Un compresor electric poate sa elimine fumul pe care il produc motoarele diesel
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Controlled Power Technologies, o companie specializata in reducerea emisiilor de CO2, a anuntat ca a dezvoltat un compresor electric low-cost care elimina fumul creat de vehiculele diesel atunci cand acestea accelereaza. Incepand cu anul 2012, emisiile de particule ale vehiculelor echipate cu motoare diesel vor fi masurate in timpul accelerarii.
Problema apare atunci cand motorul este supus unei sarcini maxime in timp de ruleaza la relanti. Injectoarele de combustibil vor oferi mai mult carburant, pe cand turbina va avea o oarecare intarziere pana cand va putea oferi presiunea necesara arderii combustibilului suplimentar. Astfel, amestecul aer-carburant devine prea bogat si motorina nearsa este aruncata in atmosfera, iar motorul emana fum.
Un compresor electric ar putea rezolva problema aerului suplimentar necesar in timpul unei accelerari puternice. Daca motorul va primi cantitatea necesara de aer in momentul potrivit, acesta nu va mai avea nevoie de un filtru de particule scump, ceea ce ar micsora costurile de productie ale acestuia.
Compresorul electric folosit se numeste VTES, acronim pentru variable torque enhancement system. Aceasta solutie este mai ieftina si mai usor de implementat fata de solutiile clasice de micsorare a lag-ului turbinei.
VTES include si elementele electronice necesare instalarii si promite imbunatatiri reale ale cuplului motor oferit si a emisiilor.Spre deosebire de compresoarele mecanice si turbinele clasice, VTES functioneaza independent de turatia motorului. Compresorul sau are o inertie scazuta si poate accelera la 70.000 rotatii pe minut in mai putin de 350 milisecunde, rezultat astfel o imbunatatire a cuplului ce poate fi realizata in mai putin de 250 milisecunde.
Testele efectuate pe un motor diesel de 3.0 litri cu trei cilindri au dezvaluit ca la o accelerare de la o turatie de 1.250 rotatii pe minut VTES reduce emisiile de fum cu 89 de procente iar opacitatea fumului emis scade de la 8.3 la 1.4 procente. Pe langa asta, VTES poate reduce emisiile de oxizi de azot (NOX) prin integrarea acestuia in circuitul supapei EGR. Astfel, gazele de evacuare reciculate sunt reintroduse in motor la o presiune scazuta, ce usureaza munca propulsorului.
Via | AutomobilesReview
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
Comentarii (4)