastra de a face articole pe genunchi, deoarece aceasta pare sa fie cheia succesului in presa din Romania. Tineti-o tot asa!
    24 2
  • Anvelope Iarna
    Stimati redactori si redactori sefi. Ce intelegeti din fraza urmatoare: "Construcţia anvelopelor de iarnă este mai rezistentă, pentru a suporta operaţiunile numeroase de montare şi demontare din sezonul rece"?
    Cum adica operatiuni numeroase de montare si demontare. Dar ce? Cele de vara nu suporta un numar egal de montari si demontari? La voi in redactie sunt mai multe ierni decat veri?
    Puneti naiba mana si verificati ce srieti. Sunt cativa ani buni de cand citesc articolele voastre si le gasesc la fel de pline de idiotenii. Voi chiar nu sunteti in stare sa imbunatatiti lucrurile astea?
    Cat despre anvelope de iarna... trebuie sa fie clar pt toata lumea ca, iarna, acestea sunt mult mai performante decat cele de vara sau all-season!
    Stiu ca sunt niste bani de dat in plus din salariile care oricum sunt mici. Dar daca intentionati sa faceti 2.000 km in sezonul rece (decembrie - martie) ar fi bine sa va ganditi la siguranta voastra. Un set de anvelope de iarna va va tine 3-4 ani. Asta inseamna vreo 200 ron / an. E chiar atat de mult pt siguranta voastra si a familiei?!
    Va doresc o zi buna.
    19 0
  • @cpp
    Chiar al naibii de scumpe. Sunt curios pe cine pacaliti.
    5 1
  • Florentin
    Tot neeficiente sunt
    Anvelopele de iarna sunt mai aderente decat cele all season, dar tot neeficiente sunt, dovada ca exista anvelope de iarna cu ghinturi (in structura de cauciuc exista niste orificii in care se introduc bile metalice mici, ce au efect similar lanturilor). Asa ca nui va grabiti sa criticati anvelopele all season, ca nici cel ede iarna nu-s stralucite. Ori dai banii pe anvelope ghintuite, ori iei anvelope all season, cele de iarna normale sunt un compromis inutil. Parerea mea, probabil gresita, nu vreau sa supar cumva. Mai sunt si anvelope cu crampoane, nu neaparat la masini de curse ori de teren.
    0 10
  • De ce doar 3?
    Eu altceva nu inteleg, de ce nu se pot comanda decat maxim 3 anvelope la o comanda (se pot comanda 1-2-3)? E un bug sau n-avem nevoie de a patra, ca tricicluri oricum n-avem?
    6 1
  • laurstef
    Despre presiune...nimica
    Consult frecvent acest site dar din ce in ce mai des in ultimul timp observ critici din ce in ce mai mai dese si mai adevarate. Adica pe buna dreptate.
    Oare chiar nimeni nu ia nicio masura la criticile, contructive de altfel, care i se aduc acestui site si mai ales tuturor "redactorilor" care scriu fara sa se documente
    8 0
  • :)
    interesant dar ciudat,
    "aruncă zăpada în afară şi păstrează suprafaţa lor curată pe întreaga adâncime a şanţurilor." si in poza se vede ca santurile is pline de zapada, sau nu vod io bine.

    la pt. 3
    tot nu inteleg, din cauza ca il montez si il demontez mai des decat cel de vara e mai scump?? pai numaru demontarilor si a montarilor este = cu cele de vara ca doar tre sa-l dau jos pe ala de vari si pe urma sa-l pun pe asta de iarna si invers.

    pt.4
    apoi io nu cred ca nu se rod mai tare decat cele de vara, pana-i cucu.

    pt. 5
    dupa noile reglementari va fi obligatorie din 31 noiembrie, apoi nu conteaza ca afara sunt +20 de grade care sunt contraindicate pt cauciucuri de iarna = viata mai scurta=uzura mai mare=scimb mai des= bani mai multi = venit mai mare al unori porci care se ocupa de unele legi.
    6 0
  • MEmeAdicaEU
    anvelope
    Eu am reusit sa gasesc un set de 4 Dunlop la 74 lei bucata (pentru ce-mi trebuie mie) si peste cateva zile vazusem Michelin la 69 lei bucata, trebuie doar sa cauti. Sunt intr-adevar scumpe, dar eu zic ca merita cheltuiala... si nu cred ca e cum spune toata lumea: Au trecut 3 ierni gata alte anvelope de iarna... eu zic ca tin mai mult daca sunt de calitate.
    4 1
  • anvelope
    Eu am gasit pentru a mea un set de 4 Dunlop la 73 lei bucata, iar peste cateva zile gasisem Michelin la 69 lei bucata. Trebuie doar sa cauti si vei gasi mai ieftin. Oricum, ieftine nu au fost, dar am gasit si mai scumpe, aceeasi marca. Eu zic ca merita sincer, in ciuda eforturilor si preturilor, calitatea si siguranta ar trebui sa fie pe primul loc. Si nu e chiar cum zice toata lumea ca dupa 3 ierni - alte anvelope noi, eu zic ca rezista mult mai mult (bine, pana la o anumita limita). Oricum anul asta a fost o mare abureala: cauciucuri de iarna obligatorii (pentru siguranta soferilor si cetatenilor), iar peste putin timp dupa ce lumea imprumuta bani sa le cupere - Stiti...nu mai sunt obligatorii...poate de la anul.Daca se gandeau intr-adevar la siguranta soferilor, erau obligatorii de multi ani dar sunt sigur k exista enspe mii de persoane care au profit din anvelope (si ce profit) dar...asta e Romania !
    3 0
  • anvelope-rectificare
    skz, era vba de 730 lei si 690 lei
    3 0
  • La verita
    ATENTIE LA CIFRE........nu bagati din auzite .....gresiti..........
    Anvelopele de iarna pot fi utilizate pana la 10 ANI calendaristici de la data fabricatiei, daca nu sunt uzate excesiv....... Vezi documentul de pe site-ul CONTINENTAL, in limba romana: http://www.conti-online.com/generator/www/ro/ro/continental/automobile/sectiuni/hidden/downloads/tyre_basic_information_ro.pdf
    7 0
  • Ciudatel articol cu cateva greseli de logica. Chestia asta cu anvelopele este diferentiata in functie de cat circuli. Eu personal prefer all-season pentru ca de cand s-a scumpit benzina am preferat sa tin masina in parcare si sa folosesc mijloace alternative de transport. Asa ca nu se merita investitia.

    @Florentin
    Alea ghintuite sunt eficiente DOAR pe zapada. Pe suprafete solide sunt un cosmar. Am avut asa ceva in Finlanda pe o Mazda 3. Imi permiteau sa rulez cu 180km/h pe zapada insa era un challenge sa plec de pe loc de la semafor daca nu aveam zapada sub roti.
    3 0
  • Anonim
    Ghintuitele nu sunt legale
    Florentin, eu am anvelope cu găuri pentru ghinturi, dar nu folosesc ghinturi. Am văzut că erau la mare modă pe la Moscova, dar mare atenţie: în majoritatea statelor din UE, inclusiv în România, ghinturile sunt ILEGALE, fiind considerate adevărate pericole publice.
    4 0
  • crysti09
    Eu am gasit anvelope de iarna SH - data de productie 2008-2009 destul de bune. Mai merg 2-3 ierni iar diferenta ......cel putin la mine se simte.
    Uitasem pretul 75 bucata nu 750 )))

    EU le-a, spus celor de la autoM ca au preturi astronomice dar nu m-au ascultat. Deh, mai spuneti-le si voi ca poate se cumintesc...
    5 0
  • crysti09
    Cred ca au gresit totusi reclama

    Acum anvelope de iarna cu 10% mai mult ))))
    3 0
  • Imaginile alea cu distantele de franare sunt vai de capul lor puteati sa le faceti si voi la scara reiese de acolo ca un automobil are vreo 8 metri lungime datio incolo de treaba adica diferenta de franare in metri e scrisa bine dar diferenta intre cele 2 masini e de jumatate de masina putina realitate se putea in grafica aceea
    3 0
  • akatot
    drumurile noastre toate...
    la calitatea drumurilor romanesti fix anvelope ghintuite le trebuie...
    3 0
  • ha ha ha
    ha ha ha
    In componenta anvelopelor de iarna, se foloseste ca si material, mai mult cauciuc natural, decat in celelalte tipuri de anvelope.Sub 7 grade celsius, cauciucul natural devine mai dur, pemitand suprafetei de rulare sa adere mai bine la suprafata de contact cu solul.Santurile existente pe calea de rulare a anvelopei, au rolul de a imprastia zapada, de obicei in exterior, asta si gratie faptului ca florile existente pe anvelopa, au in componenta lor microlamele din cauciuc, care, la contactul acestora cu solul, se deformeaza putin si sapa zapada, aruncand-o in spatele anvelopei si apoi santurile o preiau si o dirijeaza in exterior.Fata de anvelopele de vara, cele de iarna sunt mai grele, viteza de deplasare a autoturismului cu anvelope de iarna este mai redusa.De semenea, anvelopele de iarna se uzeaza mai repede daca sunt folosite pe suprafata uscata, santurile, florile si mai ales microlamelele din cauciuc natural de pe flori, distrugandu-se mai des.Noi, intr-adevar, pot tine pina la 4-5 ierni, dupa care se resapeaza si mai tin inca atit.Spre deosebire de anvelopele de iarna normale, cele cu ghinturi, sunt realizate prin introducerea in materialul anvelopei a unor ghinturi metalice, ghinturi care se introduc exact ca si popniturile( dar se impusca exact ca bolturile cu pistol cu aer comprimat) si odata introduse, se deformeaza la capatul intrat in anvelopa si nu mai ies.Aceste tipuri de anvelope se folosesc de obicei in locurile de pe Pamint unde este frig mai tot timpul anului si au rolul de a oferi aderenta sporita.De asemenea, iarna, este recomandata folosirea unor anvelope mai inguste decat cele de vara, ca sa taie zapada si cu garda la sol mai mare, ca sa fie mai inalta masina.Adica, daca vara am pe masina anvelope de 205/60/15, iarna este recomandat sa montez de 195/65/15, unde 195 sau 205= latime/ 60 sau 65 = inaltime/ 15 toli = diametru janta.Presiunea de aer in anvelopele de iarna, trebuie de asemenea sa fie mai redusa, ca anvelopa sa aiba suprafata mai mare de contact cu solul.In anvelopele de vara, este recomandat a se folosi azotul in loc de aer, la umflarea acestora, deoarece fiind vara, anvelopele se incinta, incinta si aerul si anvelopa devine predispusa la explozie si la uzura prematura ; pe cand azotul raceste anvelopa si mentine o temperatura constanta a acesteia la contactul cu solul.De unde stiu?Lucrez in Domeniu....Toate cele bune......
    5 1
  • mama preturilor de iarna
    stimabililor, DACOSERV, pune la dispozitie anvelope de iarna MICHELIN Alpin 4 ,green,185/65/15, ultimul model, contra sumei de 280 ron/buc. cu tva si adaos si etc.
    Cum mama zmeului la voi, ''reduse'', sunt 340 lei ?
    4 0
  • marius
    "bunele" anvelope de iarna...
    eu va zic asa: aveam 60km/h cu 4 anvelope de iarna noi-noute, pe drum cu 4 benzi,mi-a fugit spatele, am derapat si am ajuns pe contra sens (pe lat),am reusit sa redresez masina sa ajung pe sensul initial de mers si atunci a fugit din nou spatele si am intrat pe lat in 2 masini parcate...timp total a necazului: undeva intre 5 si 7 secunde...
    Va jur ca am realizat ca ma bazam prosteste pe niste anvelope mult laudate de iarna...a alunecat masina grav de tot...nu ca la cele de vara folosite pe zapada, dar a patinat/alunecat mai mult decat ma asteptam.stratul de zapada de aprox 10cm.
    Acum sa fie ghinion?!?M-am bazat prea mult pe anvelope?

    trageti voi concluziile
    PS: nu vreti sa vedeti cum arata masina acum... :((
    6 1
  • "ha ha ha"
    Spui ca lucrezi in domeniu, te contrazici singur!

    Afirmi ca este indicat ca iarna sa circuli cu pneuri mai inguste - Foarte adevarat!
    Mai apoi afirmi ca iarna e recomandat sa umbli cu anvelopele la o presiune mai scazuta decat vara pentru ca sa creasca suprafata de contact -FALS! ERONAT!
    1 3
  • calxonu
    @marius
    tu ce crezi, avand in vedere ca zapada era de 10 cm???!!!
    3 0
  • De-acord cu DRAKo.
    Te-ai cam contrazis in afirmatii mai hahaha.
    Daca zici sa rulam cu o presiune mai scazuta atunci mai bine imi iau cauciucuri mai late si le tin la presiune normala.
    Inca o greseala care ai facut-o este cea cu compozitia si faptul ca se intareste la temperaturi scazute - FALS.
    Cauciucul de vara se intareste la temperaturi scazute, cel de iarna este mai moale si isi pastreaza proprietatile pentru a adera mai bine la suprafata de rulare.
    Mai citeste.
    Gasesti materiale destule pe net, in special pe wikipedia
    0 3
  • ha ha ha
    ha ha ha
    Bine mai baieti, atunci informati-va voi de pe wikipedia si e ok.Va doresc un AN Nou Fericit, cu indeplinirea tuturor dorintelor si tot ceea ce va doriti sa vi se indeplineasca."LA MULTI ANI" Tuturor.Si apropo:cauciucul natural este cam acelasi cu cauciucul crud cu care carpeau parintii nostri anvelopele si camerele la Dacii cand faceau pana.Daca aveti posibilitatea sa faceti rost de cauciuc crud, dati cu el in zapada sau in frigider vreo juma de ora si incercati sa-l folositi dupa aceea sa vedeti ce moale e....ha ha ha... toate cele bune...
    3 0
  • INCHIS pentru inventar
    daca nici pentru Logan n-am gasit (165\80 R14)'nici macar un singur producator!
    0 0
  • hai sa ne intelegem intrucit vrem a ne da cu nemtii, ADAC-ul nu are teste de diferente intre cauciucurile de vara si cele de iarna , oare de ce? probabil randamentul nu atinge 3%. singurul care face diferenta este ABS-ul. chestia cu anvelopele de iarna/vara este pur comercial si ceneva face neste bani
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru